Тема. Не можна брати чуже.
Мета: довести учням, що в жодному разі не можна брати чуже; сприяти формуванню прагнення керуватися у своєму житті цим правилом; виховувати повагу до чужої та своєї власності.
Обладнання: тестові завдання презентація до уроку, картки для роботи з дитиною ООП
Хід уроку
|
Для дитини з ООП (умовні позначення: вади слуху –С., порушення інтелекту – І., порушення мовлення- М., порушення зору –З. порушення опорно-рухового апарату- О\Р.) |
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
— Якщо ти знаєш, що товариш обманює вчителя, ти: а) повідомиш учителя; б) розкажеш усім однокласникам; в) поговориш із товаришем про його вчинок.
2. Гра «Правильний вибір» — Підкресліть позитивні якості людини: Щедрість, скупість, ввічливість, працьовитість, делікатність, улесливість, жадібність, справедливість, агресивність, доброта, брехливість. |
1.С.-працює з усіма З- працює в парі з однокласником І.м.о\р- читає асистент
З. – в парі з однокласником о\р – слова з віконечками – потавити галочку і.м.- 6 слів для опрацювання Щедрість, скупість, працьовитість, агресивність, доброта, брехливість. |
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, чому в жодному разі не можна брати чуже. |
|
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (г. 90-91) — Прочитайте текст з дитячої читанки «Вінок» на с. 90-91 і поділіться своїми думками щодо прочитаного. — Про кого ви прочитали? — Розкажіть, що трапилося з Федьком. — Поясніть слова коваля: «Чуже добро пече руки». — Виберіть з поданих слів слова, які характеризують Федька: злодій, пустун, бережливий. Поясніть свій вибір.
Робота в групі — Чи траплялося комусь із вас бути жертвою злодія? Якщо так, то що ви відчували? Обговоріть такі ситуації.
Практичне завдання Виготовте стіннівку «Наш клас», щоб вітати однокласників з різними по діями (перемогою в змаганнях, успіхами в навчанні тощо). |
С. учні читають самостійно і С. також
І.м.о\р.- Про кого ми прочитали? — Розкажіть, що трапилося з Федьком. о\р. — Поясніть слова коваля: «Чуже добро пече руки».
— Виберіть з поданих слів слова, які характеризують Федька: злодій, пустун, бережливий. Поясніть свій вибір.
Пр.завдання Учні праюють групами З. виготовляє прикраси технікою оригамі. С.табличка Виготовляємо стінівку для привітань м.і.о\р.- працюють разом з учнями (виготовляють аплікації до стінівки(можна оригамі)
|
https://www.youtube.com/watch?v=7V2ZmuWXE00 весела маша https://www.youtube.com/watch?v=qEO6sV2RcEA |
С.І.м.- виконують за вчителем З. –вчитель озвучує показ Крокуємо на місці руки на поясі до половини потім присідаємо з поворотом вправо-вліво(приспів) Права рука вперед –згинаємо в лікті до плеча Ліва рука вперед, згинаємо до плеча(зміна рук почергова) Знову крокуємо на приспів. Руки на пояс нахили вправо-вліво Вперед –назад Стрибки на одній нозі і на другій змінно на приспів Граємо на піаніно – руки витягнуті вперед о\р.- допомагає асистент під час крокування учнів –рухає візок |
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Гра - Вправа «Таємниця» Кожен отримує аркуш паперу. Вчитель нагадує про те, що кожен із учнів має певні таємниці і не хоче, щоб вони стали відомі іншим. Наприклад: ми користувалися не своїми речами, без дозволу брали чужі речі, пліткували про кращого друга тощо. Це може статися з кожним: з ким - частіше, а з ким - дуже рідко, але це трапляється. Прошу описати на папері одну таку подію. (слідкує асистент) Після того, як учні напишуть - дуже щільно скласти цей папірець, перегнувши декілька разів, щоб не було видно, що саме написано, і покласти перед собою на зошит. Після цього всім учням вчитель пропонує вийти із-за парт і стати в коло. Вчитель пояснює , що зараз кожен має сісти за парту , але сідати на соє місце не можна . Сідаємо за парту, руки зчіпляємо за спиною в замок. (асистент допомагає слідкувати, щоб діти не чіпляли «таємниці») Обговорення. - Що Ви зараз відчуваєте? - Чи можете ви визначити, де знаходиться ваша таємниця? Прошу взяти чужий папірець зі стільця, на якому він зараз опинився. Не треба його розгортати! Учасники лише беруть у руки папірці з чужими таємницями.( це якщо діти добре слухають вчителя) - Що ви відчуваєте тепер? Чи хотіли б ви, щоб зараз хтось прочитав зміст того, що написано на папері- вашу таємницю? Звісно, ніхто цього не бажає. А кому можна довірити свою таємницю, розповісти про неї? Як ви думаєте, розголошувати чужі таємниці можна? Чи можемо ми сказати, що це неправильно , так ніби від тебе вкрали частинку тебе? Чи будете ви товаришувати з тим, хто не вміє берегти таємниці? А зараз всі вийдіть із-за парт до мене, станьте в коло. А якщо ви зробили щось погане користувалися не своїми речами, без дозволу брали чужі речі, пліткували про кращого друга чи можна виправити цю ситуацію? Як? Зараз поверніться на свої робочі місця і можете «знищити свою таємницю»( розірвати, зім’яти, замалювати) і відправити в кошик зі сміттям.(асистент дає кошик)
Увага! Уважно слідкую, щоб учасники навіть випадково не дізналися про зміст написаного на папірцях. Одразу після завершення вправи всі папірці збираються і на очах учасників знищуються або скидаються в кошик для сміття. Це необхідно зробити, адже кожен учасник повинен бути впевненим: його таємниця не стала відома іншим.
2. Робота в групах - учням пропоную об’єднатися в групи за кольором звороту листочків за яких зображена частинка пазлу ( пазли роздруковані на кольорових листочка жовтий , блакитний і білий). Коли учні об’єдналися , потрібно скласти пазл і відгадати казку(якщо складно взяти картинку де написана назва казки , учням потрібно пояснити). Пояснити чому саме ця казка і хто в ній взяв чуже? Групи презентують свою казку.
Лисичка обманула котиків і з’їла весь шматок сиру, поки «ділила» його на два однакових шматочки. (Трапляються випадки, коли хтось намагається заволодіти чужим здобутком, вдаючись до хитрощів та обману, тому не всім людям можна довіряти.)
Коза оселилася в хатці Зайчика і не пускала його до оселі. (І в реальному житті буває так, що хтось хоче нечесним шляхом заволодіти чужим майном.)
Дівчинка без дозволу зайшла до чужої хатинки і користувалася чужими речами. Дівчинка їла з чужого посуду. (Не можна без дозволу брати чужі харчі.)
|
З. – слухає завдання написати допомагає асистент або пише сам. С.- індивідуальна картка Кожен має певні таємниці. Наприклад: ми користувалися не своїми речами, без дозволу брали чужі речі, пліткували про кращого друга тощо Прошу записати на папері одну таку подію. Після того дуже щільно скласти цей папірець, перегнувши декілька разів, щоб не було видно, що написано, і покласти перед собою на зошит. (може озвучити асистент або може бути начитано на диктофон) М.і.о\р.- допомагаю у виконанні, поки інші діти пишуть таємниці (При зміні парти допомагає асистент зайняти місце)
З.- асистент допомагає знайти групу. Учень приймає обговорення у групі казки. С. табличка Об’єднуємося в групи або піктограма (д2)за кольором пазлу
|
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ — Що нового ви дізналися на уроці? — Що вас найбільше вразило? Що я візьму із собою. Необхідні матеріали: аркуш ватману, маркер – Стікери- листи паперу, нарізані у вигляді речей. Ця вправа є завершальною. Малюю валізу та завчасно з паперу вирізаю різноманітні речі (книги, плаття, спідниці, штанці, сорочки та ін.) Роздаю їх учням (допомагає асистент).Учні повинні написати(намалювати), що вони візьмуть із собою з цього уроку. Потім кожен оголошує свої думки та кладуть уявні речі в уявну валізу.(за економії часу можна коли один учень зачитає свій багаж, запитати хто ще написав те саме – ви також можете наклеїти на валізу, наступний….. поки не наклеять всі. |
З. – допомагає записати асистент або пропоную скласти книжку, якщо казка, сорочка –якщо робота в групі, спідничка- робота з таємницею, штанці – руханка. (ці речі зроблені з цупкого товстішого паперу) С. картка пише з іншими учнями М.і.о\р.- обирають відповідний одяг (варіант як для З.) |
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 90-91. Розповісти вдома батькам про що дізналися на уроці. |
|
Групова робота
Робота в парі
Додаток 1
Лисичка –суддя.
Коза –Дереза
Три ведмежі