Урок - екскурсія "Чарівна музика весни"

Про матеріал

В цій статті розкриваються особливостей підготовки та проведення екскурсій з природознавства в початковій школі ;розглядаються етапи проведення екскурсії, зміст навчального матеріалу, діяльність школярів під час екскурсії; визначається її роль і місце у природничій освіті в початковій школі. Ключові слова: екскурсія, етапи, учень, завдання, зміст, бесіда, природознавство.

Перегляд файлу

 

«Чарівна музика весни»

Конспект уроку – екскурсії

(Конспект уроку на природі)

Мета:продовжувати вчити дітей визначати ознаки весняної природи:дзюрчать струмочки, розпустилися квіти,з’являються молоді листочки,повітря наповнюється пахощами квітів. Учити милуватися красою довкілля. Вчити дітей розв’язувати приклади, закріплювати поняття про пори року та частини доби. Розвивати фантазію, логічне мислення, уяву. Виховувати любов до природи, бажання охороняти й творити красу.

Обладнання: картки – листочки з різними частинами доби та пір року, дидактична гра « З якого гніздечка», рамки з картону.

Хід заняття:

Коли помочати хоч трохи

І зупинитись на мить

Почути можна як довкола

Чарівна музика дзвенить.

  • Діти, вслухайтесь в музику весняної природи. Які звуки ви почули? (пісенька вітру, шелест листочків, спів пташок, дзюрчання струмка).

А хочете я розповім вам цікаву історію, про те,як ведмедика розбудила весняна пісенька від зимового сну. Ну, слухайте!

      Коли мама ведмедика ще спала, маленький Мишко прокинувся від того, що почув якусь ніжну музику. Мишко виліз із своєї барлоги і знов почув «Дінь – дінь – дінь – дінь».

  • Хто це так співає? - подумав Мишко.
  • Діти, а як ви думаєте, чия це була пісенька?(сонечка ,дощика, листячка, пташок).
  • І вирішив наш Мишко сам знайти того, хто співає таку ніжну пісеньку. Підбіг він до дерев, але не знає, як вони азиваються.
  • Діти, допоможіть Мишку, скажіть, як називаються ці дерева (береза і дуб).
  • Яка між ними різниця?
  • А що в них спільного?

Подякував Мишко дітям і запитує в берези:

  • Берізко, берізко! Ти струнка і висока, все навколо бачиш, твої листочки обдуває вітерець і вони все чують. Може ти знаєш , хто це співа таку пісеньку?
  • Не знаю. Може тобі допоможуть мої листочки? (Роздаю дітям листочки – картки із завданнями , де діти визначають пору року,частини доби).

Мишко подякував берізці, але на її листочках він так і не знайшов відповіді: берізка порадила йому звернутися до дуба.

   А дуб Мишкові відповідає, що у нього на дереві живе дуже багато пташок, якщо Мишко допоможе їм знайти свої гніздечка , то пташки кругом літають , мабуть, таки чули таку пісеньку.

 

Гра «З якого гніздечка»

   Але і пташки не чули такої пісеньки тому, що вони тепер всі заклопотані готують свої гніздечка для маленьких пташенят. Дуб порадив Мишкові піти до лісу. Він мудрий, йому багато років, він усе знає.

(Розглядаємо картину з зображенням лісу).

  • Що зображено на картині?
  • Який ліс?
  • Як ви гадаєте, які звуки можна почути в лісі?
  • Уявіть, що ви потрапили в ліс, що ви про нього можете розповісти?
  • Чим ліс може пахнути навесні?
  • Як ви думаєте, коли ліс буває мовчазний?
  • Коли він шумить?який ліс завжди зелений?
  • Хто живе в лісі?

   Ви дуже багато розповіли про ліс, та його мешканців. Але Мишко так і не дізнався , хто його розбудив. Пішов Мишко лісовою стежкою і вийшов на галявину. Тут повітря  було наповнене чудовими пахощами, бриніли звуки тієї пісеньки, що так сподобалась йому. І раптом Мишко побачив квітку. Це від неї йшли такі пахощі! Під красивими широкими листочками на струнких ніжках висять білі духмяні дзвоники.

  • Діти, що це була за квітка?
  • А вам вона подобається?
  • Якого кольору листя, форми?
  • На що схожі квіточки?
  • Скільки їх висить на тоненькій ніжці?
  • Ви б хотіли мамі подарувати таку квітку – пролісок?
  • Поміркуйте, як буде на цій галявині без квітки, сумно чи весело?
  • Ця квітка знаходиться під охороною і занесена до «Червоної книги».

   Малята, а як же наш Мишко? Він знайшов пісеньку , яку шукав – це пісенька дзвіночків проліска. Невже Мишко зірве квіточку?

  • Як ви думаєте, як він вчинить?

Мені б дуже хотілося,щоб ви також робили так , як Мишко.

 

  Діти, подивіться, що це у мене в руках? (Показую рамку).

  • Скільки прямокутник має сторін, кутів?
  • Чи однакові в нього сторони?
  • Для чого можна використати  цей предмет? (Як рамку).
  • Давайте подивимось через цю рамку на пролісок, запам’ятаємо, що знаходиться біля нього.

Коли прийдемо в клас, то спробуємо намалювати те, що побачили крізь рамку. І нехай пролісок залишається в своєму королівстві і разом з травичкою, пташками, сонечком творять свою лісову музику.

docx
Додано
27 грудня 2018
Переглядів
953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку