Урок - подорож в 1 класі на тему: "Розв'язування прикладів і задач"

Про матеріал

Конспект уроку з математики для учнів 1 класу. В цікавій формі подано повторення вивчених випадків додавання та віднімання чисел в межах 20. Герої "Лісової школи" допомагають дітям перетворювати приклади на віднімання на приклади на додавання, розв'язують цікаві задачі.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Перегляд файлу

Новоград-Волинський ЗЗСО № 3

Житомирської області

 

 

 

 

 

З досвіду роботи вчителя вищої кваліфікаційної категорії

Новиченко Ольги Василівни

 

Урок – подорож

                                          1 клас

 

 

 

                                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Новоград-Волинський

                                                                   2017 р.

 

Тема:   Розв'язування прикладів і задач на закріплення  табличних випадків додавання і віднімання

Мета: формувати обчислювальні навички в межах 20, розвивати   вміння складати приклади на віднімання з прикладів на додавання, розв'язувати задачі на знаходження невідомого доданка, формувати навички каліграфічного написання цифр; розвивати увагу, мислення, творчу уяву, вміння чітко висловлювати свої думки; виховувати любов та бережне ставлення до природи рідного краю, до своїх друзів.

Обладнання: каліграфічне написання цифри 2, цифри, лінійки, малюнки із зображенням тваринок — учнів Лісової школи, картки із завданнями, таблиці (або мультимедійна дошка)

                              Зміст уроку:

I. Організація класу

      Пролунав дзвінок,

     Починається урок.

     Будем  працювать старанно,

    Щоб почути у кінці,

     Що у нашім першім класі

     Дітки - просто молодці!

  1. Контроль, корекція та закріплення знань

       До лісу сьогодні йдемо, поспішайте!

        Увагу, фантазію, речі збирайте,

        Бо ліс той казковий. Там звірі живуть.

        А шлях туди «Сходами чисел» всі звуть.

Усний рахунок за таблицею (або зображення на мультимедійній дошці)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14+3

13-10

 

 

18-1

 

 

11-1

 

 

 

7+3

 

 

 

 

 

 

20-7

 

 

 

 

 

 

 

 

15-5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12+8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 -7

 

 

 

 

 

 

 

 

4+ 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

-  Молодці! От ми і в лісі. Тут живуть  наші друзі. Пам’ятаєте їх?
-  Діти, ви пригадуєте, на святі Букварика ми подружилися із учнями  Лісової школи та їхньою мудрою вчителькою Совою? Тож давайте завітаємо в Лісову школу , можливо лісовим школярикам необхідна наша допомога.

  •       Допоможемо? ( Так )
  •                     Отже, ми будемо допомагати лісовим школярам розв'язувати приклади, задачі, нерівності. Всі готові? На дошці – малюнки звірят Лісової школи.

        Швиденько, діти, звірят полічіть.

         На малюнку їх скільки, вголос скажіть? (Діти відповідають)

IV. Узагальнення і систематизація знань

1. Каліграфічна хвилинка із логічним навантаженням.

        - Відкрийте зошити ( розказують віршик) і покажіть звіряткам, як ви красиво вмієте писати цифри. .(Слідкувати за осанкою дітей, за тим, як тримають ручку, зошит)

        - Простежити залежність і продовжити ряд чисел.
             1     3    5.      .      .      .   (Перевірити)

     2. Розв'язування виразів

      - Молодці! Відгадайте, хто ще до нас прибіг і просить нашої допомо-ги?

 Ця тваринка влітку сіренька, а взимку біленька. Має довгі вуха і куций хвіст. (Пояснити значення слова куций)

      - Так, це зайчик. Йому важко даються приклади. Давайте пояснимо, як їх розв'язувати. (1ст.- із записом на дошці, 2 ст. — коментовано, 3 ст. — самостійно)

10 – 2 – 2  1 + 3 + 3 10 – 3 + 2

8 – 5 + 2 10 – 8 + 6 8 – 6 + 4

8 + 4 + 2 6 – 2 + 4 5 + 4 – 3

3. Розв’язування  нерівностей

 Ось і ведмедики засумували

Поможемо вам! Ми ж обіцяли!

 

- Два ведмедика засперечалися: в кого важчі бочки з медом, і просять вашої допомоги, бо до лисички вже звертатися не хочуть. Знаєте чому?(Лисичка сир з'їла) А ось і бочки.

3 + 6 * 10                     5 + 5  * 1 1- 1
9 – 4 * 8                7 + 2 *  9 - 3

4 + 5 * 9                2 + 8 * 10 + 5

- Ведмежатка дуже вам вдячні. Вони так переживали, що навіть стомилися, і тепер запрошують вас відпочити разом із ними.

 Фізкультхвилинка

Ведмежата дружно жили.

Із річечки воду пили:

Ось так, ось так, ось так!

Відпочивши, працювали.

 Разом лапи піднімали:

Ось так, ось так, ось так!

Руки вгору, руки вниз.

До звіряток усміхнись.

Покружляли, пострибали.

Сіли, встали! сіли, встали!

Нахилились вліво, вправо.

 І закінчили всі вправи.

IV. Розв’язування задач

  1. Розв’язування  віршованих задач
  • Було у Лисиці 7 яблук кислиці.

                 Одне вона зїла, а скільки лишила?   (7 – 1 = 6)

 

  • По дорозі зайчик біг,                                

                           Ніс 10 яблук на пиріг.

                           Потім ще одне зірвав

                           Скільки разом, хто вже взнав?       (10 + 1 = 11)

 

        2. Складання, розв'язування і порівняння задач

- Послухайте і відгадайте, хто ще чекає нашої допомоги.

            Очі сяють, як намисто,

           Мов дві цяточки вогнисті.

           В неї хатка гарна, тиха,

           Взимку повненька горіхів.

           В лісі любить вона жити.

           Відгадайте, хто це, діти? ( Білочка)

  •       Білочки просять вас допомогти їм навчитись складати і розв'язувати задачі.(Складання задач за демонстраційним матеріалом)

         Задача 1 білочки (колективно, із записом на дошці)

                      1 дня— 10 грибів

                   2 дня - ? гр.,   на 5 гр. <

                   10 – 5 = 5(гр.)

                   Музична  фізкультхвилинка  ( вальс)

 

  Задача 2 білочки ( умову складають колективно, розв’язують  – самостійно)

               1 дня - 10 грибів

               2 дня - ? гр.,   на 5 гр. >

                10 + 5 = 15(гр.)

      - Чим схожі задачі? Чим відрізняються?

 

2. Гра «Знайди помилку» - Дуже благає про допомогу якийсь колючий клубочок.

- Діти, ви знаєте, хто це? (їжачок)

- Він виконав завдання, але не впевнений, що все правильно. (Робота на картках в парах)

6 + 4 = 10 8 – 5 = 3 4 + 6 = 9 12 – 2 = 10

10 + 8 = 81 7 + 3 = 4 9 – 4 = 5 2 + 7 = 8

VII.   Підсумок уроку.

  • Звірі дуже вдячні вам. Тепер вони можуть спокійно працювати далі.
  • А вам сподобалось?

- Яке завдання уроку сподобалось більше всього?

  •  Кому найважче було допомагати?
  • Який висновок зробимо для себе?           

У лісі казковому ми побували,

Друзям найменшим допомагали,

Та і собі знання здобували. Молодці!

V.   Домашнє завдання.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
26 грудня 2017
Переглядів
370
Оцінка розробки
Відгуки відсутні

Отримайте безкоштовний сертифікат про публікацію авторської розробки

Кожна публікація гарантує участь у конкурсі для вчителів

Додати розробку