Урок - гра "Таблиця додавання числа 8."

Про матеріал

Вчити таблицю додавання числа 8. Закріплювати навички додавання і віднімання в межах 10; розвивати швидкі та точні обчислювальні навички, математичне мовлення, увагу, пам'ять, логічне мислення, кругозір учнів,виховувати бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Задачі на знаходження суми і остачі.   Вправи на

засвоєння таблиць додавання і віднімання.

Розпізнавання геометричних  фігур.

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Урок-гра з математики для

     1 класу загальноосвітньої школи

     учителя початкових класів

     Морозової Валентини Федорівни

 

 

 

 

  Тема. Задачі на знаходження суми і остачі.   Вправи на                                                  засвоєння таблиць додавання і віднімання. Розпізнавання                                              геометричних  фігур.

 

 Мета уроку: вчити складати і розв’язувати задачі на знаходження суми і остачі, формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел, вправляти в засвоєнні табличних випадків додавання і віднімання чисел 1, 2, 3, 4; розвивати уміння розпізнавати геометричні фігури ; виховувати почуття відповідальності, уміння прийти на допомогу , співпереживати.

 

Тип уроку : урок-гра, вивчення нового матеріалу.

 

Обладнання: Математика. 1 клас. М.В. Богданович, робочий зошит із друкованою основою; предметні малюнки: Дід Мороз, сніжинки, потяг, нумерація зупинок, сніговички, квитки, картки з індивідуальними завданнями; модель будинку Злої Чаклунки; телеграма, сніжинки із записами: “Молодець!”, “Рада за тебе!”, “Вірю в тебе!”.

 

Хід уроку

 І. Організація класу до уроку.

  Пролунав  дзвінок,

  Починаємо  урок.

  Працюватимем  старанно.

  Щоб   почути  у  кінці,

  Що  у  нашім  першім  класі

  Діти - просто

  Мо-ло-дці!

 Сьогодні у нас незвичайний урок. А знаєте чому? До нас прийшла телеграма. Ось послухайте:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Що ж будемо робити? Допоможемо дідусеві? Тоді потрібно вирушати.  

 

 

 Але мандрівка буде нелегка. Важкий шлях здолаємо, виконавши наступні завдання:

 -  ?  +      -   обчисли ;

 

            <  ?  >     -   порівняй;

     =

 ???          -  розвяжи задачу;

 

 

  • робота з геометричним  матеріалом . 

 

      ІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

 

     - Виручати  Діда Мороза вирушимо на цьому потязі. Підготовкою    

      до мандрівки буде усна лічба:

 

  • назвати числа в порядку зростання;
  • назвати числа в порядку спадання;
  • назвати сусідів чисел 5, 8, 4;
  • назвати  склад числа 5, 10;
  • 4 збільшити  на  1 ;
  • перший доданок 5, другий – 2, знайти суму;
  • 4 зменшити на 4;

 

  - Для того, щоб потяг відправився , нам потрібно придбати квитки.     Провідник роздає квитки ( хтось із дітей ).

   - Бачите, це квитки не звичайні: на кожному з них записані два числа,    Порівняйте їх.

 

 

2   5   ;  4   4  ;  9    10  ;   5    8   ;   9    3   ;   6     7   ;  8    3   ;   4    7  ;  1   6.

 

Покажіть квитки!

Ну, що рушаємо! (звук відправлення потяга).

 

 

Зупинка № 1 - Щоб цифри правильно писати, хвилинку каліграфії треба почати. 

                 - Цифри пишу рівнесенько,

                  Щоб були гарнесенькі,

                  Щоб залюбки дивився я,

                 Вчитель наш і вся моя сімя.

 

 

          Пишемо рядочок цифри 4.

 

          Подорожуємо далі! (звук відправлення потяга).

 

Зупинка № 2           Але довго ніколи стояти,  

                                 Слід Діда Мороза визволяти.

                                 Посміхнеться вам удача,

                                 Як  розвяжеться задача. 

 

                    Гляньте, білочка   одна      

                    Визирає із дупла.

                    Ще одна стрибнула з гілки,

                    А за нею  ще  три білки.

                    Прошу вас, діти милі,

                    Щоб всіх білок полічили.(1+1+3=5)

 

 

В чепурненькій годівничці

Горобці сидять ,синиці.

Шість горобчиків завзято

Узялись зерно клювати.

На мотузці куснем сала

Дві синички ласували.

Як порахуєте пташки ці,

Будете в  мене молодці.(6+2=8)

 

Дев’ять ягід горобини

Горобець дзьобнув і скинув.

З гілки у глибокий сніг,

Та одну склювати встиг,

Три з замету зміг дістать,

У снігу зосталось ...(9-1-3=5)

 

          - Запишіть у зошити відповідь

      Отже, їдемо далі.( Звук відправленого потягу)

 

Розгорніть зошити з друкованої основи  на с.36. Виконаємо завдання № 1.

      Погляньте, які   сніжинки кружляють. Це знак того , що до нас завітала яка пора року? (Зима).Ще більше їх кружляє навколо нас. Зверніть увагу вони незвичайні .Подув сильний вітер, сніжинки поділилися  на дві групки.   Назвемо цифри першої  з них.( 2,4, 6, ) Це парні чи непарні цифри? Яких не вистачає?(8, 10) Запишіть. Називаємо  цифри  другої  групи(1, 3, 5). Які це цифри? А яких тут не вистачає?(7, 9) Запишіть. Молодці!

 

 

 

 Подорож продовжується.  Поспішаймо ж визволяти Діда Мороза.

                        А щоб швидше це зробити

                        Слід нам, друзі, відпочити!

 

 

         Фізкультхвилинка   (“Вчать у школі”)

 

ІІІ. Розвиток математичних знань.

 

 Зупинка  № 3

     - Завдання  розміщені у підручнику “Математика,1 клас, М.В.Богданович”

1, 2, 4 – фронтальна робота, а 3  - індивідуально на дошці.

 

1. Було – 9 іграшок, розбилось – 3, Стало - ?

  Скільки залишилось?

9 – 3 = 6(іграшок)

Відповідь: залишилось 6 іграшок.

 

Було – 10яблук., з’їли– 2  яблука. і ще 2.

Скільки яблук залишилось ?

10 – 2 – 2 = 6(ябл.)

Відповідь: залишилось 6 яблук

       

3.Було – 3 клоуни, прийшло – ще 3, стало -?

Скільки стало клоунів ?

3 + 3 = 6

Відповідь: стало 6 клоунів.

 

Вирушаємо далі! ( звук відправлення потяга).

 

 

  Зупинка     № 4   Обєднання в групи за геометричними фігурами :   

 

 

 

 

  Завдання: обчислити приклади :       3 – 2                4 + 4        6  - 1

                                                                 8 +3                5 – 5         1 + 4

                                                                 7 +2                3 + 4         9 - 4

                                                                 7 - 2                6 – 2         3 + 3

 

- Молодці! Ми, мабуть, все ближче підїджаємо до замку Злої Чаклунки.

Від нього віє холодом. Так можна і замерзнути . Давайте погріємось!

 

 

 

Фізкультхвилинка  ( “Я малюю зайчика для вас “)

 

Ось і остання зупинка  №5

 

З  яких геометричних фігур побудований  замок Злої Чаклунки?

(квадрат (вікно), чотирикутник (двері), трикутник (дах), квадрат (стіна будинку).

Молодці, діти, ви працювали гарно! Тепер всі чари зникли.

А ось і Дід Мороз! Він вам щиро вдячний  і прийміть на згадку від нього такі сніговички. 

 

ІV. Підсумок уроку.

Дітки, сподобався вам урок? А що найбільше запамяталось? Яке завдання було цікаве? Хотіли б ви зустрітись із Дідом   Морозом? (Відповіді дітей).

 

Урок наш закінчився, діти.

     Бажаю кожному із них радіти.

Вітаю гостей і своїх малят:

                                          Веселих новорічних свят!

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
20 березня 2018
Переглядів
850
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку