Сучасне навчання вимагає від вчителя творчості, натхнення. Використання новітніх технологій дозволить урізноманітніти навчальну та виховну роботу. Метод проектів дуже цікавить учнів. Вони із задоволенням беруть участь у ньому, створюючи цікаві презентації, проводячи досліди. Як організувати роботу над проектом? Ці поради допоможуть педагогам.
ПОШУКОВИЙ Визначення теми проекту. Пошук та аналіз проблеми. Постановка мети проекту. АНАЛІТИЧНИЙ Анализ інформації, пошук інформаційних джерел. Добір та вивчення інформації. Пошук оптимального способу досягнення мети проекту. Складання плану реалізації проекту. ПРАКТИЧНИЙ Виконання запланованих технологічних операцій. Контроль якості. Внесення (при необхідності) змін. ПРЕЗЕНТАЦІЙНИЙ Подготовка презентаційних матеріалів. Презентація проекту. Вивчення можливостей використання результатів проекту. КОНТРОЛЬНИЙ Аналіз результатів виконання проекту. Оцінка якості виконання проекту.
бажаний кінцевий результат Найбільш типові наступні цілі: визначення характеристики явищ, які не вивчалися раніше (маловивчених, суперечливо вивчених); вияв взаємозв’язку та дінамики явищ; опис нового ефекту, явища; відкриття нової природи явища; узагальнення, вияв загальних законо- мірностей; створення класифікацій, типологій.
Назва проекту: «Птахи-рекордсмени» Необхідність (проблема): – Що треба знати учню про цікаві здібності та вміння птахів? Керівник Омельчук Н. М. Клас: 4 Вид проекту: колективний Задачі проекту: Мета проекту: Перелік знань та умінь, що повинні розвиватися в учнів Задачі для учнів: – Розширювати знання про неординарні рекор-ди птахів у світі приро-ди. – Вчитися міркувати, ро-бити умовиводи. знання – назв птахів (рідких, що зника- ють) та їх особливостей. уміння – аналізувати зміст тексту, оби- рати найголовніше, – будувати логічні ланцюжки. Очікувані результати: – Виготовлення журналу для молодших школярів Виховання почуття колективізма. Формування навичок роботи в групі. Развиток уяви, образного мышления, уваги. Розширювати уявлення про живу природу (птахів). Поглиблювати знання про неординарність живих істот. Розвивати пізнавальний інтерес.
Курс «Я і Україна» вивчається у початковій школі. Враховуючи, що даний курс охоплює дуже велике коло питань: від елементарних правил особистої гі- гієни до знань про нашу планету, країни та народи світу, в його рамках можна використовувати різно- манітні проекти. Проектна методика, діяльнісний підхід ставлять кожного учня в позицію активного учасника, дають можливість реалізувати індивідуальні творчі за- думи, вчать працювати в команді. Це веде до згуртуван- ня класу, розвитку комунікативних навичок. Складаєть- ся атмосфера загального захоплення та творчості.
Збагачувати знання учнів про цікаві особливо-сті деяких пернатих. Залучати школярів до самостійного пошуку ці-кавих матеріалів про птахів, вчити користува-тися різними джерелами. Розвивати вміння працювати в групах, взаємо-діяти з партнером, колективно планувати робо- ту, вміло представляти презентацію. - Вчити цінувати красу навколишнього світу, берегти її.
розширювати систему уявлень та первинних понять про проблему; розвивати уміння аналізувати, робити висновки на основі спостережень; формувати навички роботи в команді; створити умови для розвитку інтелек- туальних, комунікативних умінь учнів, їх тво-рчого мислення, компетентності у сфері само-стійної пізнавальної діяльності; формувати емоційно-ціннісне ставлення до на- вколишнього світу.
припущення, при якому на основі ряда фактів робиться висновок про існування об’єкта, зв’язку чи причини явища, при цьому цей висновок не можна вважати повністю доведеним Гіпотези виникають як можливі варіанти рішення проб- леми. Потім ці ідеї перевіряються під час дослідження. Висуваючи гіпотези, припущення зазвичай використо- вують наступні фрази: припустимо; можливо; може бути; якщо …, то ….
Провести обговорення методом “мозкового штурму” (на дошці записати перелік тем). У ході подальшого обговорення кількість тем скорочується. Кожний учень на окремому аркушу записує пе-релік тем. Формуються групи. Керівником стає той, чия зацікавленість й організаторські здібності найбільше проявляються.
Прочитати про неї в книгах, енциклопедіях, знайти інформацію в Інтернеті. Намалювати птаха (або знайти фото). Скласти розповідь про птаха, обрати найцікавіший матеріал. Пошукати вірші, пісні, загадки про птаха, вивчити, заспівати. Якщо ця пташа живе у нашій місцево- сті, спостерігати за нею, розповісти про поведінку в природі.
довідник; газета; журнал; альбом; гербарій; мапа; заочна екскурсія; казка; виставка; відеофільм; гра; сценарій свята; концерт; костюм; макет; модель; сувенір; мультимедійний продукт; слайд-шоу; web-сайт та інше … Захист проектів може проходити на батьківських зборах, на уроці, в позакласний час.