Unit 3. What's Your Knowledge?
Lesson 2.
Урок 40.
What is Nature for You?
Lead in
Робота в групах.
Кожна група отримує частини від трьох речень. Завдання кожної групи - скласти ці речення.
Обговорення:
- чи погоджуються учні з реченнями?
- про що йтиме мова сьогодні на уроці?
PRESENTATION
T.: What kind of problems do we have in the Earth?
Обговорення з усім класом, під час якого головні тези занотовуються на дошку.
Вправа 1-2 на сторінці 146
Виконання вправи - самостійно:
1- growing 2 - becoming warmer 3 - No everybody 4 - a lot of 5 - there are
Вправа 3 на сторінці 147
Описуємо малюнки та розподіляємо за назвами.
Вправа 4 на сторінці 147 - 149
Ділимо учнів на команди, кожна з яких розглядає одне питання з тексту. Знаходить відповідь на нього.
Дискусія в групах за питаннями та пошук відповіді у тексті.
Watching video - https://www.youtube.com/watch?v=G4H1N_yXBiA
Watch and make notes. Then be ready to discuss the information and complete the scheme! Brainstorm!
Робота в парах або самостійно
acid greenhouse factory nuclear oil breeding conservation environmental forest endangered national thick |
||
…………………species |
…………………….parks |
……………………..smog |
…………………rain |
…………………….waste |
……………………..spills |
…………………emissions |
…………………….programmes |
……………………..fires |
…………………awareness |
…………………….areas |
……………………..gases |
acid greenhouse factory nuclear oil breeding conservation environmental forest endangered national thick |
||
endangered species |
national parks |
thick smog |
acid rain |
nuclear waste |
oil spills |
factory emissions |
breeding programmes |
forest fires |
environmental awareness |
conservation areas |
greenhouse gases |
T: Which of the collocations are used to describe “threats to the environment”?
P: They are: endangered species, acid rain, factory emissions, nuclear waste, thick smog, oil spills, forest fires, greenhouse gases.
T: Which describe “possible ways to solve environmental problems”?
P: They are: environmental awareness, national parks, breeding programmers, conservation areas.
Вправа 5 на сторінці 149
Обговорюємо всім класом
Робота в групах
Роздаємо картки, де потрібно знайти дефініцію до слова: