Управління ЗДО засобами ІКТ

Про матеріал
Стаття з досвідом управління закладом дошкільної освіти засобами інформаційно- комунікаційних технологій
Перегляд файлу

Управління діяльністю школи-дитячого садка засобами інформаційно-комунікаційних технологій

Автор: О.Ю.Даніш – директор школи-дитячого садка 1 ступеня «Пролісок» Дарницького району

 

Інформація стала невід’ємною складовою світової економіки, а основою персонального та професійного успіху будь-якої людини залишається освіта.

Стрімке впровадження компютерних технологій в усі сфери діяльності людини торкнулося і систему освіти. 

Впровадження інформаційних технологій у сферу дошкільної  освіти дозволить розширити кругозір дітей дошкільного віку, а педагогові повніше використовувати наявні освітні ресурси, що істотно підвищить рівень освіти дітей.
    Безумовно, комп’ютер суттєво полегшує роботу з інформаційним потоком, тому у багатьох випадках без нього обійтися дуже складно. Комп’ютерні технології заполонили практично всі сфери діяльності людини.

Аналіз наукових джерел з питань управління інноваційною діяльністю в ДНЗ засобами ІКТ засвідчує, що застосування інформаційно-комунікаційних технологій в галузі освіти і безпосередньо в діяльності керівника дошкільного навчального закладу стало загальною необхідністю. Підготовка керівників та педагогів до сучасного управління навчальним закладом за допомогою ІКТ в освітній діяльності є дієвим складником ефективного розвитку навчального закладу. 

Сьогодні створена ґрунтовна законодавча та нормативна база запровадження ІКТ в освітню галузь. Створюються електронні посібники, які все активніше поширюються і серед педагогів – дошкільників.

Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес ДНЗ забезпечить поступовий перехід освіти на новий, якісний рівень.

Завдяки використанню ІКТ в управлінській діяльності ШДС «Пролісок» ми:

  • Співпрацюємо з дошкільними закладами інших міст України;
  • Створили  бази  даних працівників закладу, дітей та батьків;
  • Працюємо  з документацією ;
  • Беремо участь у форумах, чатах, конференціях, вебінарах;
  • Опрацьовуємо  нормативно-правову документацію шляхом використання Інтернет;
  • Створюємо  портфоліо педагогічних працівників (з подальшим розміщенням на сайті закладу);
  • Оформлюємо  внутрішній контроль  в електронному вигляді, використовуємо ІКТ у методичній роботі ШДС
  • використовуємо мультимедійний супровід  в роботі з дітьми на заняттях та уроках,  під час проведення свят та  розваг, режимних моментів; у роботі з батьками  (під час проведення консультацій, батьківських зборів, Днів відкритих дверей тощо);
  •  Здійснюємо обмін досвідом роботи з іншими  педагогічними колективами.

Єдиний інформаційно-освітній простір і система інформаційно-довідкового забезпечення дозволять уявляти інформацію про освітню ситуацію в закладі, районі, місті, області широкої громадськості і батькам. Для цього створюються сайти освітніх закладів.

Сайт ШДС «Пролісок» Дарницького району столиці доступний для різних груп користувачів засобами Інтернет - технологій. Завдяки сайту, суб’єкти освітнього процесу обмінюються  досвідом, вирішують проблеми, беруть участь у різних проектах. Отже, батьки систематично отримують інформацію про якість роботи дитячого садочка, відстежують розвиток своєї дитини, ведуть дистанційну бесіду з керівниками і педагогами закладу, вносять свої пропозиції. Якісний сайт, вбираючи в себе всю корисну інформацію, є найкращою візитівкою освітнього закладу .

З 2012 року функціонує зручний офіційний сайт школи - дитячого садка, за допомогою якого всі педагоги та батьки плідно працюють у тісній взаємодії . За підсумками Всеукраїнського конкурсу в 2013 році «Кращий офіційний web – сайт дошкільного навчального закладу»  сайт «Проліска» став переможцем. На офіційному сайті ШДС «Пролісок» викладені матеріали з: управлінського та педагогічного досвіду, існують окремі сторінки кожної дошкільної групи та кожного класу початкової школи,змістовно описана вся виховна робота закладу .

 Для дітей існує розділ «Дітям». Залюбки відвідують сайт батьки вихованців та учнів ШДС «Пролісок», для яких створено рубрику «Батькам»,батьки мають змогу незалежно від годин прийому адміністрації отримати відповідь на будь - яке запитання ,отримати консультацію психолога,відвідати інтернет - збори,бути учасником онлайн - клубу сучасних батьків, отримати медичні рекомендації старшої медичної сестри, щодня ознайомлюватись з меню харчування. Гості сайту та батьки, зацікавлені напрямками діяльності закладу мають змогу ознайомитись з цими питаннями в рубриці «Про нас».

 Адміністрацією тільки за минулий  навчальний рік було отримано та надано відповідь на понад 250 електронних звернень від батьків та колег.

Навесні 2015 року , в рамках оновлення сайту ,  було створено канал на Ю-туб «Столична освіта». На каналі представлено рубрику «Новини столичної освіти», де в сучасній студії проходить систематичний  запис новин, які стосуються окремої аудиторії, а саме освітян,батьків дітей, які здобувають освіту в дошкільних навчальних закладах та школах стодиці. В студії обговорюються питання освіти, новинки фахових періодичних видань, ознайомлюють із нормативно- правовою документацією: листами, зверненнями, розпорядженнями. Коментувати можуть записи новин всі користувачі та освітяни, які підписались на канал в Ю-туб. Новини знаходяться на сайті ШДС «Пролісок» в головному вікні «Новини». Ласкаво просимо на наш сайт. Впевнені, що там ви знайдете для себе багато цікавої та корисної інформації.

У результаті впровадження в роботу школи - дитячого садка  ІКТ, за трирічний термін активного використання комп’ютерних технологій, ми отримали наступні результати:

  • активізувалась пізнавальна діяльність дітей;
  • було створено єдине інформаційне середовище;
  • забезпечено активну участі батьків у освітньо- виховному процесі ШДС;
  • підвищилась педагогічна культура  членів родин вихованців та учнів.

Частіше застосовуються ІКТ технології при роботі з батьками, все яскравішими стають заняття з дітьми із застосуванням ІКТ, всі педагоги вміло користуються програмою Power point, чітко використовують Інтернет для підбору матеріалів, постійно ствоюються електронні документи.

  Якісний сайт, вбираючи в себе всю корисну інформацію, є найкращою візитною карткою освітнього закладу.

Звернемо увагу на практичну частину реалізації питання щодо впровадження роботи по створенню та постійній підтримці сайту:

Структура сайтів освітніх установ досить одноманітна. Сайт ШДС включає в себе такі розділи:

  • Головна сторінка. 

Надання користувачеві уявлення про структуру сайту. Крім того, на головній сторінці розміщуватимуться новини, анонси заходів, тобто та інформація, яка може цікавити різні категорії користувачів (в даному випадку це гості,діти, батьки, педагоги).

  • Контакти. Включають в себе поштову адресу, схему проїзду, телефони, е-mail .
  • Статут, правила внутрішнього розпорядку.
  • Навчання (освітня модель, програми навчання, інноваційна діяльність, методики викладання, методичні матеріали).
  • Педагоги (інформація, сертифікати, атестація). Сайт також надаватиме можливість викладачам розміщувати свої матеріали .
  • Діти
  • Історія закладу.
  •         Цікаві посилання. Зміст цього розділу має бути добре продумано. Саме зовнішні посилання «склеюють» сторінки Інтернету один з одним.

Для педагогів сайт стає майданчиком для обміну досвідом, зав’язування контактів зі своїми колегами з інших міст і навіть країн, участь у партнерських програмах в рамках освітніх програм з обміну методичними матеріалами, готовими уроками, заняттями і педагогічним досвідом.

Для батьків сайт це перш за все інформаційний ресурс. Використовуючи сайти різних освітніх установ, батьки можуть порівнювати їх і робити вибір на користь кращих. Крім формування іміджу НЗ і рекламування його діяльності.

Для вихованців сайт є знахідкою, оскільки саме на ньому є вибірка і доступ до окремих ігор, мультфільмів, розмальовок, які попередньо пройшли ретельний вдбір педагогів закладу. Є відео-сюжети із свят, днів життя навчального закладу.

Важливе  подальше просування та підтримка web-сайту. В даному випадку незайвим буде звернути на це особливу увагу, щоб зробити сайт найбільш конкурентоспроможним у Мережі. Це говорить про так звану просунутість сайту і попит серед відвідувачів

Рис. 2.6.Просування та підтримка web- сайту ШДС «Пролісок»

   Набагато більше зявилось відвідувачів за добу, перегляд сторінок та онлайн-робота з батьками вдосконалено.

Зусилля, спрямовані на розкрутку сайту в пошукових системах,окупаються дуже швидко. Розглянемо деякі види розкрутки сайту в Інтернеті: обмін тематичними посиланнями з іншими сайтами, спільні проекти з відвідуваними ресурсами, створення розсилки сайту, рекламування свого ресурсу на форумах, реклама через особисті електронні листи.

Для оформлення та підтримки сайту заклад використовує систему WordPress.  Дана система проста в установленні та керувані вмістом сайту. Застосовується для застосування як блогів ак і складних веб-сайтів. Вбудована система тем і плаґінів в поєднанні з вдалою архітектурою дозволяє конструювати на основі WordPress практично будь-які веб-проекти.

Можливості використання  системи:

  • простота встановлення, простота налаштувань;
  • підтримка так званих «тем», з допомогою яких легко змінюється як зовнішній вигляд, так і способи виведення даних;
  • можливість редагувати шаблони одразу в панелі адміністратора;
  • «теми» реалізовані як набори файлів-шаблонів
  • багато бібліотек «тем» і «плаґінів»;
  • потенціал архітектури дозволяє легко реалізовувати складні рішення;
  • наявність українського перекладу.
  • миттєва публікація;
  • редагування  редактором з можливістю вставлення форматованого тексту (наприклад з програми Microsoft Word)
  • наперед заплановані публікації;
  • багатосторінкові записи;
  • прикріплення файлів та зображень до записів;
  • можливість створення статичних сторінок;
  • категорії, теги, коментування тощо.

 

Аналізуючи стан управління інноваційною діяльністю засобами ІКТ в ШДС, можна зробити висновок, що інформаційно-комунікаційне середовище  навчального закладу використовуються для забезпечення можливості вільного обміну різноманітними інформаційними матеріалами між усіма учасниками навчально-виховного процесу і для виконання основних функцій управління, навчання і виховання.

Постійно діючий офіційний сайт дозволяє отримувати інформацію про освітню ситуацію в закладі  широкій громадськості і батькам.  

Результати аналізу з питань управління інноваційною діяльністю в ДНЗ засобами ІКТ засвідчує, що застосування інформаційно-комунікаційних технологій в галузі освіти і безпосередньо в діяльності керівника ДНЗ стало загальною необхідністю.  Використання ІКТ дає можливість підвищити ефективність навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 березня 2020
Переглядів
1028
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку