Урок - гра "Останній герой"

Про матеріал
Даний матеріал можна використати для узагальнення навчального матеріалу з математики для здобувачів освіти 5 класу з теми "Натуральні числа"
Перегляд файлу

Урок - гра  «Останній герой»

 

Тема. Розв’язування  вправ на всі дії з натуральними числами.

 Формування  компетентностей:

  • предметна компетентність: виробляти в учнів уміння та навички розв’язувати вправи на всі дії з натуральними числами;   
  • ключові компетентності:
  •     спілкування державною мовою – аргументувати, доводити правильність тверджень, поповнювати свій словниковий запас; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; поповнювати свій словниковий запас
  •     уміння вчитися впродовж життя – усвідомлювати цінність нових знань і вмінь; розвивати логічне мислення, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; 
  •     соціальна та громадянська компетентності – співпрацювати у команді, по парах, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі; висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; удосконалювати навички обґрунтовувати свою точку зору;
  •     екологічна грамотність і здорове життя - формувати ціннісне ставлення  до природи та її краси; формувати галузеву та здоров’язберігаючу компетентність.
  •     математична компетентність - оперувати числовою інформацією.

формувати вміння аналізувати відповіді однокласників, відстоювати власну точку зору; розвивати компетентність продуктивної творчої     діяльності; виховувати активність,   колективізм,    дисциплінованість.   

Тип уроку: урок – практикум

Обладнання: картки - завдання,  таблиці, математичне лото, презентація.

 

                                  ХІД  УРОКУ

 

1.Актуалізація чуттєвого досвіду і опорних знань учнів

Напис :

+; :; ; !, -

Учитель.  Сьогодні  на уроці ми будемо продовжувати працювати з натуральними  числами. А чим саме ми будемо займатися на уроці, ви здогадаєтеся після виконання наступного завдання.

Запитання:

  1.  Який із записаних знаків зайвий?  (!)
  2. Яку загальну назву мають знаки, що залишились?        ( Знаки математичних дій)
  3.  Чи всі із зазначених дій ви вмієте виконувати з натуральними числами?
  4.  Як ви гадаєте, чим ми будемо займатися на уроці?

2. Повідомлення теми і мети уроку.

 Учитель. На цьому уроці ми будемо розв’язувати вправи на всі дії з натуральними числами. Записуємо тему уроку: «Розв’язування вправ на всі дії з натуральними числами».

      - А для чого ми повинні навчитися виконувати дії з натуральними числами?

     Відповідь: виконувати дії з натуральними числами треба вміти для того, щоб розв’язувати практичні задачі в повсякденному житті, а також для подальшого вивчення математики й інших предметів: фізики, хімії, економіки тощо.

  Учитель. Для того, щоб добре виконувати дії із натуральними числами, треба постійно тренуватися. Ці тренування допоможуть вам успішно скласти тематичне оцінювання у формі контрольної роботи, а в старших класах ці вміння знадобляться і на екзаменах.

     На сьогоднішньому уроці ми повторимо  правила про порядок виконання дій у виразах без дужок, і у виразах з дужками; розв’язуватимемо  рівняння і задачі, та спрощуватимемо вирази.

3.Формування вмінь та навичок учнів.

    Урок проведемо у формі гри «Останній герой». Під час гри ви потрапите на безлюдний острів Натуральних Чисел.

     Змагатися будуть три племені: Гострий Розум, Блискавична Думка і Неперевершена Логіка.

      Кожне плем’я  повинне  пройти через деякі випробування. У кожному змаганні за правильну відповідь плем’я  отримає  «тотем».

     -  На сьогодні у вас було домашнє завдання: пояснити значення слова «тотем». То як сказати коротко, що означає це слово? (Відповідь: тотем – знак або образ, позбавлений звичайного,  й наділений магічною силою).

     Тотем  принесе племені певну кількість балів. За неправильну відповідь плем’я  не отримує жодного бала. За правильну відповідь із деяким запізненням можна отримати «тотем» із меншою кількістю балів. За порушення дисципліни отримує «чорну мітку», за яку знімається 2 бали.

Кожен гравець має внести свій посильний внесок у перемогу племені. Ви повинні бути дисциплінованими, активними, уважними. Перемагає плем’я, яке набирає найбільшу кількість балів. По закінченні гри кожне плем’я зможе по-своєму розпорядитися цим балами: розподіливши між членами племені (оцінивши), враховуючи вклад кожного в боротьбу за перемогу.

    Кожне  плем’я називає «останнього героя», тобто учня, який на думку племені, був найкращий і зробив найбільше для перемоги.  «Останній  герой» отримує «12-бальний тотем». А плем’я-переможець називає супер - героя, який також отримує персональний «12-бальний тотем».

 

Цифровий диктант « Що ти візьмеш із собою на острів?»

    Учитель. Перед тим як вирушити на острів Натуральних Чисел, ви повинні взяти із собою все необхідне для того, щоб правильно виконувати дії з натуральними числами. 

     Я зачитую частину  правила, а ви повинні записати цифрою, продовження правила.

     Плем’я,  яке правильно  виконало завдання, отримує 12 балів, і «бере із собою правила» на острів.  За кожну цифру, яка не співпала, знімається 1 бал.

 

Запис на дошці

  1. … дописуємо відповідно справа стільки нулів, скільки їх містить розрядна одиниця.
  2. … відкинути стільки нулів, скільки їх містить розрядна одиниця.
  3. …іншому множнику.
  4. … нулю.
  5. … одиниці.

 

 

 

Завдання

  1. Якщо один із множників дорівнює нулю, то добуток дорівнює…
  2. Якщо один із двох множників дорівнює одиниці, то добуток дорівнює…
  3. При множенні натуральних чисел на розрядну одиницю 10, 100, 1000 і т. д…
  4. Якщо 0 поділити на будь-яке натуральне число, то частка дорівнює…
  5. При діленні двох однакових чисел, частка дорівнює…
  6. При діленні натуральних чисел, які закінчуються нулями, на розрядну одиницю 10, 100, 1000 і т.д. потрібно….

Учитель. Продемонструйте свої відповіді. Покажіть сусідам. Неправильно у… ( називає прізвища) А у решти всіх правильно? 

     Учні демонструють відповіді на планшеті.

431 452

 

 

Математична розминка « Висадка на острів»

На дошці вивішується таблиця з умовами завдань.

     Для успішної висадки на острів, необхідно виконати такі завдання:

  1.  Перевірити чи правильно вказано порядок виконання дій. Якщо є помилки, то виправити їх. Це завдання оцінюється в 5 балів.

 

І команда:       1       2        4      3

                 (338 + 62 ∙  23) ∙  15 - 14

                         2       1       3       4

ІІ команда:              1      2        4       3

                      ( 1768 – 68 : 17 ) ∙  38 – 8 

                                2      1         3      4

ІІІ команда:            1      2       3     4

                       (352 + 48 :  16) -  11∙  21  

                               2      1        4      3

ІІ. Знайди і виправ помилку в наступних прикладах. (5 балів)

І команда:    Спростити вираз: 12х – х .

                       Розв’язання: 12х –х = 12

ІІ команда:   Спростити вираз: 13х – 2х + 5.

                       Розв’язання: 13х – 2х + 5= 16х

ІІІ команда:   Знайти значення виразу зручним способом:    52 ∙  35 – 48 ∙  35.

               Розв’язання: 52 ∙  35 - 48∙  35 = ( 52+48 ) ∙ 35  =3500     

Правильні відповіді:

І.     12х - х =  ( 12 - 1) х= 11х.

ІІ.    13х – 2х + 5 =  11х + 5.

ІІІ.   52 ∙  35 – 48 ∙  35 =( 52 – 48) ∙  35 = 140

 

Колективне розв’язування вправ « Будуємо житло»

     Кожне плем’я повинно збудувати житло. Щоб воно було міцним і надійним, необхідно зробити певні розрахунки. Для цього плем’я  направляє одного  гравця для роботи на дошці. Кожен гравець, незалежно від інших, виконує одне і те ж завдання.  Після виконання першої дії, до дошки виходить інший гравець, в якого в зошиті виконана наступна дія. І так по черзі. Максимальна кількість балів за це завдання – 10б. Члени племені виконують це завдання в зошитах.

Запис на дошці.

(221 ∙  203 – 39983) : 16

Відповідь. 1) 221      2) -44863    

         * 203            39983

            663        4880

                   442__

                   44863

 

                   3) 4880 : 16 = 305

     Щоб отримати додатково ще два бали, потрібно дати відповідь на запитання. -  Які можуть бути допущені помилки в даному прикладі?

     От ми і побудували житло. Тепер можна і відпочити, послухати спів пташок, гомін лісу і шум моря.

 

 Фізкультхвилинка ( звучить тиха музика, яка нагадує шум моря).

 

Естафета «Підніми свій прапор»

     У цьому випробуванні ви повинні дістатися за допомогою килимів-літаків вершини гори і закріпити на вершині прапор свого племені. А для цього потрібно раціонально розв’язати №484.

Максимальна кількість балів – 12.

Учитель. Кожен  виконує самостійно. Старійшина збирає зошити і передає мені. Племена обмінюються зошитами. Здійснюють перевірку, і виставляють бали. За не раціональний розв’язок – 10 б., за кожну допущену помилку знімається 1б.  Старійшина підсумовує їх кількість, і повертає їх назад. А все ж таки яке правильне рішення? 

№479

План і розв’язування.

  1. Яка швидкість зближення?

  1264 : 8 = 158 (км/год)

  1. Яка швидкість другого літака?

    158 – 82 = 76 (км/год)

Відповідь: 76 км/год.

Учитель. Чи погоджуєтеся ви із виставленими балами?

     Плем’я одержує середній бал (вираховує вчитель).   І плем’я-переможець піднімає прапор.

Математичне лото «Полювання»

Учитель. Щоб поповнити запаси їжі, ви вирушаєте на полювання. Кожне плем’я  отримує завдання на картонках і велику карту. Розв’язавши правильно завдання, ви складаєте достовірну картину того, що ви «вполюєте». Полювати можна всім  племенем ( всі розв’язують завдання на всіх картках); можна розбитися на групи ( кожна група відповідає за одну чи декілька карток).

Плем’я , яка впорається із завданням, сигналізує про це піднятою рукою. Максимальна кількість балів – 12б.

 

Велика картка

 

 

 

2300   

30

2

1006

72 abc

7140

102

12

2800  

 

Картонки

 

1. Спростити вираз: 4а 9b 2c

 

2. Спростити вираз: 59 – а + 73

 

3. Спростити вираз і знайти його значення: 22х  + 78х, якщо х=23.

 

4. Спростити вираз і знайти його значення: 33х + 67х, якщо х=25.

 

5. Спростити вираз і знайти його значення:  132х – 32х, якщо х=28.

 

6. Розв’язати рівняння: 1224 : х = 12.

 

7. Розв’язати рівняння: 4х – 3 = 45.

 

8. Розв’язати рівняння: 8(112 – 5х) = 816.

 

9. Розв’язати рівняння: х+ 23х – 700 = 20.

 

10. Обчислити: 53318 : 53.

 

11. Спростити вираз: 8а 3b 2c.

 

12. Обчислити: 35 204.

 

4. Оцінювання роботи учнів.

     Учитель пропонує племенам підрахувати бали і розподілити їх між членами племені (оцінити).

     Плем’я - переможець називає «супер-героя», в кожному  племені є свій «останній герой». Їх оцінює вчитель 12 балами. Всі набрані бали, плем’я  розподіляє між членами племені, коментуючи своє рішення.

 

5.Підсумок уроку.

Учитель. А зараз слово надається супер-герою, який підведе підсумок нашого уроку.

6.Домашнє завдання.

                                повтор. п.16-18,

                                виконати  № 470 (3),  № 480.

Мерзляк, А. Г. Математика : підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закладів / А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. – Х. : Гімназія, 2013. – 352 с.: іл.2013.

 

docx
Додано
28 січня 2022
Переглядів
339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку