Урок - казка з математики на тему:"Табличне множення і ділення на 2 і3 " 2 клас. НУШ

Про матеріал
Цей урок допоможе учням закріпити табличне множення і ділення , розвиває мислення , увагу, пам'ять, виховувати інтерес до математики доброту , взаємодопомогу, допитливість.
Перегляд файлу

                       Урок-казка з математики на тему : Табличне множення і ділення. 2 клас НУШ

Про матеріал

Цей урок допоможе учням закріпити табличне множення і ділення , розвиває мислення , увагу, пам’ять, виховувати інтерес до математики , доброту, взаємодопомогу, допитливість.

Перегляд файлу

Тема : Закріплення вивчених випадків множення і  ділення чисел 2 і 3. Розв’язування задач  на  вміщення.

 

Мета : формування предметних компетентностей :закріпити  табличне множення і ділення чисел 2 і 3; вдосконалювати навички розв’язування задач на вміщення ; виробляти культуру математичних записів; розвивати уміння повно відповідати на запитання; аргументувати свої дії; розвивати логічне мислення, пам'ять , творчу активність учнів; виховувати доброзичливість, уважність, інтерес до математики ; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.

Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні і громадські компетентності; загальнокультурна грамотність.

Обладнання: назви місяців, кошик, лялька – мотанка, дидактичний матеріал: карточки ,  сунички,  помідори , розмальовки- проліски,  дерева , відеозапис фізкультхвилинки, цеглинки лего ,зелений і синій олівці, глечик.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: урок- казка

Освітні галузі: математична, мовно- літературна.

 Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

1. Привітання

Щоб добре все знати,

Ми будемо міркувати,

А також рахувати,

Задачі вирішувати.

Свій розум розвивати,

Друзям допомагати,

Часу не марнувати.

ІІ. Вступне слово вчителя.

Сьогодні у нас незвичайний урок

У казку сьогодні ми зробимо крок.

Із казкою ми зустрічались не раз

І знову вона завітала до нас.

Заплющить  очі. Відкривайте . Лісова галявина. На ній дівчинка з кошиком . На дошці малюнки місяців року. Діти називають місяці і назву казки « Дванадцять місяців». Дівчинка потребує нашої допомоги. Зла мачуха наказала , щоб вона принесла серед зими пролісків для примхливої королеви. Допоможемо. Але ви повинні виконати завдання Місяців. Згодні, Да! Нехай дівчинка погріється біля вогнища , а ми вирушаємо шукати проліски.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Назвіть місяці.  Діти називають місяці. ( Завдання від Грудня.)-  Молодці, діти, справились із завданням .Місяць Грудень задоволений. Але нам потрібно далі поспішати. Передає палицю Січню.

2. Усний рахунок (завдання від Січня).

На дошці дитячі роботи – розмальовки « Пори року». На них добутки чисел таблиці чисел 2 і 3.Повторити назви чисел при діях ділення і множення.  ( 12, 15, 14, 18, 24, 21, 16, 27, 10, 9, 6,4).Діти складають приклади. (Молодці!). Добре усно працювали, потрібно вже трішки пописати. Передає палицю Лютому.

3. Хвилинка каліграфії (завдання від Лютого). Правила письма.

Зошит свій я відкриваю,

Навкоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно не зігнусь.

Буду я писати гарно ,

До роботи я берусь!

 

Записати каліграфічно числа- добутки в порядку зростання.(Молодці!). Дітки , добре справились з завданням. Поспішаємо на пошуки пролісків. Передаю палицю Березню.

4. Підготовчі вправи для письма. (Завдання від Березня.) Вчитель роздає розмальовки – проліски. Бесіда про первоцвіти.  Дітки швиденько розфарбовують. (Молодці від Березня)

ІІІ. Повідомлення теми уроку. Наказ від Місяця Квітня.

