Урок - конкурс на тему: "Математичний КВК"

Про матеріал
Формувати в учнів інтерес до математики; розвивати обчислювальні навички, логічне та креативне мислення, кмітливість, творчу самостійність; виховувати працьовитість.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

БОНДАРЧУК ВАЛЕНТИНА             

                                         ПЕТРІВНА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета :формувати в учнів інтерес до математики; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, кмітливість, творчу самостійність; виховувати працьовитість.

 

 

Обладнання:малюнки кораблів, загадки, вірші, ребуси для учнів, таблиці з ребусами.

 

 

 

 

 

 

 

                               

 

                           ХІД РОБОТИ

 

1.Організація класів до роботи.

   Сьогодні ми відправимось у плавання по морю Чисел у Країну Математику на парусних кораблях ( аплікації закріпленні на дошці). Розділимося на дві команди - на два екіпажі. Виберіть капітанів і придумайте назви кораблям.

   На екіпажі чекає нелегкий шлях. Потрібно подолати ряд труднощів: розв”язати вправи, відповісти на запитання. За правильну відповідь одержуєте фішки, які будете „вантажити” в „ трюми „ (кишеньки своїх кораблів). А по закінченню гри підіб”ємо підсумки. Команда, у котрої набереться найбільше фішок, вважатиметься переможцем : вона „припливе” у порт призначення.

  А допомагатиме нам слідкувати за правильністю  обраного курсу та вчасним прибуттям у порт наше журі:

1.

2.

3.

4.

  Вирушаємо в дорогу. Сигнал „Підняти якір” стосується того екіпажу, який швидко і правильно виконає усні вправи.

 

                 1.Мій приятель ішов.

                  П”ятак найшов.

                 Двоє підем.

                 Скільки знайдем ?

 2.Добуток двох чисел більший одного з них у 10 разів і більший другого в 6 разів. Чому дорівнюють множники і добуток ?(6*10=60)

3.Марійка пішла до школи на 2 хв. раніше за Клаву, а Клава – на 2 хв. раніше за Зою. Хто вийшов пізніше(Марійка чи Зоя ) на скільки хвилин? (                           )

   А зараз капітани „прокладуть „ курс, відгадуючи ребуси:

 

 

Ак  3 са                                 100 лиця

 (актриса)                                                   (столиця)

 

Хто відгадає ребус, прочитає на зворотному боці табличок назви „географічних пунктів”, до яких має пливти корабель.

 

ПОРТ КМІТЛИВІСТЬ            ОСТРІВ ВИНАХІДЛИВІСТЬ

(капітани прикріплюють ці надписи біля кораблів).

 

Прямо по курсу – порт Кмітливість. Але зайти до нього зможуть лише ті кораблі, екіпажі яких розв”яжуть такі завдання.

 

1.Заплатити продавцеві потрібно 15 грн. У покупця одні тільки двійки (2 грн.), а у касира самі п”ятірки. Як можна розплатитися ? ( 2*10=20 грн., 5 грн. здача )

 2.В якому випадку сума двох чисел дорівнює першому доданку ? Другому доданку ?  (                                        )

3.Коли частка дорівнює діленому ? (дільник дорівнює 1).

4.Написати 100 п”ятьма трійками, використавши дії.

33*3+3:3=100)

5.Записати 90 шістьма трійками .(3*3*3*3+3*3=90)

6.Летіли гуси:один попереду, два по заду, два порепеду, один позаду, один між двома і троє в ряд. Скільки гусей ? (3).

(за успішне виконання завдань екіпажі одержують фішки)

  Далі по курсу – острів Винахідливість.

Пристати до нього дозволяється лише тому кораблю, команда якого розгадає головоломку.

1.Ішов брат із сестрою, чоловік із жінкою. Знайшли вони три яблука. Ці яблука вони поділили – кожному по одному. скільки їх ішло ? (троє).

2.В одному місці стоїть хлопець, а в другому місці – другий, а посередині півень зніс яйце. Котрий з них швидше його ухватить?(півень яйця не несе).

3.До острова Винахідливість пропливли ½ шляху. Це дорівнює 40 милям. Скільки шляху залишилося пропливти ? (40 миль).

  Щоб продовжити подорож до Країни Ма тематики треба обійти скелю „Чортова дюжина”. Може не хочете ризикувати і ліпше вернетесь назад?

Діти:Ні!

 А яке число називають „чортовою дюжиною”?

Діти:13!

 Число 13 марновірні люди вважають нещасливим. Вони боять каюти № 13, будинку № 13. В Англії, наприклад, немає трамваїв, автобусів № 13, існує клуб боротьби з числом 13.

 Чи справді воно таке нещасливе?

 Число 13 тільки не зручне. Чому ?

 Якщо 12 ділиться на такі числа : 1, 2, 4, 6, 12.

А 13 ? Тільки на 1 і 13. Тому й називається „нещасливим”, а порт „дюжиною”.

 Які ви знаєте прикмети, що люди придумали ? А ви в це вірите ?

(діти розповідають прикмети )

 Право першим пристати до берега Країни математики надається екіпажу, який відгадає більше загадок, ребусів.

 

1.Загадування загадок.

 

Летіли горобці, сіли на стовпці.

Як сядуть по два – один стовпець лишній,

Як сядуть по одному – один горобець лишній.

Скільки горобців і скільки стовпців?

( 4 горобці та 3 стовпці)

У хлопчика стільки ж сестер, скільки й братів, а його сестри удвоє менше, ніж братів. Скільки в сім”ї сестер і братів? (3 сестри та 4 брати)

 

2.Ребуси.

 

 

 

 

 

 

 

відповіді: вечір, трикутник, сорока, стовп,місто, сім”я.

3.Сорок п”ят і сорок п”ят – скільки буде? (80)

4.Як сорок п”ять горіхів розкласти на дев”ять тарілок так, щоб у кожній була різна кількість горіхів ? (один, два, три, чотири, п”ять, шість, сім, вісім, дев”ять )

5.Горіло сім свічок, дві з них потухли, скільки залишилося ?

(дві, які потухли, а останні згоріли )

В порт Країни Математики швидше прибув той екіпаж який більше набрав балів.

 

Журі оголошують переможців.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 грудня 2020
Переглядів
627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку