Урок - бізнес гра з математики в 2 класі на тему: "Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 9 і таблиці ділення на число 9."

Про матеріал

Як приклад, пропоную урок з формування фінансової грамотності на уроках математики в початкових класах. А також розвивати логічне мислення, уяву, пам'ять шляхом постановки проблемних запитань, вміння лаконічно висловлювати свої думки.

Перегляд файлу

Урок математики в 2 Б класі

Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 9 і таблиці ділення на число 9.

Мета: вдосконалювати уміння та навички розв’язувати вправи та задачі на основі творчих видів роботи,  стимулювати прагнення швидко  і правильно виконувати математичні завдання;

розвивати логічне мислення, уяву, пам’ять шляхом постановки проблемних запитань, вміння лаконічно висловлювати свої думки;

виховувати охайність,  почуття взаємодопомоги, сприяти підвищенню в учнів впевненості в своїх силах та можливостях.

Обладнання: мультимедійна презентація, картки із завданням, фішки для оцінювання знань, світлини, карта України.

Тип уроку:  урок закріплення знань, умінь і навичок

Форма  проведення : урок бізнес - гра

Хід уроку

І. Організація класу

   Подивіться один одному в очі, посміхніться один одному, побажайте гарного робочого настрою на уроці один одному, а тепер посміхніться мені, я вам також бажаю працювати активно, продуктивно, допомагати один одному, відкрити щось нове на уроці.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

  • Ой, діти, монети розгубила !!!( допомагають збирати)
  • Що таке монети? А що таке гроші?А як називаються паперові гроші?
  • Для чого вони потрібні?
  • Де зберігаються гроші? Які назви банків ви знаєте?
  • Що потрібно для того, щоб їх заробити?
  • Грошові або фінансові стосунки між людьми називають економікою, коли одні люди створюють товари, інші – продають, а ще інші купують.

 (Перегляд відео)

  • Про яку науку говорила тітонька Сова?
  • Що таке бізнес?
  • Як називають людей, які працюють в сфері економіки?А ви б хотіли стати бізнесменами?
  • А що для цього потрібно?
  • Але сьогодні який у нас урок? Сьогодні на уроці математики ми з вами  продовжимо закріплювати табличні випадки множення числа 9  і ділення на число 9, але урок ми побудуємо у формі бізнес- гри: ви всі спробуєте стати бізнесменами, (в якій країні ми живемо? То якими ми будемо бізнесменами?), своїми стараннями на уроці заробити гроші – школярики, за які потім зможете придбати будь яку галузь економіки( показ на презентації) для подальшого розвитку. А яка саме галузь вам до вподоби, ми дізнаємось трішечки пізніше. А я ці школярики перетворю в бали в кінці уроку. Отож банк наш має назву «Надія», як ви гадаєте чому? Банкіром буду я, ви – починаючі бізнесмени, експертна комісія у нас також є, ми всі маємо надію на те, що ваші старання ,ідеї і мрії принесуть неабиякі плоди в майбутньому для всієї України.

 

ІІІ. Робота над темою уроку.

Пропоную початковий капітал в розмірі 1 школярик на розвиток вашого бізнесу за охайне ведення підприємницької документації. Старанні бізнесмени залишать початковий капітал собі, а нестаранним прийдеться школярик повернути.

 

  1.  Хвилинка каліграфії з ейдетикою.

Друкована реклама ( слайд) нашого банку Надія вартістю 1 школярик

Записати в рядок всі числа озвучені в тексті.

 За 9 днів Фіксики заробили 27 золотих монети з 36, 18 вони віддали дядькові Федору з Простоквашино. Шарик дуже зрадів, бо їх стало в них 63. Порадившись з котом Матроскіним, вони подарували 54 татові в честь його 30 -ти річчя.

8, 24, 32, 16, 64, 56, 30

Закрити зошит і відтворити послідовність чисел ( запис на дошці)

30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30 30

Яке число зайве? Чому?

Записати рядок числа 30

Назвати сусідів числа 30. Розкласти на розрядні доданки.

(школярик за каліграфічне письмо)

 

  1. Усна лічба.

Не буває бізнесу без переговорів. (слайд) Комунікативні відносини «Мозковий штурм» 1 правильна відповідь – 1 школярик

  • Повернемось до хв. Каліграфії. Скільки монет Фіксики заробляли кожного дня? 27:9=3
  • Скільки монет вони не встигли заробити?36-27= 9
  • Скільки монет залишилось у Фіксиків? 27-18= 9
  • Скільки монет вже було у дядька Федора? 63-18=45
  • Скільки монет залишилось у друзів, після того, як вони подарували татові? 63-54=9
  • Скільки років буде татові через 15 років?
  • Як називаються числа при множенні?
  • Який закон множення знаєте?
  • Як називаються числа при діленні?
  • Як знайти невідоме ділене?
  • 7*9=?
  • 81:9=?
  • У скільки разів 72 більше ніж 9? ( 72:9=8)
  • Де більше прямокутників у вас вдома, чи в бібліотеці?Чому?
  • Де більше кругів на кухні чи в будь-якій іншій кімнаті?Чому?
  1. Робота в парах

Топтижка продавав на ринку мед, щоб на вилучені гроші купити малини. А його друг Косолапий, продавав малину, щоб потім купити меду. Покупців на ринку майже не було, торгівля йшла погано і ведмежата засумували. Яке рішення можуть прийняти ведмежата, щоб обидва були задоволені? .    ( бартер- обмін правильного результату на букву)                 ( Обчислення виразу- 1шк.  )       

 «Відділ кредит»(слайд)

     Заклопоталася Бджілка, цей рік видався дуже скрутним для нашої родини, нектару зібрано мало, тому й меду продано мало. А будувати нові вулики для бджолиної родини – немає грошей. Тут на допомогу прийшов Іжачок – банкіричок, він запропонував їй позику, тобто позичити грошей для будівництва. Кредит – це позика, взяття в борг на визначений термін і з певними умовами.(слайд Ведмедя – бізнесмена, який веде свій бізнес, взявши в позику     - кредит)

 

  1. Фізкультхвилинка

Бізнесмени, як і всі люди потребують відпочинку, щоб далі продуктивно працювати

Офтальмолог

  • Назвіть фігуру зеленого кольору. (прямокутник)
  • Скільки фігур жовтого кольору? 3На скільки груп розділені фігури проміжком? У якій групі більше фігур? Порівно
  • Порахуйте трикутники 5Чого більше кругів чи трикутників? На скільки? На 3
  • Яка фігура під номером 8? Жовтий квадрат 12? Червоний квадрат
  • Якого кольору круги?
  • Порахуйте квадрати
  • З яких фігур можна скласти автомобіль?
  1. Робота над задачею

Подивіться, а хто тут у нас метушиться? Та це ж білочка, що живе в старому дуплі, пам’ятаєте? Цю місцевість знають всі мешканці, бо білочка тут веде ресторанний бізнес. Завтра в неї день народження, прийде набагато більше гостей, ніж завжди, а білочка переживає чи помістяться всі в її ресторані?Допоможемо їй?слайд)

Задача

У великій залі ресторану є 36 стільців, а в маленькій - 18. Білочка розставила їх по 9 біля кожного столу. Скільки столів є у білчиному ресторані?

2 шк.+1шк за ІІспосіб

  1. Бліцконтроль (4шк. )тести

Як називаються українські гроші? Кожна країна має свою грошову одиницю, так наприклад ……американці користуються, хто знає? Долар, цінніша грошова одиниця, ніж гривня, щоб отримати 1 долар, потрібно аж 25 наших гривнів. Тому сьогодні у вас буде також можливість заробити іноземну валюту, ціннішу, ніж наш школярик. 1 іноземець = 4 нашим школярикам

  1. Вправа «Успішний бізнесмен» (Усна реклама)

Я буду…..

У мене вийде………

Переконаний, що………………

Я знаю……………….

Щоб там не сталось, але……

Я зможу……………

  1. Творча робота над задачею (2шк.)

Нерідко бізнесменам доводиться проявляти свою творчість, це приносить їм додатковий успіх. Ваша творчість принесе вам 2 шк.

Скласти текстову задачу за короткою умовою і записати її виразом

Слайд + схема

 

  1. Як ви гадаєте, кому легше працювати самому, чи з друзями? Чому? Робота в групах «Банк моєї мрії» Геометричний матеріал (1шк)- для групи, що найшвидше справиться з будівництвом

Які букви були на звороті геометричних фігур кожної групи? Яке слово складемо? Яке відношення до бізнесу має час?

 

ІV. Підсумок уроку. Д.з.

          Тому вдома при виконанні д.з обов’язково враховуйте час роботи,   відпрацьовуйте швидкість, бо виграє  завжди той, хто працює правильно і швидко.

     Д.з (на дошці): повторити таблиці множення та ділення 2-9

        Шановні пані та панове, оцініть справедливо ведення економічної       документації та прийміть рішення щодо початкового школярика.

 Порахуйте свої зароблені школярики, підійдіть до експертної комісії і придбайте ту галузь економіки, яку ви вважаєте продовжувати розвивати в майбутньому. Кому не вистачає коштів на придбання бажаної галузі, зверніться до кредитного відділу та отримайте  додаткове завдання додому.

  • Збагатимо нашу Україну новими галузями і новими бізнесменами.
  • - Від чого ж залежить добробут нашої України і кожного її громадянина?
  • Скажіть, що ж потрібно робити, щоб стати успішним?
  • Чи важко заробляти гроші?
  • А яка це багата людина? Що таке багатство?
  • Зараз я розкажу коротеньку історію, яка примусить вас думати дещо по іншому (притча)
  • Чому говорять : Не май сто рублів, а май сто друзів?

На цьому наш урок підійшов до завершення, математика – це не бізнес, але справа дуже прибуткова, тому старайтесь, учіться, і нехай здійсняться всі ваші мрії.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Демидюк Тетяна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 січня 2018
Переглядів
1956
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку