Конспект уроку з математики для учнів 1 класу. В цікавій формі подано повторення вивчених випадків додавання та віднімання чисел в межах 20. Герої "Лісової школи" допомагають дітям перетворювати приклади на віднімання на приклади на додавання, розв'язують цікаві задачі.
Новоград-Волинський ЗЗСО № 3
Житомирської області
З досвіду роботи вчителя вищої кваліфікаційної категорії
Новиченко Ольги Василівни
Урок – подорож
1 клас
м. Новоград-Волинський
2017 р.
Тема: Розв'язування прикладів і задач на закріплення табличних випадків додавання і віднімання
Мета: формувати обчислювальні навички в межах 20, розвивати вміння складати приклади на віднімання з прикладів на додавання, розв'язувати задачі на знаходження невідомого доданка, формувати навички каліграфічного написання цифр; розвивати увагу, мислення, творчу уяву, вміння чітко висловлювати свої думки; виховувати любов та бережне ставлення до природи рідного краю, до своїх друзів.
Обладнання: каліграфічне написання цифри 2, цифри, лінійки, малюнки із зображенням тваринок — учнів Лісової школи, картки із завданнями, таблиці (або мультимедійна дошка)
Зміст уроку:
I. Організація класу
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Будем працювать старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Дітки - просто молодці!
До лісу сьогодні йдемо, поспішайте!
Увагу, фантазію, речі збирайте,
Бо ліс той казковий. Там звірі живуть.
А шлях туди «Сходами чисел» всі звуть.
Усний рахунок за таблицею (або зображення на мультимедійній дошці)
|
|
|
|
|
|
|
|
14+3 |
|
13-10 |
|
||||||||
|
18-1 |
|
|
||||||
11-1 |
|
|
|
||||||
7+3 |
|
|
|
|
|||||
|
|
20-7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
15-5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12+8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 -7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4+ 5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Молодці! От ми і в лісі. Тут живуть наші друзі. Пам’ятаєте їх?
- Діти, ви пригадуєте, на святі Букварика ми подружилися із учнями Лісової школи та їхньою мудрою вчителькою Совою? Тож давайте завітаємо в Лісову школу , можливо лісовим школярикам необхідна наша допомога.
Швиденько, діти, звірят полічіть.
На малюнку їх скільки, вголос скажіть? (Діти відповідають)
IV. Узагальнення і систематизація знань
1. Каліграфічна хвилинка із логічним навантаженням.
- Відкрийте зошити ( розказують віршик) і покажіть звіряткам, як ви красиво вмієте писати цифри. .(Слідкувати за осанкою дітей, за тим, як тримають ручку, зошит)
- Простежити залежність і продовжити ряд чисел.
1 3 5. . . . (Перевірити)
2. Розв'язування виразів
- Молодці! Відгадайте, хто ще до нас прибіг і просить нашої допомо-ги?
Ця тваринка влітку сіренька, а взимку біленька. Має довгі вуха і куций хвіст. (Пояснити значення слова куций)
- Так, це зайчик. Йому важко даються приклади. Давайте пояснимо, як їх розв'язувати. (1ст.- із записом на дошці, 2 ст. — коментовано, 3 ст. — самостійно)
10 – 2 – 2 1 + 3 + 3 10 – 3 + 2
8 – 5 + 2 10 – 8 + 6 8 – 6 + 4
8 + 4 + 2 6 – 2 + 4 5 + 4 – 3
3. Розв’язування нерівностей
Ось і ведмедики засумували
Поможемо вам! Ми ж обіцяли!
- Два ведмедика засперечалися: в кого важчі бочки з медом, і просять вашої допомоги, бо до лисички вже звертатися не хочуть. Знаєте чому?(Лисичка сир з'їла) А ось і бочки.
3 + 6 * 10 5 + 5 * 1 1- 1
9 – 4 * 8 7 + 2 * 9 - 3
4 + 5 * 9 2 + 8 * 10 + 5
- Ведмежатка дуже вам вдячні. Вони так переживали, що навіть стомилися, і тепер запрошують вас відпочити разом із ними.
Фізкультхвилинка
Ведмежата дружно жили.
Із річечки воду пили:
Ось так, ось так, ось так!
Відпочивши, працювали.
Разом лапи піднімали:
Ось так, ось так, ось так!
Руки вгору, руки вниз.
До звіряток усміхнись.
Покружляли, пострибали.
Сіли, встали! сіли, встали!
Нахилились вліво, вправо.
І закінчили всі вправи.
IV. Розв’язування задач
Одне вона з’їла, а скільки лишила? (7 – 1 = 6)
Ніс 10 яблук на пиріг.
Потім ще одне зірвав
Скільки разом, хто вже взнав? (10 + 1 = 11)
2. Складання, розв'язування і порівняння задач
- Послухайте і відгадайте, хто ще чекає нашої допомоги.
Очі сяють, як намисто,
Мов дві цяточки вогнисті.
В неї хатка гарна, тиха,
Взимку повненька горіхів.
В лісі любить вона жити.
Відгадайте, хто це, діти? ( Білочка)
Задача 1 білочки (колективно, із записом на дошці)
1 дня— 10 грибів
2 дня - ? гр., на 5 гр. <
10 – 5 = 5(гр.)
Музична фізкультхвилинка ( вальс)
Задача 2 білочки ( умову складають колективно, розв’язують – самостійно)
1 дня - 10 грибів
2 дня - ? гр., на 5 гр. >
10 + 5 = 15(гр.)
- Чим схожі задачі? Чим відрізняються?
2. Гра «Знайди помилку» - Дуже благає про допомогу якийсь колючий клубочок.
- Діти, ви знаєте, хто це? (їжачок)
- Він виконав завдання, але не впевнений, що все правильно. (Робота на картках в парах)
6 + 4 = 10 8 – 5 = 3 4 + 6 = 9 12 – 2 = 10
10 + 8 = 81 7 + 3 = 4 9 – 4 = 5 2 + 7 = 8
VII. Підсумок уроку.
- Яке завдання уроку сподобалось більше всього?
У лісі казковому ми побували,
Друзям найменшим допомагали,
Та і собі знання здобували. Молодці!
V. Домашнє завдання.