В цій статті розкриваються особливостей підготовки та проведення екскурсій з природознавства в початковій школі ;розглядаються етапи проведення екскурсії, зміст навчального матеріалу, діяльність школярів під час екскурсії; визначається її роль і місце у природничій освіті в початковій школі. Ключові слова: екскурсія, етапи, учень, завдання, зміст, бесіда, природознавство.
«Чарівна музика весни»
Конспект уроку – екскурсії
(Конспект уроку на природі)
Мета:продовжувати вчити дітей визначати ознаки весняної природи:дзюрчать струмочки, розпустилися квіти,з’являються молоді листочки,повітря наповнюється пахощами квітів. Учити милуватися красою довкілля. Вчити дітей розв’язувати приклади, закріплювати поняття про пори року та частини доби. Розвивати фантазію, логічне мислення, уяву. Виховувати любов до природи, бажання охороняти й творити красу.
Обладнання: картки – листочки з різними частинами доби та пір року, дидактична гра « З якого гніздечка», рамки з картону.
Хід заняття:
Коли помочати хоч трохи
І зупинитись на мить
Почути можна як довкола
Чарівна музика дзвенить.
А хочете я розповім вам цікаву історію, про те,як ведмедика розбудила весняна пісенька від зимового сну. Ну, слухайте!
Коли мама ведмедика ще спала, маленький Мишко прокинувся від того, що почув якусь ніжну музику. Мишко виліз із своєї барлоги і знов почув «Дінь – дінь – дінь – дінь».
Подякував Мишко дітям і запитує в берези:
Мишко подякував берізці, але на її листочках він так і не знайшов відповіді: берізка порадила йому звернутися до дуба.
А дуб Мишкові відповідає, що у нього на дереві живе дуже багато пташок, якщо Мишко допоможе їм знайти свої гніздечка , то пташки кругом літають , мабуть, таки чули таку пісеньку.
Гра «З якого гніздечка»
Але і пташки не чули такої пісеньки тому, що вони тепер всі заклопотані готують свої гніздечка для маленьких пташенят. Дуб порадив Мишкові піти до лісу. Він мудрий, йому багато років, він усе знає.
(Розглядаємо картину з зображенням лісу).
Ви дуже багато розповіли про ліс, та його мешканців. Але Мишко так і не дізнався , хто його розбудив. Пішов Мишко лісовою стежкою і вийшов на галявину. Тут повітря було наповнене чудовими пахощами, бриніли звуки тієї пісеньки, що так сподобалась йому. І раптом Мишко побачив квітку. Це від неї йшли такі пахощі! Під красивими широкими листочками на струнких ніжках висять білі духмяні дзвоники.
Малята, а як же наш Мишко? Він знайшов пісеньку , яку шукав – це пісенька дзвіночків проліска. Невже Мишко зірве квіточку?
Мені б дуже хотілося,щоб ви також робили так , як Мишко.
Діти, подивіться, що це у мене в руках? (Показую рамку).
Коли прийдемо в клас, то спробуємо намалювати те, що побачили крізь рамку. І нехай пролісок залишається в своєму королівстві і разом з травичкою, пташками, сонечком творять свою лісову музику.