Вчити таблицю додавання числа 8. Закріплювати навички додавання і віднімання в межах 10; розвивати швидкі та точні обчислювальні навички, математичне мовлення, увагу, пам'ять, логічне мислення, кругозір учнів,виховувати бережливе ставлення до природи.
засвоєння таблиць додавання і віднімання.
Розпізнавання геометричних фігур.
Урок-гра з математики для
1 класу загальноосвітньої школи
учителя початкових класів
Морозової Валентини Федорівни
Мета уроку: вчити складати і розв’язувати задачі на знаходження суми і остачі, формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел, вправляти в засвоєнні табличних випадків додавання і віднімання чисел 1, 2, 3, 4; розвивати уміння розпізнавати геометричні фігури ; виховувати почуття відповідальності, уміння прийти на допомогу , співпереживати.
Тип уроку : урок-гра, вивчення нового матеріалу.
Обладнання: Математика. 1 клас. М.В. Богданович, робочий зошит із друкованою основою; предметні малюнки: Дід Мороз, сніжинки, потяг, нумерація зупинок, сніговички, квитки, картки з індивідуальними завданнями; модель будинку Злої Чаклунки; телеграма, сніжинки із записами: “Молодець!”, “Рада за тебе!”, “Вірю в тебе!”.
І. Організація класу до уроку.
Пролунав дзвінок,
Починаємо урок.
Працюватимем старанно.
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти - просто
Мо-ло-дці!
Сьогодні у нас незвичайний урок. А знаєте чому? До нас прийшла телеграма. Ось послухайте:
Що ж будемо робити? Допоможемо дідусеві? Тоді потрібно вирушати.
Але мандрівка буде нелегка. Важкий шлях здолаємо, виконавши наступні завдання:
- ? + - обчисли ;
< ? > - порівняй;
=
??? - розв’яжи задачу;
ІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
- Виручати Діда Мороза вирушимо на цьому потязі. Підготовкою
до мандрівки буде усна лічба:
- Для того, щоб потяг відправився , нам потрібно придбати квитки. Провідник роздає квитки ( хтось із дітей ).
- Бачите, це квитки не звичайні: на кожному з них записані два числа, Порівняйте їх.
2 5 ; 4 4 ; 9 10 ; 5 8 ; 9 3 ; 6 7 ; 8 3 ; 4 7 ; 1 6.
Покажіть квитки!
Ну, що рушаємо! (звук відправлення потяга).
Зупинка № 1 - Щоб цифри правильно писати, хвилинку каліграфії треба почати.
- Цифри пишу рівнесенько,
Щоб були гарнесенькі,
Щоб залюбки дивився я,
Вчитель наш і вся моя сім’я.
Пишемо рядочок цифри 4.
Подорожуємо далі! (звук відправлення потяга).
Зупинка № 2 Але довго ніколи стояти,
Слід Діда Мороза визволяти.
Посміхнеться вам удача,
Як розв’яжеться задача.
Гляньте, білочка одна
Визирає із дупла.
Ще одна стрибнула з гілки,
А за нею ще три білки.
Прошу вас, діти милі,
Щоб всіх білок полічили.(1+1+3=5)
В чепурненькій годівничці
Горобці сидять ,синиці.
Шість горобчиків завзято
Узялись зерно клювати.
На мотузці куснем сала
Дві синички ласували.
Як порахуєте пташки ці,
Будете в мене молодці.(6+2=8)
Дев’ять ягід горобини
Горобець дзьобнув і скинув.
З гілки у глибокий сніг,
Та одну склювати встиг,
Три з замету зміг дістать,
У снігу зосталось ...(9-1-3=5)
- Запишіть у зошити відповідь
Отже, їдемо далі.( Звук відправленого потягу)
Розгорніть зошити з друкованої основи на с.36. Виконаємо завдання № 1.
Погляньте, які сніжинки кружляють. Це знак того , що до нас завітала яка пора року? (Зима).Ще більше їх кружляє навколо нас. Зверніть увагу вони незвичайні .Подув сильний вітер, сніжинки поділилися на дві групки. Назвемо цифри першої з них.( 2,4, 6, ) Це парні чи непарні цифри? Яких не вистачає?(8, 10) Запишіть. Називаємо цифри другої групи(1, 3, 5). Які це цифри? А яких тут не вистачає?(7, 9) Запишіть. Молодці!
Подорож продовжується. Поспішаймо ж визволяти Діда Мороза.
А щоб швидше це зробити
Слід нам, друзі, відпочити!
Фізкультхвилинка (“Вчать у школі”)
ІІІ. Розвиток математичних знань.
- Завдання розміщені у підручнику “Математика,1 клас, М.В.Богданович”
1, 2, 4 – фронтальна робота, а 3 - індивідуально на дошці.
1. Було – 9 іграшок, розбилось – 3, Стало - ?
Скільки залишилось?
9 – 3 = 6(іграшок)
Відповідь: залишилось 6 іграшок.
Було – 10яблук., з’їли– 2 яблука. і ще 2.
Скільки яблук залишилось ?
10 – 2 – 2 = 6(ябл.)
Відповідь: залишилось 6 яблук
3.Було – 3 клоуни, прийшло – ще 3, стало -?
Скільки стало клоунів ?
3 + 3 = 6
Відповідь: стало 6 клоунів.
Вирушаємо далі! ( звук відправлення потяга).
Зупинка № 4 Об’єднання в групи за геометричними фігурами :
8 +3 5 – 5 1 + 4
7 +2 3 + 4 9 - 4
7 - 2 6 – 2 3 + 3
- Молодці! Ми, мабуть, все ближче під’їджаємо до замку Злої Чаклунки.
Фізкультхвилинка ( “Я малюю зайчика для вас “)
Ось і остання зупинка №5
(квадрат (вікно), чотирикутник (двері), трикутник (дах), квадрат (стіна будинку).
Молодці, діти, ви працювали гарно! Тепер всі чари зникли.
А ось і Дід Мороз! Він вам щиро вдячний і прийміть на згадку від нього такі сніговички.
ІV. Підсумок уроку.
Дітки, сподобався вам урок? А що найбільше запам’яталось? Яке завдання було цікаве? Хотіли б ви зустрітись із Дідом Морозом? (Відповіді дітей).
Урок наш закінчився, діти.
Бажаю кожному із них радіти.
Вітаю гостей і своїх малят:
Веселих новорічних свят!