1
( Сидить першокласник на сцені і плаче. До нього підходить старшокласник – Котигорошко. На екрані показуємо уривок із мультфільму про Котигорошка, а саме пісня Котигорошка)
Котигорошко: Привіт. Чому ти плачеш?
Першокласник: Я упізнав тебе. Ти Котигорошко. А плачу я через те, що перший клас уже закінчив Буквар. Ми хочемо навчатися далі, але злий Змій викрав наші підручники…
Котигорошко: Оттакої! (Чухає потилицю) Та той Змій викрав і мою сестричку Оленку. А я йду її визволяти. То заодно і ваші підручники визволю.
Першокласник: Чудово! Я з тобою!
Котигорошко: Ні. Що ти! Ти ще малий. Та й булави у тебе немає. Іди повідом усіх, що я скоро повернуся.
(Іде Котигорошко, а назустріч йому Вернигора, Вернидуб та Крутивус. Звучить пісня із мультфільму про них. Пісня стишується)
Вернигора: Куди поспішаєш, брате?
Котигорошко: Та йшов Оленку визволяти, а тут першокласник. Каже, що той Змій ще й їхні підручники викрав.
Вернидуб: Певно вирішив кваліфікацію підвищити.
Усі: Ха-ха-ха!
Крутивус: То ми з тобою, брате?
Котигорошко: Гаразд. Воювать так воювать і ніяких переговорів!
(Пісня продовжується. Герої виходять. Забігає першокласник)
Першокласник: У мене гарні новини, друзі. Я зустрів Котигорошка і він обіцяв визволити наші підручники.
Першокласники: Чудово.
Вчитель: Отже свято відбудеться! А доки ми будемо чекати, давайте, друзі, виконаємо кілька завдань, аби швидше минув час. Та і гостей потрібно розважати. Поскільки ми вже вивчили абетку, то давайте повторимо її.
(На екрані під музику з’являються літери, а діти називають їх.)
2
Вчитель: Ми загралися і забули про наших друзів. Де ж вони, що з ними?
Хочете довідатись?
Всі: Так.
Вчитель: У мене є дивне (синє) яблуко і чарівна тарілочка. Ці речі допоможуть нам побачити що з ними.
(Перегляд серії мультфільму про Котигорошка, де друзі б’ються зі Змієм.)
Вчитель: Отже всьому причиною був чарівний горох?
(Заходять Котигорошко, Вернигора, Вернидуб , Крутивус, дівчина-мова,
Оленка, дівчина-математика та «Я досліджую світ».)
Діти: Дякуємо! Дякуємо! Дякуємо!
Вернигора: Ох і намучив нас клятий Змій.
Вернидуб: Добряче ми наламали дров.
Крутивус: Не в одній халепі побували.
Котигорошко: Та в результаті, завдяки друзям я виконав свою обіцянку.
Першокласник: (подає Котигорошку руку) Щиро вдячний.
Оленка: Ще й я на ваше свято потрапила. Любі першокласники, вітаю вас з закінченням вивчення української абетки. А в подарунок прозвучить пісня
Пісня про Україну.
Українська мова: Є у нас чудова українська мова.
Материна мова – пісня колискова.
Мова вітру й поля і степу роздолля.
Мова духу й серця, а мета в ній – воля!
3
Наш народ великий через крові ріки
За неї боровся, щоб жила навіки
Нація вкраїнська, мова українська,
Писанка чудова й вишита обнова.
Я до вас, малята, принесла на свято
Слова – перли чисті в святковім намисті.
Хай вони заграють, усіх привітають
Піснею дзвінкою родиною шкільною! (Надія Балюк)
Пісня
Я досліджую світ: Буду далі вас навчати
Світ довкола пізнавати:
Розглядати, малювати,
Розрізняти, порівнювати,
Схеми й діаграми будувати.
Інтегровано навчатись
І складного не цуратись.
Мислити системно слід,
Щоб навчання мало плід.
Креативність – наше гасло.
Інформації потік
Просто чути нам замало.
Мислити критично маєм,
Щоб у світі віртуальнім
Всі знання були реальні. (Надія Балюк)
Математика: Я вже з вами подружилась
І чимало вас навчила.
Та мандрівка наша далі
4
Буде ще більше цікава.
Числа множити й ділити
Ми сміливо будем вчитись.
Додавати й віднімати,
У дужки ще дії брати.
І задач цікавих рій
Буде в книжечці моїй.
Тож бажаю вам у свято
Математику вивчати,
Бо наука ця потрібна,
А дитина – кожна здібна. (Надія Балюк)
Я досліджую світ: Дякую я вам, малята.
Дуже гарне мови свято!
Нам в дорогу вже пора,-
Скрізь чекає дітвора.
Українська мова: Як парость виноградної лози плекайте мову,
Пильно й ненастанно політь бур’ян.
Чистіша від сльози вона хай буде.
Першокласники: 1. Я – дитина українська,
Вкраїнського роду.
Українці – то є назва
Славного народу.
2. Україна – то край славний
Аж по Чорне море,
3. Україна – то лан пишний,
І степи і гори.
4. І як мені України
5
Щиро не кохати?
5. Мене ненька по вкраїнські
вчила розмовляти.
6. І як мені України
щиро не любити?
Мене вчили по вкраїнські
Господа молити.
7. За свій рідний край і нарід
Я Господа молю:
Зішли, Боже, Україні
І щастя і долю.
Пісня
Рефлексія: Діти оцінюють урок - свято за допомогою паличок Кюізенера (коротких голубих і жовтих). На столі лежать сонечко та хмаринка. Якщо дитині сподобалося, вона кладе жовту паличку як промінець сонця, а якщо ні – як краплину дощу з хмарки.