Урок - подорож "Від малої піраміди до великої"

Про матеріал
Урок закріплення вивчення теми « Множення та ділення раціональних чисел» проведемо у формі подорожі. На вас чекають цікаві зупинки. Ми здійснимо гру-подорож "Від малої піраміди до великої”, побуваємо в різних цікавих місцях, згадаємо наші екскурсії та помріємо про майбутні поїздки.
Перегляд файлу

Урок–подорож з математики у 6 класі

,,Від малої піраміди

до великої ”

Тема. Дії над раціональними    числами

 

 

Мета. Закріпити в учнів навички виконання дій над раціональними числами,  обчислення значень виразів, що містять раціональні числа; розвивати позитивні риси особистості; виховувати почуття патріотизму, відповідальності за доручену справу.

 

Обладнання: Мультимедійний проектор, сигнальні картки, картки-завдання; підручник для 6-го класу: Математика, Галина Янченко, Василь Кравчук

 

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

 

Розум полягає не лише в знаннях, але

 й у вмінні застосовувати ці знання.

Аристотель

І. Організаційний момент

Повідомлення теми, очікуваних результатів

Закріплюючи вивчення теми « Множення та ділення раціональних чисел», проведемо цей урок у формі подорожі. На нас чекають цікаві зупинки. Хочу зауважити, що в роботі нам допоможе вислів давньогрецького філософа і вченого Аристотеля «Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання». Вам надається можливість застосувати свої знання і вміння.

        Ми здійснимо гру-подорож,, Від малої піраміди до великої”, побуваємо в різних цікавих місцях, згадаємо наші екскурсії та помріємо про майбутні поїздки. А допоможе нам в цьому Настя ( Відділ Вікіпедії  на сьогоднішньому уроці). Маршрут подорожі:  Березова Рудка – Келеберда – Хортиця – Чорне море – Босфор – Єгипет.

 То ж починаємо нашу подорож. З якою країною у вас асоціюється слово,,піраміда”? Так – Єгипет. Це – кінцевий пункт нашої подорожі. Чи знаєте ви, що і в Європі є піраміди? Одна з них знаходиться в Римі, а дві інші – в Полтавській області: в Комендантівці Кобеляцького району та Березовій Рудці Пирятинського району.Отже ми в Березовій Рудці.

 

Настя. Піраміда в селі Березова Рудка висотою 10 метрів знаходиться в самому центрі селища. Вона нагадує усипальницю фараонів в мініатюрі, бо була споруджена за всіма правилами будівництва єгипетських пірамід: основа чотирикутна, ребра граней чітко направлені по сторонам світу.Внутрішні поверхні стін були розписані з однієї сторони біблейними письменами, а з другої фресками в єгипетському стилі. Зовні піраміду Закревских покрили цементом, але так, щоб казалось, наче вона  облицьована плитами. Споруда представляла собой триповерхову часовню, вхід в яку з південної сторони охороняла скульптура ангела, що була привезена з Єгипту власником маєтку, послом Російської імперіі в країні пірамід Гнатом Закревським.

 

 У подорож ми вирушимо разом з нашими предками запорозькими козаками. 

Цю тему наш клас вивчає на протязі двох років і ми знаємо, що козацтво захищало українські землі від руйнівних набігів турецько-татарських загарбників, повернуло до життя спустошені татарськими ордами південноукраїнські землі. Запорізькі козаки піднялися у військовій справі до рівня кращих європейських армій XVII-XVIII ст. Пересувалися козаки на конях, щоб було швидше. І ми швиденько візьмемо олівці та перевіримо домашнє завдання.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

   Ми справились з цим завданням і дісталися наступного пункту нашої подорожі – це селище Келеберда.

 

 Настя. Як поселення Кременчуцької волості Келеберда (Короберда) уперше згадана 1646 року.У 1660 року містечко Келеберда стає центром Келебердянської сотні у складі Полтавського полку, утвореної на Дніпровій переправі для захисту Лівобережжя від татарських нападників. Татари спустошували Келеберду тричі. На березі Дніпра тягнеться на виступ світло-рожевого граніту. Цей камінь в 1804 році був використаний для п'єдесталу колони на честь Петра I в Полтаві.На початку 19 століття містечко Келеберда налічувала 4950 жителів, а нині 450.

 

  Козачий флот складався із чайок – легких маневрених човнів, які мали два керма (кормове і носове), рухалися як на веслах, так і за допомогою вітрила. Чайки вміщували 50-70 козаків, озброєних рушницями і шаблями та невеликими гарматами. Фрагменти чайок, підняті з глибин Дніпра ви бачили в Полтавському краєзнавчому музеї та в музеї історії козацтва на Хортиці. То ж і ми пересідаємо на чайки.

 

   І етап

На цьому етапі потрібно привести екіпіровку чайки в повний порядок: розкласти все по своїх місцях, щоб нічого не заважало в подорожі. Поповнити запаси. Подорож наша математична, то й запаси наші – правила та закони. Кожен з вас повинен розповісти по одному правилу, але так, щоб вони не повторювалися ( кожен учень по черзі розказує правило пов’язане з темою,,Раціональні числа”).

 

ІІІ. Відпрацювання навичок

 Молодці, ви справилися з завданням і, рухаючись Дніпром, ми досягли колиски запорозького козацтва – острова Хортиця.

 

 Настя.  На острові багато назв пов'язаних з перебуванням запорожців. У 15 сторіччі Хортиця стала центром формування протидії Польщі зі сторони козаків. Козаки будували тут, як і на інших островах «засіки». Хортиця була військовою базою Івана Сірка, Дмитра Вишневецького-Байди . На острові виявлені залишки дерев'яних укріплень, оборонні, господарчі споруди та житлові приміщення 16 сторіччя. Богдан Хмельницький  у 1648 році розгромив на Хортиці польську залогу. У 1736 poці на Хортиці була заснована Запорозька верф, і для її захисту побудовані фортеця та ретраншемент. Декілька десятків чайок затонуло біля острова. Зараз на острові діє музей історії козацтва, відновлена фортеця, працює козацький кінний театр.

 

  ІІ етап

 Щоб продовжити нашу подорож Дніпром далі, ми повинні виконати завдання  № 1251 з підручника ( працюють одночасно два учні ).

 

 а) 880:(300 - 350) +150:(35 -45) -80;      б) (27 -24:(8 -11)) (-9 +8:(27 -35));

  1) 300 -350= -50;                                        1) 8 -11= -3;             4) 27 -35= -8;

  2) 880: (-50)=17,6;                                      2) 24: (-3)= -8;         5) 8: (-8)= -1;

  3) 35 -45= -10;                                             3) 27 –(-8)=35;        6) -9 -1= -10;

  4) 150: (-10)= -15;                                                   7) 35 (-10)= -350.

  5) 17,6 -15 -80= -77,4.

 

 

 ІІІ етап

Ми успішно подолали першу частину шляху – Дніпро і вийшли у Чорне море. Ми склали маршрут, але шторм збив нас з курсу. Щоб зорієнтуватися, нам треба розв’язати завдання, за правильними відповідями відшукати слово, яке вкаже на курс нашої подорожі ( завдання на карточках ).

 

     3)

4)   5)   6) .

Б

А

О

Р

Д

М

Ф

Е

С

У

К

2

9

– 2

– 9

– 3

3

– 6

6

12

 

Ви правильно відгадали: наш курс – Босфор.

 

Настя. Босфор – протока між Європою та Малою Азією, з'єднуюча Чорне море з Мармуровим і разом з Дарданелами – з Середземним. За легендою свою назву протока отримала завдяки Іо. Щоб уникнути гніву своєї дружини Гери, Зевс перетворив свою прекрасну кохану на ім’я Іо у білу корову. Нещасна Іо обрала водний шлях порятунку, пірнувши у синій вир протоки, що з тих пір так і називається «коров'ячим бродом» або Босфором. З обох боків протоки розташоване історичне місто Константинополь, сьогоднішній Стамбул. Стамбул розташований одразу в двох частинах світу — Європі та Азії — і немов з’єднує їх у вічному поцілунку. Багаторазово змінював своє ім’я, кожне з яких знаменує яскраві періоди світової історії, – Візантія, Новий Рим, Константинополь, Стамбул, Царгород.

 

ІV етап  ( Робота з сигнальними картками ).

 

 

 

 

                              

 

 

Тестові завдання (учні підіймають картку з правильною, на їх думку, відповіддю).

Обчислити:

1)  12: ( – 3)

А: 4  Б: – 4  В: 9

2)  – 24: (– 6)

А: 4  Б: – 4  В: – 30

3)  0: (– 8,7)

А: 8,7  Б: – 8,7 В: 0

4)  (–1)100

А: – 100 Б: – 1  В: 1

5)  (–1)121

А: 1  Б: – 1  В: – 121

6) 

А: – 7700  Б: 1100 В: 7700

7) 

А: 8  Б: 16  В: – 16

 

 

 

 

V етап  ( Усний рахунок )

  І знову ми в дорозі. Ми пливемо Середземним морем. Що ж це? На нас накинулися пірати. Щоб врятуватися від піратів, вам необхідно виконати вправи. Гра,, Шифр”. ( matemika6.pps )

 ( Одержали слово,, Перемога” )

 

VІ етап  ( Розв’язування рівнянь )

 Ми перемогли і добралися до берегів Єгипту, але щоб досягти мети нашої подорожі, рухаючись пісками, ми виконаємо вправу №1253 з підручника.

 

№1253.

 

                              а) 3(х-11)=-21;

                                  6х -33 = -21;   

                                       6х = 12;

                                           х=2.

б) -2(5 -2х) = - 14;                       в) -5(х +3) +3 = -17;

    -10 + 4х = -14;                           -5х -15 +3 = -17;

      4х = -14 +10;                           -5х -12 = -17;

      4х = -4;                                     -5х = -17 +12;

        х = -1.                                      -5х = -5;

                                                            х = 1.

 

д)  │2х│ +1 =6;                                        е) │5х – 3│  = 8;

     │2х │ = 6 – 1;                                          5х – 3 = 8;      або      5х – 3 = - 8;

      │ 2х│  = 5;                                               5х = 8 +3;                  5х = - 8 + 3;

      2х = 5;   або  2х = -5;                                5х = 11;                      5х = -5;

      х = 2.5;            х = - 2.5.                              х = 2,2;                      х = -1.

 

  Важкою видалась подорож пісками, але нарешті на горизонті з’явилися піраміди. Величні творіння рук людських, які не підвладні часу. Вони були і залишаються нині в числі семи чудес світу.

 

ІV. Підсумки уроку.

Ось і закінчилася наша подорож. Закінчувати урок вже настала пора.

Сьогодні ви не витрачали час, познайомилися з цікавими місцями, згадали наші подорожі. Який момент уроку вам запам’ятався найбільше, що ви дізналися нового для себе? ( Відповідають декілька учнів).

 

 Оцінювання учнів.

 

V. Домашнє завдання №1252, 1254.

 

 

 

 

Додаткові  завдання:

 

 

1) ;

 

 

 

 

2) ;

 

 

1)

2)

3)

4)

 

 

 

 

doc
Додано
22 січня 2022
Переглядів
623
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку