Підготувала:
вчитель біології
Криворізької загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів №37
Сергієнко Олена Юріївна
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи.
Організм і його властивості
Встановіть відповідність між терміном та його характеристикою:
Термін |
|
Характеристика |
А. Організми |
|
1. За кілька місяців паросток пшениці стає дорослою рослиною з колосом |
Б. Розмноження |
|
2. Об'єднують у групи за певними ознаками |
В. Ріст і розвиток |
|
3. Організмам потрібен кисень, що входить до складу повітря |
Г. Живлення |
|
4. Їжак згортається клубочком, якщо донього доторкнутись |
Д. Дихання |
|
5. Під дахом виросла льодяна бурулька |
Е. Подразливість |
|
6. Котеня з точністю наслідує будову і поведінку мами кішки |
|
|
7. Людина щодня повинна споживати овочі та фрукти |
Рослини і тварини
Заповніть порівняльну таблицю «Відмінності рослин і тварин»:
Ознака |
Рослини |
Тварини |
1. Спосіб живлення |
|
|
2. Рух |
|
|
3. Органи чуття |
|
|
Гриби і бактерії
Природничий диктант «Так чи ні»:
1. Гриби, подібно до тварин, постійно ростуть __________
2. Для розмноження у шапинкових грибів утворюється плодове тіло ________
3. Гриби можуть жити на тілі людини __________
4. Існують гриби, які живляться цукром _________
5. Клітини бактерій мікроскопічних розмірів, але вони мають тіж основні частини, що й клітини рослин і тварин __________
6. Бактерії не приносять користі, а є збудниками небезпечних хвороб _______
Чинники середовища життя на планеті Земля
Природничий диктант «Так чи ні. Чому?»:
1. Кількість кисню в повітрі залежить від кількості сонячного світла, яку отримують рослини _________. Тому що _______________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Папороть належить до світлолюбних рослин _________. Тому що _______ ______________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Жаба є теплокровною твариною _________. Тому що ___________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Вуглекислий газ потрібний рослинам для дихання __________. Тому що
______________________________________________________________________________________________________________________________________
Доповніть схеми:
Наземно-повітряне середовище життя
1) пристосування організмів до спеки
(наведіть приклади пристосувань)
Тварини Рослини
- ________________________________________________________________
- __________________________________________________________________
__________________________________________________________________
2) пристосування організмів до пересування
(наведіть приклади тварин)
БІГ СТРИБКИ ПОЛІТ ПОВЗАННЯ
___________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
3) пристосування організмів до різного освітлення
(наведіть приклади пристосувань)
Тварини Рослини
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Водне середовище життя. «Так чи ні»:
Ґрунт як середовище життя. Кросворд:
|
Ґ |
|
|
|
|
||||
|
|
Р |
|
|
|
||||
|
|
У |
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
Н |
|
|
|
||
|
|
|
|
Т |
|
|
|
|
|
Взаємозв’язки між організмами
Природничий диктант: