Урок – узагальнення
Тема: « Узагальнення знань з теми « Основні класи неорганічних сполук».
Мета: закріпити знання про склад оксидів, основ, кислот, солей, їх фізичні та хімічні властивості; продовжити формування вміння писати рівняння реакцій, розв’язування задач; розвивати пам’ять, логічне мислення, уміння нестандартно мислити; виховути творчий підхід до навчання, культуру колективної праці.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань
Форма уроку: урок – змагання
Хід уроку
І Організаційний момент
Вже дзвінок нам дав сигнал
Працювати час настав
То ж і ми часу негаймо,
Працювати починаймо.
Із щирим привітом,
Із лагідним словом,
Я вас привітати готова!
В народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що Ви як і ми раді гостям. Давайте їх привітаємо ласкавими усмішками.
Всі сідайте тихо діти,
Домовляймось не шуміти, гарно руки піднімати, на уроці не дрімати!
Працювати всім старанно, щоб почути у кінці
Всі ви просто молодці!
Клас ділимо на команди.( За допомогою кольорових стрічок, на звороті яких написані формули сполук, ділимо клас на команди.)
Представлення команд
Група «Оксиди»
Познайомтесь – ми оксиди,
Складні, важливі речовини,
Без оксидів вам не жити,
Вам без нас води не пити,
По пісочку не ходити
І багаття не палити.
Родичів багато маєм,
Радо ми їх всі вітаєм.
Ой, чи живі, чи здорові,
Родичі ви оксидові?
Адже знаєш, що кислоти –
Оксидові дяді й тьоті,
Вони з оксидів утворились,
Як водиці ті напились.
І основи теж нам рідні,
Всі нащадки то оксидні,
Солі – внуки оксидові.
Речовини вам знайомі.
Група « Кислоти»
Ми кислоти, нас не люблять,
Бо їмо ми все підряд:
Очі, руки та папір,
Батько наш – це хлороводень,
Мати – чистая вода,
Нас, кислот, запам’ятай,
«Н», спочатку, так і знай,
Як впізнаєш, що це ми,
Руки й одяг бережи.
Група «Солі»
Щось ви дуже розхвалились,
Дуже ви вже загордились,
Ви окремо дуже важні,
І шипучі, і відважні,
А якщо вас разом злити,
То зникаєте в той час –
Ми ж виходимо із вас.
Ми в аптеці і на грядках,
В океані, на ріллі,
І в дівчатках, і в хлоп’ятках,
І на кожному столі.
ІІ Повторення і закріплення знань
Конкурс І « Далі, далі, далі»
Команда Оксиди
Команда Кислоти
Команда Солі
ІІ Конкурс «Квітник» ( хімічна ромашка)
Кожна команда отримує «Ромашку», де на кожній пелюстці написані формули речовин.
Завдання команді 1 : написати можливі рівняння взаємодії розчину хлоридною кислоти з речовинами: залізо, магній оксид, кальцій гідроксид, цинк, ферум(ІІІ) оксид, міді, сульфатної кислоти, вуглекислим газом.
Завдання для команди 2: написати можливі рівняння взаємодії розчину натрій гідроксиду з речовинами залізо, магній оксид, кальцій гідроксид, цинк, ферум(ІІІ) оксид, міді, сульфатної кислоти, вуглекислим газом.
Завдання команді 3: написати можливі рівняння взаємодії розчину купрум(ІІ) сульфату з речовинами залізо, магній оксид, кальцій гідроксид, цинк, барій хлоридом, міді, сульфатної кислоти, вуглекислим газом.
Хімічна розминка
Команди встають , учитель показує формули речовин: кислот основ і солей:
Кислота – права рука
Основа – ліва рука
Сіль – хлопають в долоні
Конкурс ІІІ « Хімічна лабораторія»
Завдання І команді. За допомогою лакмусу в пронумерованих пробірках визначити такі речовини: кислоту, сіль, основу.
Завдання ІІ команді. За допомогою метилоранжу в пронумерованих пробірках визначити такі речовини: кислоту, сіль, основу.
Завдання ІІІ команді. За допомогою універсальної бумаги в пронумерованих пробірках визначити такі речовини: кислоту, сіль, основу.
Конкурс IV Капітанів ( розв’язування задач)
Конкурс V «Експрес опитування» ( тест онлайн)
Основна силка для проходження тесту:
https://onlinetestpad.com/hn6tcwywkrqxs
Конкурс VI « Творчий підхід»
Учні наперед готують творчі завдання про застосування, вміст у продукти чи інших речовинах – неорганічних сполук. Кожен учень вибирає собі окрему сполуку.
ІІІ Підведення підсумків, підбиття балів і виставлення оцінок Д. З.