Урок - квест " Моє довкілля"

Про матеріал
Цей урок має на меті закріпити поняття «довкілля», вміння розрізняти об’єкти природи (жива/ нежива) і рукотворні тіла,узагальнити правила безпечної поведінки в довкіллі, навчити взаємодії в групах; розвивати розвивати увагу, творчу уяву, пам’ять, логічне мислення, мовлення; виховувати почуття успішності від спільної роботи, повагу один до одного, дружні стосунки, бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Квест

« Моє довкілля»

Мета: Закріпити поняття «довкілля», вміння розрізняти об’єкти природи (жива/ нежива) і рукотворні тіла,узагальнити правила безпечної поведінки в довкіллі, навчити взаємодії в групах; розвивати розвивати увагу, творчу уяву, пам’ять, логічне  мислення, мовлення; виховувати почуття успішності від спільної роботи, повагу один до одного, дружні стосунки, бережливе ставлення до природи.

Місце проведення: класна кімната, шкільне подвір’я  .

Тривалість : 45 – 60 хвилин.

Сюжет. Гравці  вирушають на пошуки скарбу, який вони мають знайти на шкільному подвір’ї, але для цього доведеться виконати кілька завдань.

Завдання. Учасники виконують завдання на кожному пункті, щоб отримати підказку і можливість рухатися далі.

Механіка гри. Гравці утворюють одну велику команду і обирають капітана.

 Команда рухається за маршрутом і повинна відвідати п’ять  пунктів . За правильно виконане завдання команда отримує підказку - можливість рухатися далі.

Маршрутний  лист команди ( інформація для вчителя)

Маршрут  команди

Пункт 1. Липа

Пункт 2. Каштан

Пункт 3. Яблуня

Пункт 4. Калина

Пункт 5. Класна кімната

 

Маршрутний  лист команди ( для учнів)

Маршрут команди

Пункт 1.

Пункт 2.

Пункт 3.

Пункт 4.

Пункт 5.

 

 Учасники  розшифровують слово, без якого сьогодні  ніяк не обійтися. Це слово означатиме «те, що довкола нас», «світ, що довкола нас».

 Д _ _ _ _ _ _ Я

 

       1. Друга буква цього слова схожа на коло/ обруч (О). (Якщо діти відгадали букву, впишіть її замість рисочки у слово.)

      2. Передостанні букви цього слова схожі на дашок будиночка, якщо писати друкованими літерами (Л).

      3. У цьому слові є літера, схожа на паличку (І).

     4. У цьому слові є буква, схожа на половину літери Ж/ або з якої починається слово «Котик».

     5. У цьому слові є така сама літера, з якої починається ім’я дівчинки, що сидить за першою партою (Валя).

 

-         Чи знаєте ви, що означає слово довкілля?

-         Від якого слова походить назва довкілля?

Гравці виходять  на подвір’я , де  заховано скарб.  Учасники відшукують у шкільному дворі дерева, зашифровані у загадках. Знайшовши на дворі загадані дерева, гравці виявлять під ними конверти з наступним завданням. 

                           Завдання та підказки

Підказка . Відгадайте  загадку.

Наче сонечко на вітах,
зацвіли пахучі квіти.
Втішилась сім’я бджолина, —
буде з медом вся родина. (Липа)

Завдання 1.

Гімн довкіллю

Це Сонце і Місяць, і блискавка, й грім.

І кулі, що з неба привіти шлють всім.

Це вітер веселий, що з травами грає.

Ранкова зоря, що в небі засяє.

Струмочок маленький, що швидко біжить.

Це батько і ненька – без них не прожить.

Земля, де ти ходиш, вода, що ти п'єш.

Будинок рідненький, в якому живеш.

І друзі, і школа, і все, що довкола.

Що любиш, шануєш, завжди бережеш,

Словом єдиним – ДОВКІЛЛЯМ назвеш !

Воно дасть тобі силу, наснагу, дозвілля.

Бо сам ти також частина довкілля.

Є. Кукуяшна, О. Смага

Діти отримують малюнки і знаходять ті, про які згадувалось у вірші.

Потім розкладіть малюнки у 3 конверти: у перший – предмети живої природи, у другий – неживої природи, у третій – предмети, створені людиною.

Картинки по запросу картинки неживой природы Картинки по запросу картинки неживой природы Картинки по запросу картинки неживой природы Картинки по запросу картинки неживой природы Картинки по запросу картинки солнце Картинки по запросу картинки жива природа Картинки по запросу картинки будинок Картинки по запросу картинки мама Картинки по запросу картинки жива природа Картинки по запросу картинки жива блискавка Похожее изображение Картинки по запросу картинки діти Картинки по запросу картинки школа Картинки по запросу тато картинки Картинки по запросу картинки ранкова зоря Картинки по запросу веселка

 

Підказка . Відгадайте  загадку.

Що за диво? На гіллі
їжачки ростуть малі.
В них гостренькі колючки 
та зелені кожушки. (Каштани)

Завдання 2.

 Розпізнавання природних і рукотворних тіл.

 Гравці об’єднуються у  3 групи :

1-ша група має плеснути в долоні, коли називатимуть предмети живої природи;

2-га група має плеснути в долоні, коли називатимуть предмети неживої природи;

3-я група має плеснути в долоні, коли називатимуть рукотворні предмети.

Чітко і повільно перелічуйте назви об’єктів довкілля :сонце, квітка, комп’ютер, білочка, місяць, книжка, камінь, веселка, вода, автомобіль, дерево…..

Підказка . Відгадайте  загадку.

На зеленії листочки
одягли біли віночки.
Усміхаючись весні,
зацвітають … (яблуні).

Завдання 3.

Дослідити за допомогою органів чуття, які рукотворні і природні тіла є на шкільному подвір’ї. Діти об’єднуються у групи відповідно до вподобань:

1-група – дослідіть, що росте на шкільному подвір’ї.

2-група – дослідіть, хто живе на шкільному подвір’ї.

3-група  – дослідіть, які звуки характерні для шкільного подвір’я.

4-група – дослідіть фарби шкільного подвір’я.

 

Підказка . Відгадайте  загадку.

Мов зелений їжачок,
має безліч голочок.
Поспішає до оселі
в новорічні дні веселі. (Ялинка)

Завдання 3.

Гра «Вірю / не вірю».

Рослина – це предмет живої природи

Влітку падає сніг

У пустелі випав дощ

Взимку дощить

У морі сухо

Навесні пожовтіло листя

Взимку заквітли квіти

Камінь – це предмет живої природи

Взимку буває холодно

Влітку буває холодно

Влітку буває спекотно

Кульбаби зацвітають навесні

Кульбаби зацвітають пізньою осінню

Ліс навесні наповнюється пташиним співом

Підказка . Відгадайте  загадку.

Як прийде весна в садочок —
до лиця білий віночок,
ну а восени цій кралі
приглянулися коралі. (Калина)

 

Завдання 4.

Правила поведінки серед природи

Не залишати сміття після себе серед довкілля.

Не викидати сміття у водойми.

Не розводити багаття у невстановленому місці.

Не ламати гілок дерев і кущів.

Не пошкоджувати кору дерев і кущів.

Не зривати квітучих рослин.

Не ловити комах, не знищувати павуків, жаб.

Не ловити диких тварин та не забирати їх додому.

Не руйнувати гнізда птахів і не зачіпати їх.

Не вмикати голосно музики.

Не кричати без потреби серед довкілля.

Не виривати кущики ягід із корінням.

Не виривати з корінням гриби.

Не зачіпати мурашники.

Голосно в довкіллі не розмовляти.

Нічого незнайомого не куштувати.

Підказка . Відгадайте  загадку.

Стережуть колючки їй
цвіт весняний запашний,
а осінньої години —
червонясті намистини. (Шипшина)

Завдання 5.

Під кущем шипшини діти знаходять скриньку з малюнками, які потрібно оживити.

Картинки по запросу картинки розмальовки природи                 Картинки по запросу картинки розмальовки природи

 

Картинки по запросу картинки розмальовки природи                 Картинки по запросу картинки розмальовки природи

Діти повертаються до класу зі скарбом і розфарбовують малюнки.

Підсумок.

Пісня «Звуки природи». https://www.youtube.com/watch?v=W97SvIiACuA

docx
Додано
20 серпня 2023
Переглядів
459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку