Відкритий урок Музика в житті народу
Мета: Розкрити жанрові особливості українських пісень, зв'язок пісні, музики з життям; розвивати вміння учнів логічно мислити, виразно виконувати пісні, вокально-хорові навички; виховувати інтерес до календарно-обрядових пісень, цінне ставлення до народної творчості, духовні, моральні якості творчої особистості, повагу до народних традицій. Ознайомити з українським композитором М. Леонтовичем.
Музичний матеріал: «Це моя Україна»
«Діти-України квіти»
«Вийшли в поле косарі»
«Котику сіренький» «Миколай» «Дитинства світ» «Щедрик»-відео.
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичний інструмент, компютер, магнітофон, портрет композитора, олівці, аркуші, кубик, ілюстрації, мішечок, сніп.
ХІД УРОКУ
-Музичне привітання.
-Дорогі діти, сьогодні на нас чекає цікавий ігровий майданчик на якому ми будемо брати участь у цікавих завданнях. Зараз нам потрібно розділитись на чотири групи і нам допоможе чудо-мішечок. Ми будемо тягнути жребій.
(Учитель подає мішечок де знаходяться числа до чотирьох)
1 тур
-Перед вами музична мапа. На ній ви знайдете кілька знайомих вам назв країн, повязаних із музичною культурою України.
Роздивіться карту і подумайте, що ви можете розповісти.
(Учитель кожній групі задає питання)
2 тур
Галерея ілюстрацій до музичних творів
-Діти роздивіться ілюстрації. Як ви гадаєте, з якими піснями асоціюються ці зображення? Розкажіть про особливості цих пісень.
(У кожної групи на столі лежать ілюстрації до пісень)
3 тур
Музична вікторина
-А зараз ми пограємо в гру. Будемо кидати кубик. У кубика на кожній стороні є назва пісні. Яка пісня випаде-ту і будете співати. Але перед грою нам потрібно розспіватися. Сіли рівненько-співаємо тихенько!
(«Дощик кап-кап-кап», «Веселі крокодили»)
-А тепер розпочинаємо гру. Яку пісню ми будемо співати?
-Ну що діти, наспівалися, насиділися, пора і відпочити.
( МУЗИЧНА РОЗМИНКА)
-А зараз увага на екран.
(Відео «Щедрик» М. Леонтовича у виконанні дитячого хору та Т. Кароль) -Діти , вам сподобалась пісня?
На вашу думку до яких обрядових пісень вона належить?
(Відповідь учнів)
-Ви слухали щедрівку «Щедрик» яку написав знаменитий український композитор М. Леонтович.(Показ портрету) Ця щедрівка відома на весь світ. Наприклад, Послухаємо її у виконанні іншого народу.
(Слухаємо-бачимо)
-Щедрівка Леонтовича прославила Україну і розкрила український народ. Що наш народ талановитий, співочий і у нашого народу є свої традиції які ми дуже любимо.
-Діти , вам сподобався урок?
-Що сподобалось найбільше?
-Що було найважче?
-Що таке народна пісня?
-Які жанри народних пісень ви знаєте?
-Який твір ми слухали?
-Хто такий М. Леонтович?
4 тур
-На аркуші паперу є кошик. Розмалюйте його та помістіть у нього всі музичні смаки та уподобання українців які зможете пригадати. У якої групи буде найповніший кошик?
(Діти самостійно працюють. У кого найповніший кошик – та група виграла.) -Молодці діти! Урок закінчено. До побачення!
(Діти під музику виходять з класу.)