Сьогодні ми з вами відправляємось у чудовий світ математики для того , щоб засвоїти весь матеріал вам потрібно бути уважними , спостережливими , завзятими , працьовитими та чемними. Ви вже добре попрацювали , але дівчинка ще не знайшла пролісків. Тому потрібно не гаяти часу , а старанно працювати. Передає палицю Травню.

6.Розвиток математичних умінь . Дружно гарно працювали , а тепер попрацюємо в парах . Допоможуть вам ваші друзі. Самостійна робота. Обчислення виразів на суміжні дії  (Завдання від Травня).

   24:3+45    27 :3+ 52       67- 15:3    76- 12:2 ( на карточках).

Правила роботи в парах.

(Робота в парах зі своїми друзями – м’які іграшки. Друзі сховали відповіді. Взаємоперевірка). Молодці! Добре в парах працювали. Друзі вірні допомагали .Передаю палицю Червню.

7. Ознайомлення з новим матеріалом .Розв’язування задач на вміщення.

1 Первинне ознайомлення з задачею на вміщення. (Завдання від Червня. Бесіда про вітаміни.)

Дітки зібрали 18  суниць і розклали в кошики , по 3 сунички в кожний .Скільки кошиків знадобилось ?  На дошці сунички. Дітки біля дошки збирають  сунички в кошики ,по 3 сунички кожен.

  • Скільки знадобилось кошиків? 6.Як дізнались? Розклали. А математично? Виконали дію ділення. (Усно).  Молодці! Передає палицю Липню.

2. Робота з підручником . №673 (письмово).  Біля дошки. (Від місяця Липня.),, Бесіда про мандарини. Звідки вони потрапляють до нас в магазини.

План розв’язування задачі.

-Скільки розклали мандарин?

-По скільки клали в кожний пакет?

Для розв’язування задачі нам необхідно дізнатися , скільки разів по 3 вміщується у 15. Скільки ж разів? 5.Як дізнаємось? 15:3=5.

Короткий запис

15 кг - , по 3 кг в кожний

? пакетів зн.

1). 15: 3 =5 ( п.)

Відповідь: знадобиться 5 пакетів. (Молодці!).Всі старанно працювали. Час відпочити. Передаю палицю Серпню.

3.Фізкультхвилинка.   Музична під супровід пісні « Даруй добро» .(Від місяця Серпня.)

4. Колективне розв’язування задачі.№ 674.( Завдання від Вересня). Бесіда про помідори. – Які страви готують з помідорів? Пояснення значення слова глечик. ( Біля дошки).

План розв’язування задачі.

  • Скільки морсу розлили в глечики?
  • По скільки в кожний глечик налили?
  • Скільки глечиків знадобиться? Не знаємо.
  • Як дізнатися? Потрібно виконати дію ділення.

Короткий запис до задачі.

10 л м.  у гл. –по 2л

? гл. зн.

1). 10:2 =5 (гл.).

Відповідь: знадобиться 5 глечиків. ( Подяка дівчинки).

Дітки , ви гарно працюєте , але я ще не знайшла проліски. Жовтень .Я допоможу!

 

5. Повторення про визначення часу за годинником. № 675   ( Завдання від Жовтня)

Дівчинка вийшла рано. Давайте подивимось о котрій годинні .

  • О 5 год. ранку.
  • А прийшла до лісу ?
  • О 12 год. дня. Доки ви допомагали  дівчинці збирати проліски, час не стояв на місці .Тепер годинник показує 5 год. вечора. Яке число? 17. (Молодці від Жовтня.)

Тут не витримав Листопад. Потрібно вже проліски дівчинці подарувати. Вже їй час додому вирушати. Якщо дочка дідова вийде вчасно з лісу , то вона потрапить додому о 12 год. ночі. Яке це число ? 24. Молодці?

Підсумок уроку.

Всі Місяці подякували діток за старанність, кмітливість, увагу , доброту.

Дітки свої розмальовки – проліски кладуть дівчинці в кошик.

Вона дякую за доброту, за милосердя і повертається до свого татуся.

 Дітки складають піраміду  вражень з лего про урок.

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 березня 2021
Переглядів
749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку