Урок - казка з математики "Лічба в межах 20" (з використанням методу проектів)

Про матеріал

Виявити обсяг і якість знань учнів;

удосконалювати навички лічби в межах 10;

закріплювати уміння і навички складати і розв'язувати приклади, задачі;

розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, кмітливість, пам'ять та увагу;

виховувати любов до усної народної творчості.

Перегляд файлу

 

 

 

  

 

 

     

 

 

   

 

 

 

Мета. Виявити обсяг і якість знань учнів;

удосконалювати навички лічби в межах 10;

закріплювати уміння і навички складати і розв’язувати приклади, задачі;

розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, кмітливість, пам'ять та увагу;

виховувати любов до усної народної творчості.

Тип уроку: контроль знань, умінь, навичок.

Обладнання: ілюстрація до казки «Червона Шапочка», малюнок воріт з цифрами, макети пиріжків із завданнями, пиріжки у кошику,  приклади на листочках, зайчик (іграшка) з яблуками, лінійка, олівець, запис пісеньки Червоної Шапочки.

 

Зміст уроку

І. Організаційний момент

Вчитель. Сьогодні на уроці будемо працювати під таким девізом:

Математику будемо вивчати,

Щоб добре вміти рахувати.

Додавати й віднімати

І свій розум розвивати.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Сьогодні, діти, у нас незвичайний урок, урок – казка.
  • А ви любите казки? Які казки ви знаєте? (Діти називають казки)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

ІV. Математична розминка

  1. Усний рахунок
  • А зараз  ви дізнаєтесь герой якої казки завітав на урок (звучить пісенька Червоної Шапочки, вивішується ілюстрація з казковим героєм)

Вчитель. Одного разу послала мама Червону Шапочку до бабусі віднести пиріжки. А пиріжки були не прості, а казкові. На деяких з них є завдання. Їх необхідно прочитати і виконати завдання.( Учні читають і відповідають)

1 пиріжок. Що більше: 1 кг чи 5 кг?

2 пиріжок. Що менше: 12 л чи 10 л?

3 пиріжок. Сума чисел 10 і 5

4 пиріжок. Перший доданок 5, сума 18. Знайти другий доданок.

5 пиріжок. На скільки 13 більше 3?

  • Молодці, ви всі правильно виконали завдання. Тому отримуєте по квіточці.

Вчитель. Взяла Червона Шапочка пиріжки та пішла. Йде дівчинка, а перед нею чарівні ворота, біля яких з’явилися числа. Зупинилася Червона Шапочка.

Гра «Ворота» (під воротами записані числа і вирази, необхідно з’єднати стрілочками)

  • Допоможіть їй вийти з міста.

 

15= 10 + 5      17= 16 + 1     10= 18 -8   6 = 16 - 10   19 = 20 – 1    14 = 12 + 2

(Підсумок виконання завдання).

 

  • Розминку під музику. Для того, щоб веселіше було працювати зробимо розминку під музику. Але тут вас чекає завдання. Необхідно назвати числа, які зустрічаються в словах пісні, яку ви почуєте.

(Виконують фізкультхвилинку під пісню «Учать в школі », а потім називають числа з пісні).

 

V. Повторення та закріпленні вивченого

Вчитель.

Іде Шапочка лісом, а на зустріч їй Вовк.

  • Питає її: - Куди ти йдеш, дівчинко?
  • До бабусі, - відказує Червона Шапочка.
  1. Гра «Допоможи Вовкові»

Вовк їй каже:

  • Я не буду тебе, красунечко, їсти, якщо допоможеш мені. Я розв’язував приклади і записував їх на листочках. Але прилетів вітер і розкидав ці листочки. Допоможіть зібрати приклади. Давайте разом з дівчинкою виконаємо завдання Вовчика.

(На листочках записані приклади, які необхідно розв’язати біля дошки з коментуванням та на місцях)

7 + 10    16 – 6    15 – 4    10 + 3   11 + 9

(Підсумок роботи)

 

Вовк подякував дівчинці, але все ж таки запитав у неї, де живе бабуся.

Червона Шапочка відповіла:

  • Якщо йти ближньою доріжкою, то відстань – 1 дм, а якщо дальньою – на 2 см далі. Накресліть обидві доріжки. Для цього необхідно пригадати, скільки в 1 дм сантиметрів.

(Креслення відрізків довжиною 1 дм та 12 см)

(Підсумок роботи)

 

  1. Самостійна робота (диференційовані завдання) із взаємоперевіркою

Вчитель.

  • По дорозі дівчинка зустріла Зайчика. В нього були яблучка. Серед них були незвичайні, із завданнями.

65F1773CПоки Червона Шапочка та Вовк доберуться до будиночка бабусі вам

  • необхідно розв’язати вирази.

(Учні працюють самостійно, виконуючи завдання на листочках. Після виконання завдання діти міняються ними і перевіряють правильність виконання).

 

(Підведення підсумків роботи).

 

  • Йде далі дівчинка і співає пісеньку. А ми проведемо фізкультхвилинку.

Червона Шапочка йшла, йшла і суничку знайшла.

Дівчинка сіла, суничку з’їла, встала і далі пішла.

Червона Шапочка йшла, йшла і грибочок знайшла.

Дівчинка сіла, грибочок не  з’їла, встала і далі пішла.

А в лісі травичка низенька – низенька,

Дерева високі – високі, ріки широкі – широкі.

Вітер дерева колише, хитає, листочки шелестять…

Діти за парти тихенько сідають, уважно слухають

І правильно сидять…

 

Вчитель.

  • Червона Шапочка йде, квіточки збирає, а квіточки не прості, а з різними задачами.
  1. Презентація проектної роботи (схеми – опори до задач) виконаної учнями в групах.
  •  Вам було дано завдання попрацювати над різними видами задач і підготувати до них схеми – опори, які допомагатимуть вам при розв’язуванні цих задач.

( Учні біля дошки називають тип задачі та пояснюють, якою дією її необхідно розв’язувати).

  1. Розв’язування задачі в зошитах. Один учінь біля дошки з коментуванням розв’язує задачу, визначаючи тип.
  • Наша казочка закінчилася щасливо.  Вовк пішов не тією дорогою, а Червона Шапочка прийшла до бабусі, розповіла про свою подорож і вони довго ще пили чай. А ось скільки, дізнаєтесь, розв’язавши задачу.

 

В самоварі – 10 л

В чайнику - ?, на 6 л менше

 

  • Про що розповіла Червона Шапочка бабусі?
  • Які завдання вам сподобались?
  • Кому б із учнів ви сьогодні подякували за роботу?

 

(Учні хором читають з плаката)

 

Працювали всі старанно

І почули у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти – просто молодці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 березня 2018
Переглядів
933
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку