Квест
« Моє довкілля»
Мета: Закріпити поняття «довкілля», вміння розрізняти об’єкти природи (жива/ нежива) і рукотворні тіла,узагальнити правила безпечної поведінки в довкіллі, навчити взаємодії в групах; розвивати розвивати увагу, творчу уяву, пам’ять, логічне мислення, мовлення; виховувати почуття успішності від спільної роботи, повагу один до одного, дружні стосунки, бережливе ставлення до природи.
Місце проведення: класна кімната, шкільне подвір’я .
Тривалість : 45 – 60 хвилин.
Сюжет. Гравці вирушають на пошуки скарбу, який вони мають знайти на шкільному подвір’ї, але для цього доведеться виконати кілька завдань.
Завдання. Учасники виконують завдання на кожному пункті, щоб отримати підказку і можливість рухатися далі.
Механіка гри. Гравці утворюють одну велику команду і обирають капітана.
Команда рухається за маршрутом і повинна відвідати п’ять пунктів . За правильно виконане завдання команда отримує підказку - можливість рухатися далі.
Маршрутний лист команди ( інформація для вчителя)
Маршрут команди |
Пункт 1. Липа |
Пункт 2. Каштан |
Пункт 3. Яблуня |
Пункт 4. Калина |
Пункт 5. Класна кімната |
Маршрутний лист команди ( для учнів)
Маршрут команди |
Пункт 1. |
Пункт 2. |
Пункт 3. |
Пункт 4. |
Пункт 5. |
Учасники розшифровують слово, без якого сьогодні ніяк не обійтися. Це слово означатиме «те, що довкола нас», «світ, що довкола нас».
Д _ _ _ _ _ _ Я
1. Друга буква цього слова схожа на коло/ обруч (О). (Якщо діти відгадали букву, впишіть її замість рисочки у слово.)
2. Передостанні букви цього слова схожі на дашок будиночка, якщо писати друкованими літерами (Л).
3. У цьому слові є літера, схожа на паличку (І).
4. У цьому слові є буква, схожа на половину літери Ж/ або з якої починається слово «Котик».
5. У цьому слові є така сама літера, з якої починається ім’я дівчинки, що сидить за першою партою (Валя).
- Чи знаєте ви, що означає слово довкілля?
- Від якого слова походить назва довкілля?
Гравці виходять на подвір’я , де заховано скарб. Учасники відшукують у шкільному дворі дерева, зашифровані у загадках. Знайшовши на дворі загадані дерева, гравці виявлять під ними конверти з наступним завданням.
Завдання та підказки
Підказка . Відгадайте загадку.
Наче сонечко на вітах,
зацвіли пахучі квіти.
Втішилась сім’я бджолина, —
буде з медом вся родина. (Липа)
Завдання 1.
Гімн довкіллю
Це Сонце і Місяць, і блискавка, й грім.
І кулі, що з неба привіти шлють всім.
Це вітер веселий, що з травами грає.
Ранкова зоря, що в небі засяє.
Струмочок маленький, що швидко біжить.
Це батько і ненька – без них не прожить.
Земля, де ти ходиш, вода, що ти п'єш.
Будинок рідненький, в якому живеш.
І друзі, і школа, і все, що довкола.
Що любиш, шануєш, завжди бережеш,
Словом єдиним – ДОВКІЛЛЯМ назвеш !
Воно дасть тобі силу, наснагу, дозвілля.
Бо сам ти також частина довкілля.
Є. Кукуяшна, О. Смага
Діти отримують малюнки і знаходять ті, про які згадувалось у вірші.
Потім розкладіть малюнки у 3 конверти: у перший – предмети живої природи, у другий – неживої природи, у третій – предмети, створені людиною.
Підказка . Відгадайте загадку.
Що за диво? На гіллі
їжачки ростуть малі.
В них гостренькі колючки
та зелені кожушки. (Каштани)
Завдання 2.
Розпізнавання природних і рукотворних тіл.
Гравці об’єднуються у 3 групи :
1-ша група має плеснути в долоні, коли називатимуть предмети живої природи;
2-га група має плеснути в долоні, коли називатимуть предмети неживої природи;
3-я група має плеснути в долоні, коли називатимуть рукотворні предмети.
Чітко і повільно перелічуйте назви об’єктів довкілля :сонце, квітка, комп’ютер, білочка, місяць, книжка, камінь, веселка, вода, автомобіль, дерево…..
Підказка . Відгадайте загадку.
На зеленії листочки
одягли біли віночки.
Усміхаючись весні,
зацвітають … (яблуні).
Завдання 3.
Дослідити за допомогою органів чуття, які рукотворні і природні тіла є на шкільному подвір’ї. Діти об’єднуються у групи відповідно до вподобань:
1-група – дослідіть, що росте на шкільному подвір’ї.
2-група – дослідіть, хто живе на шкільному подвір’ї.
3-група – дослідіть, які звуки характерні для шкільного подвір’я.
4-група – дослідіть фарби шкільного подвір’я.
Підказка . Відгадайте загадку.
Мов зелений їжачок,
має безліч голочок.
Поспішає до оселі
в новорічні дні веселі. (Ялинка)
Завдання 3.
Гра «Вірю / не вірю».
Рослина – це предмет живої природи
Влітку падає сніг
У пустелі випав дощ
Взимку дощить
У морі сухо
Навесні пожовтіло листя
Взимку заквітли квіти
Камінь – це предмет живої природи
Взимку буває холодно
Влітку буває холодно
Влітку буває спекотно
Кульбаби зацвітають навесні
Кульбаби зацвітають пізньою осінню
Ліс навесні наповнюється пташиним співом
Підказка . Відгадайте загадку.
Як прийде весна в садочок —
до лиця білий віночок,
ну а восени цій кралі
приглянулися коралі. (Калина)
Завдання 4.
Правила поведінки серед природи
Не залишати сміття після себе серед довкілля.
Не викидати сміття у водойми.
Не розводити багаття у невстановленому місці.
Не ламати гілок дерев і кущів.
Не пошкоджувати кору дерев і кущів.
Не зривати квітучих рослин.
Не ловити комах, не знищувати павуків, жаб.
Не ловити диких тварин та не забирати їх додому.
Не руйнувати гнізда птахів і не зачіпати їх.
Не вмикати голосно музики.
Не кричати без потреби серед довкілля.
Не виривати кущики ягід із корінням.
Не виривати з корінням гриби.
Не зачіпати мурашники.
Голосно в довкіллі не розмовляти.
Нічого незнайомого не куштувати.
Підказка . Відгадайте загадку.
Стережуть колючки їй
цвіт весняний запашний,
а осінньої години —
червонясті намистини. (Шипшина)
Завдання 5.
Під кущем шипшини діти знаходять скриньку з малюнками, які потрібно оживити.
Діти повертаються до класу зі скарбом і розфарбовують малюнки.
Підсумок.
Пісня «Звуки природи». https://www.youtube.com/watch?v=W97SvIiACuA