Як охороняти повітря від забруднення?

Про матеріал
Формувати в учнів уявлення про повітря, шляхи збереження чистоти повітря; формувати в учнів розуміння необхідності охорони повітря; розвивати творчу активність, уважність, уяву, спостережливість; виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища.
Перегляд файлу

Як охороняти повітря від забруднення?

Мета: продовжувти формувати в учнів уявлення про повітря,  шляхи збереження чистоти повітря; формувати в учнів розуміння необхідності охорони повітря; розвивати творчу активність, уважність, уяву, спостережливість; виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища.

Компетентності:

1) вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчально-пізнавальної діяльності;

2) соціальна – підтримувати контакт з учнем (ученицею) у парі, у групі,  виявляти зацікавленість у подальшій навчально-пізнавальній діяльності та демонструвати позитивну спрямованість особистості;

3) загальнокультурна – дотримуватись норм мовленєвої культури, зв’язно висловлюватись;

4) здоров’язбережувальна  - слухати пояснення вчителя, у разі необхідності звертатися з проханням про індивідуальне консультування.

 

Хід уроку

Організація класу

 ЯДС – це урок про суспільство,

Про збереження гір і озер.

Як зробити повітря чистішим,

Поговоримо в класі тепер.

Вправа «Посмішка для товариша»

  • Поверніться до своїх сусідів, посміхніться їм, побажайте вдалого навчального дня та продуктивної роботи на уроці. Сідайте.

Фенологічні спостереження

  • Давайте скористаємося календарем природи та праці та поспостерігаємо за природою.

(Виступ завчасно підготовленого учня. Який коментує погоду)

Актуалізація опорних знань

1.Інтерактивна технологія «Мікрофон»

- Який новий розділ ми почали вивчати на минулому уроці?

- Над якою темою працювали?

- Яку інформацію запам’ятали?

2.Проблемне запитання + зв’язок з життям

- Як ви гадаєте, чи вже достатньо нам знань з розділу «Охорона повітря»?

- Висловіть свої припущення, про що ще можна дізнаватись? Які нові знання отримувати в цьому розділі?

- Як ви гадаєте, наскільки важливо слідкувати за охороною повітря із самого дитинства? Яким чином його якість може вплинути на особисто вас?

3.Вправа «Вірю — не вірю»

- Я буду читати репліку, а ваше завдання погодитись, або спростувати її аргументуючи свою думку.

- Повітря необхідне живим організмам. (Так, щоб дихати.)

- Повітря не має кольору. (Так, воно прозоре, але товстий шар повітря має блакитний колір.)

- Повітря нерухоме. (Ні, воно весь час рухається. Це і є вітер, який ми відчуваємо.)

- Повітря міститься у твердих речовинах, наприклад, ґрунті, крейді. (Так. У цьому ми переконалися, коли проводили дослід з крейдою.)

- Повітря, яким ми дихаємо, насичене вуглекислим газом. (Ні. Повітря на одну п’яту складається з кисню, а решта — інші гази.)

- У повітрі є кисень, який дуже необхідний для дихання не лише людям, але й тваринам і рослинам. (Так, саме рослини виділяють кисень, і тому їх ще називають «зеленими легенями» Землі.)

- Повітря може мати запах бузку. (Ні, запах бузку має тільки бузок, а повітря — без запаху.)

— Отже, природа дає нам повітря без кольору, запаху, насичене вдосталь киснем — таким, яким воно необхідне людині. Завдяки повітрю ми живемо. Тому й повинні дбати про чистоту повітряного океану. Забруднене повітря — значна загроза для всього людства.

Повідомлення теми та мети уроку.

 - Сьогодні на  уроці, ви опануєте професію рятувальника. У нас з вами дуже важлива місія, ми будемо рятувати найголовніше багатство на планеті Земля. Здогадались, що це?

  • Так діти це повітря. Отже розпочинаймо.

Робота за темою уроку

1.Робота в парах

Шифограма

Прочитайте шифрограму ( через одну букву), починаючи з виділеної).

img8

Де повітря - там життя.

  • Як ви розумієте цей вислів?
  • А тепер погляньте на це зображення і скажіть, чи допомагає така реальна картина життя зберігати повітря чистим?

naoch_4

2.Робота в групах

Метод «Припущення»

  • Давайте тоді об’єднаємось в групи та розглянемо наступний малюнок.

 

Екологічний проект "Забруднення повітря" – Станція Юних Натуралістів м.  Шостка

Обговоріть побачене зображення  напишіть 5 умов які мають виконувати люди задля єдиної спільної мети – збереження повітря чистим.

І група.

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

 

ІІ група

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

 

ІІІ група

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

 

Обговорення робіт учнів.

(Без повторів схожих один на одного. Бережемо час на уроці)

3.Фіз.хвилинка

Презентація "Фізкультхвилинки в початковій школі"

- Діти, як ви гадаєте, чому для сьогоднішнього уроку я дібрала саме таку фіз.хвилинку?

4.Робота з підручником.

- Читання статті на с.56-57

- Відповіді на запитання авторів.

- Давайте пригадаємо нашу роботу в групах і зробимо висновок, чи всі умови ми знали та записали?

5.Робота в групах

- У кожній групі є пісочний годинник на 1 хв (або телефон, годинник).  Зараз по моїй команді ви почнете рахувати, скільки вдихів або видихів кожен зробить за 1 хв. Дихати треба спокійно, як завжди. На листку А4 відповідальний за письмо пише ваші числа.

- Сіли зручно – починаємо рахувати! (Доросла людина -  15 р, а новонароджене маля – 50р.) Уявіть, скільки ж  разів людина вдихає повітря за день! А щоб не хворіти, ми повинні вдихати не забруднене, а чисте повітря.

Робота з зошитом

Працюєте на відповідній сторінці.

 

Узагальнення ЗУН

Постановка проблемного запитання.

- Як очистити повітря в квартирі?( постійне провітрювання, вологе прибирання, замінити  синтетичні коврики на натуральні, менше часу проводити біля моніторів  і екранів телевізора, не застосовувати різні хімічні засоби для чищення і миття в будинку, насаджуйте кімнатні рослини.).

     VІ. Підсумок  уроку.

Колективна творча справа

  • Пропоную творчо попрацювати в групах та заповнити серце
  1. група - своєї любові та вдячності до повітря;
  2. група – сформулювати правила які допоможуть зберегти якість повітря;
  3. Група – важливість чистого повітря в житті людини.
  • А наступний урок з курсу «Я досліджую світ» розпочнемо з того, що розріжемо картки на пазли, перемішаємо та створимо серце над якою працювала інша група.

 

Рефлексія

 Презентація: "Ефективне впровадження рефлексії "

1

 

docx
Додано
25 листопада 2021
Переглядів
3706
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку