Конспект першого уроку для 2 класу
Урок – квест
Тема. Знову разом. Зміни у продовж літа.
Мета. Сприяти готовності учнів до початку навчального року, систематизувати уявлення про способи проведення дозвілля влітку. Формувати уявлення учнів про зміни як невід'ємний елемент існування світу. Розвивати уміння спостерігати та порівнювати об’єкти навколишнього середовища. Продовжувати розвивати навички співпраці, роботи у команді, взаємодопомоги. Виховувати любов до природи, охайність.
Місце проведення. Розарій.
Обладнання. Картки із завданнями на кожну локацію, смайлики, кавун, фломастери, килим.
План квесту.
І. Ранкове коло (зворотний зв’язок, вступ до теми, знайомство)
1. Привітання «Я всміхаюсь сонечку». Слово вчителя: «Доброго ранку! Сподіваюсь, ви всі добре відпочили влітку, отримали нові враження. Також всі ви стали старшими, адже тепер ви — другокласники! Мабуть, за літо ви познайомилися з багатьма людьми, але і скучили за своїми друзями однокласниками. Тому запрошую всіх до нашого дружнього ранкового кола, щоб скоріше привітатися один з одним. Я буду читати віршик, а ви повторюйте рухи і слова за мною».
Я всміхаюсь сонечку: — Здрастуй, золоте! — (піднімаємо голову і руки вгору, махаємо уявному сонечку)
Я всміхаюсь квітоньці — Хай вона цвіте! (присідаємо, поступово піднімаючись, імітуємо зростання квітки)
Я всміхаюсь дощику: — Лийся, мов з відра! (легельно стукаємо пальчиками однієї руки по долоньці іншої, як дощик)
Друзям усміхаюся — Зичу їм добра! (усміхаємося один одному)
Підсумуйте: «Тож усміхніться один одному, побажайте добра та здоров'я на шляху до знань та нових відкриттів».
2. Вправа на знайомство. Запропонуйте кожному по черзі вийти в центр кола та назвати своє ім’я, а всі інші разом повторюють ім’я дитини й кажуть: «Вітаю у другому класі!».
3. Вступне слово: «Закінчилися літні канікули. Ми знову зустрілись у школі, щоб разом досліджувати світ».
4. Запропонуйте учням поміркувати, про що б вони хотіли дізнатися, що навчитися робити цього навчального року по черзі продовжити фрази «Я хочу дізнатися...», «Я хочу навчитися...». Підсумуйте: «Цього року на вас, як на справжніх дослідників і шукачів пригод, чекає багато нових відкриттів. А сьогодні на уроці ми дізнаємося, які зміни відбулися з вами впродовж літа».
Запитання для обговорення: • Де ви відпочивали? (у заміському будинку, на морі, у горах, за кордоном)
• Хто з вас відпочивав у схожих місцях?
• У кого місця відпочинку були різними?
• Які літні справи були для вас спільними?
• Які ваші справи були пов'язані не лише з відпочинком, а з, наприклад, допомогою рідним?
Підсумуйте: «Є безліч можливостей весело і корисно провести час влітку».
ІІ. Робота в групах.
Кожна група отримує маршрутний лист.
Перша локація. Математична.
Друга локація. Мовна.
Третя локація. Читацька.
Хитру сороку
спіймати морока,
а на сорок сорок –
сорок морок.
Четверта локація. Природнича.
ІІІ. Заключна частина квесту.
Весь клас збирається на галявині.
Підведення підсумків. Як справилася кожна команда, підрахуйте свої смайлики.
Оголошується конкурс «Хто найохайніше з’їсть скибку кавуна», якщо ви знаходитеся не за столом, не маєте тарілки, ножа.
Підсумкові завдання (зворотний зв’язок, рефлексія, релаксація)
• Розкажіть, де ви відпочивали.
• Що найбільше запам'яталося?
• Які книжки ви прочитали?
• Чим були корисними для тебе літні канікули?
2. Запропонуйте дітям стати в коло та разом вигукнути: «Ми — другокласники, ми — молодці!».