Конспект уроку математики у 1 класі на тему "Таблиці додавання і віднімання числа 2. Додавання і віднімання виду 7 + 2 + 1; 8 – 2 - 2. Додавання і віднімання по 2.

Про матеріал

Мета уроку. Ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 2; вправляти у розв'язуванні прикладів виду 7 + 2 + 1; 8 – 2 - 2; у складанні й розв'язуванні задач; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати акуратність.

Обладнання. Інтерактивна дошка, демонстраційний матеріал, предметні малюнки, індивідуальні картки, квіточки, таблиця складу числа 2.

Перегляд файлу

я7

2. Математика 1 клас

Тема. Таблиці додавання і віднімання числа 2. Додавання і віднімання виду 7 + 2 + 1; 8 – 2 - 2. Додавання і віднімання по 2. Розв’язування задач

Мета. Ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 2; вправляти у розв'язуванні прикладів виду 7 + 2 + 1; 8 – 2 - 2; у складанні й розв'язуванні задач; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати акуратність.

Обладнання. Інтерактивна дошка, демонстраційний матеріал, предметні малюнки, індивідуальні картки, квіточки, таблиця складу числа 2.

Хід уроку

I. Організаційний момент

 Інтерактивна вправа «Тепло своїх долоньок я друзям відддаю».

II. Повторення вивченого матеріалу

Порядкова лічба предметів

Інтерактивна  онлайн-вправа «Ріпка»

 

- Давайте допоможемо казковим героям вирвати ріпку! Порахуємо від 1 до 10.   (http://www.samouchka.com.ua/ukr/_1des/07/)    (Відео додається).

- А зараз давайте порахуємо у віршах!

• Шість малят-дошкільнят

Стали струнко в один ряд.

Підійшов до них Панас:

Скільки зараз стало нас? (6 + 1)

 

• По дорозі зайчик біг.

Ніс 5 яблук на пиріг.

Одне впало, покотилось.

Скільки яблук залишилось? (5 — 1)

2. Гра «Допоможи Незнайкові»

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics1/mathematics1.files/image066.jpg

3. Робота над задачами

1) Оля знайшла 8 лисичок і 1 боровичок.

— Поставте запитання так, щоб задачу можна було розв’язати дією додавання.

2) На гілці сиділо 3 сороки. Одна сорока полетіла.

— Поставте запитання так, щоб задачу можна було розв’язати дією віднімання.

3) У вазі лежить 4 яблука, а груш на 1 більше. Скільки у вазі груш?

4) На спортивному майданчику 7 дівчаток, а хлопчиків — на 1 менше. Скільки хлопчиків на спортивному майданчику?

4. Відновлення натурального ряду чисел

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics1/mathematics1.files/image067.jpg

5. Каліграфічна хвилинка

— Запишіть рядочок цифри 2.

 III. Ознайомлення з новим матеріалом

  1. Робота з підручником.

— Розгляньте таблицю додавання числа 2.

— Що ви помітили? (Перший доданок збільшується на 2, другий залишається без зміни, результат дії — сума — теж збільшується на 2.)

— Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (2)

— Тому таблиця й називається «Додати 2».

— Розгляньте таблицю віднімання числа 2.

— Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 2. Яке число віднімали в кожному прикладі? (2)

— Тому таблиця й називається «Відняти 2».

  1. Інтерактивна онлайн - вправа «Жабка» (http://www.samouchka.com.ua/ukr/_1des/32/)

  (Відео додається).

  1. Робота з таблицями

Завдання 1.

-  А зараз попрацюємо з таблицями!

— Розгляньте числовий промінь. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? А потім? Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу?

— Скільки всього додали? Як додавали? Скільки всього відняли? Як віднімали?

Завдання 4

— Додавайте по 2, починаючи з числа 4.

— Віднімайте по 2, починаючи з числа 9.

Завдання 5

— Поясніть, як за малюнками складали приклади. Знайдіть відповіді, користуючись таблицею додавання числа 2.

Завдання 6

— Розв’яжіть приклади. Назвіть приклади з однаковими відповідями. (4 + 2; 8 – 2; 3 + 2; 7 – 2; 1 + 2; 5 – 2; 2 + 2; 6 - 2). Решту прикладів прочитайте так, щоб відповіді звучали у порядку зростання. (5 + 2; 6 + 2; 7 + 2; 8 + 2)

Завдання 7

— Хто сидів у лисячій норі?

— Скільки всього звірів було в норі?

Завдання 8

— Як розставити у кімнаті 4 стільці таким чином, щоб уздовж кожної стіни стояло по 2 стільці? (Поставити їх у кутки кімнати по 1.)

Фізкультхвилинка

IV. Розвиток математичних знань

1. Робота за таблицями додавання і віднімання числа 2

— Прочитайте тільки відповіді кожного стовпчика. (У першій таблиці відповіді становлять ряд чисел від 3 до 10, а в другій — від 1 до 8.)

— Затуліть лінійкою відповіді першого стовпчика. Прочитайте приклади від початку до кінця, називаючи відповідь.

— Затуліть лінійкою відповіді другого стовпчика. Прочитайте приклади з кінця до початку, називаючи відповідь.

— Знайдіть приклади з відповідями 5; 8; 9.

— Яке число стоїть між 6 і 8?

— Прочитайте приклад з такою відповіддю.

2. Розв'язування прикладів, використовуючи таблиці додавання і віднімання числа 2

8 + 1 - 2                         

6 – 2 + 1                         

5 + 1 - 2

3. Задача на кмітливість

На яблуні росло 8 яблук, а на сосні — на 2 яблука менше. Скільки яблук росло на сосні?

 V. Підсумок уроку. Рефлексія

Гра «Квітка настрою».

  •       Що вам найбільше сподобалось на уроці?
  •       Що вразило?
  •       Які завдання були найцікавіші?

-  Сьогодні за урок ви усі отримаєте квіточки. Якщо урок вам сподобався, то намалюйте на ній веселе обличчя, а якщо ні – то сумне.

 

1

 

docx
Додано
20 березня 2018
Переглядів
2692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку