Урок на тему "Сходинками до наукового Олімпу. Електричний заряд."

Про матеріал
STEM – УРОК 2 клас Тема: Сходинками до наукового Олімпу. Електричний заряд. Продукт: "електрична ялинка» ( матеріали для творчості) Цілі уроку: розглянути етапи наукового дослідження, одиниці про склад атома, розглянути електричний заряд; розвивати в учнів розуміння необхідності знань про електричні заряди; розвивати вміння учнів пояснювати взаємозв’язок протонів, електронів і нейтронів в атомі; розвивати навички виконувати досліди правильно та самостійно; виховувати вміння працювати самостійно, толерантність, взаємодопомогу, дбайливого ставлення до оформлення матеріалів та дослідів. Очікувані результати Учні: розрізнятимуть електрони, протони та нейтрони; описуватимуть атоми; розрізнятимуть електричні заряди та електростатичні розряди; демонструватимуть здатність розв’язку задач різних за складностями. Обладнання та матеріали: ПК, проектор, картки, малюнки, підручник, роздатковий матеріал, матеріали для творчості.
Перегляд файлу

STEM – УРОК 2 клас

Тема: Сходинками до наукового Олімпу. Електричний заряд.

Продукт: "електрична ялинка» ( матеріали для творчості)

Цілі уроку: розглянути етапи наукового дослідження, одиниці про склад атома, розглянути електричний заряд; розвивати в учнів розуміння необхідності знань про електричні заряди; розвивати вміння учнів пояснювати взаємозв’язок протонів, електронів і нейтронів в атомі; розвивати навички виконувати досліди правильно та самостійно; виховувати  вміння працювати самостійно, толерантність, взаємодопомогу, дбайливого ставлення до оформлення матеріалів та дослідів.

Очікувані результати

Учні: розрізнятимуть електрони, протони та нейтрони;

        описуватимуть атоми;

       розрізнятимуть електричні заряди та електростатичні розряди;

        демонструватимуть здатність розв’язку задач різних за складностями.

Обладнання та матеріали: ПК, проектор, картки, малюнки, підручник, роздатковий матеріал, матеріали для творчості.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Ключові слова: атом, заряд, протон, нейтрон, електрон, наука, дослідження.

ХІД УРОКУ

1.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. Привітання вчителя.

- Доброго дня, діти! Гадаю, що настрій у нас всіх гарний. Буде можливість на цьому уроці його покращити.

- Для  успішної роботи на уроці нам потрібно пригадати  правила роботи в групі, а саме: 

https://naurok.com.ua/uploads/files/11815/21550/21741_images/14.jpg

 

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ 

-         Сьогодні ми пригадаємо, що таке наукове дослідження, які існують види електричних зарядів, з чого складається атом, які електричні заряди за величиною.

ІІІ.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

На екран проектується зображення  виготовленої «електричної ялинки».

-         Ми сьогодні з вами будемо виготовляти «електричну ялинку», яку ви бачите на екрані.

ІV.  ВІДТВОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ПОНЯТЬ.

-         Пригадайте етапи наукового дослідження. Зверніть увагу на таблицю.

-         Уставте пропущене. Напишіть цифру біля назви етапу наукового дослідження, що відповідатиме порядку його проведення.

-         З якими етапами ми вже ознайомилися на практиці?

-         Пропоную пригадати навчальні одиниці про склад атома.

-         З чого складається атом? (З ядра і електронів)

-         Які елементи входять до складу ядра? ( Протони та нейтрони)

-         Що відбувається в атомі, якщо атом буде перебувати в основному стані і буде електрично нейтральним? (Кількіть протонів буде дорівнювати кількості електронів).

-         Отже, фізичне тіло, що складається з таких атомів, теж є електрично нейтральним.

-         Пропоную вам розв’язати задачі.

Задача 1

-         Поміркуйте, який заряд матиме атом Гідрогену, що приєднав електрон.

Заповніть пропуски.

Задача 2

Задача 3

-         Домалюйте необхідну кількість електронів, щоб атом Гелію став електрично нейтральним, тобто не мав електричного заряду, та допишіть пропущену інформацію в тексті.

V. ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ.

  1. Виріжте елементи із шаблону.
  2. По лінії згибу з’єднайте елемент за допомогою клею.
  3. На «верхівку» «електричної ялинки» наліпіть за допомогою пластиліну маленьку кульку.
  4. Наліпіть на кільку невелику кількість блискучого дощику.
  5. Склейте довгу білу стрічку.
  6. Наклейте на стрічку хімічний елемент.
  7. «Прикрасьте» «електричну ялинку».
  8. Проведіть дослід. Піднесіть до ялинки пластикову лінійку, натертим папером. Сформулюйте висновок, допишіть пропущене.

ВИСНОВОК. Якщо наелектризовану лінійку піднести до дощика, то він                                                                        до лінійки.

VІ.   УЗАГАЛЬНЕННЯ Й ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ.

-         На початку уроку ми ставили перед собою завдання:

розрізняти елетрони, протони та нейтрони;

описувати атоми;

розрізняти електричні заряди та електростатичні розряди;

демонструвати здатність розв’язку задач різних за складностями.

-         Вставте пропущені слова

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

Очікування. Чи справдились ваші очікування щодо нашої сьогоднішньої зустрічі?

Рефлексія. Вправа «Продовжи речення…»

«Сьогодні на уроці я дізнався, ……..»

 «Після цього уроку  я знатиму,… (що таке…….)   ( як ….) та (вмітиму….)  ».

Узагальнююче слово вчителя.

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

 

docx
Додано
26 серпня 2023
Переглядів
1275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку