Узагальнення до розділу 4. Клітини, бактерії, віруси, гриби, рослини і тварини.
Варіант І
Рівень І ( правильна відповідь 1 бал).
1. Як називають найменші одиниці будови і функції організмів?
А тканини Б клітини В системи органів Г органи Д речовини.
2. Обери варіант , у якому перелічено тільки хребетних тварин :
А черви, моллюски, комахи.
Б губки, жалкі, павуки.
В риби, плазуни, ссавці.
Г птахи, ракоподібні, риби.
Д павуки, комахи, земноводні.
3. Обери мікроорганізми, які використовують для виготовлення сирів, кисломолочних продуктів, квашення овочів.
А водорості Б віруси В бактерії Г гриб пеніцил Д гриб мукор.
4. Яка зі зображених рослин належить до голонасінних.
А Б В Г Д Е
Рівень ІІ ( правильна відповідь 1,5 бали).
5. Віднеси зображені об’єкти до відповідних рівнів організації організмів.
А клітина Б тканина В орган Г організм.
1 2 3 4
6. При написанні наукової статті стався збій у програмі і деякі слова було втрачено. Допоможи найковцю відновити текст ( правильна відповідь 2 бали).
Сосна належить до групи ___________________. Листки набули голчастої форми і отримали назву _______________. Розмножується сосна ___________________, яке дозріває у _________________.
Рівень ІІІ ( правильна відповідь 2 бали).
7. Установіть за допомогою букв правильну послідовність дії під час виготовлення препарату шкірки луски цибулі.
А накриваю покривним скельцем шкірку цибулі.
Б підготовлюю предметне скельце , ретельно протерши його серветкою.
В пінцетом знімаю шматок луски цибулі, кладу його в краплю розчину йоду і розправляю.
Г піпеткою наношу на скла 1-2 краплі йоду на скельце.
Рівень ІV ( правильна відповідь 3 бали).
8. Який процес зображено на малюнку? За допомогою кого (чого) здійснюється? Яка біологічна роль цього процесу?
Узагальнення до розділу 4. Клітини, бактерії, віруси, гриби, рослини і тварини.
Варіант ІІ
Рівень І ( правильна відповідь 1 бал).
1. Як називають найбільші одиниці будови і функції організмів?
А тканини Б клітини В системи органів Г органи Д речовини.
2. Обери варіант , у якому перелічено тільки безхребетних тварин.
А черви, моллюски, комахи.
Б ссавці, жалкі, павуки.
В риби, плазуни, земноводні.
Г птахи, черви, моллюски.
Д ракоподібні, комахи, земноводні.
3. Обери мікроорганізми, які використовують для виготовлення антибіотика.
А водорості Б віруси В бактерії Г гриб пеніцил Д гриб мукор.
4. Яка зі зображених рослин належить до мохів.
А Б В Г Д Е
Рівень ІІ ( правильна відповідь 1,5 бали).
5. Віднеси зображені об’єкти до відповідних рівнів організації організмів.
А клітина Б тканина В орган Г організм.
1 2 3 4
6. При написанні наукової статті стався збій у програмі і деякі слова було втрачено. Допоможи найковцю відновити текст ( правильна відповідь 2 бали).
Яблуня належить до групи ____________________. Перенесення пилку на приймочку маточки називається _______________. У рослин цієї групи після заплідненння утворюється орган розмноження _______________ в якому дозрівають ___________________.
Рівень ІІІ ( правильна відповідь 2 бали).
7. Установіть за допомогою букв правильну послідовність дії під час приготування йогурту в домашніх умовах.
А ставлю в тепле місце на 12 годин.
Б готую молоко (нагріваю ).
В купую закваску в аптеці або в магазині.
Г додаю закваску до теплого молока.
Рівень ІV ( правильна відповідь 3 бали).
8. Який процес зображено на малюнку? За допомогою кого (чого) здійснюється? Яка біологічна роль цього процесу?