Урок - гра " Подорож стежками природи"

Про матеріал
Сформувати поняття "вода", уявлення про роль води в природі, три стани води, властивості води.
Перегляд файлу

 

Сказочные пейзажи художника Виктора Захаровича Цыганова " Фэнтези, фантастика, игры.

 

               Урок – гра для учнів 6 – 8 класів

                « Подорож стежками природи »

 

 

       Підготувала вчитель:

 Одерій Н.І.

 

 

 

 


Мета:  Сформувати поняття "вода",  уявлення про роль води в природі, три стани води, властивості води;  продовжувати формувати навички дослідницької роботи. ;

 розвивати уміння спостерігати за змінами в живій і неживій природі; виховувати бережливе ставлення до води.

 Обладнання : таблиця, схеми, демонстративний матеріал.

 

Хід уроку

На дошці напис "Водиця — всьому цариця... "

 

1 Організаційний момент.

           Вода

А вода це справжнє диво!
Як прожити без води?
З нею ми завжди щасливі,
З нею в нас нема біди.

Є вода — ростуть рослини:
Ліс, сади, рясні поля.
Це чудово для людини
І радіє вся Земля.

Плавають в водичці діти,
Риби у воді живуть.
Розцвітають в лузі квіти.
І рясні дощі ідуть.

Кругообіг повсякчасно
На Землі вода веде.
Тож з водою всім прекрасно
І біди нема ніде!

 

1.1. Хвилинка спостережень

Фіксування погоди дня у календарях.

1.2. Природничий диктант.

Біжить, біжить – не вибіжить,

Тече, тече – не витече. (Вода)

Без крил – летить,

Без ніг – біжить.

Без паруса – пливе. (Хмара)

Білим оксамитом дерева

І кущі занесяні,

А як вітерець дмухне,

Весь цей оксамит пропаде. (Іній)

Летить сова по синьому небі:

Крила розпустила,

Сонечко закрила. (Грозова хмара)

А чому рослина сходить?

Бо корінчики п’ють…(воду).

 

1.3 Конкурс « Знавці»

  • Що б змінилось на Землі, якби зникла вода? Чому?
  • Як і для чого людина використовує воду?
  • Де у природі є вода?
  • Яким кольором на карті і глобусі позначають воду?
  • Як можна одним словом назвати моря, річки, озера? (Водойми)

1.4. Конкурс «Ребуси».

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                               Рубрика  "Синоптики повідомляють "

Конкурс на кращого читця вірша про погоду.

 

Сьогодні добре знають люди,

яка погода завтра буде,

бо теле — й радіопрогноз

підкаже — спека чи мороз.

В старі ж часи, і це знаменно, —

діди й бабусі наперед

прогнозували достеменно

погоду з безлічі прикмет:

Як місяць гострий — на непогоду,

як рівний — на ясну блакить,

щербатий — то відомо зроду,

що незабаром задощить.

***

 

Якщо дізнатися належить,

така погода чи така –

старе й мале уважно стежать

за виглядом молодика.

Якщо з рогами він крутими,

то знай — невдовзі дощ ітиме;

з положистими заяснів –

чекати слід погожих днів...

                                  Д. Білоус

 

1.6.Фізкультхвилинка:

Раз – підняти руки вгору,
Два –нагнутися додолу,
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги,
Три, чотири – прямо стати,
Будем знову починати.
Хто зуміє присідати
І ногам роботу дати?
Раз – піднялись, два – присіли,
Хай мужніє наше тіло.
Хто втомився присідати,
Може вже відпочивати.
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.

 

  1.  Конкурс « Робота в парах» накреслити схему- вода це…

 

 

ВОДА

 

                 розчинник                                                                                  прозора, текуча

 

                       без запаху, смаку,                                    розширюється і

      без кольору, без форми                                    стискується

 

 

 

Здогадки вчених. (З учні з виступами)

 

Здогадки   вчених 1

В одному з припущень про походження океанів та морів йдеться про те, що на початку наша планета була розплавленою вогняною кулею. Минуло багато років, і поверхня кулі охолола й затверділа.

Так утворилася земна кора.

Але в середині куля залишилася розжареною. Там весь час утворювалися гази й пари. Вони виходили на поверхню крізь щілини, які вздовж: і впоперек розчахували Землю.

Минув якийсь час, і над планетою зібралося пари так багато, що вона, ніби ковдрою, вкутала Землю густими хмарами. Рясні дощі тоді йшли день у день, з року в рік не одне тисячоліття, аж поки на поверхні захвилювалися моря й океани.

 

Здогадки вчених 2

    Вчені, які створили іншу версію, твердять, що воду Земля одержала з космосу.

І зараз до нас звідти надходить вода. Правда небагато.

    Але не забувайте, — космічна вода утворилася одночасно з нашою планетою — п'ять-сім мільярдів років тому. Тоді ж вона й почала надходити на Землю. Але не по півтори тонни врік, як тепер, а значно більше. Колись, мабуть, на планеті був справжнісінький потоп : з води виглядали тільки вершини гір.

     Згодом вода увійшла в земні надра, а на поверхні лишилися моря та океани.

 

Здогадки вчених 3

     Та найцікавіше третє припущення.

     Колись земна куля була вдвічі меншою, ніж: зараз. Не було тоді ані морів, ані океанів. Був на той час лише один суцільний континент — суходіл. З Європи, Азії чи Африки, щоб добратися в Америку, не треба було пливти на кораблі. Ці материки були поряд,  з’єднувалися так, як зараз Європа з Азією.

     І от майже триста мільйонів років тому невідомо чому цей величезний континент тріснув у кількох місцях, і частини суші — теперішні материки — почали віддалятися одна від одної.

    Тріщини поступово заповнила вода.

     Так утворилися океани і моря. Ця гіпотеза найбільше схожа на правду.

     Подивися на карту півкуль, і ти побачиш, що берегові лінії Європейсько-Азіатського і Африканського континентів збігаються з береговою лінією Американських континентів, ніби краї розірваного паперу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 1.8. Конкурс « Прислів'я про значення води» (пояснити)

 

1.  Без води і ні туди, і ні сюди.

2.  Щоб спрагу вгасити, треба води попити.

3.  Без води й каші не звариш.

4.  Куди водиця тече, там травиця росте.

 

 

 1.9 Конкурс « Подорож краплинки» замалювати кругообіг води в природі»

 

 

 

1.10. Гра: "Що у чистій водоймі?" ви черкнути зайве.

  • личинки комах;
  • водяні змії;
  • биті пляшки;
  • водорості;
  • старі шини;
  • металеві бочки з хімікатами;
  • іржаві бляшанки;
  • доросла риба;
  • рачки;
  • папір;
  • качки;
  • мальки;
  • равлики;
  • зламана вудочка;
  • різні рослини;
  • камінці;
  • пластмасові стаканчики;
  • тритони.

1.11. Завдання від Хмаринки. (збери краплини і прочитай прислів’я)

 

 

 Хліб – батько, а водиця – мати.

Облако - Ольга Васильевна Смирнова

 

Фізкультхвилинка

 

Ось пливе товста хмаринка,

А везе вона сніжинки,

Їм набридло так сидіти,

Закортіло полетіти.

(рух по колу)

Почали вони кружляти,

Ніби танець танцювати.

Вітерець із ними грав,

Сніжну віхолу підняв.

Та сніжинки покрутились

І на землю опустились.

(присідають)

 

1.12. Гра «Рибак» ( хто скоріше розкладе риб по квадратах)

1.13. Дидактична гра « ТАК або НІ » (поставити знаки «+», якщо згодні із тверджен­ням, і «—», коли не згодні).

1)  Вода — найбільш поширена речовина на землі. (+)

2)  Вода є всюди: в морях, океанах, ґрунті, річках, повітрі. (+)

3)  Вода може бути лише в двох станах. (—)

4)  Життя на Землі є можливим без води. (—)

5)  Вода входить до складу живих організмів. (+)

6)  Водойми бувають природними і штучними. (+)

7)  Ріка Дніпро бере свій початок в Україні. (—)

8)  Азовське море є глибшим за Чорне. (+)

9)  Найбільшим прісним озером України є озеро Ялпуг. (+)

3. Заключна частина:

3.1. Підсумок уроку

Про що йшла мова на уроці?

Що сподобалось найбільше?

3.2. Оцінювання навчальних досягнень учнів. 

3.3. Домашнє завдання

Опрацювати статтю «Водойми України», підготувати відповіді на пи­тання.

 3.4. Підготовка до перерви.

 

 

doc
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
6 жовтня
Переглядів
150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку