Урок математики у 6 класі
Тема: Довжина кола
Формування компетентностей:
Обладнання: демонстраційний екран, електронна презентація уроку, дидактичний матеріал
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Хід уроку
Доброго дня!
(Слайд2)
Усе велике починається з малого,
З краплини - дощ, з піщиночки гора,
З уроку - довгий шлях в знання!
( Слайд 3)
Діти ! А які асоціації у вас викликає слово КОЛО? Давайте розкладемо його на літери і до кожної з них підберемо слова.
(Слайд 4)
Користуючись підібраними словами складіть усно експромтом есе на тему: «Чого я чекаю від уроку»
Народна мудрість каже: « Вчитися нелегко буває, та наука завжди хороша. Кожна в селі людина знає, що знання - то найлегша ноша». Тому перемагає той, хто має знання і вміння.
Підготуємо наші зошити. Пам'ятайте, що під час роботи з діловою документацією старанність, охайність, уважність завжди приведуть до успіху! Запишемо дату.
Діти! Людей здавна цікавили круглі тіла.
Завдання
Відшукайте в навколишньому просторі предмети, які мають форму кола і назвіть їх.
Закономірно постає питання:« Чи має коло довжину, якщо так, то як її знайти?»
Відповіді на ці питання ми дамо на сьогоднішньому уроці, тема якого: «Довжина кола»
( Слайд 5)
Запишіть її у зошиті. Побудуємо очікувані результати від роботи на уроці.
Продовжіть речення: «Після уроку я зможу...»
Спробуйте сформулювати мету уроку.
(Діти висловлюють свої міркування)
А я сформулюю мету уроку з точки зору нашої спільної навчальної діяльності.
Але, щоб успішно вивчити новий матеріал нам необхідно провести докладну підготовчу роботу.
(Слайд 6)
Мудрець сказав: « Дві людини, які обмінялися золотими монетами, не стали багатшими. Але , якщо вони обмінялися думками, то кожний з них став вдвоє багатшим. Адже обидва стали тепер розумнішими!» Тож обміняйтесь у парах думками з приводу наступних запитань.
Фронтальне опитування:
Наскільки багатшими стали ви, дізнаємось тоді, коли дасте відповіді на запитання тесту:
(Слайд 7)
Перевіримо результати тестування, скориставшись наступним слайдом. (Слайд 8).
4.Етап здобуття нових знань.
Продовжуємо роботу над досягненням мети уроку.
Минулого уроку ви отримали домашнє завдання.
На столах я бачу обруч, вазон, циліндричні склянки, тарілку і роблю висновок, що ви з домашнім завданням справилась.
( Слайд 9)
Сьогодні за титул найкращих знавців змагаються чотири команди. Ось ваше завдання:
(Дослідним шляхом ми встановили цікавий математичний факт: відношення довжини будь - якого кола до його діаметра є число стале, тобто однакове для всіх кіл)
Відношення довжини кола до його діаметра прийнято позначати буквою π. Воно записується у вигляді нескінченого десяткового дробу: 3,1415926… ( Слайд 10)
Розглянемо історичну довідку виникнення числа π. ( Слайди 11 - 33 )
5. Етап застосування набутих знань до розв'язування вправ.
Колективно: №731
(Мерзляк, А. Г. Математика : підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закладів / А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. – Х. : Гімназія, 2018.- 400с.: іл.)
а) Оскільки в задачі дано радіус кола 3,2 см, то використаємо формулу довжини кола С = 2 π R , в яку підставимо З,14 замість π і 3,2 замість R.
Маємо, С=2 • 3,14 • 3,2 = 20,096 (cм)
Відповідь: 20,096 сантиметра.
Наш урок добігає кінця. Пропоную висловити свої враження від уроку, закінчивши фрази: «Сьогодні на уроці я навчився....» або «Сьогодні для мене важливим було...». Причому, це можуть бути не тільки знання, вміння, а й настрій, прийом роботи, цікавий приклад тощо
Домашнє завдання
Опрацювати п. 25 Виконати № 732 та розв’язати кросворд (слайд 36, 37)
Якщо сьогодні в когось щось не вийшло - не засмучуйтесь!
«Єдиний шлях, що веде до знання — це діяльність!»