Тема. Урок- гра «Квітковий калейдоскоп» ( повторення вивченого в 1 класі )
Мета: повторити матеріал вивчений у 1 класі; закріпити грамотну математичну мову, навики математичних обчислень, вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, кмітливість, навики геометричних понять, самостійність виконання завдань; виховувати зацікавленість до вивчення математики.
Обладнання: ілюстрації квітів, «чарівна Квітка», галявина на аркуші, вирізані квіти. Метелик, корзинка з паперовими квітами, геометричні фігури, флешка, телевізор.
Хід уроку
I. Організація уроку
Вчитель: - Що таке? Що сталося? Чому дзвенить дзвоник?
Діти: - Ми готові ! Починається урок !
II. Повідомлення теми, мети уроку
Це не випадково. Сьогодні в нас урок- гра «Квітковий калейдоскоп».
Ми будемо виконувати завдання «чарівної Квітки»- ро зв’язувати вирази, задачі, відгадувати загадки. Ми використаємо силу семи чарівних пелюсток і, сподіваюсь, справимося з усіма завданнями, тоді квіти на галявині розквітнуть.
III. Основна частина. Робота над темою уроку.
1. Загадка першої квітки
Із перлин разочок,
Зелений листочок.
Аромат духм’яний
Тішить ліс весняний. (Конвалія)
1 пелюстка. Гра «Називай- не зівай»
(Робота за варіантами , хором)
Загадка другої квітки.
Квіти гарні, всі червоні
То палає влітку так
Польовий червоний … (Мак)
2 пелюстка. Робота в зошитах «Математичний диктант».
(5, 10, 27, 99, 12, 2, 4)
3. Загадка третьої квітки
Горда і сувора, ах, як усім подобається.
Але вколить кожного, хто її торкається. (Троянда)
3 пелюстка «Вирази». (Робота на дошці, в зошитах)
16 + 2 – 8 = (10) 100 – 50 + 20 = (70)
24 – 4 + 5 = (20) 35 + 5 – 40 = (0)
4. Фізкультхвилинка
5. Загадка червертої квітки
Виростає з цибулинки
Має різні він відтінки.
Сам поважний, наче пан,
Із чужих країв … (Тюльпан)
4 пелюстка. «На яку квітку сяде метелик?»
100 – 20 = (80) 42 + 27 = (69) 25 + 25 = (50)
6. Загадка п’ятої квітки
Квітка сонячна, красива
Стане згодом сива – сива,
Вітерець її подмуха
Стане миттю сивим пухом. ( Кульбаба )
5 пелюстка «Задача» . (Розв’язок на дошці, в зошитах)
Іринка сплела 7 віночків із квітів. 5 віночків з ромашок, а решта з кульбабок. Скільки віночків з кульбабок сплела Іринка?
Нагадування , як потрібно сидіти за партою. Діалог між вчителем і учнями:
( 1) 7 – 5 = 8 (в.)
Відповідь: 2 віночки з кульбабок. )
7. Загадка шостої квітки
Жовтенька голівка,
Біленька хустинонька,
Що я за квітонька ? (Ромашка)
6 пелюстка. « В гостях у казкових героїв »
1. У кошику Червоної Шапочки були ромашки і кульбабки.
Червона Шапочка задумалася: «Скільки найменше квітів для букету бабусі потрібно взяти з кошика, щоб серед них були дві однакові квітки ? (3 квітки)
2. На квітник зайшли гуси. Всього в них було 22 лапки. До них приєдналися двоє козеняток. Скільки лап у гусей і козенят разом ? ( 22 лапки )
3. Нарвавши букети з польових квітів, Чебурашка, Крокодил Гена й Шапокляк чекали потяг 3 години. Скільки годин чекав потяг кожен з них ? ( 3 години )
4. Голосистий Півник важить 2 кг. Скільки він важитиме, якщо стане на одну ногу ? ( 2 кг )
8. Загадка сьомої квітки
Тонка ніжка, наче спис,
Білий, жовтий – це … (Нарцис)
7 пелюстка. Гра на екрані « Нагодуй тваринку»
9. Геометричні фігури.
- Що ви знаєте про чотирикутник ?
- Що знаєте про трикутник ?
- Що можна побудувати використовуючи ці фігури ? ( Будинок )
- Будинок буде розташований на галявині, біля будинку квіти розквітли, тому що ми виконали вірно всі завдання « чарівної Квітки ».
IV. Заключна частина.