Урок-казка з математики на тему : Табличне множення і ділення. 2 клас НУШ
Про матеріал
Цей урок допоможе учням закріпити табличне множення і ділення , розвиває мислення , увагу, пам’ять, виховувати інтерес до математики , доброту, взаємодопомогу, допитливість.
Перегляд файлу
Тема : Закріплення вивчених випадків множення і ділення чисел 2 і 3. Розв’язування задач на вміщення.
Мета : формування предметних компетентностей :закріпити табличне множення і ділення чисел 2 і 3; вдосконалювати навички розв’язування задач на вміщення ; виробляти культуру математичних записів; розвивати уміння повно відповідати на запитання; аргументувати свої дії; розвивати логічне мислення, пам'ять , творчу активність учнів; виховувати доброзичливість, уважність, інтерес до математики ; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.
Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні і громадські компетентності; загальнокультурна грамотність.
Обладнання: назви місяців, кошик, лялька – мотанка, дидактичний матеріал: карточки , сунички, помідори , розмальовки- проліски, дерева , відеозапис фізкультхвилинки, цеглинки лего ,зелений і синій олівці, глечик.
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення: урок- казка
Освітні галузі: математична, мовно- літературна.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Привітання
Щоб добре все знати,
Ми будемо міркувати,
А також рахувати,
Задачі вирішувати.
Свій розум розвивати,
Друзям допомагати,
Часу не марнувати.
ІІ. Вступне слово вчителя.
Сьогодні у нас незвичайний урок
У казку сьогодні ми зробимо крок.
Із казкою ми зустрічались не раз
І знову вона завітала до нас.
Заплющить очі. Відкривайте . Лісова галявина. На ній дівчинка з кошиком . На дошці малюнки місяців року. Діти називають місяці і назву казки « Дванадцять місяців». Дівчинка потребує нашої допомоги. Зла мачуха наказала , щоб вона принесла серед зими пролісків для примхливої королеви. Допоможемо. Але ви повинні виконати завдання Місяців. Згодні, Да! Нехай дівчинка погріється біля вогнища , а ми вирушаємо шукати проліски.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Назвіть місяці. Діти називають місяці. ( Завдання від Грудня.)- Молодці, діти, справились із завданням .Місяць Грудень задоволений. Але нам потрібно далі поспішати. Передає палицю Січню.
2. Усний рахунок (завдання від Січня).
На дошці дитячі роботи – розмальовки « Пори року». На них добутки чисел таблиці чисел 2 і 3.Повторити назви чисел при діях ділення і множення. ( 12, 15, 14, 18, 24, 21, 16, 27, 10, 9, 6,4).Діти складають приклади. (Молодці!). Добре усно працювали, потрібно вже трішки пописати. Передає палицю Лютому.
3. Хвилинка каліграфії (завдання від Лютого). Правила письма.
Зошит свій я відкриваю,
Навкоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно не зігнусь.
Буду я писати гарно ,
До роботи я берусь!
Записати каліграфічно числа- добутки в порядку зростання.(Молодці!). Дітки , добре справились з завданням. Поспішаємо на пошуки пролісків. Передаю палицю Березню.
4. Підготовчі вправи для письма. (Завдання від Березня.) Вчитель роздає розмальовки – проліски. Бесіда про первоцвіти. Дітки швиденько розфарбовують. (Молодці від Березня)
ІІІ. Повідомлення теми уроку. Наказ від Місяця Квітня.
Сьогодні ми з вами відправляємось у чудовий світ математики для того , щоб засвоїти весь матеріал вам потрібно бути уважними , спостережливими , завзятими , працьовитими та чемними. Ви вже добре попрацювали , але дівчинка ще не знайшла пролісків. Тому потрібно не гаяти часу , а старанно працювати. Передає палицю Травню.
6.Розвиток математичних умінь . Дружно гарно працювали , а тепер попрацюємо в парах . Допоможуть вам ваші друзі. Самостійна робота. Обчислення виразів на суміжні дії (Завдання від Травня).
24:3+45 27 :3+ 52 67- 15:3 76- 12:2 ( на карточках).
Правила роботи в парах.
(Робота в парах зі своїми друзями – м’які іграшки. Друзі сховали відповіді. Взаємоперевірка). Молодці! Добре в парах працювали. Друзі вірні допомагали .Передаю палицю Червню.
7. Ознайомлення з новим матеріалом .Розв’язування задач на вміщення.
1 Первинне ознайомлення з задачею на вміщення. (Завдання від Червня. Бесіда про вітаміни.)
Дітки зібрали 18 суниць і розклали в кошики , по 3 сунички в кожний .Скільки кошиків знадобилось ? На дошці сунички. Дітки біля дошки збирають сунички в кошики ,по 3 сунички кожен.
2. Робота з підручником . №673 (письмово). Біля дошки. (Від місяця Липня.),, Бесіда про мандарини. Звідки вони потрапляють до нас в магазини.
План розв’язування задачі.
-Скільки розклали мандарин?
-По скільки клали в кожний пакет?
Для розв’язування задачі нам необхідно дізнатися , скільки разів по 3 вміщується у 15. Скільки ж разів? 5.Як дізнаємось? 15:3=5.
Короткий запис
15 кг - , по 3 кг в кожний
? пакетів зн.
1). 15: 3 =5 ( п.)
Відповідь: знадобиться 5 пакетів. (Молодці!).Всі старанно працювали. Час відпочити. Передаю палицю Серпню.
3.Фізкультхвилинка. Музична під супровід пісні « Даруй добро» .(Від місяця Серпня.)
4. Колективне розв’язування задачі.№ 674.( Завдання від Вересня). Бесіда про помідори. – Які страви готують з помідорів? Пояснення значення слова глечик. ( Біля дошки).
План розв’язування задачі.
Короткий запис до задачі.
10 л м. у гл. –по 2л
? гл. зн.
1). 10:2 =5 (гл.).
Відповідь: знадобиться 5 глечиків. ( Подяка дівчинки).
Дітки , ви гарно працюєте , але я ще не знайшла проліски. Жовтень .Я допоможу!
5. Повторення про визначення часу за годинником. № 675 ( Завдання від Жовтня)
Дівчинка вийшла рано. Давайте подивимось о котрій годинні .
Тут не витримав Листопад. Потрібно вже проліски дівчинці подарувати. Вже їй час додому вирушати. Якщо дочка дідова вийде вчасно з лісу , то вона потрапить додому о 12 год. ночі. Яке це число ? 24. Молодці?
Підсумок уроку.
Всі Місяці подякували діток за старанність, кмітливість, увагу , доброту.
Дітки свої розмальовки – проліски кладуть дівчинці в кошик.
Вона дякую за доброту, за милосердя і повертається до свого татуся.
Дітки складають піраміду вражень з лего про урок.