Як охороняти повітря від забруднення?
Мета: продовжувти формувати в учнів уявлення про повітря, шляхи збереження чистоти повітря; формувати в учнів розуміння необхідності охорони повітря; розвивати творчу активність, уважність, уяву, спостережливість; виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища.
Компетентності:
1) вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчально-пізнавальної діяльності;
2) соціальна – підтримувати контакт з учнем (ученицею) у парі, у групі, виявляти зацікавленість у подальшій навчально-пізнавальній діяльності та демонструвати позитивну спрямованість особистості;
3) загальнокультурна – дотримуватись норм мовленєвої культури, зв’язно висловлюватись;
4) здоров’язбережувальна - слухати пояснення вчителя, у разі необхідності звертатися з проханням про індивідуальне консультування.
Хід уроку
Організація класу
ЯДС – це урок про суспільство,
Про збереження гір і озер.
Як зробити повітря чистішим,
Поговоримо в класі тепер.
Вправа «Посмішка для товариша»
Фенологічні спостереження
(Виступ завчасно підготовленого учня. Який коментує погоду)
Актуалізація опорних знань
1.Інтерактивна технологія «Мікрофон»
- Який новий розділ ми почали вивчати на минулому уроці?
- Над якою темою працювали?
- Яку інформацію запам’ятали?
2.Проблемне запитання + зв’язок з життям
- Як ви гадаєте, чи вже достатньо нам знань з розділу «Охорона повітря»?
- Висловіть свої припущення, про що ще можна дізнаватись? Які нові знання отримувати в цьому розділі?
- Як ви гадаєте, наскільки важливо слідкувати за охороною повітря із самого дитинства? Яким чином його якість може вплинути на особисто вас?
3.Вправа «Вірю — не вірю»
- Я буду читати репліку, а ваше завдання погодитись, або спростувати її аргументуючи свою думку.
- Повітря необхідне живим організмам. (Так, щоб дихати.)
- Повітря не має кольору. (Так, воно прозоре, але товстий шар повітря має блакитний колір.)
- Повітря нерухоме. (Ні, воно весь час рухається. Це і є вітер, який ми відчуваємо.)
- Повітря міститься у твердих речовинах, наприклад, ґрунті, крейді. (Так. У цьому ми переконалися, коли проводили дослід з крейдою.)
- Повітря, яким ми дихаємо, насичене вуглекислим газом. (Ні. Повітря на одну п’яту складається з кисню, а решта — інші гази.)
- У повітрі є кисень, який дуже необхідний для дихання не лише людям, але й тваринам і рослинам. (Так, саме рослини виділяють кисень, і тому їх ще називають «зеленими легенями» Землі.)
- Повітря може мати запах бузку. (Ні, запах бузку має тільки бузок, а повітря — без запаху.)
— Отже, природа дає нам повітря без кольору, запаху, насичене вдосталь киснем — таким, яким воно необхідне людині. Завдяки повітрю ми живемо. Тому й повинні дбати про чистоту повітряного океану. Забруднене повітря — значна загроза для всього людства.
Повідомлення теми та мети уроку.
- Сьогодні на уроці, ви опануєте професію рятувальника. У нас з вами дуже важлива місія, ми будемо рятувати найголовніше багатство на планеті Земля. Здогадались, що це?
Робота за темою уроку
1.Робота в парах
Шифограма
Прочитайте шифрограму ( через одну букву), починаючи з виділеної).
Де повітря - там життя.
2.Робота в групах
Метод «Припущення»
Обговоріть побачене зображення напишіть 5 умов які мають виконувати люди задля єдиної спільної мети – збереження повітря чистим.
І група.
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
5. |
|
ІІ група
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
5. |
|
ІІІ група
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
5. |
|
Обговорення робіт учнів.
(Без повторів схожих один на одного. Бережемо час на уроці)
3.Фіз.хвилинка
- Діти, як ви гадаєте, чому для сьогоднішнього уроку я дібрала саме таку фіз.хвилинку?
4.Робота з підручником.
- Читання статті на с.56-57
- Відповіді на запитання авторів.
- Давайте пригадаємо нашу роботу в групах і зробимо висновок, чи всі умови ми знали та записали?
- У кожній групі є пісочний годинник на 1 хв (або телефон, годинник). Зараз по моїй команді ви почнете рахувати, скільки вдихів або видихів кожен зробить за 1 хв. Дихати треба спокійно, як завжди. На листку А4 відповідальний за письмо пише ваші числа.
- Сіли зручно – починаємо рахувати! (Доросла людина - 15 р, а новонароджене маля – 50р.) Уявіть, скільки ж разів людина вдихає повітря за день! А щоб не хворіти, ми повинні вдихати не забруднене, а чисте повітря.
Робота з зошитом
Працюєте на відповідній сторінці.
Узагальнення ЗУН
Постановка проблемного запитання.
- Як очистити повітря в квартирі?( постійне провітрювання, вологе прибирання, замінити синтетичні коврики на натуральні, менше часу проводити біля моніторів і екранів телевізора, не застосовувати різні хімічні засоби для чищення і миття в будинку, насаджуйте кімнатні рослини.).
VІ. Підсумок уроку.
Колективна творча справа
Рефлексія
1