Нестандартний урок з ЯДС( природознавства) 1 клас
Екскурсія на шкільне подвір’я навесні . Вода.
Мета :1. Провести екскурсію на шкільне подвір’я, поєднуючи її з розвитком мовлення учнів та елементами трудового виховання учнів.
2. Вчити безпосередньо спілкуватися з природою за допомогою яскравого літературно – художнього матеріалу, творчих завдань з розвитку мовлення учнів та посильної трудової діяльності.
3. Закріпити набуті знання і збагатити їх новою інформацією про капіж, струмочки,повінь та льодохід навесні.
4. Розвивати в дитині належну емоційну чутливість до прекрасного.
5. Виховувати дбайливе ставлення до природи, естетичні почуття і заходи з охорони життя навесні.
Обладнання: Ребус, краплинки з паперу, папки для трудового навчання, олівці, квадрат з паперу, пластилін, склянка води.
Хід екскурсії
Сьогодні ми проведемо цей урок на свіжому повітрі. Ми підемо милуватися природою. Перед нами постане багато завдань, які, я гадаю, ми виконаємо.
а) Спостереження за змінами в природі.
(наявність в повітрі вологи, диму чи газу)
Погляньте, діти на дах нашої школи. Що то висить там?
Послухайте загадку, вона допоможе.
Плаче цвях прозорий
Водою льодяною.
Він на скельце схожий
Та пахне весною.(Бурулька)
Весело пригріває весняне сонечко. Що ви можете побачити опівдні? Яке явище в природі характерне лише для весни і ми зараз всі спостерігаємо?(Капіж, крапання)
З чого складається оце дружнє крапання?(З краплинок води)
Прислухайтеся. Ви чуєте капіж? Який настрій викликають ці звуки? Давайте придумаємо мелодію «За вікном дзвенить капіж».
Відгадайте його (Вода).
Послухайте вірш про те, що відбувається з крапельками, якщо вони потоваришують.
Крап …крап…крапотня…
Плюх… плюх… плюх… метушня…
Ми краплинки – веселинки,
Води – неньки України,
Накрапаєм вдень і вночі
Звеселяємо душі людські.
Буде гарний урожай
у ріденькому селі …
V