Урок " Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками"

Про матеріал
Сватівський ліцей №1 . Учитель: Кучугура Л.П. Урок №67 Математика 5 кл- Інклюзія Тема уроку: Додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками. Мета: сформувати правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками; формувати вміння застосувати правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками для розв'язання вправ на додавання і віднімання; розвивати уяву, кмітливість, логічне мислення; виховувати вміння наполегливість, працьовитість, активність, віру у власні сили, культуру математичного запису. Тип уроку: урок засвоєння нових знань Обладнання: підручник, зошит, картки Хід уроку І. Організаційний етап. ІІ. Перевірка домашнього завдання Перевірка домашнього завдання ( його наявність) Фронтальне опитування. ( Для всіх учасників освітнього процесу) Гра « Мікрофон». Я ставлю запитання і даю мікрофон тому, хто буде відповідати на поставлене запитання, якщо ви не знаєте на нього відповідь, то передаєте мікрофон однокласнику, який вас виручить. Він відповідає на поставлене запитання і передає мікрофон наступному однокласнику.. Запитання. Що позначає риска дробу? Як називають число, записане над рискою дробу? Як називають число, записане під рискою дробу? Що показує знаменник дробу? Що показує чисельник дробу? Як порівняти дроби з однаковими знаменниками? Як порівняти дроби з однаковими чисельниками? Як порівняти правильний і неправильний дріб? Як порівняти правильний дріб і одиницю? Як порівняти неправильний дріб і одиницю? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Проблемне питання: Діти, ви любите ходити в піцерію? Троє друзів пішли до піцерії. Замовили піцу і взяли по одному шматочку. Яка частина піци залишилась? Як це дізнатися? Відповідь на це запитання ми отримаємо на уроці. ІV. Формування теми та завдань уроку Побудуйте в зошитах прямокутник довжиною 18см і шириною 1см. Зафарбуємо 3/9 червоним олівцем, 4/9 синім олівцем, Запитання. Яка частина прямокутника зафарбована? Учні самостійно формулюють правило додавання дробів з однаковими знаменниками. 3/9 + 4/9 = (3+4)/9 = 7/9 Добре, діти! Сьогодні ми розглянемо тему уроку «Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками». Запишемо в зошит загальний вигляд додавання дробів з однаковими знаменниками. а/в + с/в = (а+с)/в Запитання. На скільки синіх квадратиків більше ніж червоних. Учні самостійно формулюють правило віднімання дробів з однаковими знаменниками а/в - с/в = (а-с)/в V.Фізкультхвилинка Всі підняли руки – раз! На пальчиках стоїть весь клас, Два – всі сплеснули в лодоні, На три – всі руки в боки. Раз! – у ліво наклонись, Два! – на право нахились, На сусіда не дивись. Будем дружно ми плескати, Щоб рукам роботу дати VI. Розвиток математичних умінь і навичок Робота за підручником № 1064 ( Індивідуальний темп виконання) Обчислити: 4/7 +1/7 Асистент учителя контролює виконання завдання. Повторює правило додавання дробів з однаковими знаменниками Демонстрація кольорової картинки. Індивідуальний темп обчислення, письмовий запис відповідей на картці 7/8 - 1/8 Багаторазове повторення асистентом правила віднімання дробів з однаковими знаменниками. При відніманні скористатися допоміжними засобами. Індивідуальний темп обчислення, письмовий запис відповідей на картці 5/19 +11/19 Багаторазове повторення асистентом правила віднімання дробів з однаковими знаменниками. При додаванні скористатися допоміжними засобами. 5/11 + 6/11 Асистент контролює виконання додавання дробів з однаковими знаменниками. При додаванні скористатися допоміжними засобами. 4/7 - 2/7 Асистент контролює виконання додавання дробів з однаковими знаменниками. VII. Підсумок уроку. Що ми вивчали на уроці? Асистент допомагає дати відповідь на запитання. Учень повторює декілька раз, що вивчили на уроці. VIII. Домашнє завдання.§32 вивчити правила. Розв’язати № 1065
Перегляд файлу

Сватівський ліцей №1 .                                 Учитель: Кучугура Л.П.

Урок №67 Математика 5 кл- Інклюзія

Тема уроку:  Додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками.

Мета: сформувати правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками; формувати вміння застосувати правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками для розв'язання вправ на додавання і віднімання;

      розвивати уяву, кмітливість, логічне мислення;

      виховувати вміння  наполегливість, працьовитість, активність,  віру у власні         

      сили, культуру математичного запису.

      Тип уроку: урок засвоєння нових знань

      Обладнання: підручник, зошит, картки

 

Хід уроку

І. Організаційний етап.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Перевірка домашнього завдання ( його наявність)

Фронтальне опитування. ( Для всіх учасників освітнього процесу)

  1.               Гра « Мікрофон».

Я ставлю запитання і даю мікрофон тому, хто буде відповідати на поставлене запитання, якщо ви не знаєте на нього відповідь, то передаєте мікрофон однокласнику, який вас виручить. Він відповідає на поставлене запитання і передає мікрофон наступному однокласнику..

Запитання.

  •               Що позначає риска дробу?
  •               Як називають число, записане над рискою дробу?
  •               Як називають число, записане під рискою дробу?
  •               Що показує знаменник дробу?
  •               Що показує чисельник дробу?
  •               Як порівняти дроби з однаковими знаменниками?
  •               Як порівняти дроби з однаковими чисельниками?
  •               Як порівняти правильний і неправильний дріб?
  •               Як порівняти правильний дріб і одиницю?
  •               Як порівняти неправильний дріб і одиницю?

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Проблемне питання:

  •                   Діти, ви любите ходити в піцерію?

Троє друзів пішли до піцерії.  Замовили піцу і взяли по одному шматочку. Яка частина піци залишилась? Як це дізнатися?

 

Який сир краще для піци | Блог Мetro

 

Відповідь на це запитання ми отримаємо на уроці.

ІV. Формування теми та завдань уроку

Побудуйте в зошитах прямокутник довжиною 18см і шириною 1см.

 

 

 

Зафарбуємо   червоним олівцем,   синім олівцем,

Запитання. Яка частина прямокутника зафарбована?

Учні самостійно формулюють правило додавання дробів з однаковими знаменниками.

+ = =

Добре, діти! Сьогодні ми розглянемо тему уроку «Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками».

Запишемо в зошит загальний вигляд додавання дробів з однаковими знаменниками.

+ =

Запитання. На скільки синіх квадратиків більше ніж червоних.

Учні самостійно формулюють правило віднімання дробів з однаковими знаменниками

- =

V.Фізкультхвилинка

Всі підняли руки – раз!

На пальчиках стоїть весь клас,

Два – всі сплеснули в лодоні,

На три – всі руки в боки.

Раз! – у ліво наклонись,

Два! – на право нахились,

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми плескати,

Щоб рукам роботу дати

VI. Розвиток математичних умінь і навичок

Робота за підручником № 1064 ( Індивідуальний темп виконання)

 

Обчислити: +

Асистент учителя контролює виконання завдання. Повторює правило додавання дробів з однаковими знаменниками

 

 

 

 

 

 

 

 

Демонстрація кольорової картинки. Індивідуальний темп обчислення, письмовий запис відповідей на  картці

 

 

-

Багаторазове повторення асистентом правила віднімання дробів з однаковими знаменниками.

При відніманні скористатися допоміжними засобами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Індивідуальний темп обчислення, письмовий запис відповідей на  картці

+

Багаторазове повторення асистентом правила віднімання дробів з однаковими знаменниками.

При додаванні скористатися допоміжними засобами.

+

 Асистент контролює виконання додавання дробів з однаковими знаменниками.

При додаванні скористатися допоміжними засобами.

-

Асистент контролює виконання додавання дробів з однаковими знаменниками.

 

 

 

 

VII. Підсумок уроку.

 

Що ми вивчали на уроці?

Асистент допомагає дати відповідь на запитання. Учень повторює декілька раз, що вивчили на уроці.

 

VIII. Домашнє завдання.§32 вивчити правила.

Розв’язати № 1065

 

docx
Додав(-ла)
Кучугура Любов
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
30 січня 2022
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку