Аплікацію вважають мистецтвом декорування. Матеріалом-основою для аплікації є щільний папір або картон, тканина, деревина тощо, а власне прикрашати їх можна за допомогою таких матеріалів: хутро пір’я засушене листя, суцвіття, інші природні матеріали папір бісер, пайєтки, нитки пластикові кришечки, яєчна шкаралупа та інші залишкові матеріали.
Друга молодша група «Малята»(Четвертий рік життя)Формувати у дітей уміння користуватися папером, клейстером. Формувати уявлення про властивості предметів, які використовуються на заняттях з аплікації, Вчити виготовляти кульки з м'якого паперу (серветок) та наклеювати їх на шаблон. Вчити дітей орієнтуватися на папері, розрізняти кольори та розпізнавати геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник), використовувати їх для створення нескладних предметних та сюжетних композицій. Вчити викладати готові форми на папері, намащувати заготовки клеєм.
Формувати естетичне сприйняття дійсності, бажання створювати красу своїми руками, прикрашати побут створеними речами, дарувати їх. Розвивати творчі здібності. Орієнтовна тематика завдань: «Осінній букет», «Чашка», «Смішарики», «Візерунки на вікні», «Снігова баба», «Прикраси на ялинку», «Гілочка мімози», «Котики вербові», «Бузок», «Свинка Пепа»
Середня група «Чомусики»(П’ятий рік життя)Аплікація. Вчити дітей користуватися ножицями, вирізати по прякосій та округлій формах. Вчити дітей охайно користуватися клеєм, пензликами для наклеювання, підставками для пензликів, серветками для промокання. Використовувати для аплікації готові форми з різних матеріалів (засушені рослини, пір'я, клаптики тканин, хутра, пластику тощо). Частково навчати елементам техніки колажу (бажано не використовувати на заняттях продукти харчування, а саме: крупи, макаронні вироби тощо)
Орієнтовна тематика завдань: «Кольорова травичка», «Білетики», «Монетки», «Прикраси на ялинку», «Килимок», «Зимові візерунки», «Санчата», «Вийди, вийди сонечко», «Букет для матусі», «Сади цвітуть», «Вишеньки-черешеньки», «Картата сорочка», «Капітошка і хмаринка», «Улюблені пухнастики».
Старша група «Фантазери-мрійники»(Шостий рік життя)Аплікація. Продовжувати навчати правильно користуватися ножицями, використовувати раціональні прийоми симетричного вирізання з паперу, складеного навпіл. Навчати технікам обривання та силуєтното вирізання. Навчати прийомам використання в аплікації різних предметів (засушених частин рослин, шматочків шкіри, тканин, хутра, намистинок, пайєток, пір'я). Знайомити та вправляти у техніці квілінгу.
Орієнтовна тематика завдань: «Грибочки для білочки», «Фрукти у вазі», «Запрошення на свято осені», «Казковий птах», «Золота осінь», «Новорічна листівка», декоративне панно «На гостини до Зими» (підготовка дітьми елементів для панно впродовж кількох занять, основу готує вихователь), «Подарунок для матусі», «Вербові котики», «Святковий пиріг», «Пасхальний кошик», «Сади цвітуть».
Основна частина Основна частина (практична). Саме в практичній частині заняття відбувається розвиток сприйняття кольору, форми, величини, простору, часу; розвиток основних властивостей уваги, збільшення обсягу пам'яті; розвиток наочних форм мислення та формування логічного мислення; формування розумових операцій (аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації, аналогії), розвиток творчих здібностей дитини, уяви, гнучкого, нестандартного мислення; розвиток мови, поповнення, уточнення й активізація словникового запасу, розвиток дрібної моторики руки, підготовка руки до листа, розвиток комунікативних здібностей та навичок контролю поведінки; формування позитивної самооцінки, впевненості в собі.