1.Прочитайте речення(цифра позначає попередній розділовий знак) Неправильним є обгрунтування вживання розділових знаків запропоноване в рядку Мати вірила :(1)земля усе знає , (2) що говорить чи думає чоловік , (3) вона може гніватись і бути доброю ;(4)на самоті тихенько розмовляла з нею,(5) довіряючи свої радощі,(6) болі. А двокрапка 1 –при узагальнювальному слові при однорідних членах речення Б коми2,3-між частинами складного речення, що поєднані підрядним зв’язком В крапка з комою 4-між частинами складного речення ,що поєднані безсполучниковим зв’язком Г кома 5-при відокремленій обставині Д кома 6-при однорідних членах речення А
2.Визначити правильні варіанти послідовного заповнення пропусків в реченні Зустріч розпочалася _______ , але вісім _____ спізнювалися А без п’ятнадцяти сьома , учасники Б за чверть до сьомої ,учасників В за чверть сьома ,учасники Г о шостій сорок п’ять , учасники Д через п’ятнадцять сьома , учасників Б
5.Прочитайте речення.У теплицях ___вирощують близько____сортів ___помідорів А Дмитра Білоусько, двадцяти, щонайбільш смачних Б Дмитра Білоуська,двадцять, найбільш смачних В Дмитра Білоуська, двадцяти ,найбільш смачніших Г Дмитра Білоусько , двадцять , якнайсмачніших Д Дмитра Білоуська, двадцяти ,найсмачніших Д
7.Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире Розділовий знак 1Тире між підметом і присудком 2.Тире перед узагальнювальним словом 3.Тире при відокремленій прикладці 4.Тире в безсполучниковому реченні. Приклад Тонкі брови, русяві дрібні кучері, рум’яні А) губи — усе це дихало молодою парубоцькою красою. Б) Здобути волю — то мій рай. В) Я тільки тепер побачив село — нужденну купку солом’яних стріх. Г) Від малих дітей голова болить, а від великих — серце. Д) Прийде осінь — у засіках буде хліб золотий. 1-Б 2-А 3-В 4-Д
8. Установіть відповідність Тип речення 1складносурядне 2складнопідрядне 3 безсполучникове 4 з різними видами зв’язку Приклад А Сонце блищить і горить, гаї зеленіють , садки зацвітають. Б Ти до мене прийшла не із казки чи сну ,і здалось мені ,що стрічаю весну. В Погода стояла тепла й сонячна ,так що шибки на вікнах аж миготіли . Г Небо вже геть розмерзлося , і тепер його було видно наскрізь. Д Тонуть у золоті принадні простори і закликають усе в степу до спокою 1-Г 2-В 3-А 4-Б
9.Увідповідніть відокремлений член з його прикладом 1 додаток 2 обставина 3 означення 4 прикладка Приклад А Поволі вмирав вечір, оповитий густим туманом . Б Вечір , мій друг таємний , пригорне мене своїм теплом . В На дворі ,замість похилої хатини, стояв веселий будинок . Г Вітер лютий налетів з розгону , і втомившись ,під дверима ліг. Д Багато людей на світі ,а ти у мене один. Відокремлений член 1 додаток 2 обставина 3 означення 4 прикладка 1-В 2-Г 3-А 4-Б
10.Доберіть приклад з прямою мовою до схеми 1-А 2-В 3-Г 4-Б Приклад речення А «Можеш вибирати друзів і дружину, / Вибрати не можна тільки Батьківщину», − писав В. Симоненко. Б «Україна – це ексклюзив. По ній пройшли всі катки історії, − сказала Ліна Костенко й додала: − На ній відпрацьовані всі види випробувань. Вона загартована найвищим гартом. В умовах сучасного світу їй немає ціни». В Остап Вишня зазначав: «Оті дурні, що кричать «націоналіст!», не розуміють і ніколи не зрозуміють, що я зумів об'єднати любов до мого народу з любов'ю до всіх народів світу!» Г «Не дивіться на Україну, як на землю своїх батьків, − зазначав С. Вакарчук. − Дивіться на неї, як на землю своїх дітей. І тоді прийдуть зміни». Д «Незалежність, − писав С. Вакарчук, – підіймає на крилах». 1 2 3 «П», – а. А: «П!» 4 «П, – а. – П». «П, – а: – П». Схема 1 «П», – а. 2 А: «П!» 3 «П, – а. – П». 4 «П, – а: – П».