Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Урок - тренінг з основ здоров'я

Про матеріал
Батьки, привівши дітей до школи, прагнуть бачити їх успішними. При цьому вони забувають, що успіх залежить у житті не тільки від здібностей, міцних знань, але і від стану здоров’я людини. Здорова дитина швидше засвоїть матеріал, не прикладаючи для цього великих зусиль, в порівнянні з хворою.
Перегляд файлу

УРОК-ТРЕНІНГ З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я У 3 КЛАСІ

Тема. Дружна родина. Родинні стосунки. Взаємодопомога членів родини

Мета:

  • формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із поняттям «щаслива родина»; учити поважати її членів; формувати свідоме ставлення до розподілу сімейних обов’язків; учити слухати і розуміти мовлення інших; розвивати вміння пояснювати, чому слід зважати на те, що об’єднує, а не роз’єднує людей; виховувати чуйність, розуміння інших; виховувати повагу до членів родини, історії, традицій своєї родини;
  • y формування ключових компетентностей:
  • уміння вчитися: удосконалювати володіння вміннями й навичками самоконтролю та самооцінки, дотримання правил ефективного спілкування, уміння ввічливо попросити про послугу чи допомогу;
  • загальнокультурної: формувати моральні якості, культуру міжособистісних взаємин;
  • здоров’язбережувальної: удосконалювати фізичну, соціальну, психічну та духовну складові здоров’я;
  • соціальної: учити виконувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі.

Обладнання: малюнок зимової галявини, шаблони сніжинок, підручник «Основи здоров’я», ноутбук, різнокольорові смайлики, конверти, завдання для груп, плакати, олівці, малюнки до свят.

 

ХІД УРОКУ-ТРЕНІНГУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Привітання

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

На сусіда подивіться

Йому також посміхніться.

Ну а зараз всі сідаймо

 І урок розпочинаймо.

- Діти, давайте піднімемо руки долоньками вгору. Привітаємося до сонечка, яке не дарує вам в холодну пору багато тепла, але дарує нам посмішку і гарний настрій. А коли буде гарний настрій, то і буде у вас міцне здоров’я. Адже здоров’я – найбільший скарб у житті. Бережіть його! Коли ти здоровий, легко впораєшся з будь-якою справою. Купити здоров’я неможливо. Його потрібно зберігати і зміцнювати.

2. Знайомство

Вправа «Про мене сказали б …»

Учасники сидять у колі, кожен по черзі говорить фразу, яка розпочинається зі слів «Моя мама сказала б про мене, що …». Вправу починає тренер.

3. Зворотний зв`язок

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

- Про що ми говорили на минулому уроці?

- Який колектив можна назвати дружним?

- А що ми можемо робити для того, щоб наш клас був дружній?

4. Повторення правил 

1. Бути толерантними.

2. Не критикувати, а допомагати.

3. Один говорить – всі слухають.

4. Правило піднятої руки.

5. Бути активним і позитивним.

5. Очікування

     На дошці зимова галявина (див. додаток до уроку).  Кожен учень прикріплює на галявину сніжинку і говорить , що він очікує від уроку ( діти сідають в коло).

6. Актуалізація теми уроку-тренінгу

- За вікном пролітають сніжинки. Надворі холодно. Діти, де ви відчуваєте тепло і затишок? (Відповіді дітей)

- Дійсно, рідна домівка затишна і безпечна. Поруч з рідними людьми ми відчуваємо любов, турботу, вони дарують нам тепло і допомагають у скрутну хвилину.

- А зараз послухайте вірш, та здогадайтесь, про що ми будемо говорити сьогодні на уроці. (Слухання вірша Н. Чемерис «Що таке сім’я»)

Розкажу вам, друзі, я,
Що таке моя сім’я.
Разом дружно проживаємо
І пісні про це співаємо.

Люба матінко моя —
Як пишаюсь нею я!
В неї рук золотії.
Серцем кожного зігріє.

Тато сильний і завзятий —
Він господар в нашій хаті.
Все майструє, все ладнає,
Бо для всього хист він має.

Дід і бабця — у пошані,
Вони праці ветерани.
Всіх онуків міцно люблять.
І як пташенят голублять.

Є у мене ще й брати —
Кращих в світі не знайти.
Ось і вийшло всіх сім «я»
Знайте, це моя сім’я.

- Що ви розумієте під словами сімя, родина?

7. Повідомлення теми

- Так, ми будемо говорити про ваші родини, про значення їх для кожного з нас, про поважливе ставлення до кожного члена родини, про обов`язки членів родини.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Теоретична частина

1. Міні-лекція

- «Сім’я» - це слово ми чуємо з раннього дитинства. Це ті, кого ми любимо, про кого піклуємося,   кому бажаємо здоров’я, щастя і  добра. У житті кожної людини родина займає особливе місце.  Слово  «сім’я»   звичне  і  приємне. Промовляючи його, ми одразу ж згадуємо маму, тата, дідусів, бабусь, сестричок і братиків. Сім’ї бувають різні: в одних є і мама, і тато, в інших лише один із батьків. Не в усіх є бабусі й дідусі, братики і сестрички. Є сім’ї, у яких живуть усиновлені діти або діти живуть з бабусею чи дідусем, іншими родичами.

       Сім’я — це найцінніше, що має людина. Кожен почувається щасливим, коли в родинні взаємини дружні, а члени сім’ї здорові. Дружна сім’я – це сім’я в якій панують доброзичливі стосунки, всі розуміють одне одного, поважають і допомагають.  У такій сім’ї дорослі піклуються про дітей, а діти й онуки з повагою і пошаною ставляться до старших, прислухаються до їхніх порад. Любіть і поважайте свою сім’ю, родину, допомагайте кожному.

      У сімї, де всі допомагають один одному, завжди панують добробут і здоровя.

2. Робота за підручником

-  Розгорніть с. 56 підручника. Назвіть склад сім’ї на кожній світлині.

3. Гра «Чи знаю я свою сімю»

Учні по черзі відповідають на запитання

  • Якого кольору волосся у твоєї мами?
  • Коли день народження тата?
  • Коли день народження мами?
  • Яке у вашій родині улюблене сімейне свято?
  • Якого кольору очі у твого тата?
  • Чи є у тебе бабуся, дідусь? Як їх звати?

Висновок.

      Я рада, що ви добре знаєте свою сім’ю, а що призабули, то неодмінно поцікавтеся, повернувшись сьогодні додому. Вашим батькам буде приємно.

4. Руханка «Ми йдемо»

Діти стоять в колі. Всі разом повторюють слова і починають йти по колу:

- Ми йдемо шукати друга (3 рази).

Говорячи наступну репліку, зупиняються і через одного повертаються лицем до сусіда:

- Зупинились, подивились.

І далі виконують команди:

„Долоньки  - до долоньок”.

Продовжують рух в іншу сторону, повторюючи слова і команди.

- Ми йдемо шукати друга (3 рази).

- Зупинились, подивились.

„Долоньки  - до долоньок”.

„П`ятки – до п`ятки”.

Продовжують рух і доповнюють поступово команди:

„Плече – до плеча”.

„Вушко – до вушка”.

„Носик – до носика”.

2. Практична частина

1. Робота в групах

-  Слово батьків або старших у родині було законом для молодших. Вони вже з малку мали свої обов’язки, вчилися різної роботи, посильно працювати.

     Об’єднайтесь у дві групи (хлопчики і дівчатка). Напишіть якомога більше своїх домашніх обов’язків. Прочитайте, що ви написали,і підкресліть ті обов’язки, які є спільними для хлопчиків і дівчаток.

      Поміркуйте, чи можуть дівчатка виконувати домашні справи хлопчиків, і навпаки.

Висновок.

     Хлопчики і дівчатка можуть мати спільні домашні обов’язки.

 

2. Творче завдання

- Збери прислів’я і поясни його значення.

(Діти об’єднуються в три групи за кольором смайликів. В кожного на парті лежить смайлик для позначення настрою в кінці уроку. Тренер роздає конверти зі словами для прислів’їв.)

 

І Група -                           неньку,         скрізь         Шануй        тобі         й    

                                           гладенько.          батька           буде 

 

 

ІІ Група -                          заболить        у         серце.        У        матері –   

                                           дитини          пальчик,

 

 

ІІІ Група -                          між         водою.         собою,         Живуть         з

                                            риба         як    

 

3. Руханка

(Відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=SYolD57aGLI  )

4. Робота в групах

- У кожній сімї є свої традиції і правила. Уже наближається час зимових свят. Сьогодні ви в групах спробуєте відобразити традиції їх святкування.

І Група – Свято Святого Миколая

ІІ Група – Новий рік

ІІІ Група – Різдво

(Створення плакатів, з допомогою правил та малюнків(див. додаток до уроку). Конверти з малюнками додаються, потрібно вибрати ті, що підходять до даного свята.)

 

 

5. Презентація робіт

Висновок.

      Сімейні традиції і правила – це те, що робить кожну родину особливою. Нерідко ми живемо за цими правилами, навіть не помічаючи їх.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Рефлексія

- Чи здійснилися ваші очікування? Позначте свій настрій протягом уроку.

- Що запам`яталося найбільше?

- Яке значення для людини має сім`я?

2. Прощання

Усі діти беруться за руки і проговорюють слова: «Я бажаю здоров’я родині своїй і кожній родині, що є на Землі».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки до уроку-тренінгу №3

Додаток до вправи «Очікування»

 

Пов’язане зображення

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки сніжинок"

Додаток до роботи в группах

 

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки святого миколая"     Пов’язане зображення      Пов’язане зображення

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки торби з подарунками"        Пов’язане зображення      Пов’язане зображення

Пов’язане зображення        C:\Users\Ніна\Pictures\Колекція кліпів (Microsoft)\5bf57eeab1453309433823.png

 

 

 

  Пов’язане зображення          Результат пошуку зображень за запитом "кутя"

 

 

Пов’язане зображення       Результат пошуку зображень за запитом "вертеп"

 

 

Пов’язане зображення          Пов’язане зображення

docx
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
31 серпня 2019
Переглядів
727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку