Урок - квест "Хімічний лабіринт"

Про матеріал
Урок-квест може бути використаний як підсумковий урок з хімії. Урок-квест допомагає формувати навички навчально-пізнавальної, інформаційної та комунікативної компетентностей учнів, вміння застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації,розвивати логічне мислення, спостережливість, кмітливість, вміння працювати в команді. Дозволяє пов’язувати матеріал кількох предметів, залучаючи логіку і критичне мислення. Дає можливість дітям відчувати себе безпосередніми учасниками навчального процесу, а не залишатися спостерігачами і споживачами інформації, пропонованої вчителем. Емоційність процесу, пов’язана із отриманням результатів і проходженням етапів квесту, сприяє кращому запам’ятовуванню інформації, підвищує інтерес до вивчення хімії.
Перегляд файлу

Урок-квест для учнів 7 класу «Хімічний лабіринт»

 

Квест може бути використаний як підсумковий урок з хімії.

 

Мета:

  • формувати навички навчально-пізнавальної, інформаційної та комунікативної компетентностей;
  • формувати вміння застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації;
  • розвивати логічне мислення, спостережливість, кмітливість;
  • розвивати вміння працювати в команді;
  •  розвивати інтерес до вивчення хімії. 

Правила гри:

Клас об’єднується у дві команди.

Команди обирають собі назву та капітана.

Капітани отримують маршрутні листи із зупинками.

Старт у кабінеті хімії, на кожній зупинці учні виконують завдання, отримують смайлик. Перемагає та команда яка дізнається парль та отримає ключ до сейфу з призом.

Підготовка до квесту.

Учитель заздалегідь готує завдання, домовляється з вчителями які будуть ці завдання оголошувати на відповідних зупинках.

Обладнання: маршрутні листи, наліпки,  скриня з призом (можуть бути цукерки для всіх учасників, диплом переможця), штатив для пробірок, індикаторні папірці, розчини NaОН, НСІ, NaСІ.

Хід гри

 

  1. Зупинка 1 «Джерело знань» знаходиться в шкільній бібліотеці.

Команда отримує таке завдання розв’язати кросворд.

 

 

1.       Найдрібніша, хімічно неподільна частинка речовини.  

2.       Речовини, що склад. з двох і більше хімічного елементів .  

3.       Речовини, що склад. з атомів одного хімічного елемента .

4.       Що вивчає хімія?

5.       Вертикальний стовпчик хімічних  елементів .

6.       Найменша частинка речовини, що зберігає усі її властивості.

7.       Здатність атома одного хімічного елемента приєднувати певну кількість атомів іншого  елемента.

 

Зупинка 2 «Ньютон» у кабінеті фізики

Завдання для учнів - встановити відповідність між вченим та його відкриттям.

 

 

https://images.ua.prom.st/1231703576_w640_h640_portret-mendeleeva-v.jpgПохожее изображение C:\Users\Teachers\Documents\Марія Кюрі.jpgЛавуазье

 

  1. Автор періодичного закону та періодичної таблиці хімічних елементів

 

  1. Розвинув і вперше застосував атомно-молекулярне вчення, першим відкрив та висловив - Закоон збереження маси речовини

 

  1. Першовідкривач радіоактивності, винайдення невідомих раніше хімічних елементів – радію та полонію. Відкриття назвали одним із найвизначніших у ХІХ столітті.

 

  1. Експериментально довів, що повітря — не просте тіло, як вважалося на той час, а суміш різних за властивостями газів. Запропонував назву «оксиген» і пояснив його роль у процесах випалюваннягоріннядихання. Навів визначення хімічного елемента, встановив хімічний склад водиоксидів нітрогену, багатьох мінералів. Довів закон збереження маси речовини. Склав першу таблицю простих речовин.

 

Зупинка 3 «Флора і фауна» Кабінет біології

Учні відгадують ребуси.

Азот

 

Літій

      

Кобальт

 

 

 

 

                                                                                                                                                                  

                                                                                                                                                  

 

 

Дубній

 

        

Осмій

        

Гідроген

 

Зупинка 4 «Здоровя» знаходиться у   медпункті.

Учні відгадують про який хімічний елемент йдеться мова.

 

1) Уперше цей елемент добув у 1811 році Б. Куртуа;

2) У 1813 році Ж. Гей-Люссак дав йому назву, що в перекладі означає «фіолетовий» - за кольором парів простої речовини;

3) Нестача його в живому організмі викликає порушення обміну речовин;

4) Просту речовину, що він утворює, добувають із водоростей, наприклад, із ламінарії;

5) У медицині використовують як антисептик.

Відповідь: Йод

 

Відповідають на запитання:

 

1. Який елемент надає кісткам міцності? (Кальцій)

2.Елемент входить до складу крові і надає її червоного забарвлення (Ферум, Залізо)

3.Єдиний рідкий метал, є в термометрах (Ртуть)

4.З якого антисептику   є в аптечці можна добути кисень (Пероксид водню)

5.Нестача цього елемента призводить до карієсу (Фтор)

Зупинка 5 «Обідня» у шкільній їдальні.

Учні відповідають на запитання.

1.Без хліба не ситно а без солі не смачно – назвіть формулу солі (Натрій хлор)

2.Скисання молока це фізичне чи хімічне явище? Назвіть ознаки? (Випадає осад, виділяється газ)

3.Корисний метал який міститься в молоці – (Кальцій)

Зупинка 6 «Людина свято» кабінет педагога- організатора/

Завдання - учні повинні відновити вирази та прислівя.

1.Під лежачий камінь Н2О (вода) не тече

2.Слово арґентум (срібло) а мовчання аурум (золото)

3.Ферумний (залізний) характер

4.Своє око Карбон (алмаз), чуже – скельце

5.Гелій (сонце) блищить, а мороз тріщить.

Зупинка 7 «Олімпійська» спортзал.

Завдання, набивати м’яч (можна тенісний, ракеткою), говорячи назви хімічних елементів. Кожний учень повинен набити не менше 5 разів.

Зупинка 8 «Дослідницька станція» хімічна лабораторія

У трьох пронумерованих пробірках містяться розчини натрій хлориду,натрій гідроксиду та хлоридної кислоти. Визначте,під яким номером міститься кожна з цих речовин. (Правила ТБ)

Результат пошуку зображень за запитом у трьох пронумерованих пробірках містяться розчини

У якій пробірці знаходиться луг – 1,  тож наступна зупинка «Фініш» Кабінет №1 у школі (кабінет директора)

Зупинка 9 «Фініш»

Бліц-опитування

Найлегший газ – водень

№1 в періодичній системі – Гідроген

Найпоширеніший елемент у космосі – Гідроген

Найпоширеніший елемент на Землі – Оксиген

Найпоширеніший оксид – вода

Найпоширеніший елемент у повітрі – Нітроген(Азот)

Що вивчає наука хімія – речовини та їх перетворення

Після правильних відповідей учні отримують ключ від сейфу та пароль. Якщо не відповіли на всі запитання – отримують лише ключ, а пароль може отримати друга команда.

Пароль – Формула щастя? Хочеш бути щасливим – будь ним.

Знаючи пароль та маючи ключ учні прямують до зупинки 10 «Людина секретар» Секретар відкриває сейф та дістає скриню з призом. Команда переможець отримує диплом.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Маршрутний лист

Команда 1 _________________________

Зупинка 1 «Джерело знань»

 

Зупинка 2 «Ньютон»

 

Зупинка 3 «Флора і фауна»

 

Зупинка 4 «Здоровя»

 

Зупинка 5 «Обідня»

 

Зупинка 6 «Людина свято»

 

Зупинка 7 «Олімпійська»

 

Зупинка 8 «Дослідницька станція»

 

Зупинка 9 «Зупинка фініш»

 

Зупинка 10 «Людина секрет..»

 

 

Команда 2___________________________

Зупинка 1 «Флора і фауна»

 

Зупинка 2 «Здоровя»

 

Зупинка 3 «Олімпійська»

 

Зупинка 4 «Обідня»

 

Зупинка 5«Ньютон»

 

Зупинка 6 «Джерело знань»

 

Зупинка 7 «Людина свято»

 

Зупинка 8 «Дослідницька станція»

 

Зупинка 9 «Зупинка фініш»

 

Зупинка 10 «Людина секрет..»


                                                  Картинки по запросу сундук

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
20 березня 2020
Переглядів
1247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку