Урок тренінг
Тема: Пригоди крапельки.
Мета: надати можливість учням поділитися власними міркуваннями про воду; закріпити уявлення про стани води; вчити грати у колективні ігри; виховувати ввічливість і культуру спілкування; заохочувати до занять фізкультурою і спортом.
Навчальні завдання
Наприкінці заняття учні повинні:
Вміти висловлювати власні міркування про воду;
Пояснювати значення води в житті людини;
Вміти висловлювати свою думку, активно взаємодіяти з однокласниками, конструктивно спілкуватися, грати у колективні ігри.
Обладнання і матеріали:
Маркери, олівці, клей;
Скоч, ватман, магніти.
Що підготувати заздалегідь:
Музичній супровід
парасольку
Склянку з чистою водою
Відеопрезентацію про воду
Роздруковані правила роботи в групі
Картки для об’єднання
Зображення сонечка, килим-хмарку
Мікрофон
Хід уроку
Доброго ранку – всіх ми вітаємо!
Доброго дня – усім щастя бажаємо!
В гості до нас краплинка прийшла,
Чисту водичку нам принесла.
( Діти під музику займають місце у тренінговому колі. Вчитель показує склянку з водою та демонструє відео-ролік про воду)
1 Вступна частина
Знайомство
Учні називають своє імя, відновлюють спогадт про воду, де зустрічалися з водою
Правила роботи
Нагадайте, які правила допоможуть нам весело і цікаво мандрувати з крапелькою…
2 Основна частина
Бесіда-діалог
- Коли за вікном похмура погода, темні хмари на небі, що люди беруть із собою, виходячи на вулицю?
- Парасольку. ( вчитель розкриває парасольку)
- Навіщо потрібна парасолька?
- Сховатись, захиститись від дощу.
- Звідкіля під час дощу падають крапельки води на нас?
- З хмар на небі.
- А як ці крапельки опинились на хмарці?
- Пропоную помандрувати разом з крапелькою і дізнатись дещо про її життя.
Робота в групах.
Об’єднати дітей у 4 групи.
- Називаємо водойми з прісною водою: річка, озеро, струмок, джерело.
- Навіщо потрібна людині прісна вода?
- Щоб бути здоровим , сильним, загартованим, слідкувати за своїм тілом.
Кожна група отримує малюнки, на яких вода зображена у певному агрегатному стані.
1 група – вода перебуває у твердому стані;
2 група – вода перебуває у рідкому стані;
3 група – вода перебуває у вигляді пари;
4 група –види водойм
Завдання 1,2,3 групам – визначити агрегатний стан води, спробувати показати його за допомогою рухів, без слів. Інші команди спробують відгадати, про який стан води йдеться.
4 група називає види водойми, демонструючи малюнки з їхнім зображенням. «Бурхливе море» показує за допомогою рухів, інші діти вгадують назву показаної водойми.
Отже вода на Землі може перебувати у 3 різних станах. А як же вона переходить із одного стану в інший?
Гра «Сонечко, хмаринка й краплинка»
Діти під музику вільно рухаються по класній кімнаті ( водичка в рідкому стані) Коли з’являється сонечко зі словами «Сонечко припікає…», діти повинні переміститися на килимок-хмаринку, імітуючи випаровування води. Коли сонечко ховається, крапельки знову під музику починають вільно рухатись, повертаючись з хмаринки-килимка на Землю, імітуючи дощик.
Висновок:
Краплинка перетворилась тому що пригріло Сонечко.
Намалюйте свою пригоду з краплинкою на ватмані.
Гра «Раз-краплинка. Два – краплинка. Три – краплинка.»
Діти вільно рухаються по класній кімнаті, промовляючи слова: «Раз краплинка. Два – сніжинка, імітуючи при цьому або рух крапельки, або сніжинки. На слова Три крижинка учасники гри повинні зупинитися на місці і завмерти у будь якій формі води у твердому стані. Імітуючи предмети, тварин і т.д.
Ведучий вибирає найкращу фігуру. Яка потім водить»
Запитання
- У яких станах перебуває вода?
- Чи знаєте ви гру, в якій водичка перебуває у рідкому стані?
- 3 Заключна частина
Зворотній зв'язок
- Учні по черзі називають. Що їм сподобалось на уроці.
Прощання
- Нумо дружно дітвора,
- Всі гукне «Води ура!
(Промовляючи слова прощання, діти показують, які вони сильні і здорові від того, що дружать з водичкою..)