Урок - підготовка до НМТ .Теоретичний та практичний матеріал подано змістовно, лаконічно , що дозволяє швидко засвоїти та повторити вже засвоєні знання при підготовці учнів до НМТ.
Тренуйся! Поспішай! Випробовуй! Угадуй! Пропускай! Виключай! Скорочуй вибір! Думай тільки про поточне завдання! Читай завдання до кінця! Не засмучуйся! Заплануй два кола!
Номер слайду 4
1.Прочитайте речення(цифра позначає попередній розділовий знак) Неправильним є обгрунтування вживання розділових знаків запропоноване в рядку Мати вірила :(1)земля усе знає , (2) що говорить чи думає чоловік , (3) вона може гніватись і бути доброю ;(4)на самоті тихенько розмовляла з нею,(5) довіряючи свої радощі,(6) болі. А двокрапка 1 –при узагальнювальному слові при однорідних членах речення Б коми2,3-між частинами складного речення, що поєднані підрядним зв’язком В крапка з комою 4-між частинами складного речення ,що поєднані безсполучниковим зв’язком Г кома 5-при відокремленій обставині Д кома 6-при однорідних членах речення А
Номер слайду 5
2.Визначити правильні варіанти послідовного заповнення пропусків в реченні Зустріч розпочалася _______ , але вісім _____ спізнювалися А без п’ятнадцяти сьома , учасники Б за чверть до сьомої ,учасників В за чверть сьома ,учасники Г о шостій сорок п’ять , учасники Д через п’ятнадцять сьома , учасників Б
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Визначте час
Номер слайду 8
Визначте час Десять на одинадцяту або Десять по десятій Приклад А Сонце бл
Номер слайду 9
3.Лексичну помилку допущено в рядку А повиключайте електроприлади у квартирі Б намагайтесь швидко відповісти на запитання В перевірте банківський рахунок наступного дня Г запропонуйте гостям чай ,каву, тістечка Д розгорніть підручники на вказаній сторінці А
Номер слайду 10
4.На третій склад падає наголос у слові (робота в групах) А приморозок 1гр А причіп 2гр Б порядковий Б міліметр В заставка В закладка Г вісімдесят Г здалека Д гуртожиток Д навчання Б
Номер слайду 11
5.Прочитайте речення.У теплицях ___вирощують близько____сортів ___помідорів А Дмитра Білоусько, двадцяти, щонайбільш смачних Б Дмитра Білоуська,двадцять, найбільш смачних В Дмитра Білоуська, двадцяти ,найбільш смачніших Г Дмитра Білоусько , двадцять , якнайсмачніших Д Дмитра Білоуська, двадцяти ,найсмачніших Д
Номер слайду 12
6. Установіть відповідність Фразеологізм 1 мотати на вус 2 ставати дибки 3 вітер в голові 4 стріляний горобець (робота в групах) Значення А протестувати Б придивлятися В досвідчений Г легковажний Д впевнений 1 група
Номер слайду 13
6. Установіть відповідність Фразеологізм 1зривати личину 2 лепта вдовиці 3 витикати носа 4 як мильна бульбашка Значення А посильний вклад Б показати справжню сутність В тимчасовий Г вийти звідкись Д дуже виснажений 1-Б 2-А 3-Г 4-В 2 група
Номер слайду 14
7.Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире Розділовий знак 1Тире між підметом і присудком 2.Тире перед узагальнювальним словом 3.Тире при відокремленій прикладці 4.Тире в безсполучниковому реченні. Приклад Тонкі брови, русяві дрібні кучері, рум’яні А) губи — усе це дихало молодою парубоцькою красою. Б) Здобути волю — то мій рай. В) Я тільки тепер побачив село — нужденну купку солом’яних стріх. Г) Від малих дітей голова болить, а від великих — серце. Д) Прийде осінь — у засіках буде хліб золотий. 1-Б 2-А 3-В 4-Д
Номер слайду 15
8. Установіть відповідність Тип речення 1складносурядне 2складнопідрядне 3 безсполучникове 4 з різними видами зв’язку Приклад А Сонце блищить і горить, гаї зеленіють , садки зацвітають. Б Ти до мене прийшла не із казки чи сну ,і здалось мені ,що стрічаю весну. В Погода стояла тепла й сонячна ,так що шибки на вікнах аж миготіли . Г Небо вже геть розмерзлося , і тепер його було видно наскрізь. Д Тонуть у золоті принадні простори і закликають усе в степу до спокою 1-Г 2-В 3-А 4-Б
Номер слайду 16
9.Увідповідніть відокремлений член з його прикладом 1 додаток 2 обставина 3 означення 4 прикладка Приклад А Поволі вмирав вечір, оповитий густим туманом . Б Вечір , мій друг таємний , пригорне мене своїм теплом . В На дворі ,замість похилої хатини, стояв веселий будинок . Г Вітер лютий налетів з розгону , і втомившись ,під дверима ліг. Д Багато людей на світі ,а ти у мене один. Відокремлений член 1 додаток 2 обставина 3 означення 4 прикладка 1-В 2-Г 3-А 4-Б
Номер слайду 17
10.Доберіть приклад з прямою мовою до схеми 1-А 2-В 3-Г 4-Б Приклад речення А «Можеш вибирати друзів і дружину, / Вибрати не можна тільки Батьківщину», − писав В. Симоненко. Б «Україна – це ексклюзив. По ній пройшли всі катки історії, − сказала Ліна Костенко й додала: − На ній відпрацьовані всі види випробувань. Вона загартована найвищим гартом. В умовах сучасного світу їй немає ціни». В Остап Вишня зазначав: «Оті дурні, що кричать «націоналіст!», не розуміють і ніколи не зрозуміють, що я зумів об'єднати любов до мого народу з любов'ю до всіх народів світу!» Г «Не дивіться на Україну, як на землю своїх батьків, − зазначав С. Вакарчук. − Дивіться на неї, як на землю своїх дітей. І тоді прийдуть зміни». Д «Незалежність, − писав С. Вакарчук, – підіймає на крилах». 1 2 3 «П», – а. А: «П!» 4 «П, – а. – П». «П, – а: – П». Схема 1 «П», – а. 2 А: «П!» 3 «П, – а. – П». 4 «П, – а: – П».
Номер слайду 18
Підсумок заняття Ми сьогодні повторили на уроці …, … , … , … .
Номер слайду 19
Підготувала вчителька української мови Балтського ліцею№3 Самотей С.М.