Виявити обсяг і якість знань учнів;
удосконалювати навички лічби в межах 10;
закріплювати уміння і навички складати і розв'язувати приклади, задачі;
розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, кмітливість, пам'ять та увагу;
виховувати любов до усної народної творчості.
Мета. Виявити обсяг і якість знань учнів;
удосконалювати навички лічби в межах 10;
закріплювати уміння і навички складати і розв’язувати приклади, задачі;
розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, кмітливість, пам'ять та увагу;
виховувати любов до усної народної творчості.
Тип уроку: контроль знань, умінь, навичок.
Обладнання: ілюстрація до казки «Червона Шапочка», малюнок воріт з цифрами, макети пиріжків із завданнями, пиріжки у кошику, приклади на листочках, зайчик (іграшка) з яблуками, лінійка, олівець, запис пісеньки Червоної Шапочки.
Зміст уроку
І. Організаційний момент
Вчитель. Сьогодні на уроці будемо працювати під таким девізом:
Математику будемо вивчати,
Щоб добре вміти рахувати.
Додавати й віднімати
І свій розум розвивати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
ІV. Математична розминка
Вчитель. Одного разу послала мама Червону Шапочку до бабусі віднести пиріжки. А пиріжки були не прості, а казкові. На деяких з них є завдання. Їх необхідно прочитати і виконати завдання.( Учні читають і відповідають)
1 пиріжок. Що більше: 1 кг чи 5 кг?
2 пиріжок. Що менше: 12 л чи 10 л?
3 пиріжок. Сума чисел 10 і 5
4 пиріжок. Перший доданок 5, сума 18. Знайти другий доданок.
5 пиріжок. На скільки 13 більше 3?
Вчитель. Взяла Червона Шапочка пиріжки та пішла. Йде дівчинка, а перед нею чарівні ворота, біля яких з’явилися числа. Зупинилася Червона Шапочка.
Гра «Ворота» (під воротами записані числа і вирази, необхідно з’єднати стрілочками)
15= 10 + 5 17= 16 + 1 10= 18 -8 6 = 16 - 10 19 = 20 – 1 14 = 12 + 2
(Підсумок виконання завдання).
(Виконують фізкультхвилинку під пісню «Учать в школі », а потім називають числа з пісні).
V. Повторення та закріпленні вивченого
Вчитель.
Іде Шапочка лісом, а на зустріч їй Вовк.
Вовк їй каже:
(На листочках записані приклади, які необхідно розв’язати біля дошки з коментуванням та на місцях)
7 + 10 16 – 6 15 – 4 10 + 3 11 + 9
(Підсумок роботи)
Вовк подякував дівчинці, але все ж таки запитав у неї, де живе бабуся.
Червона Шапочка відповіла:
(Креслення відрізків довжиною 1 дм та 12 см)
(Підсумок роботи)
Вчитель.
Поки Червона Шапочка та Вовк доберуться до будиночка бабусі вам
(Учні працюють самостійно, виконуючи завдання на листочках. Після виконання завдання діти міняються ними і перевіряють правильність виконання).
(Підведення підсумків роботи).
Червона Шапочка йшла, йшла і суничку знайшла.
Дівчинка сіла, суничку з’їла, встала і далі пішла.
Червона Шапочка йшла, йшла і грибочок знайшла.
Дівчинка сіла, грибочок не з’їла, встала і далі пішла.
А в лісі травичка низенька – низенька,
Дерева високі – високі, ріки широкі – широкі.
Вітер дерева колише, хитає, листочки шелестять…
Діти за парти тихенько сідають, уважно слухають
І правильно сидять…
Вчитель.
( Учні біля дошки називають тип задачі та пояснюють, якою дією її необхідно розв’язувати).
В самоварі – 10 л
В чайнику - ?, на 6 л менше
(Учні хором читають з плаката)
Працювали всі старанно
І почули у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці!