Конспект уроку з математики на тему "Сполучна властивість множення" для 5 класу

Про матеріал

Урок дає змогу легко засвоїти сполучну властивість множення; формувати

вміння і навички її застосувати. Розвивати обчислювальні навички, логічне

мислення, творчі здібності учнів. Виховати позитивний емоційний настрій,

зацікавленість в результатах своєї роботи.

Перегляд файлу

5 клас

Тема: Сполучна властивість множення.

Мета: Засвоєння сполучної  властивості множення; формування

вмінь і навичок її застосування. Розвивати обчислювальні навички, логічне

мислення, творчі здібності учнів. Виховати позитивний емоційний настрій,

зацікавленість в результатах своєї роботи.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: таблиця - схема «Властивості множення», індивідуальні картки з самостійним завданням, підручник.

Хід уроку

І.Організаційний етап.                                                                                         
Ось і пролунав дзвінок,
Починається урок.

Працювати слід старанно,

Щоб почути у кінці,
Що у нашім  пятім класі.
Учні-просто молодці.

 

ІІ. Перевірка домашньої роботи .

Ігровий момент «Встановити відповідність»

(№ 397)
1)214*10=2 140

2)100*328=32 800;                                                                                                                             

3)10000*546=5 460 000;

4)140*80=11 200;

5)580*240=129 200;.
6)270*3000=810 000

Заздалегідь записую на магнітній дошці умову номерів домашнього завдання і готую картки з відповідями, які знаходяться окремо. Повідомляю учнів, що, готуючись до уроку записала відповіді на картках, але потім картки впали і перемішалися і тепер учням самим треба знайти серед карток правильні відповіді. Хто-небудь з учнів (або всі разом) розставляють картки по місцях. Підсумок.

 

 

ІІІ.Актуалізація опорних знань

(Робота з сигнальними картками)

 Правильна відповідь- картка » Знаю- не знаю»

  1.       Чи правильний запис:

3 + 3 + 3 + 3 + 3 = 3*5;                 (так)

9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9+9 = 7*9 (так)

2+2+2+2= 2*3                                   (ні)

23 + 23 + 23 = 3*23                          (так)

4 + 4 + 4 + 4 + 4 = 5 + 5 + 5 + 5?        (так)

2) Треба знайти число втричі менше за 24

 Відомо інше число - 24, і воно у 2 рази менше за дане число.

3)Мотоцикл їде зі швидкістю 60 км/год. Яку відстань він проїде за: 1) 2 год.; 2) 5 год. ?

4)Кілограм печива коштує 8 грн. Скільки треба заплатити за: 1) 3кг печива; 2)5кг печива ?

             Підсумок.
Усний рахунок .
Робота на розвиток швидкості виконання множення натуральних чисел .

Розшифрувати закодоване слово. Виконавши це завдання ви дізнаєтеся назву наступної властивості множення.
4*11 = 44       -        (С);

3*40 = 120     -        (П);

45*2 =  90      -        (O);

250*4=1000  -         (Л);

50*10 = 500    -       (У);

20*19 = 380    -       (Ч);

5*14 =  70         -     (H);

3*33 = 99         -       (A)

(Сполучна)

ІІІ. Формування знань
Сьогодні на уроці ми працюємо над темою «Сполучна властивість множення»

Оскільки матеріал не є новим,  нагадати учням спосіб доведення властивості та записати цю властивість у вигляді фор­мули, супроводивши формулу прикладами. Пропоную учням таблицю і повідомляю, що будемо запов­нювати її, користуючись відповідним параграфом підручника. (Таблиця на дошці і  наприкінці уроку  учні заповнюють порожні колонки.)

Пригадаємо переставну властивість множення сформулювавши її і наведемо приклади.

1. Переставний закон множення.                                       

Від перестановки множників добуток не змінюється.

a

Пояснення вчителя

2.Сполучний закон множення.

Від порядку групування множників добуток не змінюється.

   Наприклад, (вчитель пояснює, записуючи на дошці приклади, після пояснення учні записують приклади в зошити)

50  · 269 · 20 = 50  · 20 · 269 = 1000 · 269 = 269000;           

25 · 576  · 4 =25 ·4· 576  = 100· 576  =57600

ІV.Закріплення знань і формування вмінь

Обов'язково розглянути вправу з підручника    №425(3 учні біля дошки).
1)2*328*5=3280
2)125*43*8=1000*43=43000
3)25*243*4=100*243=24300
4)4*36*5=20*36=720
5)50*236*2=23600

6)250*3*4=10083=3000

 

Окотренінг. Вправа «Олівець». Візьміть олівець в праву руку і витягніть її, піднявши олівець на рівні очей. Дивіться на кінчик олівця і повільно відводите руку вправо, потім вліво, проводжаючи пишучий предмет очима, але не рухаючи головою.

 

 

 

Пояснення вчителя.
Хочу ще наголосити ,що названі закони множення дозволяють не тільки спрощувати обчислення , але й спрощувати вирази.
Наприклад, довести, що 2а18 = 36а.

Доведення. Застосовуючи переставну і сполучну властивості множення, дістанемо:

2 а18 = (218) а = 36а.
 

Робота з підручником №427 ( учні біля дошки)                                                                         

1)13*2а=36а
2)9х*8=72х
3)23*4в=92в
4)28*у*5=140у
5)6а*8в=48ав
6)11х*14у=11*14ху=154ху
7)27m*3n =81mn
8)4а*8*в*3*с=72авс
9)12х*3у*5=180хуz
 

Фізкультхвилинка

А тепер у нас розминка

А тепер фізкультхвилинка

Із-за парт ми піднялись,                                                                        
 

Всі добряче потяглись,
Гарно спинки всі прогнули
І про втому геть забули.
Пальці всі в замок закрили

Й стисли їх мерщій щосили.
А тепер присіли — раз!
Фізкультпауза у нас.
Піднялись і пострибали,
Мов сніжинки покружляли.
Сіли рівно — і до праці.
Хай не стомлюються пальці.

 

Наступне завдання-це самостійна робота в парах. Учні отримують картки  на кожну парту. Яка пара учнів швидше впорається з завданням, та   і переможець.
Обчислити зручним способом.
1) 4*5*333=20*333=6660
2)25*86*4=100*86=8600
3)250*3*40=10000*3=30000                     
4)50*(2*764)=50*2*764=76400
5)25*4*6=100*6=600
 

 

Логічне завдання
Равлик повзе по дереву висотою 10м .За день він підіймається на 5м,а за ніч опускається на 4 метра .За який час равлик доповзе до вершини дерева ?

Відповідь.(за 10 діб)
 

 

 

 

 

 

 

V. Підсумок уроку.
Завершується наш урок .

 Що нового ви дізналися?

Сформулюйте сполучну властивість множення.

Наведіть приклади використання переставної та сполучної властивостей множення.

 Повернемося до нашої таблиці властивостей і  заповнимо  пусті колонки.
 

 

 

VІ.Домашнє завдання

Параграф №17 опрацювати.
№426,428-достатній рівень..
№436-високий рівень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 140
32 800
5460000
11 200
129200
810000

 

 

3 + 3 + 3 + 3 + 3 = 3*5

 

9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9=7*9

 

    2+2+2+2= 2*3

 

 

 

 

23 + 23 + 23 = 3*23

 

 

 

 

4+4+4+4+4=5+5+5+5

 

 

 

 

 

 

 

 

1) 4*5*333
2)25*86*4
3)250*3*40
4)50*(2*764)
5)25*4*6
О  Л 

С  П

У Ч Н А    

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бойчук Тетяна
Додано
11 березня 2018
Переглядів
495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку