Хід уроку. Організаційний момент. Музичне вітання Добрий день вам діти я вітаю вас ! Добрий день учителю, здраствуй рідний клас!» 2. Мотивація навчальної діяльності. Скажіть , діти, у яких країнах ми вже побували завдяки мистецтву?3. Оголошення теми уроку. Сьогодні ми відправляємося у музичну подорож країнами Кавказу.
Мета. Формування компетентностей. Ключових: уміння зосереджено сприймати навчальний матеріал, вміння висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, навичок колективної мистецької діяльності , формувати естетичне ставлення до навколишнього світу, шанобливого ставлення до культури народів світу. Предметних: ознайомити з музикою народів Кавказу, вдосконалювати вміння слухати та творчо інтерпретувати музичні твори. Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу. Матеріал для сприймання: пісня « Рачулі» https://z2.fm/artist/3746391, відео танцю: лезгинки (https://www.youtube.com/watch?v=g. Dbp. JNhfr. W4;), « Танець з Шаблею» https://z2.fm/artist/145332, пісня « Сарі гелін» https://m.youtube.com/watch?v=n0 JFky. GQq. S8 Матеріал для виконання: Г. Гусейнлі. «Курчата». https://m.youtube.com/watch?v=z7 Y8-Of6mw. Q
4. Вивчення нового матеріалу. Народи Кавказу – Грузії, Вірменії, Азербайджану - пройшли тривалий історичний шлях, сповнений боротьби за незалежність. Ці люди наділені високорозвиненим, загостреним почуттям національної гордості, великою прихильністю народним традиціям і звичкам, згуртованістю й відповідальністю, підкресленою увагою й повагою до старшого за віком та до жінок. Яскравим є і національний колорит музики кавказьких народів, адже на її характері відбивається вдача народу, особливості мови. Вона може бути стрімкою й запальною, дуже співучою і ліричною, ця музика вирізняється своєю емоційною насиченістю, енергією, ритмічними та мелодійними особливостями, їй властиві «гострий» ритм.
Розпочнемо нашу подорож з Грузії. Вокальна музика цієї країни виграває багатоголоссям , при чому, більша частина пісень виконується чоловіками і майже без супроводу інструментів( акапельно). Народна музика Грузії має давнюісторію. Пісенна творчістьгрузинів переважно лірична,адже в ній оспівується самежиття. Грузинські мелодіїнадзвичайно гарні, а ритмипісень завжди запрошують дотанців!Послухайте народні грузинські пісні «Рачулі(єдина)» у виконанні чоловічого хору «Басіані».
Лезгинка — стародавній швидкий кавказький народний танець,головною особливістю якого є те,що його здебільшого виконуютьчоловік і жінка у парі. Рухи чоловіка нагадують політ гірського орла — чіткі,виважені; то стрімкі, то сповільнені. Жінку, у свою чергу, можна порівняти з лебедицею: рухи танцівниці плавні, граційні, не позбавленівеличавості й ніжності. Перегляд відео танцю.
Інша гірська країна — Вірменія — славиться відомими композиторами, зокрема неперевершеним Арамом Хачатуряном. Його музика привертає увагу тим, що в ній передається темперамент, життєрадісність вірменського народу. У більшості творів композитора можна почути народні мелодії.Інша гірська країна — Вірменія —славиться відомимикомпозиторами, зокреманеперевершеним Арамом. Хачатуряном. Його музика привертає увагу тим,що в ній передаєтьсятемперамент, життєрадісністьвірменського народу. Убільшості творів композитораможна почути народні мелодії. Слухання уривку « Танець з Шаблями»
Наступна музична зупинка відбудеться в Азербайджані. Азербайджанська музика відображає багатовікову історію цього народу. Вона має різноманіття видів та жанрів. Азербайджанські мелодії звивисті та примхливі, з великою кількістю розспівів. Зазвичай співають сольно, або одноголосним хором. Значну частину народної музики складають сімейно-побутові пісні, весільні та траурно-похоронні , танці, ашугська творчість. Слухання пісні « Сарі гелін»( в перекладі - «наречена з гір»)