УНИКУБ. Методические материалы

Про матеріал
Цей матеріал підібрано так, щоб його можна було застосовувати в роботі з дітьми починаючи з молодшого дошкільного віку, від самих простих завдань з поступовим ускладненням. УНІКУБ відмінно впливає на логіку, уважність, фантазію, посидючість дитини, вчить дітей працювати за зразком, створювати нові комбінації і т.д
Перегляд файлу

 

C:\Users\Семья\Desktop\Рисунок1.png

Мета:

  • розвиток уваги,
  • зорової пам’яті,
  • довільності (уміння грати за правилами і виконувати інструкції),
  • просторового мислення та уяви,
  • словесно-логічного мислення,
  • наочно-образного мислення,
  • конструктивних навичок
  • точності і акуратності
  • здатність до комбінування творчих здібностей,
  • здатність до порівняння, аналізу і синтезу плоских зображень об'ємних форм;
  • здатність до вирішення нестандартних завдань
  • вчити аналізувати закономірності забарвлення кубиків,
  • сприйняття сенсорних еталонів кольору, розміру та форми.

Никитин, Борис Павлович — Википедия"Ці унікальні кубики вводять малюка в світ тривимірного простору. А ранній розвиток просторового мислення піднімає можливості на цілу щабель вище звичайного життєвого рівня і робить дитину сильніше інтелектуально."

 

 

Б.П. Нікітін

 

Гра призначена для малюків від 2х років.

Унікуб складається з 27 дерев'яних кубиків, забарвлених по різному в три кольори: червоний, жовтий і синій, і 60-ти оригінальних завдань.

Завдання до гри даються з поступовим ускладненням:

  • у вигляді малюнка;
  • у вигляді моделі;
  • у вигляді креслення;
  • в усній або письмовій формі.

Деревянные кубики Никитина Уникуб 3х3 см - купить по выгодной цене на ➦  obetty.com.ua

Як грати в розвиваючу гру «Унікуб»?

«Знайомство»

 

Самостійна діяльність з кубикам

Мета: розвивати творчі здібності, опановувати способи розміщення частин в просторі, їх поєднання (комбінаторні здібності), розвивати мовлення, самостійність

 

В процесі самостійної діяльності з кубиками дитина має можливість вивчати, розглядати фігури, мацати, крутити, складати, поєднувати між собою, створювати будь-яку конструкцію, називати її, розповідати про неї.

Ігри з кубиками

Своє знайомство з кубиками малюки починають з викладання найпростіших малюнків (Додаток 1) і занять по альбому (Додаток 2)

   

 

Дидактична гра «Прикрасимо предмет»

Мета: забезпечити психологічний комфорт, зацікавити дітей грою в кубики. Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, дрібну моторику рук.  Тренувати в розвитку відчуття кольору і кмітливості при виконанні завдань. Домагатися самостійного виконання завдань.

На початковому етапі дітям пропонуються картки (Див. Додаток 1) із зображенням предметів для викладання кубиків за бажанням дитини.

                          C:\Users\Семья\Desktop\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-10-15-37-44-042_com.android.chrome.jpg

 Наприклад: Прикрась ракету! Прикрась будинок! і т.д.

 

Дидактична гра «Прикрасимо транспорт»

Мета: вчити дітей виконувати прості словесні інструкції, орієнтуватися в просторі, закріпити знання дітьми кольорів (жовтий, синій, червоний), забезпечити психологічний комфорт, зацікавити дітей грою в кубики. Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, дрібну моторику рук.  Тренувати в розвитку відчуття кольору і кмітливості при виконанні завдань. Домагатися самостійного виконання завдань.

Дітям пропонуються картки (Див. Додаток 1) із зображенням предметів для викладання кубиків.

C:\Users\Семья\Desktop\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-10-15-37-07-264_com.android.chrome.jpg                        C:\Users\Семья\Desktop\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-10-15-38-59-519_com.android.chrome.jpg

Словесні інструкції:

  • Прикрась ракету кубиками жовтого кольору, автомобіль червоного, вагончики синього!
  • Прикрась корабель так, щоб вгорі були сині кубики, а внизу – жовті!
  • Прикрась автомобіль так, щоб вгорі були сині кубики, а внизу – червоні!

 

         D:\Инновация НИКИТИН\Никитин\IMG_20210226_111538.jpg

 

 

 

Дидактична гра «Повтори малюнок»

Мета: вчити відновлювати малюнок з геометричних фігур (унікуб), спираючись на зразок; розвивати дрібну моторику, логіку, кольорове сприйняття, просторове і образне мислення.

Вказівки до гри: Дітям відразу пропонується декілька карток на вибір. Дитина обирає картку за бажанням.

 

                               

 

Дидактична гра «Віднови малюнок»

Мета: вчити відновлювати малюнок з геометричних фігур (унікуб) за кольором, спираючись на зразок; розвивати дрібну моторику, логіку, кольорове сприйняття, просторове і образне мислення. (Додаток 3)

        

                

 

C:\Users\Семья\Desktop\sd.JPG              

 

 

Дидактична вправа «Знайди однакові кубики»

Мета: закріплювати знання дітей про геометричну фігуру КУБ; вчити  порівнювати предмети за кольором. Розвивати увагу, зорову пам’ять, кольорове сприймання.

 

 

 

 

 

«Організована діяльність»

Мета: розвивати аналітичні і комбінаторні здібності, вольову регуляцію, координацію дії очей і рук.

 

Дидактична гра «Склади кубики в коробку»

Мета: вчити дітей виконувати прості словесні інструкції, закріпити знання дітьми кольорів (жовтий, синій, червоний), Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, дрібну моторику рук.  Домагатися самостійного виконання завдань.

D:\Инновация НИКИТИН\U_pic_15_0.pngЗавдання:

У-1. Дітям пропонуються укласти кубики в коробку. Завдання У-1 можна виконати так: "Давай складемо так, щоб все денце в коробці було червоним!"

 

У-2. Дітям пропонуються укласти кубики в коробку. Завдання У-2 можна виконати так: "Давай складемо кубики так, щоб все денце було синім, серединка - жовтого, а верх - червоним?

D:\Инновация НИКИТИН\U_pic_15_0.png

Дидактична гра «Червоний поїзд»

Мета: вчити дітей виконувати прості словесні інструкції, закріпити знання дітьми кольорів (жовтий, синій, червоний), дотримуватися певного кольору. Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, дрібну моторику рук.  Домагатися самостійного виконання завдань.

У-3. Потрібно скласти з кубиків поїзд, як показано на малюнку. Дахи, стіни вагонів і електровоз - червоні (з тих сторін, які видно на малюнку).

Вказівки до гри: У цьому завданні точність в числі кубиків можна не дотримуватися. Головні труднощі завдання для 3-річного малюка - одночасно стежити за двома площинами і до того ж відбирати підходящі кубики (з 2 і 3 червоними гранями).

Якщо малюк зробить червоними тільки дахи вагонів, а стінки вийдуть не у всіх вагонів червоними, похваліть його: "Добре малярі пофарбували даху - все червоні. А тепер подивимося, як малярі пофарбували стіни". І "йдіть" вказівним і середнім пальцями уздовж поїзда. Зупиніться біля вагону зі стінкою іншого кольору і запитайте: "Посилати чи вагон в перефарбовування чи ні? Рішення має прийняти сам "машиніст".

D:\Инновация НИКИТИН\U_pic_15_0.png

 

 

 

 

Дидактична гра «Складемо коробку»

(площинне конструювання)

Мета: вчити дітей виконувати прості словесні інструкції, діяти за зразком, закріпити знання дітьми кольорів (жовтий, синій, червоний), дотримуватися певного кольору. Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, дрібну моторику рук.  Домагатися правильного і самостійного розміщення предметів у просторі.

У4. Жовта маленька коробка. Малюк повинен вирішити, які кубики треба взяти, щоб і 4 бічні грані були жовтими.

Запитання до дитини:

  • У вас так вийшло?
  • Що можна покласти до цієї коробки?

D:\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-12-02-59-15-964_com.android.chrome.jpg

 

У5. Складемо середню коробку.

Умови конструювання: використовується тільки дев’ять кубиків Малюк повинен вирішити, які кубики треба взяти, щоб бічні грані були жовтими, а верх – червоний.

D:\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-12-03-00-38-749_com.android.chrome.jpg

У7. Складемо велику коробку.

Умови конструювання: використовується двадцять п’ять кубиків. Малюк повинен вирішити, які кубики треба взяти, щоб верх і бічні грані коробки були синіми.

D:\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-12-03-02-16-497_com.android.chrome.jpg

   Дидактична гра «Яку коробку треба підготувати?»

Мета: вчити дітей виконувати прості словесні інструкції, , закріпити знання дітьми кольорів (жовтий, синій, червоний), співвіднести розмір коробки і предмета, складати ціле з частин. Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, дрібну моторику рук.  Домагатися правильного і самостійного розміщення предметів у просторі.

Вказівки до гри:

  • У нас є три предмета. Оберіть один предмет і зробіть для нього коробку відповідного розміру. Колір коробки повинен співпадати з кольором предмета.

           D:\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-12-03-04-17-734_com.android.chrome.jpg

 

Дидактична гра «Побудуємо вежу»

Мета: вчити дітей виконувати прості словесні інструкції, рахунку в межах 3. Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, дрібну моторику рук.  Домагатися самостійного виконання завдання.

Вказівки до гри: При виконанні завдання колір не має значення. Залежно від віку дітей можна застосовувати рахунок 3 і більше. При цьому використовувати запитання: Скільки башт (веж) вийшло? Як можна назвати будівлі? На що схожі будівлі? і т.д.

 

Дидактична гра «Побудуємо жовту та синю доріжки»

Мета: вчити дітей виконувати інструкції за зразком, рахувати. Розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять, дрібну моторику рук.  Домагатися самостійного виконання завдання.

Вказівки до гри: кількість кубиків не має значення. Головне, щоб дитина могла їх порахувати.

Словесні інструкції:

  • Яка доріжка довша? Яка коротша?
  • Скільки кубиків знадобилось для першої доріжки? Для другої!
  • Допоможи Вовкові побудувати таку ж доріжку як і в Гусака!

Дидактична гра «Три поїзди»

Мета: вчити дітей виконувати прості словесні інструкції. Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, дрібну моторику рук, координацію дій очей і рук.  Домагатися самостійного виконання завдання.

Вказівки до гри: У8. Класифікація за червоним.

  •    Розкладіть кубики по "сортам" або краще складіть "три поїзди". У першому поїзді всі вагони з одним червоним дахом, у другому - з червоними дахами і однієї червоної стінкою, в третьому - з червоним дахом і двома червоними стінками. Виходять три потяги різної довжини і один тепловоз (кубик без червоних граней).

D:\Инновация НИКИТИН\U_pic_15_0 2.png

 

Дидактична гра «Порахуймо»

Мета: вчити дітей уважно слухати словесні інструкції і виконувати їх, групувати предмети за кольором, рахунку в межах до 10. Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, дрібну моторику рук.  Домагатися самостійного виконання завдання.

Словесні рекомендації:

  •      Порахуйте, скільки вагонів в поїзді, де у вагонів тільки червоні дахи (скільки в «Унікуб» «червоних одиничок?»).
  •      Скільки вагонів в поїзді з червоними дахами і однієї червоної стінкою? (Скільки «червоних двійок»?)
  •      Скільки вагонів в третьому поїзді? (Скільки «червоних трійок»?)
  •      З кубиків якого «сорту» можна скласти малий куб (з 8 кубиків) одного кольору?

D:\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-12-02-53-19-583_com.android.chrome 2.jpg

 

Дидактична гра «Побудуємо три башти заданого кольору»

Мета: вчити дітей виконувати прості словесні інструкції, діяти за зразком, правильно розміщувати предмети у просторі, рахунку в межах 3. Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, дрібну моторику рук, координацію дій очей і рук.  Домагатися самостійного виконання завдання.

Вказівки до гри: використовувати по 3 кубики для кожної моделі.  У однієї башти – три сторони червоного кольору, у другої – дві сторони червоного кольору, у третьої – одна сторона червоного кольору.

D:\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-12-02-58-25-875_com.android.chrome.jpg

Дидактична гра «Побудуємо жовту доріжку і синю вежу»

Мета: вчити дітей виконувати прості словесні інструкції, правильно розміщувати предмети у просторі, рахунку в межах 4. Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, дрібну моторику рук, координацію дій очей і рук.  Домагатися самостійного виконання завдання.

Вказівки до гри: використовувати по 4 кубики для кожної моделі.

D:\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-12-02-50-55-239_com.android.chrome.jpg

З класифікації починається серйозне оволодіння "Унікуб", тому її можна дати навіть раніше, тобто після виконання перших трьох завдань, особливо в тому випадку, якщо малюк вже рахує і може розрізняти "сорти" кубиків.

 

Дидактична гра «Місток через річку»

Мета: вчити дітей виконувати прості словесні інструкції, правильно розміщувати предмети у просторі. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, дрібну моторику рук, координацію дій очей і рук.  Домагатися самостійного виконання завдання

 Словесні інструкції: Для того щоб нам перебратися через річку треба побудувати місток.

  • Який це буде місток? (вузький чи широкий)
  • Хто поїде по такому містку?

Колір містка може бути будь-яким або заданого кольору.

 

Дидактична гра «Смугастий місток через річку»

Мета: вчити дітей діяти за зразком, формувати вміння класифікувати й добирати кубики за кольором. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, дрібну моторику рук, координацію дій очей і рук.  Домагатися самостійного виконання завдання

  • Для того щоб перебратися через річку нам знадобіться смугастий міст.
  • Які смужки ми можемо зробити? (жовті, червоні, сині)
  • Який довгий міст в нас вийшов. (діти разом з вихователем рахують довжину містка (кількість кубиків певного кольору в одній смужці)

D:\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-12-03-06-32-578_com.android.chrome.jpg

Дидактична гра «Різнокольорові сходи»

Мета: вчити дітей діяти за зразком, формувати вміння сприймати умови завдання на слух, класифікувати й добирати кубики за кольором, правильно розміщувати предмети у просторі, поєднувати їх. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, дрібну моторику рук, координацію дій очей і рук.  Домагатися самостійного виконання завдання.

Вказівки до гри: перші сходи повинні бути жовтого кольору, другі – червоного, треті – синього.

   D:\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-12-03-09-46-357_com.android.chrome.jpg

Дидактична гра «Складемо літери»

Мета: вчити дітей діяти за зразком, запам’ятовувати контур літери, формувати вміння сприймати умови завдання на слух, добирати кубики за кольором, правильно розміщувати предмети у просторі, поєднувати їх. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, дрібну моторику рук, координацію дій очей і рук.  Домагатися самостійного виконання завдання.

Вказівки до гри: першу літеру можна брати з ім’я дитини, казкового героя тощо.

  D:\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-12-03-11-45-052_com.android.chrome.jpg                    D:\Инновация НИКИТИН\U_pic_16 10 11.png

 В процесі гри з УНІКУБом малюк має:

  • обрати малюнок-завдання й роздивитися його. Визначити, скільки фігурок і якого кольору потрібно.
  • визначити, як фігури розташовані в моделі.
  • надати фігурам певне положення.

 

Дидактична гра «Зміни колір»

Мета: вчити дітей діяти за зразком, формувати вміння сприймати умови завдання на слух, добирати кубики за кольором,. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, дрібну моторику рук, координацію дій очей і рук.  Домагатися самостійного виконання завдання.

 

 

Дидактична гра «Складемо маленький кубик»

Мета: вчити аналізувати зразок, складати такий самий, формувати вміння сприймати умови завдання на слух, добирати кубики за кольором. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, дрібну моторику рук, координацію дій очей і рук.  Домагатися самостійного виконання завдання.

D:\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-12-03-13-51-841_com.android.chrome.jpg

Дидактична гра «Складемо великий кубик»

Мета: вчити аналізувати зразок, складати такий самий, формувати вміння сприймати умови завдання на слух, добирати кубики за кольором. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, дрібну моторику рук, координацію дій очей і рук.  Домагатися самостійного виконання завдання.

Вказівки до гри: куб може бути різнокольоровим.

D:\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-12-03-14-42-734_com.android.chrome.jpg

«Складаємо самостійно за зразком»

Мета: закріплювати у дітей знання  про форму предметів, кількість елементів з яких вони складаються, колір, їх величину, висоту, довжину, ширину. Відпрацьовуються уміння дізнаватися, порівнювати, групувати предмети, виділяти частину з цілого, складати ціле з частин, формувати аналітичні і комбінаторні здібності, вольову регуляцію, координацію дії очей і рук. Виховувати старанність і наполегливість

 

D:\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-12-03-15-05-087_com.android.chrome.jpg

 

Діти виконують завдання на швидкість. Виграє той, хто виконує завдання без помилок

Додаток 1

Описание: C:\Users\Семья\Desktop\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-10-15-39-14-371_com.android.chrome.jpg          Описание: C:\Users\Семья\Desktop\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-10-15-38-59-519_com.android.chrome.jpg

Описание: C:\Users\Семья\Desktop\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-10-15-37-27-908_com.android.chrome.jpg           Описание: C:\Users\Семья\Desktop\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-10-15-38-39-487_com.android.chrome.jpg

 

Описание: C:\Users\Семья\Desktop\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-10-15-38-14-142_com.android.chrome.jpg            Описание: C:\Users\Семья\Desktop\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-10-15-37-44-042_com.android.chrome.jpg

 

Описание: C:\Users\Семья\Desktop\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-10-15-35-46-059_com.android.chrome.jpg                Описание: C:\Users\Семья\Desktop\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-10-15-37-07-264_com.android.chrome.jpg

Описание: C:\Users\Семья\Desktop\Инновация НИКИТИН\Никитин\Screenshot_2021-02-10-15-36-29-508_com.android.chrome.jpg

Додаток 2

 

    

           

 

Додаток 3

  

     

  

     

 

 

 

Продовження додатку 3

  

      

      

 

C:\Users\Семья\Desktop\sd.JPG     

Додаток 4

Модный желтый натуральный камень бусины браслеты и браслеты для женщин  круглая бисерная прядь браслет для мужчин украшение браслет Feminina-in  Плетеные браслеты from Украшения и аксессуары - Just Jewelry                              Котелок Red Hat Society Колокольчик, Шапка, еда, шляпа, цилиндр png |  PNGWing

 

     

 

Marcelo Burlon County Of Milan MBCM Embroidered Jumper - Farfetch

Додаток 5

D:\Инновация НИКИТИН\U_pic_16.png

 

D:\Инновация НИКИТИН\U_pic_17_0.png

 

 

docx
Додано
27 березня 2021
Переглядів
847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку