Екологічний квест на тему : Збережемо нашу планету
Мета:
Навчальна: Формувати ціннісне ставлення особистості до природи, формувати почуття прекрасного та спонукати до захисту краси довкілля, навчити дітей відчувати красу природи.
Розвиваюча: Сприяти формуванню творчих індивідуальностей, розвивати уяву, творче мислення.
Виховна: Виховувати бережливе ставлення до природи, допитливе прагнення глибше пізнати рідну природу, формувати колективізм, взаємодопомогу в грі.
Обладнання: ілюстрації з зображенням навколишнього середовища, малюнки,таблиці, картки завдання та питання, маршрутний лист, листи відповідей.
Рекомендації:
Кожна команда отримує маршрутний лист, команди стартують одночасно, рухаються кожна поокремому маршруту. На кожному етапі є координатори, які задають питання з певної теми. Після 3 виконанних завдань команда рухається згідно маршруту.
Хід квесту:
День навколишнього середовища відзначається в Україні щорічно у третю суботу квітня з 1998 року згідно з Указом Президента України «Про День довкілля» № 855/98.
Цього дня громадські організації проводять заходи, спрямовані на поліпшення стану навколишнього середовища, очищення водних джерел, озеленення, збереження заповідних об’єктів, поширення екологічних знань.
Шановні друзі! Сьогодні ми з вами вирушаємо в унікальне, дуже цікаве і пізнавальне подорож по екологічній стежці. В дорозі вам знадобляться знання і кмітливість, дружба і винахідливість, швидкість і акуратність виконання завдань. Як і в будь-якому поході, ви повинні допомагати один одному, а не звинувачувати інших за невдачі і помилки. Дійте дружно, весело і вам буде супроводжувати удача. Переможе той, хто буде дружніше, активніше і покаже кращі знання.
Біологічна:
1. Життя цієї тварини пов'язана з водою. Воно вміє глибоко пірнати і довго не показуватися на поверхні. У воді йому ніхто не страшний. З давніх-давен люди поважали цю тварину за його будівельне мистецтво. Хто це?
Відповідь: Бобер
2. Ця тварина відомо людям давно, ще 2 тисячі років тому. Його можна побачити в лісі, в гаю, в парку і, зовсім поруч з людиною, в саду. Воно бігає, не криючись, шарудить листям, голосно сопе, а коли їсть, голосно прицмокує. Хто це?
Відповідь: Їжак
3. У цієї тварини багато імен, прізвиськ, навіть по імені - батькові його величають. І все тому, що його всі бояться. Цей звір, незважаючи на те, що дуже великий, як все маленькі, любить солоденьке: розоряє гнізда диких бджіл, щоб поласувати медом. Влітку лякає людей, які приходять в ліс за малиною, тому що сам її дуже любить. Хто це?
Відповідь: Ведмідь
Хімічна:
1. Визначте наявність крохмалю в продуктах харчування (майонез, хліб, яблуко, кетчуп, морква). Продемонстріруйте досвід.
Відповідь: наявність плям від йоду на зразках
2. За допомогою підручних засобів визначте наявність жиру в насінні соняшнику. Відповідь: наявність плям від жиру на папері
3. За допомогою яких методів можна розділити сік від м'якоті (сік томатний).
Відповідь: відстоювання фільтрування
Філологична:
1.В якому творі Т.Г. Шевченко згадується дерево, яке є сильним алергеном під час цвітіння?
Відповідь: Балада « Тополя»
2.«— Еге ж: i весну, i життя. Тепер, внучку, геть-чисто все почне оживати: скресне крига на рiках та озерах, розмерзнеться сiк у деревах, прокинеться грiм у хмарах, а сонце своїми ключами вiдiмкне землю.». Прочитайте уривок та вкажіть автора і назву твору.
Відповідь: Стельмах « Гуси-лебеді»
3. Напамять розкажить уривок з будь-якої української поезії де оспівана краса довкілля.
Іноземна:
1. What a wonderful and beautiful land Zaporizhzhia!
Відповідь: Який чудовий та прекрасний Запорізький край.
2. Khortitsa island is the treasure of Zaporizhzhia.
Відповідь: Хортиця- це скарб Запоріжжя.
3. Sort the garbage and help the planet be clean and beautiful.
Відповідь: Сортуй сміття і допоможи планеті бути чистою і красивою.
Географічна:
Найвища вершина в Україні? Відповідь: Говерла
В якій півкулі відносно екватора знаходиться м.Київ?
Відповідь:Північний
Як називаються точки перетину осі обертання Землі з ії поверхнею?
Відповідь: полюси
Математична:
1. З якого дня тижня найрідше буде починатися Новий рік на протязі 100 років (з 2000 по 2099 рік), якщо в 2000 році він почався з суботи і цей рік високосний.
Якщо в столітті в кожні 4 роки 3 роки по 365 днів і один високосний рік з 366 днями, то за 100 років буде всього днів
17 + 6.52 + 7745 = 25364 + 254365 + 366) = 25 25 (3
Так як це число при діленні на 7 дає залишок 6, то один день тижня з'явиться менше число раз, ніж інші. Цей день буде П'ятниця, тому що Новий рік в 2000 році був в суботу.
Відповідь: З п'ятниці.
2. Вася виходить з дому до школи в один і той же час. Коли він щохвилини робить 40 кроків, то спізнюється на 5 хвилин на перший урок. А коли він робить 56 таких же кроків за хвилину, то приходить за 5 хвилин до початку першого уроку. Скільки приблизно таких же кроків в хвилину повинен робити Вася, щоб прийти до самого початку першого уроку?
47 кроків за хвилину. Тоді він прийде в школу за кілька секунд до початку уроку.Позначимо через х шукане кількість Васін кроків від будинку до школи. Тоді хвилин - час його ходьби в школу при 40 кроках в хвилину, а хвилин -время його ходьби в школу при 56 кроках в хвилину. Так як в першому випадку він запізнювався на 5 хвилин, а в другому приходив раніше на п'ять хвилин, а виходив в один і той же час, то справедливо рівність: - 5 = + 5 або - = 10 або х = 1400. Тоді час на дорогу з дому до школи одно 1400: 40 - 5 = 30 хвилин. Вася повинен робити = 46 Відповідь: 47 кроків за хвилину.
3. У класі 28 учнів і 14 двомісних парт. Дівчаток більше, ніж хлопчиків. Рівно чверть дівчаток сидять з хлопчиками. Скільки в класі дівчаток? З умови випливає, що кількість дівчаток кратно 8, так як дівчаток сидять по двоє за партою, тобто, по-перше, кількість дівчаток кратно 4, а, по-друге, дівчаток не може виражатися непарним числом. Оскільки дівчаток більше, ніж хлопчиків, тому шукана кількість не може бути менше 15. Число 24 не задовольняє умові, так як в цьому випадку хлопчиків не менше 24: 4 = 6 і в класі не менше 24 + 6 = 30 учнів. Отже, шукана кількість дорівнює 16.
Відповідь: 16.
Фізична:
1.Ви знаєте, що на тіла (тверді, рідкі, газоподібні) діє сила тяжіння. А чи може бути рух проти сили тяжіння, наприклад рух води вгору? Наведіть приклад.
Відповідь: Так, якщо край аркуша паперу опустити в воду, то вона поступово буде ставати мокрою (капілярні явища).
2. Як визначити довжину тонкого сталевого дроту, якщо вона смотана в моток. Моток розмотувати не можна. Ви знаєте тільки площа перетину дроту 1 мм ² і у вас є ваги?
Відповідь: Знаючи щільність стали і масу, знаходимо об'єм (маса поділена на щільність), довжина дорівнює маса поділена на щільність помножена на розтин.
3.Параход відходить від причалу, набираючи швидкість. Куди спрямована рівнодіюча прикладена до параходе сила? Схематично зобразіть всі сили діють на параход?
Відповідь: На тіло діють ← сила тертя, ↑ сила Архімеда, → сила мотора, ↓ сила тяжіння. Результуюча сила дорівнює сумі всіх сил, вона спрямована в бік руху тіла.
Інформаційна:
1.Яке розшерення мають імена файлів створених за допомогою табличного процесора MS Excel ? Відповідь: xlsx
2. Чи можно створити змінну, яка буде використовуватися тільки для певного спрайту? Відповідь: так
3.Скласти фотокалаж, звіт проходження маршруту команди
за допомогою програми My Collages, та відправити на почту dibroba@gmail.com
На кожній станції стоять консультанти (старшокласники) та видають кожній команді бланки з питаннями та бланк для відповіді. Після проведення квесту підводять підсумки і нагороджують переможців, на кожній станції три питання, кожен оцінюється в один бал.
Маршрутний лист:
№ |
Назва станції |
Час |
Бал |
Подпись |
Зауваження |
1 |
Біологічна |
|
|
|
|
2 |
Хімічна |
|
|
|
|
3 |
Філологічна |
|
|
|
|
4 |
Іноземна |
|
|
|
|
5 |
Географічна |
|
|
|
|
6 |
Математична |
|
|
|
|
7 |
Фізична |
|
|
|
|
8 |
Інформаційна |
|
|
|
|
Бланк відповідей:
№ |
Відповідь |
Бал |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|