Урок - тренінг у 3 класі "Постава і здоров’я"

Про матеріал
Мета: підвищити рівень інформованості і розширити знання учнів щодо впливу постави людини на її здоров’я; розвивати вміння виконувати вправи для формування правильної постави; формувати розуміння важливості збереження правильної постави як запоруки міцного здоров’я.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель початкових класів

Панікаревич І.В.

 

 

 

Тема: Постава і здоров’я

Мета: підвищити рівень інформованості і розширити знання учнів щодо впливу постави людини на її здоров’я;  розвивати вміння виконувати вправи для формування правильної постави; формувати розуміння важливості збереження правильної постави як запоруки міцного здоров’я.

Навчальні завдання:

Наприкінці заняття учні мають:

  • Знати, як постава впливає на здоров’я;
  • Вміти виконувати вправи для поліпшення постави;
  • Пояснити важливість збереження правильної постави.

Обладнання:

зошит «Фізкультуркін у спортивній країні», м’яч.

Орієнтовний план уроку

з/п

Назва

Час проведення

1.

Вступна частина

5 хв

2.

Основна частина

15 хв

3.

Робота в колі

15 хв

4.

Заключна частина

5 хв

 

  1. Вступна частина

Знайомство

Учні по черзі передають один одному м’яч зі словами « Фізичні вправи допомагають мені …»

  1. Основна частина

Інтерактивний прийом «Мікрофон»

— Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Яку інформацію про збереження         постави вам хотілося б дізнатися?

Інформаційне повідомлення

Постава — це вміння без особливої напруги утримувати своє тіло та зберігати             правильну позу в різних положеннях:сидячи, під час ходьби та ігор.

 

 

Найважливішою умовою правильної постави є нормальний розвиток хребта.   Якщо положення тіла правильне, то будь-яких негативних змін у стані здоров’я людини не відбувається.

Із правильною поставою фігура людини виглядає гарною, стрункою, а хода — легкою і пружною. І навпаки, часто ми бачимо людей різного віку, фігуру і загальний вигляд яких псує сутула спина, плечі «коромислом», опущена під час ходьби голова.

Ознаки правильної постави:

-„„пряме положення голови;

-„„однаковий рівень надпліччів, лопаток;

-„„однакова довжина відстані від вуха до плечового суглоба справа та зліва;

-„„рівномірно виражені фізіологічні вигини хребта.

(Учні разом з учителем називають можливі причини порушень постави: тривале перебування в незручному положенні; робота за столом із постійно нахиленою головою;„сидіння на незручних меблях не за зростом; недостатня освітленість робочого місця;„недостатня кількість фізичних навантажень (гіподинамія); слабкість м’язів, що утримують вертикальне положення хребта; незручний одяг.

Повідомлення

Щоб попередити порушення постави, викривлення хребта, у підлітко­вому віці потрібно також дотримуватися таких правил:

  • навантаження повинне бути на обидві сторони тіла (найкращим є носіння книжок у ранці);
  • щоденна ранкова гімнастика;
  • систематичне заняття фізкультурою;
  • участь у спортивних секціях;
  • уникнення асиметричних і довготривалих навантажень (сидіння за партою, шиття, робота за комп'ютером.

 

Руханка «Зайченята»

          Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)

          Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)

         Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)

         Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)

         Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)

         Так — так — так! (стрибають на місці).

 

 

 

Робота у колі

 

ВПРАВА  «Перевір свою поставу»

  •              Встаньте. Опустіть руки. Розправте плечі. Уявіть собі, що ви ростете вгору. Ви лічите до десяти і тягнетеся вгору, напружуючи м’язи спини. Розслабте м’язи. Потім знову потягніться вгору.
  •              Візьміть один зі своїх підручників і покладіть його на голову. Опустіть руки. Розправте плечі. Стійте так, щоб не впустити підручник, рахуючи до десяти. Зробіть два кроки вперед і два кроки назад, так щоб не впустити підручник.
  •         Встаньте. Розведіть руки в сторони долонями донизу. Уявіть собі, що по всій довжині під рукою є опора. Зіпріться на неї, напружуючи м’язи спини. Полічіть до п’яти. Розслабте м’язи. Повторіть вправу.
  •                  Перевір свою поставу відомим способом: стати біля стіни, визначити,  якими частинами тіла ви торкаєтеся її. Норма: потилиця, лопатки, сідниці, литки, задня частина п’ят.

 

Вправи для формування постави.

  1. Початкове положення — стоячи, ноги на ширині плечей, руки витягнуті вгору. Нахилитися вперед, руки торкаються підлоги якнайдалі за ногами. Повторити 5–6 разів.
  2. Початкове положення — стоячи, ноги на ширині плечей, права рука на поясі, ліва над головою долонею усередину.
  3. Нахилити тулуб вправо, одночасно відставляючи праву ногу в бік на носок. Те ж саме в лівий бік. Повторити 8–10 разів.
  4. Ноги на ширині плечей, руки витягнуті вгору. Виконувати обертання тулуба.
  5. Намагайтеся затримати на кілька секунд положення максимального відхилення тулуба в кожний бік. Повторити кілька разів у кожний бік.
  6.  Стати на коліна та долоньки, опустити голову вниз, розправити плечі      та вигнути дугою спину, а потім підняти голову та прогнути спину, наче кішечка.

 

Робота з зошитом с.14

(Учні разом з вчителем читають про Сашка Сколіозкіна, обговорюють його хворобу та причини її виникнення. Записують у зошит.)

Руханка

Руки в сторони та вгору —

 На носочки піднялись.

 Підніми голівку вгору —

 Й на долоньки подивись.

 Присідати ми почнемо,

 Добре ноги розімнемо.

 Раз — присіли, руки прямо.

 Встали — знову все так само.

 Повертаємося вправно,

 Все виконуємо гарно.

 Вліво-вправо повернулись

 І сусіду усміхнулись.

 

  1. Заключна частина

Учні по черзі називають правила збереження правильної постави; показують будь – яку вправу для формування правильної постави.

 

C:\Users\Admin\Desktop\28926561_310_430.jpg 

docx
Додано
26 лютого 2021
Переглядів
416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку