Урок " Мішані числа"

Про матеріал
Урок № 64 – Інклюзія- математика 5кл. Тема уроку. Мішані числа. Розв’язування вправ Мета уроку. Сформувати поняття «мішане число», «ціла і дробова частина числа»; формування алгоритму виділення цілої частини з неправильного дробу; навчити в учня застосовувати алгоритм під час розв'язування вправ; розвивати розумову діяльність; виховувати працьовитість, самостійність. Обладнання: підручник, зошит, таблиця, наочні малюнки, картки Тип уроку. формування вмінь та навичок з даної теми Хід уроку І. Організаційний момент - Добрий день! Сідайте. Приготуйтеся до уроку. ІІ. Перевірка раніше засвоєних знань 1. Перевірка домашнього завдання 2. Фронтальне опитування( Асистент учителя проводить фронтальне опитування) - Якою математичною дією можна замінити дробову риску? Асистент читає завдання ( …діленням) - Де ми записуємо знаменник? Асистент читає завдання (… під рискою) - Який дріб називається правильним? Асистент читає завдання (…у якого чисельник менше знаменника) - Який дріб називається неправильним? Асистент читає завдання ( … у якого чисельник більше знаменника або чисельник дорівнює знаменнику) - Що означає число або вираз, який записаний над рискою дробу? Асистент читає завдання ( …чисельник) IІІ. Мотивація навчальної діяльності. Ви вже вивчили натуральні числа, знаєте що існують дробові числа. Але в житті зустрічаються ситуації коли ви маєте справу одночасно і з натуральними числами та дробами. Ви можете виразити в метрах 6 см, у годинах 18 хв.і т. д. А як виразити в кілограмах 6 кг 100 г, в гривнях – 15 грн 20 коп ? IV. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу Допоможіть Наталі з Галею розділити між собою порівну три яблука. 3 : 2 = (2 + 1) : 2 = 2 : 2 + 1 : 2 = 1 + 1/2= 11/2. 1-ціла частина,а 1/2 – дробова частина Асистент учителя надає допомогу прочитати завдання. Асистент вчителя допомагає записати мішане число. З використанням карток виконують ділення. Асистент вчителя просить промовити учня цілу і дробову частини 2. Як порівну розділити 8 плиток шоколаду між трьома дітьми? Асистент учителя надає допомогу прочитати завдання 8 : 3 = (6 + 2) : 3 = 6 : 3 + 2 : 3 = 2 + 2/3= 22/3. Асистент вчителя допомагає записати мішане число. З використанням карток виконують ділення. 2- ціла частина, а 2/3 – дробова частина Асистент вчителя просить промовити учня цілу і дробову частини Означення; Щоб перетворити неправильний дріб, у якого чисельник націло не ділиться на знаменник, у мішане число, потрібно чисельник поділити на знаменник. Отримана неповна частка буде цілою частиною мішаного числа, а остача — чисельником його дробової частини. Асистент пропонує промовити означення Завдання1. Перетворіть мішане число у неправильний дріб Асистент учителя надає допомогу прочитати завдання 5/4 Асистент допомагає оволодіти навичками перетворювання неправильного дробу в мішане число. 7/3 Асистент допомагає оволодіти навичками перетворювання неправильного дробу в мішане число. Кілька разів повторює алгоритм 15/7 Асистент допомагає оволодіти навичками перетворювання неправильного дробу в мішане число. Кілька разів повторює алгоритм Алгоритм розв’язання: 5/4 = 5:4=(4+1):4 = 4:4 +1:4 = 1+ 1/4 =11/4 Завдання 2. Робота з картками Утворити двоцифрові числа: 30,31,32,33,34,35,36,37,38,39. 10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,…. Асистент допомагає дати визначення двоцифрового числа - назвати розряд десятків Асистент запитує та пояснює - назвати розряд одиниць Асистент запитує та пояснює Виконати дію : 30+ 31 = (30+30)+(0+1)= 61 Асистент допомагає розкласти число на розрядні одиниці та виконати завдання. Учень повторює за асистентом. Завдання3. 2. Робота з матеріалом підручника № 1043 Асистент учителя допомагає учневі при цьому декілька разів коментує покрокове виконання завдання Завдання 4: Робота з картками: 3 3•1= 3+3= 3•2= 3+3+3= 3•3= 3+3+3+3= 3•4= 3+3+3+3+3= 3•5= VI. Підсумок уроку - Що нового дізналися на уроці? - Чим вам сподобався цей урок? - Як перетворити неправильний дріб у мішане число? VII. Повідомлення домашнього завдання § 31, №№ 1042, 1012, 1044(2). Повторити таблицю множення на 3
Перегляд файлу

Урок № 64 – Інклюзія- математика 5кл.                             18 січня 2022р

Тема уроку. Мішані числа. Розв’язування вправ

Мета уроку. Сформувати поняття «мішане число», «ціла і дробова частина числа»; формування алгоритму виділення цілої частини з неправильного дробу; навчити в учня застосовувати  алгоритм під час розв'язування вправ; розвивати розумову діяльність; виховувати працьовитість, самостійність.

Обладнання: підручник, зошит, таблиця, наочні малюнки, картки

Тип уроку. формування вмінь та навичок з даної теми

Хід уроку

І. Організаційний момент

- Добрий день! Сідайте. Приготуйтеся до уроку.

ІІ. Перевірка раніше засвоєних знань

1. Перевірка домашнього завдання

2. Фронтальне опитування( Асистент учителя проводить фронтальне опитування)

- Якою математичною дією можна замінити дробову риску?

 

Асистент читає завдання

( …діленням)

- Де ми записуємо знаменник?

 

Асистент читає завдання

(… під рискою)

- Який дріб називається правильним?

 

Асистент читає завдання

(…у якого чисельник менше знаменника)

- Який дріб називається неправильним?

 

Асистент читає завдання

( … у якого чисельник більше знаменника або чисельник дорівнює знаменнику)

- Що означає число або вираз, який записаний над рискою дробу?

 

Асистент читає завдання

( …чисельник)

IІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Ви вже вивчили натуральні числа, знаєте що існують дробові числа. Але в житті зустрічаються ситуації коли ви маєте справу одночасно і з натуральними числами та дробами. Ви можете виразити в метрах 6 см, у годинах 18 хв.і т. д. А як виразити в кілограмах 6 кг 100 г, в гривнях – 15 грн 20 коп ?

IV. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу

  1. Допоможіть Наталі з Галею розділити між собою порівну три яблука.

3 : 2 = (2 + 1) : 2 = 2 : 2 + 1 : 2 = 1 + = 1.

 

1-ціла частина,а – дробова частина

 

Асистент учителя надає допомогу прочитати завдання.

 

Асистент вчителя допомагає записати мішане число. З використанням карток виконують ділення.

Асистент вчителя просить промовити учня цілу і дробову частини

2. Як порівну розділити 8 плиток шоколаду між трьома дітьми?

 

Асистент учителя надає допомогу прочитати завдання

 

8 : 3 = (6 + 2) : 3 = 6 : 3 + 2 : 3 = 2 + = 2.

 

Асистент вчителя допомагає записати мішане число.  З використанням карток виконують ділення.

 

2- ціла частина, а  – дробова частина

 

Асистент вчителя просить промовити учня цілу і дробову частини

 

Означення;

Щоб перетворити неправильний дріб, у якого чисельник націло не ділиться на знаменник, у мішане число, потрібно чисельник поділити на знаменник. Отримана неповна частка буде цілою частиною мішаного числа, а остача — чисельником його дробової частини.

 

Асистент пропонує промовити означення

 

Завдання1. Перетворіть мішане число у неправильний дріб

Асистент учителя надає допомогу прочитати завдання

        

Асистент допомагає оволодіти навичками перетворювання неправильного дробу в мішане число.

      

Асистент допомагає оволодіти навичками перетворювання неправильного дробу в мішане число.

Кілька разів повторює алгоритм

 

        

Асистент допомагає оволодіти навичками перетворювання неправильного дробу в мішане число.

Кілька разів повторює алгоритм

 

 

 Алгоритм розв’язання: = 5:4=(4+1):4 = 4:4 +1:4 = 1+ =1

Завдання 2. Робота з картками

 

 

 

 

  

 

 

 

Утворити двоцифрові  числа: 30,31,32,33,34,35,36,37,38,39.

10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,….

 

Асистент допомагає дати визначення двоцифрового числа

  • - назвати розряд десятків

 

Асистент запитує та пояснює

  • - назвати розряд одиниць

 

Асистент запитує та пояснює

Виконати дію : 30+ 31 = (30+30)+(0+1)= 61

 

Асистент допомагає розкласти число на розрядні одиниці та виконати завдання. Учень повторює за асистентом.

 

Завдання3.

2. Робота з матеріалом підручника

№ 1043

 

Асистент учителя допомагає учневі при цьому декілька разів коментує покрокове  виконання завдання

 

 

 

Завдання 4: Робота з картками:

3                                                                3·1=

3+3=                                                          3·2=

3+3+3=                                                      3·3=

3+3+3+3=                                                  3·4=

3+3+3+3+3=                                              3·5=

 

VI. Підсумок уроку

- Що нового дізналися на уроці?

- Чим вам сподобався цей урок?

- Як перетворити неправильний дріб у мішане число?

VII. Повідомлення домашнього завдання

 § 31, №№ 1042, 1012, 1044(2). Повторити таблицю множення на 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка 1.  Таблиця множення на 3

 

3=3·1=

3+3=3·2=

3+3+3=3·3=

3+3+3+3=3·4=

3+3+3+3+3=3·5=

3+3+3+3+3+3=3·6=

3+3+3+3+3+3+3=3·7=

3+3+3+3+3+3+3+3=3·8=

3+3+3+3+3+3+3+3+3=3·9=

3+3+3+3+3+3+3+3+3+3=3·10=

3

6

9

12

15

18

21

24

27

30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Попіловська Олеся
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Кучугура Любов
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
30 січня 2022
Переглядів
378
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку