Урок - узагальнення з теми : "основні класи неорганічних сполук"

Про матеріал
Урок, використовується для узагальнення матеріалу з теми " Основні класи неорганічних сполук"
Перегляд файлу

Урок – узагальнення

Тема: « Узагальнення знань з теми « Основні класи неорганічних сполук».

Мета: закріпити знання про склад оксидів, основ, кислот, солей, їх фізичні та хімічні  властивості;  продовжити формування вміння писати рівняння реакцій, розв’язування задач; розвивати пам’ять, логічне мислення, уміння нестандартно мислити; виховути творчий підхід до навчання, культуру колективної праці.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань

Форма уроку: урок – змагання

Хід уроку

І Організаційний момент

Вже дзвінок нам дав сигнал

Працювати час настав

То ж і ми часу негаймо,

Працювати починаймо.

Із щирим привітом,

Із лагідним словом,

Я вас привітати готова!

В народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що Ви як і ми раді гостям.  Давайте їх привітаємо ласкавими усмішками.

Всі сідайте тихо діти,

Домовляймось не шуміти, гарно руки піднімати, на уроці не дрімати!

Працювати всім старанно, щоб почути у кінці

Всі ви просто молодці!

Клас ділимо на команди.( За допомогою кольорових стрічок, на звороті яких написані формули сполук, ділимо клас на команди.)

Представлення команд

Група «Оксиди»

Познайомтесь – ми оксиди,

Складні, важливі речовини,

Без оксидів вам не жити,

Вам без нас води не пити,

По пісочку не ходити

І багаття не палити.

Родичів багато маєм,

Радо ми їх всі вітаєм.

Ой, чи живі, чи здорові,

Родичі ви оксидові?

Адже знаєш, що кислоти –

Оксидові дяді й тьоті,

Вони з оксидів утворились,

Як водиці ті напились.

І основи теж нам рідні,

Всі нащадки то оксидні,

Солі – внуки оксидові.

Речовини вам знайомі.

 Група « Кислоти»

Ми кислоти, нас не люблять,

Бо їмо ми все підряд:

Очі, руки та папір,

Батько наш – це хлороводень,

Мати – чистая вода,

Нас, кислот, запам’ятай,

«Н», спочатку, так і знай,

Як впізнаєш, що це ми,

Руки й одяг бережи.

Група «Солі»

Щось ви дуже розхвалились,

Дуже ви вже загордились,

Ви окремо дуже важні,

І шипучі, і відважні,

А якщо вас разом злити,

То зникаєте в той час –

Ми ж виходимо із вас.

Ми в аптеці і на грядках,

В океані, на ріллі,

І в дівчатках, і в хлоп’ятках,

І на кожному столі.

ІІ  Повторення і закріплення знань

 

Конкурс І « Далі, далі, далі»   

Команда Оксиди

  1. Які речовини називають складними?
  2. Яка кислота міститься в шлунковому соку?
  3. Яка формула «гашеного вапна»?
  4. Назвіть формулу основного компоненту піску?
  5. Розчином якої речовини потрібно обробити шкіру при потраплянні на неї лугу?

Команда Кислоти

  1. На які класи поділяються неорганічні сполуки?
  2. У який колір забарвлюється фенолфталеїн у кислотах?
  3. Яка кислота міститься у кислотних дощах?
  4. Назвіть формулу кухонної солі?
  5. Який оксид використовують для виготовлення білої фарби?

 

Команда Солі

  1. Що таке оксиди?
  2. Яке забарвлення має фенолфталеїн у лужному середовищі?
  3. Яка кислота міститься у наших батарейках?
  4. Яка формула соди?
  5. Який оксид найпоширеніший на землі?

 

ІІ Конкурс «Квітник» ( хімічна ромашка)

Кожна команда отримує «Ромашку», де на кожній пелюстці написані формули речовин.

Завдання команді 1 : написати можливі рівняння взаємодії розчину хлоридною кислоти з речовинами: залізо, магній оксид, кальцій гідроксид, цинк, ферум(ІІІ) оксид, міді, сульфатної кислоти, вуглекислим газом.

Завдання для команди 2:  написати можливі рівняння взаємодії розчину натрій гідроксиду з речовинами залізо, магній оксид, кальцій гідроксид, цинк, ферум(ІІІ) оксид, міді, сульфатної кислоти, вуглекислим газом.

Завдання команді 3: написати можливі рівняння взаємодії розчину купрум(ІІ) сульфату  з речовинами залізо, магній оксид, кальцій гідроксид, цинк, барій хлоридом, міді, сульфатної кислоти, вуглекислим газом.

C:\Users\Home\Desktop\малюнки\Camomile_template_6.jpg

 

 

Хімічна розминка

Команди встають , учитель показує формули речовин: кислот основ і солей:

Кислота – права рука

Основа – ліва рука

Сіль – хлопають в долоні

C:\Users\Home\Desktop\малюнки\238248915.gifC:\Users\Home\Desktop\малюнки\depositphotos_11570432-stock-photo-clapping-smiley.jpg    C:\Users\Home\Desktop\малюнки\6YvU.gif 

 

Конкурс ІІІ « Хімічна лабораторія»

Завдання І команді.  За допомогою лакмусу в пронумерованих пробірках  визначити такі речовини: кислоту, сіль, основу.

Завдання ІІ команді. За допомогою метилоранжу  в пронумерованих пробірках  визначити такі речовини: кислоту, сіль, основу.

Завдання ІІІ команді. За допомогою універсальної бумаги в пронумерованих пробірках  визначити такі речовини: кислоту, сіль, основу.

 

Конкурс IV Капітанів ( розв’язування задач)

  1. Кальцій оксид сполучили з вуглекислим газом, внаслідок чого утворився кальцій карбонат кількістю речовини 5 моль. Які маси вихідних речовин прореагували?
  2. На алюміній масою 13,3 г подіяли хлоридною кислотою. Яка маса солі та об’єм газу утворилися після реакції?
  3. Натрій гідроксид масою 36г нейтралізували ортофосфатною кислотою. Яка кількість речовини продуктів реакцій утворилася?
  4. На порошок магнію подіяли розведеною сульфатною кислотою, внаслідок чого утворилася сіль кількістю речовини 0,9 моль. Які маси речовин прореагували?

Конкурс V «Експрес опитування»  ( тест онлайн)

Основна силка для проходження тесту:

https://onlinetestpad.com/hn6tcwywkrqxs

 

Конкурс VI  « Творчий підхід»

Учні наперед готують творчі завдання про застосування,  вміст у продукти чи інших речовинах – неорганічних сполук. Кожен учень вибирає собі окрему сполуку.

ІІІ Підведення підсумків, підбиття балів і виставлення оцінок  Д. З.

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
13 жовтня
Переглядів
36
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку