1
Підсумковий урок-гра з інформатики для учнів 2 класу
Мета:
Форма проведення: гра.
Обладнання: роздатковий матеріал, папір, ручки, таблиця для підрахунку результатів, грамота для переможців, призові жетони, плакати з висловлюваннями про інформатику, комп’ютер, проектор, музичне обладнання, годинник (чи секундомір).
Місце проведення: актовий зал.
Структура уроку
Хід заходу
Добрий день, поважні гості, шановні учасники й глядачі!
Сьогодні ми проведемо веселу гру, яка підведе підсумок отриманих другокласниками знань з інформатики.
Наша гра буде складатися з естафет. Усього їх сім. Вони різноманітні, і сподіваюся, що вам дуже сподобаються.
Виконуючи завдання учні продемонструють свій розум та спритність, кмітливість і фантазію, уміння швидко знаходити вихід із проблемних ситуацій.
У грі беруть участь 2 команди, у кожній – по 5 учнів. Вони обрали собі капітана, який буде організовувати роботу команди.
Мені допомагатимуть учні-помічники.
Решта класу будуть вболівальниками.
Для кожного гравця у будь-якій грі обов’язково є правила. Давайте їх визначимо.
Дозволяється:
За активну роботу на уроці команді зараховуються бали.
Забороняється:
- викрикувати, підказувати з місця,
- вистрибувати з місця, бігати по класу, невиховано поводитися протягом проведення конкурсів. За порушення правил бали знімаються.
Усі готові до старту? Тоді візьмемося за подолання естафет! Для розминки розуму вам пропонується перша естафета.
Естафета 1 «РОЗУМОВА РОЗМИНКА»
(Презентація «Визначити зайвого»)
Піднімаючи руку, ви зможете серед запропонованих об’єктів визначити зайвий. Нагадую, що викрикування знімає бали з команди.
Завдання для першої команди:
1. Два, п’ять, нуль, сума, один, дев’ять.
2. Зір, слух, нюх, інформація, дотик, смак.
3. Факс, плеєр, фотокамера, ножиці, телефон.
Завдання для другої команди
1. Арифмометр, рахівниця, калькулятор, друкарська машинка, комп’ютер.
2. Множення, видалення, віднімання, додавання, ділення.
3. Навігатор, диктофон, кінокамера, екран, ноутбук.
Молодці, ви впоралися із завданням! Особливо активними були: (команда …, вболівальники команди …). За це ви отримуєте призовий жетон.
А тепер для розминки м’язів вам пропонується друга естафета, що називається «Веселий кросворд».
Естафета 2 «ВЕСЕЛИЙ КРОСВОРД»
Кросворд однаковий для обох команд. На столах для кожної команди лежить сітка кросворда й перелік загаданих у ньому слів. Ваше завдання: відгадати слова і вписати їх в сітку кросворда. Перемагає та команда, яка впорається з «Веселим кросвордом» швидше.
На старт, увага, марш!
Конкурс «Шифрувальник»
Команда 1
1. СІКІ+А+НЕРВВ
2. КОМАНДИРИР+А
3. МЕ+Н+ЮЛАЛА
4. КІТІТ+ОД
5. ПАМ‘ЯТКАКА+Ь
6. КЛАВДІЯДІЯ+ІА+ТУР+А
Команда 2
1. ВІКАА+Н+О
2. КОМАА+П‘Ю+ТЕР
3. МОДАДА+НІ+ТОРТТ
4. КОДИКО+С+К
5. БАЛА+ОК
6. МИЛОЛО+ШАРР
Конкурс для вболівальників «ХТО ШВИДШЕ»
Хто з уболівальників першим підніме руку і скаже правильну відповідь, той заробить для своєї команди призовий бал.
1. Відгадаємо загадки.
Я показую об’єкти,
Фото-, відео проекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний … (монітор).
А, Б, В, Г, Д і кома –
Всім, мабуть, уже відома
Така клавішна структура.
Різні пристрої ховає,
Їх він струмом наділяє,
Усі розв’язує проблеми,
Зберігає мікросхеми.
(системний блок)
Звісно ж це … (клавіатура).
Музична пауза
Оголошуємо музичну паузу, але не звичайну, а оздоровчу.
Вболівальники від команд проведуть для вас танцювальну розминку. Повторюйте за ними. Найактивнішій команді, яка правильно виконає вправи зараховується додатковий бал.
Ну от ми і розім’ялися. Тепер естафета на витривалість. Називається вона «Чарівні ребуси». Розгадування ребусів сприяє розвитку послідовного мислення, яке допоможе вам успішно вивчати інформатику надалі.
Естафета 3 «ЧАРІВНІ РЕБУСИ»
Ребуси для обох команд даються різні, але вони однакові по складності.. На столах для кожної команди лежать малюнки з ребусами, на які ви можете записати розгадані поняття.
Конкурс для вболівальників «ПРОЧИТАЙ СЛОВА»
У табличках наведені слова, пов’язані з інформатикою, вони можуть бути записані в будь-якому напрямку по рядках чи стовпцях, але не по діагоналі. Кожне правильно відгадане слово додає 1 бал вашій команді.
Завдання.
' |
Б |
О |
Є |
К |
Т |
Р |
К |
У |
О |
С |
Р |
И |
Р |
О |
Г |
Т |
М |
А |
Л |
Н |
К |
А |
О |
П |
К |
О |
Ц |
Е |
С |
Р |
П |
Р |
О |
А |
Р |
О |
П |
Ь |
Л |
Фізкультхвилинка від уболівальників
По-черзі представники команд проводять фізкультхвилинку. Всі учні повторюють за ними вправи. Команда, яка організовано і правильно виконає вправи, отримає призовий жетон.
1 КОМАНДА
Один, два – усі піднялись,
Повернулись, похитались.
Три, чотири – руки вгору,
В сторони і вгору знову.
П’ять, шість – опустили
І швиденько всі присіли.
Сім, вісім – всі малята
Стрибають, мов жабенята.
Дев’ять, десять, – рівно стали
І за парти посідали.
2 КОМАНДА
Піднімає руки клас – раз.
Повернулась голова – раз і два.
Руки вниз, вперед дивись – три.
Руки в боки якнайширше – на чотири.
Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки і зроби чотири кроки.
Крок вперед і крок назад –
час до праці нам сідать.
Естафета 4 «ПОШИФРУЄМО»
Ця естафета перевірить ваші вміння у розшифруванні слів. На столах для кожної команди лежать завдання: 1 – розшифрувати рядки, використовуючи таблицю для кодування, 2 – з отриманих букв скласти слово.
Додатковий бал одержує та команда, яка впорається з усіма завданнями швидше. На старт, увага, марш!
А |
|
|
Л |
|
|
Ц |
|
Б |
|
М |
|
Ч |
|
||
В |
|
Н |
|
Ш |
|
||
Г |
|
О |
|
Щ |
|
||
Д |
|
П |
|
Є |
|
||
Е |
|
Р |
|
Ї |
|
||
Ж |
|
С |
|
Ь |
|
||
З |
|
Т |
|
І |
|
||
И |
|
У |
|
Ю |
|
||
Й |
|
Ф |
|
Я |
|
||
К |
|
Х |
|
! |
|
Ми пройшли останню естафету. Усі наші другокласники гідно прийшли до перемоги, показавши свою готовність вивчати інформатику далі.
(Нагородження переможців грамотами)