Урок - проєкт "Ми гноми - економи"

Про матеріал
Урок - проєкт у 3 класі. Природознавство. Тема: "Ми гноми - економи" Підготувала вчитель Кузьменко Марина Валеріївна
Перегляд файлу

Вільнянська гімназія «Світоч»

Вільнянської районної ради

Запорізької області

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок – проєкт

«Ми гноми економи»

 

 

Описание: gluehbirne-mit-baum-im-inneren_1232-2102

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

Кузьменко Марина Валеріївн

 

Тип проєкту за домінуючою діяльністю: інформаційний, пошуково-пізнавальний

За змістом: міжпредметний (природознавство, математика, образотворче мистецтво).

За тривалістю: середньої тривалості 

За кількістю учасників:  груповий.

Мета проєкту:  сприяти формуванню в учнів уявлення про енергозберігаючі технології, розуміння ними необхідності бережливого ставлення до використання енергоносіїв. Ознайомити зі способами економії енергії. Розвивати навички роботи з різними джерелами інформації, уміння формулювати думку про способи економного використання електричної та теплової енергії. Розвивати почуття власної відповідальності за енергозбереження. Сприяти розвитку комунікативних навичок під час роботи у групі, уміння вислуховувати думку інших, формулювати власні переконання, формувати у дітей світогляд дбайливого господаря своєї країни, формуванню енергоефективного мислення школярів; розвивати зацікавленість учнів до проведення заходів енергозбереження; виховувати відповідальність, активну життєву позицію, почуття власної причетності до загальної справи, зокрема до проблем рідного міста, країни. Виховати екологічно грамотного, відповідального майбутнього споживача.

Ключове питання: чому бережливе використання енергоресурсів є обов’язком кожного?

Очікувані результати:  учні вміють презентувати матеріал про економне використання тепла і світла у побуті, оцінювати власну діяльність та діяльність однокласників, пам’ятки-поради  « Як зберегти електроенергію?», «Як зберегти газ?» ,   «Як зберегти воду?».             

 

Хід уроку

І. Організаціний момент.

Привітання

Пролунав для всіх дзвінок -

   Розпочати час урок.

   Стали всі рівненько.

   Вийшли із-за парт.

   Урок природознавства

   Будемо починати.

- Всі за парти ми сідаємо,

  до роботи приступаємо!

  • Любі діти, до нас в клас

Завітали гості щирі

Привітайте ж в добрий час

Гостей усмішкою й миром.

Єлизавета

Ми вам раді люди добрі,

І вітаєм щиро вас.

Та запрошуєм ласкаво

 На урок у 3 клас.

Барометр настрою.

  • Сядьте зручніше,розслабте плечі, руки. Подаруйте усмішку один одному і берімося до роботи.

Правила на уроці.

Інтерактивна вправа "Якщо хочеш..."

    - Якщо хочеш бути уважним - сядь рівно.

   - Якщо хочеш бути старанним - погладь себе по голівці.

   - Якщо хочеш допомогти товаришу і бути працелюбним - підніми  рученята вгору.

- Пригадаємо,як поводитися під час уроку.

На уроці

Тож працюємо дружно

Дивимось і бачимо

Слухаємо і чуємо.

Відправляємося за знаннями

Кредо уроку.

«І треба вірні нам шляхи знайти

Щоб те що є у людей зберегти».

Вправа «Очікування»( мікрофон)

  • Давайте скажемо , що ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. Пам'ятайте , що починати треба зі слів «Я хочу , щоб на уроці…»
  • Було цікаво.
  • Я зрозумів матеріал.
  • Я хочу щоб урок приніс мені радість.
  • Я хочу щоб на уроці я дізнався щось нове.
  • Мої очікування : «урок буде цікавим, повчальним, учні дізнаються багато цікавої інформації, будуть працювати творчо.»
  • Та за кожну правильну відповідь розфарбовуйте по одній лампочці, яка допоможе нашим героям.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 1.Фенологічні спостереження.

  • Світ довкола нас прекрасний, але водночас дуже загадковий. Допомогти передбачити його стан хоча б на один день нам допоможе черговий синоптик.

Синоптик

  • Сьогодні 17 грудня, вівторок, середина   першого зимового місяця.

Небо хмарне. Опадів не очікується. Температура повітря _________. Вітер помірний.

Синоптики радять бути обережними на дорогах, щоб не спричинити небезпечних ситуацій під час руху.

Погода сприятлива, прохолодна, але в класі тепло та затишно. Отож, бажаю вам гарного настрою і плідної праці.

2. Рефлексивний  аналіз

- Прочитайте вірш. Які емоції викликає у тебе його зміст?

Буває часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,

Оці степи, це небо, ці ліси,

Усе так гарно,чисто, незрадливо…                  (Ліна Костенко)

2. Створення проблемної ситуації.

Сьогодні ми вирушимо в подорож до країни, а назву її ви дізнаєтесь коли прочитаєте зашифроване слово.

НЕУМІХІЯ

а) Лист-звернення від жителів країни

 Рятуйте! Нам дуже некомфортно живеться в нашій країні. Взимку нам холодно, а влітку дуже спекотно. Води дуже багато скрізь, та вона брудна. А за світло ми платимо величезні рахунки. Наша планета потребує допомоги, бо люди використовують занадто багато енергії з невідновлюваних джерел. Для українців теж дуже важливо дбати про енергозбереження.

 Разом ми зможемо  зробити світ трохи чистішим, а майбутнє нашої країни - безпечнішим. Давайте зберемо інформацію про користь енергозбереження:

«Бережи енергію. Збережи Україну!"

 - Ви почули про біду в країні Неуміхії. Як можна їм допомогти?

- Чия пропозиція здається вам кориснішою ? Чому?

б) бесіда.

Що таке енергія?

Для будь-якого руху або процесу довкола необхідна рухома сила. Лампочка горить, якщо повернути вимикач і пустити потік електроенергії.

Автомобіль їде, якщо залити в нього бензин або додати інше паливо. -Ми з вами  можемо займатися спортом або навчатися, якщо гарненько  «підзаправимося», тобто отримаємо енергію з їжею.

Енергія – це те, що змушує матерію рухатися, звершувати  роботу. Енергія – одна з основ існування нашого Всесвіту і кожної істоти у ньому.

  1. Скласти речення 

 З поданих слів на дошці скласти речення. 

  •                Енергія  – це те, що змушує матерію рухатися, звершувати роботу.
  1.               Розбір казки. Іцнтерактивний метод Фішбоун

Казка «Заєць та Лисиця»

Жили собі Заєць та Лисиця. У Зайця була хатка луб’яна, а у Лисиці льодяна. Прийшла весна, і хатинка Лисиці розтанула. Пішла Лисичка до Зайчика проситися пожити. Пустив її Зайчик. Живуть вони  разом,  але ніяк Зайчик  не догодить  Лисичці. Їй  то не так і те  не сяк. Холодно Лисичці, змусила вона Зайчика замінити вікна на сучасний пластиковий пакет  та  добрі двері. Тільки Зайчик впорався , як Лисичка йому знову: «Хочу переставити меблі від вікна та замінити  в кімнаті шпалери на  нові світлих тонів». Зранку до вечора працював Зайчик – втомився, а Лисичка знов не задоволена. Підрахувала вона витрати за спожиту електроенергію,  та  взяв її жах. «Швидко заміни лампи, Зайчику, на енергозберігаючі», – зарепетувала Лисичка.  Зайчик прийнявся до роботи, і стало в хатинці тепло  та затишно. Живуть Зайчик з Лисичкою разом та не нарадуються.

  •                Що  вирішила зробити Лисичка і для чого?

Відповіді дітей:

  •                Поставити нові вікна та двері, щоб зберігати тепло в хатинці.
  •                Переклеїти шпалери, підбираючи світлі кольори, щоб була світла кімната.
  •                Переставити меблі від вікна, щоб сонячне світло без перешкод надходило до кімнати та меблі не закривали батарею, яка  опалює кімнату.
  •                Замінити електричні лампи на енергозберігаючі, щоб економно використовувати електроенергію і економити кошти

- Про що ми будемо говорити на уроці ви дізнаєтеся з наступної анаграми.

ИМ   ОМИГН  - НОИМЕОК

- Та допомагати нам буде Гном Енергоеконом та Еколампуля.

 

 

 

 

 

ІІІ. Повідомленн теми і мети уроку.

      - Наша мета сьогодні — з’ясувати необхідність енергозбереження для захисту природи та дізнатися про способи збереження енергії.

Попередньо ви об’єдналися  у підгрупи, визначилися із завданнями, працювали з різними джерелами інформації, створювали свої презентації, публікації, а зараз я пропоную вам познайомити учнів класу з ними і захистити свої проекти, об’єднавши все в один проект

«Ми гноми- економи»

Фізкультхвилинка.

IV..Захист проектів.

1. Презентація проектів.

а) Економні споживачі світла»

Ми з’ясовували : Чому потрібно економно споживати  світло: «Про економне споживання світла дбаємо - природу зберігаємо!»

Ми дізнавалися : 1. Звідки береться світло?

2. Як скоротити споживання електроенергії?

3. Які бувають енергозберігаючі лампи?

Дослідження показали :

Найбільше електроенергії витрачається на штучне освітлення приміщень. Щоб заощадити електроенергію, потрібно збільшити надходження природного світла. Цьому сприятимуть світлі кольори стін і стелі. Брудні вікна затримують третю частину сонячного світла. Тому віконне скло має бути чистим.

 Значно скоротити споживання електроенергії можна, якщо щоразу, виходячи останнім з кімнати, вимикати після себе світло. При цьому ти заощаджуєш не тільки електроенергію, але й гроші за неї. Звичайні лампочки бажано замінити на енергозберігаючі. Це дасть змогу знизити оплату за споживання електроенергії в 2,5–3 рази.  При безцільному горінні звичайної лампочки (40 Вт) за 1 добу витрачається майже 1 кВт енергії. А її вистачило б для випікання 36 кг хліба, для виготовлення 17 кг цукру, 23 кг борошна, 6 кг олії.

 Сьогодні в усьому світі користуються енергозберігаючими лампами. Хоч і коштують вони дорожче, зате служать довше і зберігають енергію та кошти родини. Та й прослужить енергозберігаюча лампа набагато довше.

Висновок:

1. Найбільше електроенергії витрачається на штучне освітлення приміщень.

2. Значно скоротити споживання електроенергії можна, якщо щоразу, виходячи останнім з кімнати, вимикати після себе світло.

3. Звичайні лампочки бажано замінити на енергозберігаючі.

  б) «Економні споживачі побутової електроенергії»

Ми вирішили з’ясувати:  Чому потрібно економно споживати побутову електроенергію:

«Про економне споживання електроенергії дбаємо - природу зберігаємо!».

Ми дізнавалися:  Яку побутову техніку люди використовують?

Які прилади використовують найбільше електроенергії?  Як  економити електроенергію?

В результаті досліджень визначили:

У кожному будинку, квартирі люди використовують для власних потреб побутову електричну техніку: телевізор, праску, пральну машину, комп’ютер та іншу. З кожним роком кількість таких приладів зростає. Для роботи кожного із цих приладів витрачається багато електроенергії.

 Найбільше електроенергії на кухні витрачають електроплити. Їжу, яка має варитися довго, слід готувати на маленькій конфорці, прикривши посудину кришкою.               Холодильник працює цілодобово, тому витрачає електроенергії більше, ніж інші електроприлади. Щоб заощадити електроенергію, не тримай дверцята холодильника довго відчиненими. Не став у нього гарячі продукти.

 Комп’ютер краще вмикати тоді, коли ти збираєшся на ньому працювати.

 Не користуйся багатьма електроприладами одночасно.

Висновок:   1. Для роботи кожного із побутових  приладів витрачається багато електроенергії.

  1.          Не користуйся багатьма електроприладами одночасно.

АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ  

- А як наші родини економлять енергію ми відобразили на картинах,фото.                                                                   

в) «Економні споживачі тепла»

Ми вирішили з’ясувати:  «Як зменшити втрати тепла в будинку».

Ми дізнавалися:

1.Як можна зберігати тепло в будинку?

2.У яких творах розповідається про енергозбереження?

3.Та склали пам’ятку для учнів «Як  зробити власну оселю теплою і затишною?»

 «Економні споживачі води»

Вода – найдивовижніша рідина на Землі. Енергія Світового океану – невичерпна і чиста. Економно використовуй воду у побуті! Цьому сприятиме дотримання таких порад.

Приймай душ замість ванни. Витрати води при прийнятті ванни в 2,5-3 рази більші, ніж при прийнятті душа.  Душ замість ванни зекономить  до 400 літрів води за тиждень.

Зважай на стан сантехніки. Слідкуй за станом сантехнічного обладнання.   Полагодь змішувачі, які протікають. При несправному крані, з якого капає вода, витрати води можуть складати 24 л/доби або 720 л/р.

Заміни зливний бачок унітаза на сучасний. Сучасний бачок з кнопкою економного зливу  зменшить обсяг води, що зливається, на 20 літрів на день.

Закручуй кран, поки чистиш зуби. З повністю відкритого крана щохвилини витікають 15 літрів води. Закручуючи кран,  ти заощадиш 900 літрів води на місяць на кожну людину.

Не мий посуд у проточній воді. Набирай у раковину — це дозволить витратити наполовину менше води.

Посудомийна машина  економить. Кількість зекономленої води становить приблизно 8-15 тис. літрів теплої води на рік.

Робота в групах «Ментальна карта»

Енергія

1 конверт

2 конверт

  • ВІДНОВЛЮВАНІ ДЖЕРЕЛА ЕНЕРГІЇ
  • НЕВІДНОВЛЮВАНІ ДЖЕРЕЛА ЕНЕРГІЇ

3 КОНВЕРТ УМОВНІ ПОЗНАЧКИ

4 КОНВЕРТ ЩО ОТРИМУЄМО.

 «Захисники чистого довкілля»

Корисні копалини – основне джерело енергії, але з них ще виготовляють тисячі цінних речовин і матеріалів, зокрема гуму, пластмаси, пральні порошки, лінолеум, штучну шкіру. Після використання людина викидає їх на смітник.

На нашій планеті сміття саме собою не утворюється – його не залишають ні рослини, ні тварини. Лише діяльність людини призводить до появи великої кількості сміття. На землі його стало так багато, що видно навіть з космосу.

«Лідерами» серед сміття є папір, харчові та металеві відходи, пластик, тому що вони дуже повільно розкладаються природним шляхом. Так, для розпаду консервної бляшанки має пройти 100 років, пластикової пляшки – 400, а скляної – 1000 років! Водночас, лише в Україні протягом року кожен мешканець купує приблизно 180 пластикових пакетів, які потім викидає на смітник. Учені підрахували: якщо сміття не переробляти, то за 10-20 років планета може перетворитися на суцільне звалище. Тому нині все більше людей намагаються у своїх родинах зменшити кількість відходів, знайти можливість використати повторно те, що зазвичай викидають, зберігши цим корисні копалини.

 

Винахідники. Представлення енергобудинку.

Разом з батьками ви вдома обговорили, як ви готували житло до зимового періоду. Дослідили, які заходи щодо утеплення квартири (будинку) проводились у вас вдома. Як це вплинуло на температуру повітря в житловому приміщенні?

 

Результати дослідження зафіксуйте в таблиці. Підготуйте розповідь за результатами дослідження.              

 

 

Так

Ні

1.

Ми заклеюємо вікна з настанням холодів

 

 

2.

Ми закриваємо на ніч вікна шторами

 

 

3.

Ми вимикаємо подачу тепла на ніч

 

 

4.

У нас нема перетягів

 

 

5.

Ми щільно закриваємо двері

 

 

6.

Ми звільняємо простір біля радіаторів

 

 

7.

Ми встановлюємо захисні екрани за батареями

 

 

8.

Ми утеплюємо балкони

 

 

9.

 У моїй квартирі на батареях є вентиль аби зробити тепліше/холодніше

 

 

10.

У нас нові вікна

 

 

11.

У моїй квартирі є зовнішнє утеплення будинку

 

 

12.

У нас завжди тепло

 

 

 

Фізкультхвилинка для очей

Літератори. Вірш та казка.

Зібрались усі ви тут не спроста:

Енергозбереження – наша мета.

Запам’ятайте назавжди, люди:

Невичерпних ресурсів на Землі не буде

Багато залежить від нашого вміння!

Що ми залишимо новим поколінням?

Хочемо їм зберегти тепла,

Щоб наша Земля яскраво розквітла,

Щоб у віконце у нашій оселі

Веселка дивилась весело-весело!

 Узагальнення і систематизація знань.

1.Кросворд ( 5 хв)

Питання до кросворду.

  1.            Велика гармошка весь дім нагріває (батарея)
  2.            Біля тіла вуха, а голови не має (каструля)
  3.            Стаємо всім на дорозі. Всіх спиняємо на порозі(двері)
  4.            У животі лазня, у носі сито. На голові ґудзик, одна рука, і та на спині. (чайник)
  5.            Дуже гарну пам’ять має, хутко все запам’ятає. Де почує яку вість – слово в слово розповість. (магнітофон)
  6.            Без язика живе, не їсть, не п’є . Говорить і співає, та все показує. (телевізор)
  7.            Світить ясно, а не сонце (лампочка)

Описание: https://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-788-6.jpg

Яке слово ми отримали у вертикалі кросворду? (будинок) Підберіть синоніми до цього слова. (дім, оселя, житло,  хата)

 

2. Гра - вікторина.

1) Їжа нам дає …(енергію).

2) Взимку на ноги обов’язково одягають теплі…(шкарпетки).

3) Без чого не буде працювати телевізор? (Електроенергія)

4) Головне джерело енергії рослин? (Сонце)

5) Крім світла сонце дає…(тепло).

6) Тварина, яка запасається  енергією восени, щоб використати її під час сплячки. (Ведмідь)

7) Прилад для освітлення, який працює на батарейках.(Ліхтарик)

8) Що допомагає людині зберегти тепло свого тіла? (Одяг).

 

2Гра ,,Так чи ні“

  •                Природу будем берегти. (Так).
  •                Активно нищити ліси. (Ні).
  •                Саджати квіти, трави, дерева. (Так).
  •                У походи ходити, природу любити. (Так).
  •                На Новий рік ялиночку зрубаємо. (Ні).
  •                Свій дім, квартиру звеселяємо.

Дітки, а тепер дивлячись на кількість розфарбованих лампочок, можна оцінити свою роботу та освітити шлях нашому гномульчику.

Підсумок уроку

- Чи зможете ви довести будь – кому, що потрібно бути економними?

- А ось чи буде щасливим та екологічно чистим майбутнє нашої планети, залежить у більшій мірі від вас. Поміркуйте над цим, щоб не довелося й нам надсилати телеграми із прохнням про допомогу.

doc
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку