Інтегрований урок-тренінг, де учні вчаться планувати свої дії, доводити роботу до кінця, усвідомлюють, що здоров'я - це найвища життєва цінність. Вчитель навчає учнів взаємозв'язку організму людини з природним і соціальним середовищем. Під час уроку вчитель проводить різні інтерактивні вправи: "Асоціативний кущ", "Мозковий штурм", "Очікування", ігри, які сприяють розвитку пам'яті, бажання бути здоровим; робота в групах, парах, випереджувальні завдання.; створює проблемні ситуації, для кращого розвитку мислення учнів. Виховує дисциплінованість у школі та вдома.
Урок – тренінг з основ здоров’я
Тема. Розпорядок дня школяра. Порядок і дисципліна.
Мета: Формувати ключові компетентності: вміння вчитися (організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця); загальнокультурна компетентність (духовно – моральні основи життя людини), здоров’язбережувальну компетентність (усвідомлення здоров’я як вищої життєвої цінності; взаємозв’язок організму людини з природним і соціальним середовищем, удосконалення фізичної, соціальної, психічної та духовної складових здоров’я); соціальну компетентність (продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, проявляти ініціативу).
Формувати предметні компетентності: сформувати поняття про розпорядок дня школяра, вчити розуміти роль розпорядку дня для збереження і зміцнення свого здоров’я.
Розвивати пам’ять, мислення, бажання бути здоровим.
Виховувати дисциплінованість у школі та вдома.
Навчальні завдання
Наприкінці уроку учні мають:
Обладнання і матеріали
Що підготувати заздалегідь
Орієнтовна структура тренінгу
№ з/п |
Зміст уроку |
Кількість годин |
1 |
Вступна частина |
5хв. |
2 |
Основна частина |
10 хв. |
3 |
Практична частина |
15 хв. |
4 |
Зворотний зв’язок |
10 хв. |
Хід уроку-тренінгу:
І. Організаційний момент.
1. Привітання.
1. Треба всім нам привітатись: «Добрий день»
Дружньо голосно сказати: «Добрий день»
Вліво вправо повернутись,
Тут і там всім усміхнутись:
«Добрий день».
2. Усі ставайте в коло, діти!
Домовляймось — не шуміти
Працювати час настав.
Тож і ми марно часу не гаємо,
Нашу гру розпочинаємо!
3. Психонастрій
Наші очі на уроці…( дивляться і все бачать)
Вуха… ( уважно слухають і все чують)
Голова…( думає добре і швидко)
4. Тренінг «Сонечко побажань»
У мене в руках макет сонечка. До нього прикріплені жовті стрічки- промінчики утворюють сонечко. Ви по черзі говорите побажання:
Я бажаю,щоб всі були веселі, здорові, щасливі, усміхнені, бадьорі, кмітливі, наполегливі, дружні, ввічливі, працьовиті, охайні, уважні, завзяті, розумні, спортивні, артистичні, співчутливі, подільчиві.
Вчитель: Я бажаю, щоб ваші побажання обов’язково здійснилися!
– Давайте подякуємо один одному за щирі слова оплесками.
ІІ. Очікування.
Вправа «Незакінчене речення».
Вчитель-тренер починає речення «Я чекаю від уроку…»
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. «Мозковий штурм» «Від чого залежить здоров’я людини?».
- А тепер, діти, я пропоную відповісти на запитання:
-Як ви вважаєте, від чого залежить здоров’я кожної людини?
2. Мультфільм «Абетка здоров’я Тітоньки Сови»
- Подивіться і скажіть, що будемо вивчати сьогодні на уроці?
ІІІ. Оголошення теми і мети.
Тема нашого уроку «Режим дня. Порядок і дисципліна.»
1. Правила уроку:
- Яких правил ви повинні дотримуватися на уроці?
Учні:
- Як ви розумієте вислів режим дня?(Відповіді учнів).
3. Гра »Розсипанка»
- Зберіть слова і прочитайте вислів:
Здоров’я - це режим дня (Режим дня – це здоров’я).
Отже, режим дня - це чітке чергування різних видів діяльності активного і пасивного відпочинку,сну,дотримання часових інтервалів.
IV. Основна частина.
1.Загадка.
Немає таких доріг ніде,
Якими він без ніг іде.
Уранці будить маму й тата.
Увечері всіх кличе спати.
Годинни вміє рахувати.(Годинник).
2.Міні-лекція
Вчитель : “Ваш організм працює, як годинник,( демонстрація годинника),а в годиннику стрілочка рухається по-порядку.
Рахуємо: 1, 2,…….12.
Все що робиться по-порядку дуже корисно для нашого здоров’я”.
3.Бесіда
- Як ви вважаєте, чому потрібно дотримуватися розпорядку дня?
- З чого починається ваш день? ( відповіді дітей)
V .Вивчення нового матеріалу.
1.Робота за підручником (с.18-21)
а). Читання й обговорення тексту «Розпорядок дня».
- Вчитель : “Що ви робите у школі”? ( відповіді дітей)
- “Що ви робите після школи”?(відповіді дітей)
Узагальнюючи відповіді дітей, вчитель працює зі стрілочкою годинника та демонстраційними таблицями.
Учитель читає текст, учні доповнюють відповіді.
б). Вправа «Я почну ,а ти продовжуй».
в).Поетична хвилинка .Читання вірша Олега Орача «Галя невстигаля».
-Як ви вважаєте ,чому Галя завжди спізнювалася?
-Чому її прозвали Невстигалею?
2. Робота над текстом «Порядок і дисципліна» с. 22-23
- Ви вже знаєте, що коли ви у школі, існують правила для учнів, які допомагають підтримувати порядок і дисципліну, добре вчитися і бути в безпеці. Їх повинні виконувати всі без винятку учні.
г). Гра «Так чи ні» ? (підручник с. 22)
(- Якщо так-плескаєте в долоні, якщо ні, то тупаєте ногами.)
5. Робота за змістом вірша (читає вчитель)
Вірш « Режим дня киці Любки».
Вранці киця Любка встала,
Ліжечко своє прибрала,
Лапкою промила вічки,
Вушка, носик, шию, щічки.
Вийшла в сад і для порядку
Там зробила фіззарядку.
З’їла на сніданок мишку,
Чисті одягла панчішки,
Перед дзеркалом крутнулась,
Причесалась, усміхнулась
І побігла в школу вчиться.
По обіді Любка-киця,
Пообідавши, гуляє
І батькам допомагає.
І уроки робить киця,
Бо старанна учениця!
Знайде час на все:
Й пограти,
Й відпочити, й почитати.
По вечері киця Любка
Миє лапки, чистить зубки
І слухняно о дев’ятій
В ліжечко лягає спати.
5. Вправа «Мозковий штурм»
- Про які режимні моменти дня киці-Любки, говориться у вірші.
V. Фізкультхвилинка «Киця Любка».
Киця Любка піднялася
І до сонця потяглась
Лапками вмивалася
Гарно посміхалася….
VI. Закріплення вивченого.
1.Створення проблемної ситуації.
- Послухайте розповідь про дівчинку і скажіть ,чи реальна така історія.
У 8 років дівчинка вчиться у 4 класі. Досконало знає англійську мову,шкільні предмети знає на високому рівні,вчиться у музичній школі,займається танцями ,легкою атлетикою….
2.Розв’язання проблемної ситуації.
- Як ви вважаєте, чому дівчинка така маленька, а вже ходить до 4 класу?
3.Розповідь учителя.
- Така дівчинка існує насправді. Її звати Настя Марчук,живе вона в Одесі. Зараз їй 14 років. Однолітки Насті Тільки закінчили 8 класів,а вона вже студентка університету. Настуня бере участь у міжнародних конкурсах математиків,перекладачів , «Довга коса-дівоча краса» (де стала переможцем) Як можна все встигнути? У сім’ї Насті кожен день розписаний по хвилинах. Прокидаються раненько ,а спати лягають рівно о 9- й годині вечора. Переглядом телепередач не зловживають, віддають перевагу інтелектуальним програмам.
Тому брат Андрійко, якому десять років,дуже любить математику,захоплюється історією,встигає відвідувати спортшколу і займатися музикою. А 8- річна сестричка Даринка із задоволенням вивчає математику,природознавство,рідну мову, займається спортом, балетом, музикою і малюванням.
Отже, якщо хочеш багато знати й вміти, потрібно правильно спланувати свій час і дуже хотіти, щоб прагнення і мрії здійснювалися.
4. Теоретичні відомості (робота з таблицею)
- Додержування розпорядку дня сприяє збереженню здоров’я. Якщо хочеш бути здоровим, додержуйся порад.
Спи не менше 9 годин. Вживай їжу завжди в один і той самий час. Вчасно виходь до школи, ніколи не запізнюйся.
VII. .Практична робота. (Робота в групах)
І група.
- Деякі учні нашого класу запізнюються на зарядку. Що ми їм порадимо….
ІІ група. Допишіть.
Перед виконанням домашніх завдань ____________….
Роби домашні завдання в ___________________________.
Перед сном гуляй на свіжому ______________– це корисно.
Лягай спати завжди о _____ .
ІІІ група. Скласти розпорядок дня за допомогою малюнків.
VIII. Тестові завдання
Тести
А) Щоб усе встигати,
Б) Щоб нічого не встигати;
В) Щоб зберегти здоров’я;
Г) Щоб утратити здоров’я.
__ Підйом __Уроки в школі __ Виконання домашніх завдань
__Обід __ Відпочинок __ Заняття за інтересами.
__ Сніданок __ Вечеря __Сон
7.Перегляд мультфільму «Абетка здоров’я».
IX. Заключна частина.
1. Чи збулися ваші очікування?
- У нас на дошці є Дерево Життя. Прикріпіть на ньому осінні листочки, кому урок сподобався, хто взяв для себе щось корисне і повчальне.
2. Висновок.
Роби все вчасно в установленому порядку.
Учися користуватися годинником.
3. Гра «Прощання».
Учні стають в коло і передають один одному м’яч, повторюють пам’ятку
Пам’ятка- звертання
Вчитель:
Пам’ятайте , діти милі:
Щоб ніколи не хворіти,
Слід зарядку всім робити
І по розпорядку жити .
Діти: Пам’ятаймо і ми змалку:
Хто живе по розпорядку,
Той міцне здоров’я має
І робити все встигає.
Всі: «Нині, завтра і завжди бажаємо один одному бути здоровим!»
4. Пісня про Кицю.