Як приклад, пропоную урок з формування фінансової грамотності на уроках математики в початкових класах. А також розвивати логічне мислення, уяву, пам'ять шляхом постановки проблемних запитань, вміння лаконічно висловлювати свої думки.
Урок математики в 2 Б класі
Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 9 і таблиці ділення на число 9.
Мета: вдосконалювати уміння та навички розв’язувати вправи та задачі на основі творчих видів роботи, стимулювати прагнення швидко і правильно виконувати математичні завдання;
розвивати логічне мислення, уяву, пам’ять шляхом постановки проблемних запитань, вміння лаконічно висловлювати свої думки;
виховувати охайність, почуття взаємодопомоги, сприяти підвищенню в учнів впевненості в своїх силах та можливостях.
Обладнання: мультимедійна презентація, картки із завданням, фішки для оцінювання знань, світлини, карта України.
Тип уроку: урок закріплення знань, умінь і навичок
Форма проведення : урок бізнес - гра
Хід уроку
І. Організація класу
Подивіться один одному в очі, посміхніться один одному, побажайте гарного робочого настрою на уроці один одному, а тепер посміхніться мені, я вам також бажаю працювати активно, продуктивно, допомагати один одному, відкрити щось нове на уроці.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
(Перегляд відео)
ІІІ. Робота над темою уроку.
Пропоную початковий капітал в розмірі 1 школярик на розвиток вашого бізнесу за охайне ведення підприємницької документації. Старанні бізнесмени залишать початковий капітал собі, а нестаранним прийдеться школярик повернути.
Друкована реклама ( слайд) нашого банку Надія вартістю 1 школярик
Записати в рядок всі числа озвучені в тексті.
За 9 днів Фіксики заробили 27 золотих монети з 36, 18 вони віддали дядькові Федору з Простоквашино. Шарик дуже зрадів, бо їх стало в них 63. Порадившись з котом Матроскіним, вони подарували 54 татові в честь його 30 -ти річчя.
8, 24, 32, 16, 64, 56, 30
Закрити зошит і відтворити послідовність чисел ( запис на дошці)
30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30
Яке число зайве? Чому?
Записати рядок числа 30
Назвати сусідів числа 30. Розкласти на розрядні доданки.
(школярик за каліграфічне письмо)
Не буває бізнесу без переговорів. (слайд) Комунікативні відносини «Мозковий штурм» 1 правильна відповідь – 1 школярик
Топтижка продавав на ринку мед, щоб на вилучені гроші купити малини. А його друг Косолапий, продавав малину, щоб потім купити меду. Покупців на ринку майже не було, торгівля йшла погано і ведмежата засумували. Яке рішення можуть прийняти ведмежата, щоб обидва були задоволені? . ( бартер- обмін правильного результату на букву) ( Обчислення виразу- 1шк. )
«Відділ кредит»(слайд)
Заклопоталася Бджілка, цей рік видався дуже скрутним для нашої родини, нектару зібрано мало, тому й меду продано мало. А будувати нові вулики для бджолиної родини – немає грошей. Тут на допомогу прийшов Іжачок – банкіричок, він запропонував їй позику, тобто позичити грошей для будівництва. Кредит – це позика, взяття в борг на визначений термін і з певними умовами.(слайд Ведмедя – бізнесмена, який веде свій бізнес, взявши в позику - кредит)
Бізнесмени, як і всі люди потребують відпочинку, щоб далі продуктивно працювати
Офтальмолог
Подивіться, а хто тут у нас метушиться? Та це ж білочка, що живе в старому дуплі, пам’ятаєте? Цю місцевість знають всі мешканці, бо білочка тут веде ресторанний бізнес. Завтра в неї день народження, прийде набагато більше гостей, ніж завжди, а білочка переживає чи помістяться всі в її ресторані?Допоможемо їй?слайд)
Задача
У великій залі ресторану є 36 стільців, а в маленькій - 18. Білочка розставила їх по 9 біля кожного столу. Скільки столів є у білчиному ресторані?
2 шк.+1шк за ІІспосіб
Як називаються українські гроші? Кожна країна має свою грошову одиницю, так наприклад ……американці користуються, хто знає? Долар, цінніша грошова одиниця, ніж гривня, щоб отримати 1 долар, потрібно аж 25 наших гривнів. Тому сьогодні у вас буде також можливість заробити іноземну валюту, ціннішу, ніж наш школярик. 1 іноземець = 4 нашим школярикам
Я буду…..
У мене вийде………
Переконаний, що………………
Я знаю……………….
Щоб там не сталось, але……
Я зможу……………
Нерідко бізнесменам доводиться проявляти свою творчість, це приносить їм додатковий успіх. Ваша творчість принесе вам 2 шк.
Скласти текстову задачу за короткою умовою і записати її виразом
Слайд + схема
Які букви були на звороті геометричних фігур кожної групи? Яке слово складемо? Яке відношення до бізнесу має час?
ІV. Підсумок уроку. Д.з.
Тому вдома при виконанні д.з обов’язково враховуйте час роботи, відпрацьовуйте швидкість, бо виграє завжди той, хто працює правильно і швидко.
Д.з (на дошці): повторити таблиці множення та ділення 2-9
Шановні пані та панове, оцініть справедливо ведення економічної документації та прийміть рішення щодо початкового школярика.
Порахуйте свої зароблені школярики, підійдіть до експертної комісії і придбайте ту галузь економіки, яку ви вважаєте продовжувати розвивати в майбутньому. Кому не вистачає коштів на придбання бажаної галузі, зверніться до кредитного відділу та отримайте додаткове завдання додому.
На цьому наш урок підійшов до завершення, математика – це не бізнес, але справа дуже прибуткова, тому старайтесь, учіться, і нехай здійсняться всі ваші мрії.