Підготувала:
вчитель початкових класів
Панікаревич І.В.
Тема: Постава і здоров’я
Мета: підвищити рівень інформованості і розширити знання учнів щодо впливу постави людини на її здоров’я; розвивати вміння виконувати вправи для формування правильної постави; формувати розуміння важливості збереження правильної постави як запоруки міцного здоров’я.
Навчальні завдання:
Наприкінці заняття учні мають:
Обладнання:
зошит «Фізкультуркін у спортивній країні», м’яч.
Орієнтовний план уроку
№ з/п |
Назва |
Час проведення |
1. |
Вступна частина |
5 хв |
2. |
Основна частина |
15 хв |
3. |
Робота в колі |
15 хв |
4. |
Заключна частина |
5 хв |
Знайомство
Учні по черзі передають один одному м’яч зі словами « Фізичні вправи допомагають мені …»
Інтерактивний прийом «Мікрофон»
— Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Яку інформацію про збереження постави вам хотілося б дізнатися?
Інформаційне повідомлення
Постава — це вміння без особливої напруги утримувати своє тіло та зберігати правильну позу в різних положеннях:сидячи, під час ходьби та ігор.
Найважливішою умовою правильної постави є нормальний розвиток хребта. Якщо положення тіла правильне, то будь-яких негативних змін у стані здоров’я людини не відбувається.
Із правильною поставою фігура людини виглядає гарною, стрункою, а хода — легкою і пружною. І навпаки, часто ми бачимо людей різного віку, фігуру і загальний вигляд яких псує сутула спина, плечі «коромислом», опущена під час ходьби голова.
Ознаки правильної постави:
-пряме положення голови;
-однаковий рівень надпліччів, лопаток;
-однакова довжина відстані від вуха до плечового суглоба справа та зліва;
-рівномірно виражені фізіологічні вигини хребта.
(Учні разом з учителем називають можливі причини порушень постави: тривале перебування в незручному положенні; робота за столом із постійно нахиленою головою;сидіння на незручних меблях не за зростом; недостатня освітленість робочого місця;недостатня кількість фізичних навантажень (гіподинамія); слабкість м’язів, що утримують вертикальне положення хребта; незручний одяг.
Повідомлення
Щоб попередити порушення постави, викривлення хребта, у підлітковому віці потрібно також дотримуватися таких правил:
Руханка «Зайченята»
Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)
Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)
Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)
Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)
Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)
Так — так — так! (стрибають на місці).
Робота у колі
ВПРАВА «Перевір свою поставу»
Вправи для формування постави.
Робота з зошитом с.14
(Учні разом з вчителем читають про Сашка Сколіозкіна, обговорюють його хворобу та причини її виникнення. Записують у зошит.)
Руханка
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
Учні по черзі називають правила збереження правильної постави; показують будь – яку вправу для формування правильної постави.