Урок - вікторина "Улюблені казки"

Про матеріал

Позакласне читання в малокомплектній школі. У конспекті розміщені вікторини: загадки, кросворди, завдання на уважність, декорації до казок, розвиваючі пазли.

Перегляд файлу

Урок - вікторина

 (позакласне читання в малокомплектній школі) 

 

Тема: Улюблені казки

Мета: Підтримувати інтерес дітей до казок, активізувати читацьку пам’ять, пробуджувати бажання читати казки самостійно, розвивати спостережливість, уявлення, діалогічне і монологічне мовлення, вміння відтворювати зміст прочитаного з опорою на ілюстрацію, викликати бажання творити добро, виховувати бережливе ставлення до книжки.

Обладнання: Виставка книжок «Мої дитячі казки», українські народні казки в таблицях «Навчальна книга – Богдан, Тернопіль», дитячі малюнки та аплікації казкових героїв, музичний запис, пазли, кросворд, роз даткові малюнки із відомих казок та мультфільмів, картинки декорації до казки.

 

    Підготовча робота до уроку

  1. Дітей заздалегідь об’єднано у дві команди.
  2. За допомогою вчителя добирається назва і девіз команди.
  3. Підготувати маски звірів або елементи костюмів казкових героїв.
  4. На уроці музики вивчаємо пісню О.Янушкевич «А ми любимо читати», «Мої казки».
  5. Дівчинка – третьокласниця розучує слова Казочки.
  6. Книжки – розмальовки з текстом казок, якими в кінці уроку нагороджуються команди.
  7. На урок запрошені: бібліотекар, психолог, вчителі опорної школи.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  1. У виконанні учнів звучить пісня «Казки мої улюблені».
  2. У школі проводиться гра-подорож «Пізнайко» за таким маршрутом: планета Здоров’я, Добра, Логіки, Пам’яті, Веселе, Майстрів, Мудрості, Радості, Казкова. Сьогодні подорожуємо на Казкову планету.
  1. Ознайомлення з темою та завданнями уроку.
  1. Казка супроводжує людину все життя. І скільки б нам не було років, ми з задоволенням слухаємо, розповідаємо казки, віримо в них.

  Казка – це диво, вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радості. Казки – найпопулярніші в народі твори.

  1. Сьогодні наш урок складається із завдань-запитань. Тому назвемо його вікториною.

 

Представляємо наші команди

«Казкознавці»  девіз: Ми казки всі знаємо,

                                     Завжди перемагаємо.

«Казколюби»  девіз : Любимо усі казки,

                                     Змагатимемось залюбки.

Вчитель: Сьогодні ми казку сюди запросили

                Щоб бачити казку, слухати гуртом.

Казка: Вітаю вас, дорослі і малі,

            Від всіх казок низенький вам уклін.

            Я – казка мудра, хочу вам сказати,

            Що кожен з вас мене повинен знати.

           Бо, кажуть, казка вчить на світі жити,

           Та правду й волю завжди боронити.

           Я, друзі, казка добра і чарівна.

           Мене ви знаєте і любите мабуть.

           Запрошую я вас в веселі мандри.

           Стежинками моїми походіть,

           Казкових друзів ви на них зустріньте.

 

ІІІ.   Проведення вікторини.

  1. Загадки (діти відгадують казкових героїв та розвішують на дошці їх малюнки).
  • Дід і баба разом жили, доньку зі снігу зліпили, але багаття гарячий жар перетворили дівчину на пар. (Снігуронька)
  • В Арктиці з мамою проживаю, чорного носа, як вугіль я маю, тож починаю коли полювати, лапами мушу його затуляти. (Умка)
  • На болото своє не зважає, душ з багнюкою приймає, і коли дуже їсти захоче, черв’яками ласує охоче. (Шрек)
  • Він по Африці гуляє, своїм виглядом лякає, любить маленьких дітей, злий розбійник….(Бармалей).
  • Триголовий він летить, вогнем і парою пашить, щоб не трапилось біди, розбігайтесь хто куди. (Змій)
  • Багато золота і срібла він має, та під землею ревно все ховає, маленький сивенький дідок, на зріст він буде як грибок. (Гном)
  • У чалмі й халаті він ходить, з малечою дружбу водить, а чаклувати коли починає, волосся з бороди видирає. (Хотабич)
  • Раніше дітям для втіхи, колов він волоські горіхи, кохання чудо зробило – на принца перетворило. (Лускунчик)
  • В овочево – фруктовій країні, хлопчик маленький жив, злого помідора він переміг, друзям усім своїм допоміг. (Цибулино)
  • Він дружок звірятам, дітям, такий один на білім світі, це тому що він не пташка, не лисиця, не комашка, упізнать його не важко, адже зветься….(Чебурашка)

 

  1. Кросворд «Назви казок»

 

 

Р

І

П

К

А

Р

У

К

А

В

И

Ч

К

А

 

 

К

О

З

А

Д

Е

Р

Е

З

А

 

К

О

Л

О

Б

О

К

 

К

У

Р

О

Ч

К

А

Р

Я

Б

А

 

 

  • « Баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку….»
  • « Уліз і ведмідь – семеро стало…»
  • « Я не пила, я й не їла, тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок…»
  • « А лисичка його – гам! Та й проковтнула…»
  • « А мишка бігла, хвостиком зачепила і розбила яєчко…»

 

 

  1. Чарівні предмети з казок.

Борошно – Колобок                                                       Рукавичка - Рукавичка

Пір’я – Кривенька качечка                                            Глечик – Лисичка і Журавель

Булава – Котигорошко                                                  Сітка – Золота рибка

Туфелька – Попелюшка                                                 Дзеркальце – Спляча красуня

 

 

  1. Казки переплутались.
  • Були собі дід та баба. Пішов дід на город гуп-гуп та й загубив рукавичку. Став на воротях у червоних чоботях та й каже: Півнику, братику, відчини! Поклав він пироги на стіл, а мишенята тут як тут.
  • Колобок скочив їй на язик та й почав співати. А лисичка ув’язла зубами, ніяк не вирветься. Добра баба лежала у ліжку, бо трохи нездужала, вона гукнула: Смикни за мотузку! От поліз рак у хату та й питається.

 

  1. «Казкознавці» складають з пазлів казочку «Івасик – Телесик».

«Казколюби» складають з пазлів казочку «Пан Коцький».

 

  1. Спостережливі та уважні.
  • Хто дав Буратіно золотий ключик ? (Черепаха)
  • Кличка собаки з казки «Ріпка»? (Жучка)
  • Заклад в якому працював Пєчкін із Простоквашино? (Пошта)
  • Ім’я цієї дівчинки вказує міру довжини 2,5 см «дюйм»? (Дюймовочка)
  • Який засіб допоміг Карлсону позбутися високої температури? (Варення)
  • Що втратив ослик ІА ? (Хвостик)
  • Скільки людей тягнуло ріпку? (Три)
  • У якої матінки було семеро діток ? (Коза)
  • Де знаходиться смерть Кощія? (Вістря голки)
  • На що вовк ловив рибу ? (На хвіст)
  • Хто розламав теремок ? (Ведмідь)
  • Дівчинка, в якої блакитне волосся ? (Мальвіна)
  • Скільки гномів зустріла Білосніжка? (Сім)
  • Як звали тата Буратіно? (Карло)

 

  1. Казкові герої.

Знайти і прочитати в таблиці назви героїв казок.

 

З

А

К

Ч

И

Л

А

Б

 Ц

Й

А

И

С

А

Б

Й

А

Ч

В

Е

І

Д

Ь

І

Р

И

К

Д

М

О

З

М

І

В

Д

І

Д

Х

О

К

А

Н

М

И

О

К

Т

К

І

О

К

Ш

О

Ш

И

І

В

А

Н

А

Р

О

Г

Т

Дід, Баба, Кіт, Лисичка, Ведмідь, Змій, Іванко, Царівна, Миша, Котигорошко, Ох.

 

 

 

 

 

              
 

  1. Додай ім’я казкового героя

 

Кощій – Безсмертний                                                  Заєць - Хвалько

Спляча – Красуня Хлопчик - Мізинчик

Баба – Яга Курочка - Ряба

Гуси – Лебеді Лікар – Айболить

Сивка - Бурка Василиса – Премудра

 

  1. Декорація до казки

 

Командам роздаються картинки – декорації до казки:

«Казкознавці» - Три Ведмеді «Казколюби» - Троє Поросят

Команди читають вірш – казку, а потім розіграють з ролями і наклеюють багаторазові наліпки з персонажами на картинку – декорацію.

 

  1. Намалювати  Колобка з заплющеними очима.

 

ІV. Підсумок уроку.

  1. Заключне слово журі. Оголошення остаточного результату.
  2. Нагородження команд учасників.

 

 

V.  Домашнє завдання.

 

  1. Придумати нову казочку «Три ведмеді» або «Троє поросят» і розіграти на картинках декораціях з багаторазовими наліпками.
  2. На уроці розвитку зв’язного мовлення написати лист казковому герою.

 

 

 

Вчитель.

 

Забута казка – це золоте намисто, що впало на морське дно – кажуть старі люди.

Казки – це провідники добра і милосердя, це дитинство людства і його мудрість.

Діти співають пісню «А ми любимо читати».

1

 

docx
Додано
15 березня 2018
Переглядів
5697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку