Упровадження сучасних засобів навчання, проектів і технологій для вдосконалення та підвищення ефективності навчально-виховного процесу на уроках природничо-математичного циклу

Про матеріал

Реалізація нових методик розвитку освіти потребує вдосконалення педагогічних технологій, пошуку нових концепцій, принципів до освіти. Таким чином, впровадження сучасних методик та технологій навчання є однією з домінуючих тенденцій розвитку людства. Основні інновації в процесі навчання учнів обумовлені застосуванням інтерактивних методів та сучасних освітніх технологій (СОТ)

Перегляд файлу

Упровадження сучасних засобів навчання, проектів і технологій для

вдосконалення та підвищення ефективності навчально-виховного процесу на

уроках природничо-математичного циклу

 

     Реформування сучасної освіти України з ме­тою інтеграції в світовий освітній простір передбачає розробку та впровадження  сучасних засобів  навчання. Прискорення науково-технічного і соціального прогресу  впливає на побудову освітньої  системи. Традиційні педагогічні засоби не забезпечують  належний  рівень  освітнього простору . Невідповідність темпів розвитку і характеру соціальних і педагогічних процесів призводить до  створення  « кризових »явищ у педагогічному процесі . Подолання цих явищ із метою забезпе­чення  належного рівня   освіти  , розвитку людини значною мірою залежить від результатів   впровадження  сучасних засобів навчання , проектів,  програм  підвищення ефективності навчально-виховного процесу. Реалізація нових  методик  розвитку освіти потребує  вдосконалення педагогічних технологій,  пошуку нових  концепцій, принципів до освіти. Таким чином,  впровадження сучасних методик та технологій навчання  є однією з домінуючих тенденцій розвитку людства.  Основні інновації в процесі навчання  учнів  обумовлені застосуванням  інтерактивних методів та сучасних освітніх технологій (СОТ):

  1.              Інформаційно-комунікаційні технології   :Як  говорив  Г.Селевко, на практиці інформаційними технологіями називають ті, що використовують спеціальні технічні інформаційні засоби (ЕВМ, аудіо, кіно, відео). З появою комп'ютерів з'явився  новий термін — «нові інформаційні технології навчання». 2.Ігрові технології   Технологія  може реалізуватися за технологічними схемами Д.Ельконіна, Б.Нікітіна, П.Підкасистого, М.Строніна, М.Шуть та ін., використовуватись у процесі навчання дітей різних вікових груп. Гра як вид навчальної діяльності в умовах конкретної ситуації спрямована на засвоєння соціального досвіду, в якому формуються й удосконалюються вміння та навички учнівського самоуправління. Прогнозовані результати: розвиток суб'єктності школяра, процесів саморегулювання та самоуправління власною навчальною діяльністю.

3. Інтерактивні технології  :  Інтерактивне навчання ґрунтується на концептуальній ідеї співробітництва, взаємонавчання. Послідовність проведення інтерактивної вправи:
- інструктування — вчитель розповідає учасникам про цілі , вправи, правила, послідовність дій і кількість часу на виконання завдань; запитує, чи все зрозуміло учасникам;
- об'єднання в групи і розподіл ролей;
- виконання завдання, за якого вчитель виступає як організатор, помічник, ведучий дискусії, намагаючись надати учасникам максимум можливостей для самостійної роботи й навчання у співробітництві один з одним;
- презентація результатів виконання вправи.
4.Технологія інтенсифікації навчання на основі опорних схем і знакових моделей :
Принципи технології інтенсифікації навчання: багаторазове повторення; обов'язковий поетапний контроль; високий рівень складності; блочне вивчення матеріалу; динаміка діяльності; використання опорних схем .
5.Технологія модульно-блочного навчання: Мінімальною одиницею навчального процесу є не урок, а цикл уроків — модуль. Особливості технології: 
- основний навчальний період — модуль або цикл (уроків); 
- пояснювально-ілюстративні, програмовані методи навчання;
- основні форми організації навчання — бесіда, практикум; 
-засоби діагностики — поточні письмові програмовані опитування (тести), контрольні роботи або  тематичні  заліки;
 

6.Інтегральна освітня технологія В.Гузєєва : Назва технології пов'язана з інтеграцією перспективних напрямів удосконалення навчального процесу: планування результатів навчання, укрупнення дидактичних одиниць, психологізація навчального процесу, комп'ютеризація. Створення цілісного інтегрального освітнього середовища реалізується шляхом конструювання блочної системи уроків вивчення програмової теми;
 

7.Технологія «Створення ситуації успіху» : Ситуація успіху — це суб'єктивний психологічний стан задоволення, який є наслідком фізичного або морального напруження виконавця справи, творця явища. Вона досягається тоді, коли дитина сама визначає цей результат як успіх;

8.Технологія сугестивного навчання :Основний метод сугестивної технології — релаксопедичне навчання. Він базується на взаємодії усвідомлюваних і неусвідомлюваних компонентів психіки в процесі засвоєння та перероблення інформації. Принцип двоплановості та сприйняття інформації становить основу побудови інтенсивного навчання, у процесі якого здійснюється «занурення» у навчальну дисципліну, концентроване вивчення матеріалу. Основною одиницею сугестопедичної моделі є урок, який за структурою поділяється на три фази: передсеансову, сеансову та постсеансову.;
 

9.Технології проектного навчання («Метод проектів»)  :Метод проектів як технологія у сучасних умовах трансформувався у проектну систему організації навчання (К.Ваханов), за якої учні набувають знань і навичок у процесі планування й виконання практичних завдань-проектів;

 

10. Технологія «Гейміфікації»  :Останні декілька років гейміфікація постійно входить до списку  трендів в навчальному процесі . Гейміфікація – це застосування ігрових механік в неігрових ситуаціях для заохочення певної поведінки.Основний принцип гейміфікації, з програмної точки зору, це забезпечення отримання постійного, вимірного зворотного зв’язку від учнів , що забезпечує можливість динамічного коригування їх  поведінки ;

 

 11. Технологія «Дизайн - мислення»  :Формування творчого мислення – це один із ключових компонентів  «  дизайн- освіти» , що зумовлює необхідність усвідомлення його домінуючої ролі як основної тенденції розвитку освітнього процесу у сучасному дизайні. Важливим у цьому напрямку є питання виявлення співвідношення  понять дизайн та аналіз, що окреслює актуальність обраної теми.

 

12.Технологія «Сторітеллінгу»

Сторітеллінг (англ. Storytelling), або розповідання історій, був винайдений і успішно випробуваний на особистому досвіді Девідом Армстронгом, головою міжнародної компанії Armstrong International. Розробляючи свій метод, Девід Армстронг врахував відомий психологічний фактор: історії більш виразні, захоплюючі, цікаві і легше асоціюються з особистим досвідом, ніж правила або директиви. Вони краще запам’ятовуються, їм надають більше значення та їх вплив на поведінку людей.

Види сторітеллінгу:

 

        культурний

 За допомогою історій можна розповідати дітям про правила поведінки у суспільстві, чому так важливо дотримуватися правил техніки безпеки та інше.

        соціальний

л2Плітки відносяться до соціального сторітеллінгу. Діти  діляться новинами про все і про всіх, починаючи з себе  закінчуючи знаменитостями. Ця форма сторітеллінга подобається  дітям , зрозуміла і зручна та об’єднує їх  в групи за інтересами.  Сторітеллінг про відомих людей може надихнути учнів та стати прикладом для побудови свого життя.

        міфи, легенди

Міфи – особливий вид історій, які розповідають про можливе у правдивих подіях, але це важко підтвердити, оскільки ніхто не знає точно, звідки міф пішов спочатку. Міфи, казки відображають культуру і нагадують нам, чого слід уникати в житті, щоб бути щасливим.

        сімейний

Сімейні легенди зберігають історію ваших родичів. Ці історії передаються з покоління до покоління і допомагають родині пам’ятати про своїх предків.

        дружній

Такі історії об’єднують учнів , оскільки вони згадують про якийсь досвід, пережитий разом. Вони допомагають  зберегти дружбу і не загубитися в своїх особистих проблемах. Дружні історії є центром тяжіння загальних симпатій і, зрештою, можуть подарувати учням  позитивні  емоції.

        особистий

Особисті історії говорять про  досвід і переживання. Це важливий вид сторітеллінга, тому що подібні історії допомагають учням  зрозуміти себе, визначити, ким вони  є насправді, і почати розвиватися. Особисті історії можуть підказати , в якому напрямку рухатися, зрозуміти, як треба діяти через призму минулих помилок або відкриттів.

   Основні функції сторітеллінга у навчально-виховному процесі:

Пропагандистська:

Це інструмент переконання учнів та батьків, що дозволяє надихнути їх, надихнути на новий складний проект, ініціативу і т. п.

Об’єднуюча:

Історії служать інструментом розвитку колективної культури, спільної ідентичності спільноти.

Комунікативна:

Історії здатні підвищити ефективність спілкування на різних рівнях.

Інструмент впливу:

Сторітеллінг розширює арсенал засобів мотивації учнів, учителів, батьків, зміцнює репутацію лідерів.

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1065
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку