Урок - казка "Ознаки подільності чисел"

Про матеріал
Тип уроку: Засвоєння нових знань. Підготовка до уроку: На дошці малюють великий теремок, усередині якого записані числа.
Перегляд файлу

 

Тема: Ознаки подільності чисел.

Мета: Систематизувати інтуїтивні знання учнів про ознаки подільності, відомі з початкової школи ( подільність на 2; 5; 10 ) та доповнити ці знання ознаками подільності на 3; 9. Розвивати в дітях логіку, підтримувати в класі дружню атмосферу.

Тип уроку: Засвоєння нових знань.

Підготовка до уроку: На дошці малюють великий теремок, усередині якого записані числа.

 

 

 

145*7*

 

 

 

 

 

 

 

                                 14592             7805             123456

                                238320          16910                222

                                  76455          939393            10101

 

 

 Картки з намальованими тваринами, на оборотній стороні яких написані ознаки подільності:

Миша –подільність на 2;

Жаба – подільність на 3;

Заєць – подільність на 5;

Лисиця подільність на 9;

Вовк подільність на 10;

Ведмідь подільність на 6.

1. Організаційний момент.

   Сьогодні у нас урок вивчення ознак подільності чисел. Чи обов’язково треба поділити 5786 на 2, або 1895 на 5, щоб довести подільність чисел? Ні, по певним ознакам можна це встановити, не виконуючи дії. Сьогодні ми з вами і узнаємо ці ознаки. А робота наша буде відбуватися в теремку.

 

 

Для цього ми згадаємо казку.

2. Усна робота.

   Які на вашу думку парні і непарні числа? (Діти кажуть)

Узагальнення: парні ті, що закінчуються на 0; 2; 4; 6; 8, а всі  інші – непарні.

Пограємо в гру « ХЛОПУШКА». Я називаю числа, і якщо це парне число ви дружно хлопаєте у долоні, якщо непарне то в класі тиша. Почали:

1; 13; 17; 20; 35; 101; 308; 564; 10000…

3. Актуалізація знань.

   Тепер переходимо до основної мети уроку – вивченню ознак подільності Відкриваємо дошку з теремком. Давайте згадаємо, хто жив у теремку. Кожна тварина приносить у теремок свою ознаку подільності. Отже, миша любе ознаку подільності на 2, жаба – на 3, заєць – на 5, лисиця на 9, вовк на 10.(Формулюються ознаки, з появою тварини і вибираються відповідні числа з теремка) Подумайте, що значить, що число ділиться одночасно на 2 і на 3. Це значить, що число ділиться на 6. Цю ознаку приніс нам ведмідь.

 

 

4. Розв’язування вправ.

   Після того, як тварини поселилися в теремку, кожний зайнявся своєю справою. Хтось вбирав, хтось готував, хтось майстрував. А ми зараз з вами розв’яжемо рівняння (роздаються на кожну парту картки з рівняннями) , відповіді запишемо на дошці, серед них виберемо

а/ кратні 5; б/ діляться на 9; в/ дільники 5 і 9; г/ не діляться ні на 2, ні на 3.

Рівняння:

Х+6721=10536;

11*Х =66000;

Х – 2739 = 6981;

9009 : Х = 9 і т. д.

  Все  в теремку йшло гарно. Всі жили дружно і не тужно. Але одного разу пройшов дощ і змив з номеру теремка дві цифри. Нам треба відновити їх. Але в усіх тварин, що живуть у теремку різні думки. Миша думає, що номер ділився на 2 і на 9; жаба припускає, що він ділився на 3 і на 5, лисиця доводить, що він ділиться на 9 і на 10, вовк на 3 і на 10, а ведмідь на 5 і на 6. Подумайте, будь ласка, який же це  номер, що задовольняє всіх. (Вислухуються всі варіанти)  ( Відповідь 145170 )

 

 

  Проходить осінь, наступає зима, і тварини  починають готуватися до неї. Вирішили вони заготувати як найбільше зерна. Допоможемо їм. На дошці записані цифри: 8, 2, 9, 1, 6, 7, 0, 3, 5, 4. З них треба закреслити три таким чином, щоб ті, що залишилися склали найбільше число, без права переставляти місцями. ( Результат 9670354).

5. Підсумок уроку:

 Згадайте задачі уроку і підведіть підсумок їх виконання. Оцініть роботу кожного учня. Виставте оцінки.

 6. Домашнє завдання:

 Випишіть цифри останнього завдання. Тепер треба закреслити три цифри таким чином, щоб число було найбільшим і задовольняло кожній ознаці подільності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок – казка

Ознаки подільності чисел.

6  клас.

Вчитель : Шишова А. А.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жеребко Татьяна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
8 березня 2019
Переглядів
1236
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку