Урок - дослідження "Способи розмноження рослин"

Про матеріал

Природознавство

Урок - дослідження

Тема:ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЕКТУ «ВИРОСТИ РОСЛИНУ»

СПОСОБИ РОЗМНОЖЕННЯ РОСЛИН

Мета:

  • узагальнити знання про рослини та їх будови;
  • визначити значення кожного органу рослини для її росту і розвитку;
  • з'ясувати шляхом дослідів і спостережень умови проростання насіння та умови росту рослини;
  • на основі дослідів з'ясувати інші способи розмноження рослин;
  • вчити працювати в групі, взаємодіяти з іншими;
  • розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення;
  • формувати навички роботи з картками і схемами;
  • виховувати товариськість, взаємодію у групі, взаємодопомогу;
Перегляд файлу

Природознавство

 

C:\Documents and Settings\Igor\Рабочий стол\Фото CANON\Фоменко\Изображение 035.jpgПрезентація проекту «Вирости рослину»

 

 

 

 

 

Урок - дослідження

Способи розмноження рослин


Урок-дослідження

 

C:\Documents and Settings\Igor\Рабочий стол\Фото CANON\Фоменко\Изображение 038.jpg«Способи розмноження рослин»

C:\Documents and Settings\Igor\Рабочий стол\Фото CANON\Фоменко\Изображение 097.jpg 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Igor\Рабочий стол\Фото CANON\Фоменко\Изображение 069.jpg 

 

 

C:\Documents and Settings\Igor\Рабочий стол\Фото CANON\Фоменко\Изображение 093.jpgC:\Documents and Settings\Igor\Рабочий стол\Фото CANON\Фоменко\Изображение 055.jpg 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Igor\Рабочий стол\Фото CANON\Фоменко\Изображение 035.jpg 

 

C:\Documents and Settings\Igor\Рабочий стол\Фото CANON\Фоменко\Изображение 049.jpg 

 

 

 

 

 

 

Вчитель : Фоменко А. М.

Природознавство

 

Урок - дослідження

 

Тема:      ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЕКТУ «ВИРОСТИ РОСЛИНУ» СПОСОБИ РОЗМНОЖЕННЯ РОСЛИН

 

Мета:

  • узагальнити знання про рослини та їх будови;
  • визначити значення кожного органу рослини для її росту і розвитку;
  • зясувати шляхом дослідів і спостережень умови проростання насіння та умови росту рослини;
  • на основі дослідів зясувати інші способи розмноження рослин;
  • вчити працювати в групі, взаємодіяти з іншими;
  • розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення;
  • формувати навички роботи з картками і схемами;
  • виховувати товариськість, взаємодію у групі, взаємодопомогу;

 

 

Обладнання: картки, схеми, деформовані прислівя, дослідний матеріал(частини рослин, рослини, насіння, живці, проростки).

C:\Documents and Settings\Igor\Рабочий стол\Фото CANON\Фоменко\Изображение 035.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

 

  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

 

  1. Узагальнити знання про рослини.
  2. Визначити умови проростання насіння і розвитку рослини.
  3. З’ясувати способи розмноження рослин.

 

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ

 

  1. Доведіть, що рослини – живі організми.

(рослини ростуть, дихають, живляться, розмножуються, відмирають.)

 

  1. Як ви розумієте такі висловлювання про рослини? (картки)

Робота в групах:

 

 

  • Рослини – зелене диво Землі

(вони живуть тільки на планеті Земля. Дають життя усьому живому, бо все живе дихає. А кисень виробляють тільки рослини.)

 

  • Рослини – зелені друзі людей

(вони дають людині усе для її життя: кисень, їжу, одежу, ліки, предмети побуту, наукові знання, прикрашають життя людини, милують око, передвіщають погоду.)

 

  • Рослини – Землі окраса

(вони роблять нашу планету красивою, різнобарвною, пахучою, живою…)

 

  • Рослини – легені планети

(вони поглинають вуглекислий гас, виробляють кисень, утримують вологу, очищають повітря від газів, фільтрують повітря, випаровують воду, знищують хвороботворні бактерії)

 

 

 

  1. З яких органів складаються рослини?

(корінь, стебло, листя, квітка, плід з насінням)

 

 

  1. Чи всі рослини мають всі ці органи?

(учні піднімають руки тих груп «назв органів», яких дані рослини не мають.)

 

  • Мохи (корінь, квітка, плід з насінням)
  • Водорості (усі піднімають руки)
  • Хвощі і папороті (квітка, плід з насінням)
  • Хвойні рослини (квітка, плід)
  • Квіткові рослини ( --- )

 

  1. Ми з’ясували з вами, які органи мають рослини.

А який орган в рослині найважливіший?

(інсценізація)

 

 

КОРІНЬ

  • Я тут найголовніший! Я укріплюю рослину в ґрунті, я пою її водою і годую поживними речовинами. Та що рослини – я і людей,і тварин годую. Та ще й лікую іноді. Буває, майстри з мене таку красу роблять, що і на міжнародні виставки потрапляю! Тільки те, що я першим із насіння з’являюся, говорить про мою важливість.

 

 

ЛИСТ

  • Подумаєш! Ти, кореню, живеш у темряві, та ще й за мій рахунок. Це я готую рослині поживні речовини, уміло використовуючи сонячну енергію. Це я підказую людям, коли рослину треба полити, підгодувати, укрити. Можу я годувати, лікувати і тварин,і людей. Та й дихається поряд зі мною легко. А тебе, кореню, я можу виростити і так.

 

СТЕБЛО

  •  Ой, які ж ви важливі! А що б ви без мене робили? Ні корінню без мене не жити, ні листю. Це ж мої тоненькі трубочки-волокна пересилають поживні речовини і воду по усій рослині. З ранньої весни до самої зими працюю не покладаючи рук. Трохи перепочину взимку, а з приходом тепла знов беруся до роботи. Піднімаю вгору гілля з листям та розташовую так, щоб усі сонечко побачили.

 

КВІТКА

  • Які ви наївні, сперечаючись хто з вас найголовніший. Усе, що ви робите, - це все для мене. Не буде мене, не буде й насіння, а не буде насіння – не буде й рослини! Усе, що ви здобули з ґрунту, повітря, води, світла, - все це піклування про мене. Буде квітка – буде насіння, отож – буде рослина.

 

НАСІННЯ

  •  Ваші сперечання пусті – я найголовніше! Усе, що ви взяли з ґрунту, повітря, води – все це для мене, щоб я дозріло, дало життя новій рослині. З мене розвинеться і корінь, і стебло, і листя, і квіти, і плоди, і нове насіння!

 

Діти, то який орган найважливіший?

(усі органи важливі, кожний виконує свою роботу. І від їх взаємної, злагодженої роботи залежить життя рослини.

А від вашого взаєморозуміння і допомоги один одному залежить результат роботи вашої групи.)

 

  1. Робота в групах (завдання «дерево»)
  • Кожній групі дописати на схемі, яку роботу виконує орган вашої рослини.
  • Виступ кожної групи
  • Доповнення інших груп

 

  1. ОПРАЦЮВАННЯ МАТЕРІАЛУ УРОКУ

 

  1. Отже, квітка – плід з насінням – це орган розмноження рослин.

Що допомагає розповсюдженню насіння?

(робота з деформованими словами в групах)

 

ВІТЕР  ВОДА КОМАХИ ТВАРИНИ ЛЮДИ

ЕРВТІ  ОВАД ИХКОАМ ВАТИНИР ЮИДЛ

Про один такий спосіб зараз почуємо, виконавши нашу фізхвилинку

 

 

  1.                                       Фізхвилинка

 

Три ягідки, три вишеньки

Доспіли у садку.

Летіли три горобчики,

Поїли до смаку.

Упали вниз три кісточки,

У землю, в ямку скік!

З трьох зерняток – три паростки

Зявились через рік.

Зявилися три паростки

І виткнулись з землі.

Три живчики, три прутики,

Три вишеньки малі.

 

 

  1. Отже, наша насінина потрапила в ґрунт, з неї проріс пагін. Що потрібно, щоб виросла і розвинулася рослинка?

Давайте зясуємо. Про це ми дізнаємося з народної мудрості – прислівїв, в яких містяться знання і спостереження людей напротязі довгих років.

(робота в групах з деформованими реченнями.)

 

  • і, Без, трава, не, росте, дощу.

(Без дощу і трава не росте)  ВОДА

 

  • Колос, не гріє, коли, не спіє, сонце.

(Колос не спіє, коли сонце не гріє.)  ТЕПЛО

 

  • У березні вдень більше світла, а вночі менше холоду.

(У березні, а, вдень, холоду, світла, вночі, менше, більше.)                                                                                                  СВІТЛО

 

  • Людина, а, земля - , живить, землю, людину.

(Людина живить землю, а земля людину)

ПОЖИВНІ РЕЧОВИНИ

 

  • Від, дорожче, повітря, золота.

(Повітря дорожче від золота)  ПОВІТРЯ

 

  1. Чи всі ці умови потрібні для проростання насіння?

Подумайте,згадайте як ви пророщували насіння квасолі, або коли зерно сіють відразу у ґрунт, то без чого воно може прорости?

(без світла і ґрунту)

 

Дослід:  квасоля проросла в темряві.

Чому насіння проростає без ґрунту і поживних речовин, які є в ньому?

(Бо в самій насінині є все необхідне, щоб вона проросла.)

 

  1. Виступи дітей (досліди)

Завдання («послідовне проростання гороху»)

 

  1. ПРАКТИЧНА РОБОТА

Зясування інших способів розмноження рослин

 

  1. Бульби, цибулини, кореневища.

Навесні з них проростають нові рослини.

(демонстрація вирощених рослин)

 

  1. Стеблом розмножується багато кімнатних рослин. (демонстрація), а ще кущі: смородина, аґрус, виноград, порічки. (демонстрація живця смородини)

Увага! Запамятайте слово.

 

Живець – це частина стебла з корінням. Він висаджується в ґрунт. З нього виростає нова рослина.

У деяких рослин відростають довгі стебельця – вуса.

Там, де вони торкаються ґрунту, зявляється коріння і виростає нова рослина. (суниці)

 

  1. Листком розмножується кімнатна фіалка.

(демонстрація)

 

 

 

 

  1. ПІДСУМОК УРОКУ

 

  1. Висновки за планом на дошці.
  2. Підрахування балів, оцінювання учнів.
  3. Домашнє завдання: підготувати розповідь про будь-яку рослину за поданим планом.

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Igor\Рабочий стол\Фото CANON\Фоменко\Изображение 038.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Як рослина дихає, живиться та росте

 


Листя виділяє кисень


Плоди падають, насіння, потрапляючи в землю, проростає


Зелене листя вбирає світло


На гіллі є листя, квіти, плоди


Листя падає, гниє, утво­рюючи поживні речовини для дерева


По стовбуру та гілках вода

та поживні речовини

надходять до листя,

квітів та плодів


Коріння утримує дерево


Коріння вбирає воду та поживні речовини з ґрунту


 

 

 

 

 

Додаток 2

 

Пронумеруй, у якій послідовності розвивається горох.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Додаток 3

 

КОРІНЬ

  • Я тут найголовніший! Я укріплюю рослину в ґрунті, я пою її водою і годую поживними речовинами. Та що рослини – я і людей,і тварин годую. Та ще й лікую іноді. Буває, майстри з мене таку красу роблять, що і на міжнародні виставки потрапляю! Тільки те, що я першим із насіння з’являюся, говорить про мою важливість.

 

ЛИСТ

  • Подумаєш! Ти, кореню, живеш у темряві, та ще й за мій рахунок. Це я готую рослині поживні речовини, уміло використовуючи сонячну енергію. Це я підказую людям, коли рослину треба полити, підгодувати, укрити. Можу я годувати, лікувати і тварин,і людей. Та й дихається поряд зі мною легко. А тебе, кореню, я можу виростити і так.

 

СТЕБЛО

  •  Ой, які ж ви важливі! А що б ви без мене робили? Ні корінню без мене не жити, ні листю. Це ж мої тоненькі трубочки-волокна пересилають поживні речовини і воду по усій рослині. З ранньої весни до самої зими працюю не покладаючи рук. Трохи перепочину взимку, а з приходом тепла знов беруся до роботи. Піднімаю вгору гілля з листям та розташовую так, щоб усі сонечко побачили.

 

КВІТКА

  • Які ви наївні, сперечаючись хто з вас найголовніший. Усе, що ви робите, - це все для мене. Не буде мене, не буде й насіння, а не буде насіння – не буде й рослини! Усе, що ви здобули з ґрунту, повітря, води, світла, - все це піклування про мене. Буде квітка – буде насіння, отож – буде рослина.

 

НАСІННЯ

  •  Ваші сперечання пусті – я найголовніше! Усе, що ви взяли з ґрунту, повітря, води – все це для мене, щоб я дозріло, дало життя новій рослині. З мене розвинеться і корінь, і стебло, і листя, і квіти, і плоди, і нове насіння!

 

 

Додаток 4

 

З яких рослин ці плоди і насіння?

Вільха, горобина, липа, тополя, шипшина, горіх, калина, клен, бук, каштан, дуб.


 

Додаток 5

 

Вибери рослину, яка тобі подобається,

 і розкажи про неї за планом.

 

а) Назва рослини. ____________________________

б) Будова рослини.____________________________

в) Це дерево, кущ чи трав'яниста рослина?__________

г) Хвойна чи листяна рослина?____________________

ґ) Культурна чи дикоросла?_______________________

д) Багаторічна, однорічна чи дворічна? _____________

є) Де росте?____________________________________

є) Яке значення рослини у природі і для людей?

 

 

ж) Що цікавого ти знаєш про цю рослину?

 

doc
Додано
18 березня 2018
Переглядів
2708
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку