Соснівська філія опорного навчального закладу
« загальноосвітня школа I –III ступенів с. Пнівне»
Підготувала:
Вчитель фізичної культури
Пігулко І. В.
2020 р.
Тема. «Це потрібно дітям знати – як по місту крокувати»
Мета. Повторити і закріпити за допомогою ігор знання, вміння і навички вихованців з правил дорожнього руху; навчити їх використовувати набуті знання вміння і навички в реальних умовах; формувати вміння знаходити правильне рішення в нестандартних ситуаціях.
Обладнання. Скакалки, демонстраційний матеріал «Дорожні знаки», макет світлофора,макет машини, плакати, дидактичний матеріал, таблиці, малюнок, свисток, прапорці червоні, диплом «Клас зразкових пішоходів», медаль «Пішохід-відмінник».
Хід заняття
Пропоную кожному назвати своє ім’я і продовжити фразу: «Я … думаю, що дорога – це …»
Вправа «Асоціативний кущ»
(Назвати асоціації зі словом «дорога»)\
(Діти називають гілочки куща. Вихователь записує на дошці і підводить підсумки)
Жодна машина не може пересуватися без допомоги людини.
Тому приступаємо до наступного завдання.
Вправа «Хто керує цим видом транспорту»?
Назвіть професії людей, які керують цим видом транспорту (вихователь називає і показує на малюнку)
Автобус – водій автобуса.
Велосипед – велосипедист.
Мотоцикл – мотоцикліст.
Поїзд – машиніст.
Літак – льотчик.
Трактор – тракторист.
Підйомний кран – кранівник.
Легковий автомобіль, обладнаний як таксі – таксист.
Гра «Уважний пішохід»
Інвентар:зображення пішохідної доріжки, гімнастична лава, дорожні знаки « пішохідний перехід», « надземний перехід», « рух пішоходів заборонений»
Знаки і спортивний інвентар розставлені в такому порядку:
« пішохідний перехід» - пішохідна доріжка,
« надземний перехід» - гімнастична лава,
Знак « рух пішоходів заборонено».
Правила: за сигналом діти починають рухатися по пішохідній доріжці маленькими кроками, біжать по гімнастичній лаві, і добігши до знаку « рух пішоходів заборонено» повертаються назад за ним наступний і так далі.
Гра «Вантажівки»
Правила: Гравці тримають у руках автомобільні рулі - це вантажівки. Їм необхідно доставити терміновий вантаж. На голові у кожного покладено невеликий мішечок з тирсою або піском. Хто зможе бігти так швидко, щоб обігнати всіх своїх суперників і не упустити вантаж - цей мішечок?
Гра «Умілий пішохід»
На відстані 60 см паралельно один одному кладуться два шнура завдовжки близько 5 м. Треба пройти із зав'язаними очима між ними по доріжці.
Варіант 2. З двох шнурів роблять два кола: зовнішнє і внутрішнє. Відстань між ними 1 метр. Потрібно із зав'язаними очима пройти по колу між шнурами.
Вчитель: діти, світлофор Моргайко приніс нам дуже цікаві завдання.
(практична робота у групах)
Гра « Збери світлофора»
Діти швидко і правильно повинні наклеїти кольори світлофора на макет в правильному порядку.
Гра « Спритний пішохід»
Діти по черзі проходять перехрестя. Перейти – означає прострибати по кольорових « ніжках» в заданому кольоровому порядку.
Гра «Сигнали світлофора»
(Учні стоять у колоні один за одним і рухають в обхід по залі кроком), за сигналом вчителя діти виконують завдання:
на зелений – біжать;
на червоний – стоять на місці;
на жовтий – ідуть кроком.
(Той, хто помилився, вибуває з гри)
Чого вчить нас ця гра? ( Бути уважними)
Завершальна гра «Подорож до країни Безпеки»
) Маленькі будиночки містом біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.
(Автобус, трамвай)
2) Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
Підморгне червоним оком – стоїмо.
(світлофор)
3) Я не їм вівса, ні сіна,
Дайте випити бензину,
Усіх коней обжену,
Кого хоч наздожену.
(Машина)
4) Два брати попереду біжать,
А два позаду наздоганяють.
(Колеса)
5) Двоє ніг у швидкого коня,
Має він одне око і роги.
Я катаюсь на ньому щодня,
Хоч і добре натомлюю ноги.
(Велосипед)
Підсумок уроку: ви всі дуже гарно працювали. Я вважаю, що ви, діти, не просто по грали в ігри на уроці, ви вчилися дотримуватись правил дорожнього руху, правил переходу доріг і кожен з вас буде самим дисциплінованим пішоходом.
Нагородження медалями.