Урок - бесіда. Види та жанри образотворчого мистецтва.

Про матеріал
Тема : Види та жанри образотворчого мистецтва.Графіка: Брак Ж. «Голуби в польоті».Живопис: Фернан Леже «Будівельники (Будівельники з алое)».Скульптура: Михайло Дзиндра « Двоє».Декоративно - прикладне мистецтво:Бахматюк О. «Керамічні вироби».Архітектура:Собори та палаци України
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Чортківський гуманітарно- педагогічний коледж ім. Олександра Барвінського

 

 

 

 

Урок- бесіда

 

 

 

 

Види та жанри образотворчого мистецтва

 

Графіка: Брак Ж. «Голуби в польоті»

Живопис: Фернан Леже «Будівельники (Будівельники

з алое)»

Скульптура: Михайло Дзиндра « Двоє»

Декоративно - прикладне мистецтво:Бахматюк О. «Керамічні вироби»

Архітектура:Собори та палаци України

 

 

 

 

 

                                                                                 ПО 35

Підготувала студентка

Гопей Софія

Викладач: Шевчук Я. Ф.

 

 

 

 

 

 

Чортків 2021

Тема : Види та жанри образотворчого мистецтва.Графіка: Брак Ж. «Голуби в польоті».Живопис: Фернан Леже «Будівельники (Будівельники з алое)».Скульптура: Михайло Дзиндра « Двоє».Декоративно - прикладне мистецтво:Бахматюк О. «Керамічні вироби».Архітектура:Собори та палаци України

 

 

Мета : Ознайомити учнів із видами та жанрами образотворчого мистецтва; розкрити значення графіки, живопису, скульптури, декоративно-прикладного мистецтва, архітектури; учити сприймати твори мистецтва, учити аналізувати подані твори; розвивати творчу уяву, фантазію, асоціативне мислення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати бережливе ставлення до творів мистецтва; виховувати естетичні смаки.

 

Обладнання та інструменти: портрет Брак Ж. та малюнок «Голуби в польоті», портрет Фернан Леже і його картина«Будівельники (Будівельники з алое)», портрет Михайла Дзиндри і його скульптура «Двоє», портрет Бахматюк О. та його «Керамічні вироби», фотографії соборів та палаців України, відео фізкульхвилинки https://cutt.ly/WlTIOfJ

 

 

Тип уроку: урок- бесіда

Хід  уроку

І. Вступна частина

1. Організаційна і нервово – психічна підготовка учнів до   уроку

  • 1) Рефлексія настрою

Віршоване звертання вчителя до учнів:

Добрий день! На вас, шановні,

Вже знання чекають нові,

Їх засвоять всі нараз

Роботящий, дружний клас!          

На сусіда подивіться

І привітно посміхніться.

Щиро всі потисніть руки

Й гайда пізнавати науки! 

II.Основна частина      

Сьогодні ми поговоримо про види та жанри образотворчого мистецтва.

Живопис, скульптуру і графіку називають образотворчим мистецтвом, тому що вони відбивають і пізнають дійсність у конкретних художніх образах. Однак, кожен мистецький твір не є простим відбиттям дійсності, не є фотографією оточуючого нас світу. Кожен художній твір є сплав обачної художником дійсності та індивідуальної творчої фантазії, він несе в собі відбиток духовного всесвіту автора.

 

Графіка

Термін "графіка" спочатку запроваджено лише стосовно каніграції та письма. Нове значення цей термін отримав у кінці 19 - поч.20 ст. у зв'язку з бурхливим розвитком поліграфії. Саме в цей час графіка визначилася як вид мистецтва, в основі якого лежать лінії, контрасти білого і чорного. Таке розуміння графіка з плином часу отримало біль розширене тлумачення, сьогоденна графіка застосовує колір, штрихи, плями, змішану техніку. Графіка - один із самих популярних видів образотворчого мистецтва, з її інструментами і прийомами зітхається кожна людина. Хто не тримав у руці олівець? Але не кожний знає, як поводитися з більш складними техніками. Саме графіка щільно пов'язана з побутом, громадським життям людини. Графіка - це книжкова ілюстрація, етикетка, яскрава обкладинка, афіша, рекламний плакат. Термін "графіка" охоплює дві великі групи творів - це малюнок і печатна графіка.

 

  1. Ознайомлення з біографією художника

Жоржа Брака (1882 – 1963) – французького художника, який   разом із Пабло Пікассо започаткував кубізм у світовому мистецтві.
Ось його портрет

 

 

Жорж Брак народився 13 травня 1882 в Аржантьо (Argenteuil), передмісті Парижа в ремісничій родині. Образотворчому мистецтву навчався у художній школі Гавра, потім — в Академії Ембера в Парижі. Брак починав як художник-декоратор. У творчих пошуках близький до фовізму, зазнавши впливу Матісса та Дерена. Виставляв свої роботи в паризькому Салоні незалежних у 1906 році. У 1907 році після ознайомлення з живописом Сезанна і зустрічі з Пікассо круто змінив свою художню манеру, прагнучи лаконізму живописних засобів і геометризації зображуваних об’єктів. У 1909—12 роках співпрацюючи з Пабло Пікассо, теоретично і на практиці обґрунтував новий напрямок мистецтва — кубізм, ставши одним із його співзасновників. У І Світову війну Брака було мобілізовано — на фронті в 1915 році зазнав тяжкого поранення, змігши повернутись до занять живописом лише в 1917 році. У подальшій своїй творчості Жорж Брак шукає більшої просвітленості й гармонічності зображення, деякою мірою його декоративізму. Створив декілька серій малюнків («Купальниці» та ін.), активно працював у натюрморті. У 1934 році вийшла друком перша монографія про художника — книга Карла Ейнштейна. Брак тяжко пережив ІІ Світову війну, у 1945 році тривалий час хворів. В 1949—56 рр. Брак створив цикл з восьми великих полотен «Майстерні», що став вершиною його творчості. У 1950-х рр. виконував ряд декораторських замовлень: займався церковними вітражами, оформив розпис стелі в Етруській залі Лувратощо. Провідною темою пізньої творчості Брака є «птах, що розправив крила у польоті». Жорж Брак створив чимало рисунків, гравюр і скульптур, але головне місце в його творчості завжди посідав живопис. Помер Брак у Парижі 31 серпня 1963 року.

 

2.Прочитання твору(опис твору)

Уважно подивіться на малюнок

-Що зображено на малюнку(голуби)

-Які фігури використав художник?(овал, ромб, лінії)

-Які кольори використав художник?(блакитний, білий, синій, чорний, сірий)

- Як ви думаєте що хотів нам показати художник на даному малюнку?(те, що голуби символи миру, голуби зображені в польоті, голуби є тим світлим яке освітлює чорне середовище, вони є ніби тим промінчиком який пробивається крізь чорну хмару)

 

Брак Жорж «Голуби»,  у 1967
 

 

 

Живопис

Живопис — один з основних видів образотворчого мистецтва. Живописні твори виконуються за допомогою фарб, які накладаються на поверхню — полотно, папір, картон тощо.

Колір допомагає розкрити зміст твору, передати певний настрій, думки художника. Кольори бувають теплі й холодні, основні й похідні, яскраві та тьмяні. Також існують контрастні кольори. Усі художні фарби виготовляють із кольорового порошку (пігменту) і речовини, яка скріплює кольорові часточки.

Техніка акварельного живопису потребує неабиякої майстерності, адже прозорість фарб не дає змоги перемальовувати зображення.

З-поміж інших творів живопису акварель вирізняється прозорістю і м’якістю. Це єдина техніка, у якій зовсім не використовують білил. Якщо потрібен колір світлого тону, беруть дуже рідку фарбу, щоб крізь неї просвічував білий папір. Краса акварелі насамперед у її чистоті.

З гуашшю працюють художники різних напрямів — графіки, майстри театрально-декораційного мистецтва. Вона широко застосовується в декоративному живописі для виконання ескізів і кольорових начерків.

На відміну від акварелі гуаш непрозора, бо містить домішки крейди або свинцевих білил. Після висихання вона стає оксамитовою і матовою.

Акварель — прозора фарба, що легко розчиняється водою; твір живопису, виконаний такими фарбами.

Гуаш — непрозора фарба, розтерта на воді з домішками клею та білил; твір живопису, виконаний такими фарбами.

Художники винайшли багато різних способів малювання акварельними фарбами:

малювання сухим пензлем;

малювання шар за шаром;

малювання зворотним контуром;

малювання на «вогкому папері».

Цю техніку використовують художники найчастіше. І ми сьогодні з вами будемо малювати у цій техніці.

3.Ознайомлення з біографією художника

Зараз я хочу вас познайоми з Фернан Леже, який  народився4 лютого 1881,   в містечку Аржантан Франція, в родині торговця худобою, виховувала його сама мати, бо у віці чотирьох років він втратив батька. Вчився він мало і починав як архітектор, але відомо, що ранніх років працював креслярем будучи учнем у архітектора з Кану. 1900 року він влаштовується з допомогою своїх земляків — художників з Аржантану Андре Маре та Анрі Вьєля в Парижі.

Відомий французький художник, графік, скульптор, кінорежисер, один з піонерів кубізму. Помер 18 серпня 1955р.


Найвідоміші твори живопису: Оголені в лісі, Три музики, Жінка з птахом

  • Сьогодні ми розглянемо його твір мистецтва «Будівники», 1951року написані у стилі Кубізму.

4.Опис картини «Будівельники (Будівельники з алое)»

«Він, подібно Маяковському, боровся з мистецтвом. Але Маяковський застрелився, а Леже вистояв і переміг », - написав Сергій Довлатов в оповіданні« Куртка Фернана Леже ».

 Маяковський був знайомий з Леже і його роботами. І залишив про цю зустріч в Парижі спогади. Вони датовані 1922 роком, це майже за 30 років до створення «Будівельників», але цілком описують полотно із зібрання Пушкінського музею: «Оглядаю його значну живопис. Радує його естетика індустріальних форм, радує відсутність боязні перед самим грубим реалізмом. Вражає так не схоже на французьких художників майстрових відношення до фарби - не як до засобу передачі якихось парфумів, а як до матеріалу, що дає фарбування речей».

На цій картині є хмари. Але, дійсно, це не якісь невловимі «духи», які були б у імпресіоністів, а справжнісінькі речі - не більше шляхетні й піднесені, ніж балки будівельних лісів. Та й з чого б їм бути піднесеними, якщо людина, що будує вежі високої напруги, вже зрівнявся з хмарами?

Цю сцену, багаторазово повторений в серії робіт з будівельниками, Леже побачив по шляху в Шеврез (старовинне містечко під Парижем). Його вразили маленькі чоловічки, які добралися до небес і власними руками створюють щось, на тлі чого вони виглядають мурахами. Але в підсумку на картині будівельники зовсім не виглядають маленькими гвинтиками індустріальної епохи.

Леже - оптиміст. Йому подобається, куди рухається світ, наповнений машинами, сталлю, новими потужними технологіями. І хоч цей художник не приділяє особливої ​​уваги виписування окремих героїв, їхніх характерів і емоцій, нам ясно, що вони оптимістично дивляться в майбутнє, а від роботи під хмарами навіть не здаються скільки-небудь втомленими. Алое, витіснений металевою конструкцією в кут полотна, теж не особливо сумує. Він написаний занадто життєрадісним відтінком зеленого, щоб ми могли запідозрити його в депресивних думках про стан екології - на початку 1950-х час для таких турбот ще не настав. Схоже, алое, як і художник, просто з цікавістю спостерігає за будівельними роботами.

  «Леже - епічний художник. Це не означає, що він створював ілюстрації до Гомеру. Це означає, що він розглядає свою постійну тему механізації як людський епос, розгорнуте оповідання про героїчні діяння, в якому людина і є головний герой, - писав арт-критик Джон Бёрджер. - Якби слово «монументальний» не стало таким затертим, то воно підійшло б тут як не можна краще. Леже не цікавить психологія окремих людей і найтонші нюанси відчуттів: його хвилює тільки дія і протиборство ».

  Є думка, що «справжність» мистецтва перевіряється тим, чи здатні нові покоління відкривати в творі свої смисли, відчувати його сучасним. Картина Леже таку перевірку проходить запросто. Її легко уявити ожила - в комп'ютерній грі, у вигляді гифки або гугл-дудла до Всесвітнього дня будівельника. Ну, або до Всесвітнього дня захисту алое від будівельників.

Давайте розглянемо і проаналізуємо цю картину

  • Які кольори використав художник?(синій, жовтий , червоний, чорний…)
  • Кого зобразив художник на картині?(будвельників)
  • Чи звична для нас така живописна картина?(ні, не звична)

Скульптура

Це вид мистецтва, що розмовляє мовою пластичних мас. Її можна обійти навкруги, помацати, сприймаючи з різних точок зору. Таку скульптуру називають круглою. Існує також скульптура, що виступає з площини, її не можна обійти, вона називається рельєфна скульптура. Існує три типи рельєфі.
1. Барельєф (низький рельєф) випукла частина виступає з площини наполовину.
2. Горельєф (високий рельєф) - скульптурна форма виступає над площиною більше ніж наполовину, наближаючися до круглої скульптури.
3. Поглиблений рельєф, в якому зображення витискається на поверхні.

Скульптура у своїй класифікації має три основних технологічних групи:
а) пластика - ліпка у м'яких матеріалах (віск, глина, гіпс);
б) обробка твердих матеріалів (дерево, каміння, кістка);
в) відлив і карбування у матеріалі.
"Мистецтво відсікати зайве" називав Мікельанджело скульптуру в камінні та мармурі.
Творчий процес скульптора тривалий і складний. Він вимагає великого фізичного напруження. Свою художню ідею художник висвітлює в віску або клині. З глиняної скульптури робиться ... відлив, який в свою чергу служить моделлю для відбиття у камінні або металі. Глина - найбільш пластичний легкий матеріал. Вона може виступати як самостійна техніка. У Стародавній Греції виготовлялися прекрасні глиняні скульптури з обпеченої глини (теракоти).
1. Обпечена глина, покрита прозорою або кольоровою глазур'ю - майоліка широко використовується у сучасній кераміці. Вироби із спеціальної білої глини, покриті глазур'ю відомі всім нам як фаянс і фарфор.
2. Дерево - один із найстаріших матеріалів, гнучкий дешевий. При обробці дерева виявляють його природні малюнки волокон, нарости. Все це створює прекрасні і різнобарвну фактуру поверхні. З пород дерев у практиці скульпторів найбільше ми зустрічаємо дуб, карагач, горіх.
   Мармур - найбільш благородний, розкішний і улюблений матеріал скульптора.
Сучасні майстри широко застосовують і використовують нові матеріали, раніше невідомі скульптори: бетон, сталь, різноманітні сплави, що відкриває широкі можливості у образному вирішенні скульптури.

5. Ознайомлення з біографією скульптора

Михайло Дзиндра народився 8 листопада 1921 року в селищі Демня, Львівської області, яке славиться майстрами каменеобробної справи, що пов’язано з великими покладами вапняку на території селища та являється там багатовіковою традицією. В родині Дзиндри скульпторами також стали брати Михайла, старший брат Євген — видатний львівський скульптор, автор кам’яних левів, що знаходяться біля Львівської міської ратуші.

У підлітковому віці переїжджає до Львова, де стає помічником у майстерні Андрія Коверка. Згодом Дзиндра переймає бачення монументальної скульптури у Богдана Мухіна та Івана Севери, що викладали у Львівській мистецько-промисловій школі (зараз коледж ім. Труша), де навчався скульптор. Закінчивши навчання у 1944 році, Дзиндра тікає з окупованого Львова до Словаччини, де організовує школу різьби для дітей з особливими потребами у Братиславі. Через рік потрапляє до табору для американських біженців у західній Німеччині, де свій прихисток знаходить і українська громада вимушених емігрантів. В Німеччині скульптор активно працює, реставрує скульптури та бере участь у виставках

Михайло Дзиндра

Михайло Дзиндра прожив за кордоном майже 50 років, але не мав акценту і розмовляв абсолютно чистою українською. Він не працював на арт-ринок, роботи майже не продавав. Заробляв гроші будучи будівельником, дизайнером і архітектором. А виставки організовував у себе на подвір'ї.

На початку 90-х Дзиндра повернувся в незалежну Україну і захопився ідеєю створення тут музею модерністської скульптури. Цей амбітний проект відібрав дуже багато сил, коштів і часу. Сотні скульптур довелося перевозити з Флориди; були передбачувані проблеми з митницею і непередбачувані — з галичанами, які не зовсім розуміли, що це за дивні абстрактні фігури з бетону. Тим не менше, скульптор-фантазер добився свого. Музей модерної скульптури Михайла Дзиндри — дивовижне місце, заховане серед соснового лісу в селі Брюховичі на Львівщині.

Михайло Дзиндра – майстер української модерної скульптури

6.Аналіз твору «Двоє», бесіда

 

-Що ми бачимо на картинці(скульптуру, на картинці зображені силуети людей, у яких начебто руки злиті в одну)

- У формі яких геометричних фігур виготовленга скульптура?

(Скульптура виготовлена у формі геометричних фігуг: ромбів, овалів, кругів.)

-Що зображено на скульптурі, що можна сказати про неї?(Два силуети людей які зображені на підставці у формі круга,  ці люди взялись за руки. Можна сказати , що ці люди стоять у круглій формі, яка можливо символізує Землю. Здається що на всій землі немає нікого тільки двоє людей які тримаються за руки, з скульптури видно що це чоловік і жінка чи хлопець і дівчина.)

 

Декоративно - прикладне мистецтво

Декоративно - прикладне мистецтво - один із видів художньої діяльності, твори якого поєднують естетичні та практичні якості.

Декоративність є одним найважливішим засобом передавання оригінальності, ідеальності та естетичності образу і почуття думки .

До жанру предмета ми відносимо обладнання із дерева ( це меблі).

За технічним виконанням — ремесла такі як різблення, розпис або розписування матеріалів , а також, ткатство.
Поділ за матеріалом :
1) обладнання з деревини;
2) керамічні ;
3) вироби з каменю;
4) металеві.

 Декоративно–прикладне мистецтво здавна відігравало велику, роль у соціальному та духовному і естетичному житті людей. Воно сприяло подальшому розвитку у мистецтві та побуті людей. Також воно розвиває людське творче мислення, його оригінальність, ідеологічність та освоєння нових ідей, які розвивають навколишнє середовище. В нашій країні це мистецтво набуло великого росту завдяки йому, в Україні почали відкривати нові факультети , відкриваються віділення у вищих педагогічних закладах а також художніх.

 

7.Ознайомлення з біографією художника

- Давайте познайомимося з творчістю Оле́кси Бахматю́ка та його

 «Керамічними виробами»

 10 грудня 1820 він народився у Косові. Оле́кса Бахматю́к — український майстер декоративного розпису на кахлях.


На Коломийській промисловій виставці 1880, де були виставлені твори Олекси Бахматюка, він отримав золоту нагороду

Сюжети й манера творчості

У зображенні людей Бахматюк виробив особливу манеру, певний канон. Всі вони виразно типізовані. Постаті, як правило, стоять у профіль. Жінки — чи міські, чи гуцульські — одягнені в блузи та довгі спідниці. Чоловіки в короткому (лише зображення голови змінюється: то вона оголена, то на ній циліндр, то гуцульська клепаня). Широко представлений у майстра світ флори й фауни. Тут виділяється квітка, що нагадує соняшник, — багатопелюсткова з широкою заштрихованою серединою. Є зображення звірів і птахів  олені, бики, леви та розкішні пави і півні.

Бахматюк, як і інші майстри, на кожній своїй печі неодмінно малював одно-два зображення святого Миколи в єпископських ризах, із сакральними атрибутами в руках, з німбом довкола голови. Це було дотриманням місцевих традицій, що склалися ще на початку XIX століття. Обабіч голови були по дві цифри, які означали дату виконання печі.

8.Аналіз керамічних виробів

Олекса Бахматюк започаткував власний спосіб декорування – побілкування – покриття сирого виробу тонким шаром білої глини, яка після випалення залишає свій колір. Далі по ній пишуть контур орнаменту й розмальовують різними фарбами.

Вироби Олекси Бахматюка вирізняються своєю оригінальністю, адже кожен твір – унікальний. Він не копіює вже створені орнаменти, а щоразу пише щось нове. У його роботах переважають побутові сцени, сакральні та геральдичні мотиви, які оздоблені триколірною гамою – зеленою, жовтою і коричневою на білому тлі. Окрім того, зображує землеробів, гончарів, пастухів тощо.

 

 

 

 


Свічник. Близько 1860 року

  • Що зображено на картинці? (підсвічник)
  • Чи бачили ви вже десь підсвічник?(так, в церкві)

_- Які кольори використав скульптор для оздоблення підсвічника?(зелений, блий, золотий, чорний кольори)


Кахля “Скрипаль”. Близько 1870 року

-Що зображено на картинці?( Скрипаль, який грає біля квітів та стола)

- Які кольори використав Бахматюк?(зелений, жовтий, коричневий)

 


Миска “Півень”. Близько 1870 року

-Що зображено на картинці?(оздоблену миску)

- З чого виготовлена миска?( з глини)

-Хто намальований на мисці?(півень)

- Які кольори використав Бахматюк?(зелений, жовтий, коричневий)

 


Кахля “Лови на вовка”. Близько 1875 року

-Що зображено на картинці?(мисливця який полює на звірів)

- Які кольори використав художник?(зелений, жовтий, коричневий)

 


Водопійча. Близько 1879 року

  • Що зобразив Бахматюк на глечику?(оленя)

  • Які кольори він для глечика використав?(зелений, жовтий, коричневий)

Колач. Близько 1880 року

  • Що зображено на цій картинці?(колач)
  • Яку він має форму?( кола)
  • Які кольори використано?( зелений та коричневий, жовтий)

Як ми бачимо Бахматюк використовував на своїх керамічних виробах здебільшого зелені, жовті та коричневі кольори.

III.Фізкультхвилинка «Рухівка»

 

Архітектура

Світ архітектури – це світ, у якому людина живе, працює й відпочиває. І цей світ для людей створює архітектор. Він також справжній художник.

-Що ж використовує архітектор для створення витворів мистецтва?

Раніше архітектори працювали тільки за допомогою олівців, великих аркушів паперу, лінійки та циркуля. Сьогодні їм допомагають комп’ютерні програми. Але задум виникає у голові та серці архітектора. Саме такі задуми стають відомими архітектурними спорудами.


У містах нашої країни та інших країн світу можна побачити давні фортеці, собори, палаци, театри та інші будівлі, перед якими виникає бажання зупинитися і дивитися на них, затамувавши подих. Шедеври архітектурного мистецтва – це символи країн. Увесь світ із захопленням дивиться на Софіївський собор

Києво-Печерська Лавра | 7 чудес України
та Києво-Печерську Лавру у Києві,

 

 оперні театри в Одесі

 

Оперний театр Одеси знаходиться під загрозою руйнування

Львівський національний академічний театр опери та балету ім. Соломії  Крушельницької | Афіша розваг Львова
та Львові,

 

Ейфелеву вежу в Парижі, давній Акрополь в Афінах. Цей перелік можна продовжувати й далі. Однак, на відміну від живопису та графіки, скульптури та декоративно-прикладного мистецтва, ми не тільки дивимося на творіння архітекторів, а й постійно їх використовуємо. Кожна споруда на вулицях міста чи іншого населеного пункту має своє призначення: для праці або життя, навчання чи відпочинку.

Розрізняють три основних види архітектури.

Види архітектури

 

          Архітектура об’ємних споруд                 Містобудування                                    

 

Ландшафтна архітектура

 

Перший – архітектура об’ємних споруд. Це житлові будинки, громадські споруди (школи, театри, магазини, стадіони та ін.), промислові будівлі (заводи, фабрики, електростанції), культові споруди та фортеці.

Другий вид – ландшафтна архітектура, що пов’язана з організацією садово-паркового простору. Будь-які міста прикрашені бульварами, скверами та парками, де можна зустріти архітектуру малих форм – альтанки, фонтани, місточки.

Третій вид архітектури – містобудування. Саме воно охоплює складний процес створення нових міст та їх реставрацію.

Давайте проаналізуємо, та помилуємось красою соборів та палаців України

Успенський собор Києво-Печерської лаври.

Михайлівський Золотоверхий собор Михайлівського монастиря в Києві. Сучасний вигляд:

 

Успенський собор у Володимирі:

Вірменський собор у Львові:

1.Монастирський (північний) дворик:
 


2.Апсидна частина храму (іноді називають дворик Христофора):

 

Троїцький собор Троїцько-Іллінського монастиря в Чернігові:

 


Покровський собор у Харкові:

Собор святого Юра. Сучасний вигляд:

1.Вхід до собору святого Юра:


 

 

Успенський собор Почаївської лаври.Сучасний вигляд:
 

 Володимирський собор у Києві:

 

Білгород-Дністровська, або Аккерма́нська фортеця:

1-Білгород
 

2-Бердичів
Бердичівський замок:
 

Дубенський замок:
Дубенський замок — чому варто відвідати Дубенський замок на Рівненщині -  Туризм - TCH.ua 

 

Жовківський замок:

4-ЖОвква

 

Збаразький замок:

5-Збараж
 

Золочівський замок:

6-Золочів

 

Кам’янець-Подільська фортеця:

7-Камянець 

 

Летичівський замок:

8-Летичів

Замок Любарта, або Луцький замок:

9-Любарт

Меджибізький замок:

10_Меджибіж
Замок Паланок:
11-Паланок 



Озирніться довкола: ми знаходимось у класі. А наш клас розташовано у будівлі школи. Школа є архітектурним об’єктом і складовою світу архітектури.

  • Ви розглянули собори та палаци України. З яких елементів складаються вони?
  • На які геометричну фігуру схожі дані архітектури?( трикутники, прямокутники, півкола, овали…)
  • Якої форми вікон, дверей?(трикутні, прямокутні, квадрати)
  • Дах будівлів яку нагадує фігуру?( трикутну, півкруглу, чотририкутну, шестикутну)
  • Сходинки  на які геометричні фігури схожі, які вони за розміром між собою?( в основному це прямокутники, є маленькі, великі, середні за розміром)   

IV. Підведення підсумків уроку

Молодці ви сьогодні гарно попрацювали, дізналися багато цікавого та корисного.

-Тож які види та жанри образотворчого мистецтва ми сьогодні вивчили?

-Що найбільше вам запам’яталося?

Дякую за увагу!

 

docx
Додав(-ла)
Hopej Sofij
Додано
7 квітня 2022
Переглядів
1905
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку