Урок - дослідження "Державні символи України"

Про матеріал
Вивчення державної символіки – це не просто заучування фактів, а процес формування особистості маленького громадянина, який любить свою країну і готовий служити їй. Знайомство з державними символами допомагає дітям усвідомити свою приналежність до певної нації, сприяє розвитку почуття патріотизму та гордості за свою країну. Кожен символ має свою історію, пов'язану з важливими подіями та досягненнями народу. Вивчаючи символи, діти дізнаються про минуле своєї країни, її культуру та традиції. Символи – це об'єкти пошанування. Шануючи символи, діти виховують повагу до держави, її законів та інститутів. Описуючи символи, діти збагачують свій словниковий запас, вчаться будувати логічні висловлювання та аргументувати свою точку зору.
Перегляд файлу

 

 Урок - дослідження  «Державні символи України»

Мета : Дослідити і поглибити знання дітей про національні символи: прапор, герб, гімн; формувати пізнавальний інтерес учнів;

учити дітей чути красу рідної мови на прикладі українських народних прислів’їв та приказок, віршів, пісень;

розвивати почуття патріотизму, бажання спілкуватися рідною мовою;

виховувати любов до рідного краю, шанобливе ставлення до державних символів, повагу до українського народу, гордість за красу і велич нашої Батьківщини.

Попередня робота: знайомство з картою України, усне опитування та письмове анкетування, заучування віршів, прислів’їв до теми, відгадування ребусів, пошук інформації по групам, робота в інтернет- бібліотеці, малюнки, аплікації, коллаж , усні журнали, бесіди про державні  символи України.

Обладнання:    карта України, прапор, герб, гімн, загадки, вірші, прислів’я, легенда, дидактичні завдання і  вправи, мультмедіа, візитки з назвами груп, роздатковий матеріал для  груп, пазл Україна.

 Введення : Перед проведенням уроку проводилося усне опитування та письмове анкетування. На основі цих результатів була визначена проблема –дізнатися про державну символіку України .                    

Хід уроку

І. Організація уроку.

1. Емоційне налаштування.

Вчитель: - Добрий день усім, хто не любить, сумувати, нудьгувати, хто багато знає і хоче всім про це розказати!   І зараз ми перенесемося на золоті поля нашої Батьківщини  !     

(Діти по черзі розказують)                                        

-      На землі великій є одна країна:

-      Гарна, неповторна, красна, як калина.

-      І живуть тут люди добрі, працьовиті

-      І скажу, до речі, ще й талановиті.

-      Землю засівають і пісні співають,

-      На бандурі грають і вірші складають

-      Про ліси і гори, і про синє море,

-      Про людей і квіти, то скажіть же, діти,

-      Що це за країна? — Наша славна  (всі ) - Україна!  

2.  Вправа «Очікування»

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Гадаю що будемо складати…

Я хочу побачити…

Попрацюємо творчо у…

Хотілося б дізнатися…

Було б цікаво…

-    Україна – це Батьківщина для всіх людей, які живуть на її території.                                                  

-      Що таке Батьківщина? Батьківщина – це найкраще і найдорожче місце  у   світі.     

  3. Гра «Складовий аукціон»

- Прочитайте на екрані склади. Доберіть  якнайбільше слів, які починалися б такими складами.

 Ба  -  (батьківщина, бабуся, батько) ,       Сим – (символіка, символ),

 Пра - (прапор, прадід, праця),                     Три - (тризуб, тризубець, трипілля)

 

-            Кожна людина  із повагою та любов’ю   ставиться до рідної  держави, свого народу, звичаїв і традицій .

-          Громадяни  України  багато знають про закони, історію культуру   рідного   краю, розмовляють   українською мовою.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку. 

 

1. Інсценізація  легенди (  четверта група завчасно готувала інсценізацію

1 дитина- автор , 3- актори з малюнками,1-жінка

                                                ЛЕГЕНДА        

 Давно-давно жила колись жінка. І було в неї три сини. Росли вони чесними, сміливими, дуже любили  свою  матусю.  Підросли вони і вирішили піти у світ.   Вирушив у дорогу найстарший син.  Мати на згадку про себе подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між люди. Як його назвали? (Тризуб).       Настала черга середнього сина. Йому мати подарувала в дорогу синьо-жовту тканину. Своїми звитяжними ділами  прославляв він свою матір. Яке ім’я одержав середній син?        (Прапор)         А там, де був найменший син, завжди лунала  дзвінка  пісня. Адже  мати своєму наймолодшому  синові подарувала красивий  солов’їний  голос. І одержав син за свій голос і величний спів ім’я        (Гімн)

-Кожна країна світу має свої символи. Що ж означає слово символ?

Символ – це умовне позначення якогось предмета, поняття чи явища

Виборовши волю, вистраждавши, Україна тепер має свої державні символи.       

 Ключові питання  сьогодні  :                                

  Державні символи України- це візитівка українського народу !

 ІІІ. Основна частина уроку. 

1.Представлення творчих груп.                                                                         

- Україна – незалежна держава. Діти, пам’ятайте дату 24 серпня 1991 року. У цей день було ухвалено Акт проголошення незалежності України, за яким Україна ставала самостійною, демократичною . Виборовши волю, Україна визначила свою символіку: герб, прапор і гімн, які уособлюють її історію, її сутність, тобто найбільш характерне для неї. Про це ми сьогодні будемо говорити. Оскільки ви працюєте над дослідницько-пошуковим проектом "Державні символи України", то  команди, які  досліджували  символи,   будуть  допомагати один одному у сьогоднішній грі. Вони – наші  консультанти. Якщо ви щось не знали, вони вам допоможуть.! 

 (Зачитування анкет)

-Кожна країна має свої візитні картки. Вони неповторні, по них впізнають країну. Це символи. Є вони і в нашої держави. Символи називаються державними, бо закріплені в головному законі України – Конституції.

2. Робота в групах. Вправа «Знаю-Хочу дізнатися-Дізнався» (Заповнення  таблиці).

- Що вам відомо про Державний Прапор ? Державний герб? Державний Гімн?

Заповніть першу, другу та третю колонки.

 

Символи

України

Знаю

Хочу дізнатися

Дізнався/ Дізналася

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Інформаційні повідомлення  творчих груп. 

                    Лідер  першої  команди: 

                   - Ми команда " Державний Прапор України "  

  Прапор – символ незалежної держави. 28 січня 1992 року-День народження Прапору

Прапор України – синьо-жовте прямокутне полотнище. Його кольори означають синє, мирне, безхмарне небо, що простягнулось над жовтим кольором хлібного лану- символом мирної праці й достатку. Кольори на прапорі «читають» згори донизу. (Дитина читає вірш Н. Поклад)

Прапор України

Прапор – це державний символ,

Він є в кожної держави,

Це для всіх ознака сили, це для всіх ознака слави.

Синьо – жовтий прапор маєм:

Синє – небо, жовте – жито,

Прапор свій оберігаєм,

Він святиня, знаєм всі ми.

  •          Сьогодні Державний прапор постійно майорить на державних установах, громадських організаціях. Він – символ міцності й незалежності держави України.

4. Фізкультхвилинка

  •          Ми мандруємо, ми мандруємо    (руки на поясі, крокуємо на місці)
  •          Україною крокуємо                      (руки на поясі, крокуємо на місці)
  •          Ось побачили Карпати                 (по-черзі прикладають руки до брів,     
  •                                                                     вдивляючись у різні боки).
  •          Як вершину нам дістати?             (руки в гору, підтягнулись навшпиньках)
  •          Заглядаємо в озерце.                     (нахилилися вперед, намагаючись                    
  •          Не торкнутися нам дна .                     руками дістати підлоги)
  •          Так ми довго-довго йшли.            (руки на поясі, крокують на місці)
  •          І до класу знов прийшли!             (сідають на свої місця). 

                                Лідер  другої  команди: 

                   - Ми команда " Державний Герб України "         

 15 лютого 1992 року Верховна Рада України ухвалила Державний    Герб –він називається тризуб. Золотий тризуб на блакитному тлі.

  •          Чому саме тризуб вважають гербом України? Бо він відображає триєдність життя: батько – мати – дитя, які символізують собою силу, мудрість, любов. Тризуб символізує мир і творчу працю, спорідненість поколінь. На ньому можна прочитати слово Воля.

(Дитина читає вірш В. Паронова)

Тризуб

Тризуб – немов сім’я єдина,

де тато, мама і дитина

живуть у мирі і любові

На Україні вольній, новій.

  •          А тепер заповніть третю колонку вашої картки ЗХД.

Лідер  третьої  команди:

- Ми команда " Державний Гімн України "

-   15 січня 1992 року-День народження Гімну України

Державний Гімн України - це урочиста пісня, символ нашої державної єдності сили, слави і могутності держави в урочисті хвилини. Називається він "Ще не вмерла України і слава, і воля...".  Слова гімну написав поет Павло Чубинський, а музику композитор Михайло Вербицький. Коли звучить Державний гімн, треба обов'язково встати, цим ми виявляємо особливу пошану до наших державних святинь (Звучить Гімн). 

- Які почуття у вас виникають, коли ви слухаєте Гімн?

 

Слова палкі, мелодія врочиста.                 

Державний гімн ми знаємо усі

Для кожного села, містечка, міста-

Це клич один з мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна-Україна вічна ,незнищенна!

  •          А тепер заповніть третю колонку вашої картки ЗХД.

IV. Заключна частина

1. Робота з карткою ЗХД

- Ви поглибили свої знання про Державні символи України, отже можете заповнити останню четверту колонку картки.

C:\Users\KML9\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\63F2DFF9.tmp2. Робота в групах.

  1. Перша група отримує шаблон тризуба і збирає герб з мозаїки.
  2. Друга група створює сенкан про Державний Гімн

( 1. Гімн

2.Урочистий, патріотичний

3.Звучить, лунає, закликає

4.Символ державної єдності народу

5.Пісня )

Файл:Flag of Ukraine.svg

  1. Третя група вирішує геометричну задачу з шаблоном Державного прапора

http://www.tools2learn.ca/graphicorg/venn/venn2linedb.gifВиміряйте довжину і ширину шаблона. Знайдіть периметр/ площу Прапора.

  1. Четверта група У Колах Вена вписує спільні і відмінні ознаки прапора і тризуба.

V.Рефлексія

- Що гарного, на вашу думку трапилося на уроці?

-Для чого ми досліджували Державні символи?

-Які зернята мудрості подарував наш урок?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

АНКЕТА

 

Наша Держава

 

  1.                Як називається наш герб________________________________________

 

  1.                Столиця України – місто------------------------------------------------------------__

 

  1.                Головна річка нашої країни______________________________________

 

  1.                Назви кольори прапора нашої Держави____________________________

 

  1.                Як називається гімн України?_____________

 

  1.                Як називається область, в якій ми проживаємо?_____________________

 

  1.                Які моря омивають Україну?_____________________________________

 

  1.                Грошова одиниця України___________
  2.                Які гори розміщені на Україні____________________________________

 

  1.            Який кущ є символом України?

 

  1.            Державна мова України –_______________________________________

 

  1.            Як називається місто, в якому ти живеш?__________________________

 

  1.          На якій вулиці ти проживаєш? ___________________________________.
docx
Додано
9 листопада 2024
Переглядів
185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку