Урок з математики "Довжина кола"

Про матеріал
Розробка даного уроку може бути використана під час вивчення теми з математики "Довжина кола" у 6 класі.
Перегляд файлу

Урок математики у 6 класі

Тема: Довжина кола

Формування  компетентностей:

  • предметна компетентність: домогтися розуміння й засвоєння довжини кола, показати її практичне застосування її під час розв'язування задач
  • ключові компетентності:
  •     спілкування державною мовою – аргументувати, доводити правильність тверджень, поповнювати свій словниковий запас; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; поповнювати свій словниковий запас
  •     уміння вчитися впродовж життя – усвідомлювати цінність нових знань і вмінь; розвивати логічне мислення, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; 
  •     соціальна та громадянська компетентності – співпрацювати у команді, по парах, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі; висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; удосконалювати навички обґрунтовувати свою точку зору;
  •     математична компетентність - оперувати числовою інформацією.

Обладнання: демонстраційний екран, електронна презентація уроку, дидактичний матеріал

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань

Хід уроку

  1.     Організаційно-психологічний етап. (Слайд 1)

Доброго дня!

 

 (Слайд2)

                Усе велике починається з малого,

                З краплини - дощ, з піщиночки гора,

                З уроку - довгий шлях в знання!

 

( Слайд 3)

Діти ! А які асоціації у вас викликає слово КОЛО? Давайте розкладемо його на літери і до кожної з них підберемо слова.

 

(Слайд 4)

  Користуючись підібраними словами складіть усно  експромтом есе на тему: «Чого я чекаю від уроку»

Народна мудрість каже: « Вчитися нелегко буває, та наука завжди хороша. Кожна в селі людина знає, що знання - то найлегша ноша». Тому перемагає той, хто має знання і вміння.

 

  1.     Етап обгрунтування навчання.

Підготуємо наші зошити. Пам'ятайте, що під час роботи з діловою документацією старанність, охайність, уважність завжди приведуть до успіху! Запишемо дату.

Діти! Людей здавна цікавили круглі тіла.

Завдання

    Відшукайте в навколишньому просторі предмети, які мають форму кола і назвіть їх.

    Закономірно постає питання:« Чи має коло довжину, якщо так, то як її знайти?»

Відповіді на ці питання ми дамо на сьогоднішньому уроці, тема якого: «Довжина кола»

 ( Слайд 5)

Запишіть її у зошиті. Побудуємо очікувані результати від роботи на уроці.

Продовжіть речення: «Після уроку я зможу...»

Спробуйте сформулювати мету уроку.

(Діти висловлюють свої міркування)

    А я сформулюю мету уроку з точки зору нашої спільної навчальної  діяльності.

 

  1.               Етап актуалізації опорних звань і вмінь.

Але, щоб успішно вивчити новий матеріал нам необхідно провести докладну підготовчу роботу.

 

(Слайд 6)

 Мудрець сказав: « Дві людини, які обмінялися золотими монетами, не стали багатшими. Але , якщо вони обмінялися думками, то кожний з них став вдвоє багатшим. Адже обидва стали тепер розумнішими!» Тож обміняйтесь у парах думками з приводу наступних запитань.

 Фронтальне опитування:

  1. Що таке коло, центр кола, радіус?
  2. Що таке хорда кола?
  3. Яка хорда називається діаметром?

 

Наскільки багатшими стали ви, дізнаємось тоді, коли дасте відповіді на запитання тесту:

(Слайд 7)

 

Перевіримо результати тестування, скориставшись наступним слайдом. (Слайд 8).

 

4.Етап здобуття нових знань.

Продовжуємо роботу над досягненням мети уроку.

Минулого уроку ви отримали  домашнє завдання.

На столах я бачу обруч, вазон,  циліндричні склянки, тарілку і роблю висновок, що ви з домашнім завданням справилась.

 

( Слайд 9)

Сьогодні за титул найкращих знавців змагаються чотири команди. Ось ваше завдання:

  1. Взяти предмети, що мають форму кола
  1. Виміряти довжини цих кіл .
  1. Виміряти їх діаметри.
  2. Обчислити відношення довжини кола до його діаметра.
  3. Дані записати у зошити і зробити висновки.

(Дослідним шляхом ми встановили цікавий математичний факт: відношення довжини будь - якого кола до його діаметра є число стале, тобто однакове для всіх кіл)

 

Відношення довжини кола до його діаметра прийнято позначати буквою π. Воно записується у вигляді нескінченого  десяткового дробу:  3,1415926…  ( Слайд 10)

Розглянемо історичну довідку виникнення числа π. ( Слайди 11 - 33 )

 

5. Етап застосування набутих знань до розв'язування вправ.

 Колективно: №731

  (Мерзляк, А. Г. Математика : підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закладів / А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. – Х. : Гімназія, 2018.- 400с.: іл.)

 

а) Оскільки в задачі дано радіус кола 3,2 см, то використаємо формулу довжини кола С = 2 π R , в яку підставимо З,14 замість π   і  3,2 замість R.

Маємо, С=2 • 3,14 • 3,2 = 20,096 (cм)

Відповідь: 20,096 сантиметра.

 

  1.             Рефлексія ( Слайд 34)

 

Наш урок добігає кінця. Пропоную висловити свої враження від уроку, закінчивши фрази: «Сьогодні на уроці я навчився....» або «Сьогодні для мене важливим було...». Причому, це можуть бути не тільки знання, вміння, а й настрій, прийом роботи, цікавий приклад тощо

Домашнє завдання

Опрацювати п. 25 Виконати № 732 та розв’язати кросворд (слайд 36, 37)

 Якщо сьогодні в когось щось не вийшло - не засмучуйтесь!

«Єдиний шлях, що веде до знання це діяльність!»

 

 

docx
Додано
25 січня 2022
Переглядів
248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку