Урок - казка для 1 класу на тему "Складання і розвязування задач за малюнком"

Про матеріал

Цікаві завдвння у вигляді гри . Головним героєм є колобок.Він разом із своїми друзями пропонує учням безліч завдань.

Мета: закріпити знання про таблиці додавання і віднімання числа 2, вдосконалювати вміння складати та розв'язувати задачі за малюнками й порівнювати вирази та числа; вдосконалювати навички усної лічби в межах 10; вправляти учнів у розпізнаванні геометричних фігур, у каліграфічному написанні цифр. Розвивати спостережливість, пам'ять, математичне мовлення, кмітливість. Виховувати любов до математики, інтерес до знань; дружні стосунки між однокласниками.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Складання і розв’язування задач за малюнками. Порівняння виразів і чисел.

Мета: закріпити знання про таблиці додавання і віднімання числа 2, вдосконалювати вміння складати та розв’язувати задачі за малюнками й порівнювати вирази та числа; вдосконалювати навички усної лічби в межах 10; вправляти учнів у розпізнаванні геометричних фігур, у каліграфічному написанні цифр. Розвивати спостережливість, пам'ять, математичне мовлення, кмітливість. Виховувати любов до математики, інтерес до знань; дружні стосунки між однокласниками.

Обладнання: підручник, сигнальні картки, мультимедійна дошка.

Хід уроку

І.Організація учнів до уроку:

    Пролунав уже дзвінок -

    Починається урок.

    В казку вирушим сьогодні, 

    Перешкоди всі пройдем.

    А хто буде сумувати -

    Із собою не візьмем!

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Казочка, яку ви почуєте під час сьогоднішнього уроку, вам вже знайома, але сьогодні я розповім  її по-новому. Та для цього нам будуть потрібні вміння додавати і віднімати число 2, порівнювати вирази і числа, складати за малюнком і схемою задачі, розв’язувати їх.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 - Отже, готові до казкової подорожі? Вирушаймо! Насамперед, давайте дізнаємося – хто є головними героям казки. Для цього вам необхідно виконати завдання:

     1. Дидактично - пазлова гра «Склади слово» (На дошці – 7 закритих листків – вікон. Вчитель відкриває «верхнє віконечко» - учень усно рахує приклад; якщо дитина правильно називає суму – вчитель відкриває «нижнє віконечко», а на екрані проектора відкривається пазл):

-  На дошці розташовані віконечка. Давайте порахуємо скільки їх.

      -  Правильно, на дошці - сім вікон, які приховують ім’я казкового героя.

      -  У верхньому віконечку – приклад.  Якщо ви його правильно порахуєте – відкриється нижнє віконечко із буквою - підказкою цього імені.          

3+2

1-0

3+3

5 + 3

2+0

6+3

5+2

К

О

Л

О

Б

О

К

 

              C:\Documents and Settings\zhenya\Рабочий стол\НАЧАЛКА\61\колобок.png              

                                                                     

  • Молодці, ви правильно порахували усі приклади – віконечка відкрилися, а на екрані з’явилася підказка. Хто впізнав цього веселого казкового героя?
  • Перевіримо, чи його ім’я було заховане у віконечках (учень читає слово у віконечках). 
  • Вам ця казочка добре відома, давайте разом скажемо її назву.
  • Молодці. Вперше ви почули її на уроці … читання. А на уроці математики ця казка буде ще чарівнішою та цікавішою. Готові слухати? 
  • Одного вечора спекла баба колобок і поклала його на віконечко, щоб охолонув. Колобок, на диво, вийшов гарненький, непосидючий та допитливий. Лежить на вікні, дивиться на небо та зірочки рахує. Давайте порахуємо разом з ним.

 

2. Усний рахунок (завдання поступово  висвітлюється на екрані, а потім доповнюється правильними відповідями учнів):

  1. Полічіть від 1 до 10; від 10 до 1; від 5 до 8; від 9 до 3.
  2. Назвіть сусідів числа 3, 6, 9.
  3. Навіть наступне число 5, 8,3.
  4. Назвіть попереднє число 7,9,10.

 

3. Робота з геометричним матеріалом.

  • Молодці! Ви дуже добре попрацювали!!!!!  Мандруємо далі?
  • А жив колобок ось у такому  гарному будиночку (поява малюнка на екрані).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Назвіть із яких  геометричних фігур він складений ( стіна – квадрат; дах – трикутник двері – прямокутник; вікно – круг; димар – чотирикутник).

Гра «Мікрофон»

  • Яка фігура називається  чотирикутником?
  • Яка фігура називається трикутником?
  • Яка фігура називається колом?
  • Молодці!  Я рада, що  ви добре засвоїли знання про геометричні фігури.

 

  •  А тепер послухайте, що трапилося далі з колобком.
  • Сонячні промінчики розбудили Колобка, він стрибнув з вікна і помандрував у ліс. Дорога, якою покотився колобок, була дуже подібною ось до такої числової доріжки.

 

  1. Гра «Заблукало число»: на екрані – доріжка із чисел:

                                                                      1,  2, 8, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10

 

  • Та подивіться уважно - одне із чисел, здається, заблукало. Давайте всі дружно відшукаємо те число, яке загубилося!
  • Хто готовий назвати число, яке заблукало?
  •  Куди його потрібно переставити?
  • Молодець! Числова доріжка у нас вийшла правильна і поки Колобок докотиться до лісової галявини – пропоную  хвилину уваги приділити  зошитам, які вже встигли за вами засумувати.

 

 

  1. Каліграфічна хвилинка

Зошит відкривай – хвилину каліграфії розпочинай

  • Давайте спочатку зробимо пальчикову зарядку.

Пальчик, пальчик,

Де ти був?

Я з цим братом в ліс ходив,

А цим братом борщ варив,

А з цим кашки скуштував,

А з найменшим заспівав.

  • Запишіть ряд чисел від 1 до 5.
  • Обміняйтеся зошитами, виберіть цифру, яка написана найкраще і намалюйте їй корону.

 

 

  • Всі справилися із завданням? У кого яка цифра вийшла написаною найкраще, тобто коронованою?
  • Дякую за старання. А  тим часом Колобок опинився на лісовій галявині.               Раптом бачить : з-за тернинки

      Вигляда якась тваринка.

      Вушка довгенькі, кожушок сіренький

      Хто це, діти?

  • Так, це зайчик - побігайчик. ( Слайд «Зайчик»)
  •                    Зайчик сидів на галявині

            Та приклади розв’язував,

            Нікому не показував.

            А ми їх перевіримо,

            І відповіді звіримо.

  •                      До речі, а давайте перевіримо чи вмієте ви додавати та віднімати число 2.(Слайд)

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

 

  1. Самостійна робота (с.62, впр.1)

 

 

І варіант                                                           ІІ варіант

9-2           7-2                                              6+2              1+2

2+2          5-2                                              4+2              0+2

  1.           3+2                                             8+2              5+2

 

  • Перевірка самостійної роботи (учні сигнальними картками вказують правильність виконання: зелений- правильно, червоний – неправильно)

 

  •                    Молодці ви вмієте додавати та віднімати число 2.

 

  •                    А Колобок не став заважати зайчикові рахувати та покотився далі.

Котився-котився і зустрів……(Слайд «Вовк»)

  •                    Правильно – вовка:

Вовк до школи не ходив,

Вовк уроки не учив.

Не читав і не писав,

І по нотах не співав,

Тож нічого він не знав.

  • Ось бачите, коли б ви зустріли вовка, то, я надіюся, могли б похвалитися багато чим з того, що вже навчилися у школі. Наприклад – вмінням розв’язувати задачі, чи не так? Давайте перевіримо! (Слайд)

 

  1. Розв’язування задачі (с. 62, завд.2)

 

  • Ви старанно, швидко і правильно розв’язали задачу. Тому давайте тепер трішки відпочинемо.

 

  1.  Фізкультхвилинка:

   Встали дружно

   1,2,3,4 – у гайочок ми ходили,

    Зайця сірого зустріли.

    Зайчик прудко так стрибає,

    Пташка весело літає,

    Швидко лис десь пробіжить,

    Їжачок в кущах сидить.

    Посиділи і ми трішки,

    Щоб спочили руки, ніжки,

    Всі веселі? От чудово!

    І за парти сіли знову.

 

- Поки ми відпочивали – Колобок мандрував по лісовій галявині. І зустрів ще одного лісового мешканця. Попробуйте відгадати хто це був:

                                              Взимку ляже спати

                                               Дядько волохатий,

                                               Лиш  тоді устане,

                                               Як весна настане. ( Слайд Ведмедя)

  • Так, це Ведмедик радісно наспівував пісеньку, бо бджоли-трудівниці

дали йому набагато більше меду, ніж він просив. І поки щасливий

Ведмедик пригощатиме Колобка медом, ми пригадаємо, що означає порівняти вирази і числа (у нерівностях поставити знаки <, >, а рівностях =)

 

  1. Відновлення нерівності і рівності:

 

  • у кружечки поставити знаки <, > , =.

 

3+1+1    5                         4+2   5

8-1    6                               9-3    7

  1.                   7                       5+5     10

 

 

 

  • Скласти задачу за малюнком (Слайд).

 

 

 

   C:\Documents and Settings\zhenya\Рабочий стол\НАЧАЛКА\20\Машинка.jpgC:\Documents and Settings\zhenya\Рабочий стол\НАЧАЛКА\20\Машинка.jpgC:\Documents and Settings\zhenya\Рабочий стол\НАЧАЛКА\20\Машинка.jpg            C:\Documents and Settings\zhenya\Рабочий стол\НАЧАЛКА\20\машинка-2.jpgC:\Documents and Settings\zhenya\Рабочий стол\НАЧАЛКА\20\машинка-2.jpg

                                                          

                                                                         ? 

 

 

 

Фізкультпауза

 

  •                    Молодці, ви добре попрацювали та довели, що вмієте

 порівнювати нерівності і рівності.

 

5. Креслення відрізка

 

  •                    Тим часом, наша казочка підходить до кінця. Поласувавши медом

та подякувавши Ведмедикові, Колобок покотився далі, назустріч тій, що…

У темному лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місті не сидиться,

Як зовуть її ?

  • Вірно, ось такий відрізок шляху віддаляє його від Лисички – сестрички.

 (Слайд «Лисичка»)

                                   Ця Лисичка, ця сестричка,

                                   Не сидить без діла.

                                    А відрізок ось такий

                                    Ви накресліть вміло!

 

  • Лисичка пропонує вам накреслити відрізок АО довжиною 6см. Якщо ви виконаєте це завдання – вона не з’їсть у цій казці Колобка.

 

V. Підсумок уроку.

 

  • Які молодці, діти. Ви сьогодні – справжні чарівники, бо виконали правильно завдання і допомогли залишитися цілим Колобку!
  • Давайте пригадаємо, які теми ми з вами сьогодні повторили?
  • Яке завдання для Вас було найважчим?

 

От і підійшла до кінця наша подорож. Ви сьогодні дуже добре працювали і допомогли відшукати Колобка і залишитися йому цілим. Я вам дякую за співпрацю. Допомагайте один одному так, як ви це робили на уроці. Будьте добрими та щирими, і у вас буде багато друзів, які завжди прийдуть вам на допомогу.

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
1946
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку